Przesunięty przez: 1janbo 2010-11-15, 09:54 |
ŚWIECE - FAJKI - KABLE WN |
Autor |
Wiadomość |
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-11-15, 14:02
|
|
|
swiece irydowe sa zdecydowanie lepsze niz zwykle a jesli chodzi o regulacje gaznikow to mysle ze to wcale nie jest konieczne jesli gwiazdka dobrze jezdzi, gdyby mieszanka byla byla drastycznie zla to efekt bylby taki jak na ssaniu czyli moto po nagrzaniu by gaslo. Jesli zas chodzi o wymiane swiec to pamietaj ze po wymianie nalezy moto odpalic i przejechac sie aby nowe swiece dobrze wygrzac, bo to zdecydowanie poprawia ich pozniejsza prace. |
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2010-12-06, 13:49
|
|
|
Świece NGK to chyba najlepsze na rynku światowym.Era Boscha i Championa dawno sie skończyła ze względu na tajwańsko-chińską produkcję i małą innowacyjność technologiczną.Popatrz tylko gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto i....kupuj. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-12-06, 14:33
|
|
|
HELLOWEEN, pamietaj ze NGK japonska jest ok, ale prdukowana w Turcji czesto bywa gorsza od starej oryginalnej świeczki. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
HELLOWEEN
Model: SYMPATYK
Wiek: 58 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2010-12-06, 14:42
|
|
|
HELLOWEEN napisał/a: | gdzie świece są produkowane i czy na pewno są do Twojego moto |
Napisałem wyraźnie!Japan-ok,reszta(Tajwan,Korea,itp.)szmelc.Już chyba wolałbym nasze Iskry założyć,bo chociaż kasy tyle nie trzeba wydać. |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
|
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-02-01, 16:20
|
|
|
Nie miałem tych świec ale sporo czytałem o nich i podzielę się swoją teoretyczną wiedzą (inni nie będą musieli przeszukiwać internetu).
Świece irydowe w porównaniu ze zwykłymi:
- zwiększona trwałość (około 2-3razy rzadziej się wymienia niż zwykłe),
- lepsze przewodzenie (mocniejsza iskra),
- lepsza praca silnika,
Tyle teorii, praktyka przyjdzie po 50tys km przejechanych
Świece 3 razy droższe od tradycyjnych.
Platynowych się nie opłaca bo cenowo wychodzą tak samo co irydowe. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
jusza
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 367 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-02-01, 16:30
|
|
|
Na razie na świecach irydowych przejechałem ok. 20 tys km. Zapłaciłem ok. 20zł za sztukę (tyle kosztują w USA). Silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie. W jego pracy i osiągach nie zauważyłem różnicy. |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-02-24, 22:13
|
|
|
http://www.e3sparkplugs.com/
POWERMADD/COBRA E3 SPARK PLUGS
Właśnie poczytałem sobie opinie z Hameryki o tym wynalazku - i wychodzi na to że bomba. W dodatku pierwsze info dostałem od zaufanych mistrzów od dłubania w Gwiazdach właśnie zza oceanu.
Nowy kształt elektrody zmienia podobno kierunek zapłonu i poprawia cały proces spalania.
Motorniczy piszą że działa.
Do DS 1100 pasują o symbolu E3.34. Ja szukam do RS 1700 E3.36. Jak się by ktoś napatoczył to ja poproszę o sygnał |
_________________
|
|
|
|
|
marius
Model: MS1900
Rocznik: 2010
Wiek: 52 Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 115 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-03-15, 20:25
|
|
|
Ponawiam mój temat o świecach irydowych DENSO; Wyjeździłem na nich 2 baki paliwa i dało się zauważyć: większa moc silnika tj. lepsze przyśpieszenie, około 5% mniejsze zużycie paliwa, stabilniejsze obroty i jak pisał JUSZA silnik po odpaleniu szybciej się rozgrzewa - szybciej można zamknąć ssanie. |
_________________ marius
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-15, 20:47
|
|
|
marius, świece Irydowe to na pewno dobry wybór-trwałość i niezawodność, w końcu iryd,
Co do reszty to zaprezentuj wynik z hamowni, zwłaszcza to przyspieszenie i wzrost mocy. Zbiornik paliwa od momentu zapalenia na zimnym silniku do ostatniej kropli na świecach irydowych i to samo na świecach standardowych. Ja na jednych i tych samych świecach ma rozbieżność w zużyciu paliwa nie 5% tylko 18%, w którą strone to sobie sam zinterpretuj. 4,6 l/100 i 5,5l/100 też bywało. I o czym to świadczy ?
[ Dodano: 2011-03-15, 21:01 ]
Cytat: | -świece irydowe i sportowe kable wysokiego napięcia - dobra i mocna iskra w dobrą stronę nigdy nie jest zła! Nie dostaniemy więcej mocy od irydowych czy platynowych świec ale szansa na to, że w tuningowanym silniku posłużą dłużej jak nowe jest zdecydowanie większa niż nasze stare zwykłe, brudne świeczki. pamietajmy o ich poprawnym zgapowaniu czyli ustawieniu elektrod od siebie o wartość podaną w serwisówce! Dla zygzaka 600E jest to 0.8mm. Wielu tunerów wkręcając nowe świece do silnika tak stara się je ustawić licząc zwoje gwintu by po pełnym wkręceniu ich otwarta część między elektrodami był skierowana w kierunek jazdy. Ponoć coś to daje. Czy faktycznie? Nikt nie potwierdził na hamowni jeszcze. |
cytat z innego forum. Temat poświęcony rasowaniu przecinaka |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Bakteria77
Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2011-03-15, 21:45
|
|
|
Które świece będą lepsze irydowe czy platynowe? |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-03-28, 13:54
|
|
|
marius & Dawid Z. do tablicy
Meldować jak te Wasze świeczki się sprawują. Pisać szybko, bo na dniach chce dokonać zakupu.
[ Dodano: 2011-03-28, 13:55 ]
adam1968, a coś więcej ? Jakiej marki ? Ile na nich przejechałeś ? |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
robroy
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: witków
|
Wysłany: 2011-04-10, 17:46
|
|
|
Mam pytanie dotyczące fajek. zwróciłem uwagę że w moim DS 650 są dwie
inne fajki. TD T-137 krótka zgięta i TD T-139 długa prosta. chciałem kupić dwie nowe ale w sklepie nie mieli w katalogu fajek do ds 650. ta sytuacja powtórzyła się również w innym sklepie. Udałem się w końcu do autoryzowanego serwisu yamahy. Tam usłyszałem że nie mają innych niż oryginalne które muszą sprowadzić. cena 40 euro za sztukę. Proszę podpowiedzcie mi jakie mają być te fajki i oznaczenia no i gdzie je kupić. |
_________________ W ŻYCIU PIĘKNE SĄ TYLKO CHWILE, TA CHWILA TO JAZDA MOTOCYKLEM. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-10, 20:56
|
|
|
4XY-82370-00-00 30 $
4TR-82370-00-00 35 $
jedna jest prosta, druga lekko kątową. (w zasadzie jak będzie prosta to sie nic nie stanie). Gdzie kupić poza serwisem
Pytanie, czy nie można zastosować od innego motocykla lub puszki ?
[ Dodano: 2011-04-10, 21:10 ]
Napisz tutaj, może dorobią ci #
http://www.sentech.pl/kontakt |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-21, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-05-19, 22:54
|
|
|
Zmodyfikowałem w mojej Gwieździe cały układ.
Poniżej zdjęcie nowych cewek, kabli WN oraz świec. Takie same zestawy dostępne są do XVS 650 i 1100.
Dziś była pierwsza jazda
Jest bomba |
_________________
|
|
|
|
|
Grzegorz Anis
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
|
|
|
|
patryk_c
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 750 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-05-19, 23:37
|
|
|
Kable WN to 10.4mm "ThunderVolt50" to jedne z najbardziej zaawansowanych technicznie przewodów na rynku ze względu na niską impendancję na poziomie 50 ohmów na stopę - czyli minimalizuje opór prądu płynącego z cewki.
Dokładając do tego cewki Dyna dające wartości iskry koło 30 000 voltów i tęgą energię mamy zestaw który koledzy przerabiający Gwiazda w USA przetestowali na wielu maszynach i twierdzą że motor łatwiej odpala, płynniej i mocniej pracuje oraz poprawia się zurzycie paliwa.
Założenie jest takie że tak mocna iskra pozawala dopalić więcej paliwa, które normalnie pozostaje w cyklu pracy cylindra. Po rozebraniu silnika wychodzi nawet że zawory się doczyszczają. Testy na hamowni pokazują wzrost mocy o jakieś 2 koniki - tylko po montażu tego tentegesa ...
A świece... hmm... znowu chodzi o dokładniejsze spalenie tego co trafia do cylindra. ten patent z kształtem elektrody daje szybszy i mocniejszy zapłon, w dodatku ukierunkowany ku dołowi i wytwarza większe ciśnienie w cyklu pracy.
To tyle.
Obiecuję poedzielić się swoimi obserwacjami po przejechaniu większego kawałka |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin880
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-05-27, 07:32
|
|
|
Cześć!!!
Chłopaki co może być przyczyna "padania" świecy mam moto jakieś półtora mies i juz 3 razy wymieniałem świece w tym raz irydowe dodam jeszcze ze pada tylko jedna w 2 garze tzn tym bliżej tylnego koła, dlaczego tak sie dzieje?? POZDRAWIAM
[ Dodano: 2011-05-27, 11:13 ]
dodam jeszcze ze swieca w pierwszym garze jest biała a w drugim czarna
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-05-27, 08:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-05-30, 14:46
|
|
|
Jak zawsze kilka opcji:
- może miałeś pecha co do tych świec na tym 2 garze (żartuję),
- sprawdź przewody wysokiego napięcia w raz z fajkami (coś słabiej łączy),
- sprawdź ciśnienie sprężania w obu cylindrach.
Obstawiałbym jednak coś z układem zapłonowym (cewka, fajki, kable) |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
Marcin880
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-05-30, 20:57
|
|
|
sprawdziłem fajki cewki i swiece i wszystko gra poprostu przełożyłem je i cały czas cos nie gra na 2 garze;/ cisnienie też sprawdziłem i jest ksiażkowe 10 bar...
macie moze jakies inne pomysły??
pozdrawiam |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2011-05-30, 21:20
|
|
|
To sprawdź jeszcze gaźnik.
Może rozregulowały się i inna mieszanka jest podawana na 2 gar.
Nic innego mi już do głowy nie przychodzi .... |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
|