YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - FILTR STOŻKOWY

Adam - 2009-02-04, 21:28
Temat postu: FILTR STOŻKOWY
Tak sobie leżałem i myślałem jak by zastosować stożki do draga. Z tego co widziałem drag zaciąga powietrze przez otwór mniej więcj 1cm , a jak byśmy zastosowali stożek wyjąć komore i centralnie zastosować dwa filtry. Co o tym myślicie czy o może zdać egzamin ?
Corvius - 2009-02-09, 14:57

a powiedzcie mi koledzy gdzie można kupić filtr stozkowy do draga? bo jak na razie widziałem takie zabawki na ebay i kilku amerykańskich sklepach... w polsce nawet w kuryakynie nie było ;/

[ Dodano: 2009-02-10, 07:04 ]
ostatnio rozmawiałem ze znajomym i twierdził ze samemu można zrobić filtr z filtra samochodowego ;/ ale czy to wyjdzie i jak będzie wyglądało to ja nie wiem ;/

[ Dodano: 2009-02-28, 19:08 ]
no widze zastój w temacie... jeżeli chodzi o ten stożek to kumpel w stanach wyczaił w jakimś sklepie cały układ stożkowy z filtrem K&N - coś tam koło 220 - 250$ bo sklepikarz nie wiedział które ma na stanie (?!)

zestw jest przystosowany do draga 650 ale mają tez do 1100

Dawid0407 - 2010-03-11, 13:05

podczas przygotowań do sezonu całkiem przypadkowo odkryłem się że moje moto (from USA) posiada filtry stożkowe - no chyba że się mylę
... sami oceńcie http://picasaweb.google.c...FiltrPowietrza#

Oczywiście natychmiast natknąłem się na kolejną zagadkę - od czego lub do czego jest ten luźny koniec przewodu zakończony tą plastikową końcówką? - zaznaczyłem go na jednym ze zdjęć.. w pobliżu brak wężyka w który można by go wetknąć .. a on o to aż sie prosi ..!

arekw711 - 2010-03-11, 13:25

Złączka jest zaślepiona i wchodzi w air box u ciebie go nie ma
Dawid0407 - 2010-03-11, 14:29

czy zaślepiona - raczej nie - zaślepki nie widać, dmuchnąłem w toto: powietrze przepływa bez problemu w obie strony ....
witek1965 - 2010-03-12, 01:42

a w oryginalnym rozwiazaniu nie jest to raczej odma, która wchodzi to do obudowy filtra i spędza co niektórym sen z oczy jak widzą potem na filtrze plamy oleju ? :nie_wiem:
soft - 2010-03-12, 15:34

Co ktoś tą przeróbką chciał osiągnąć ?
Dawid0407 - 2010-03-13, 19:32

w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów. Ja niestety nie mam porównania jaki efekt przyniosło zastosowanie tych filtrów w moim moto. Nie jeździłem na innym dragu 1100 niż mój.
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.
Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)

miodzik - 2010-03-15, 20:24

Dawid0407 napisał/a:
w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.


Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.

Dawid0407 napisał/a:

Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.


Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych.

Dawid0407 napisał/a:

Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)

Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje.

Dawid0407 - 2010-03-17, 09:45

miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:
w założeniu filtr taki ma zmniejszyć opory ssania. Daje to zwykle efekt w postaci przesunięcia max momentu w górny zakres obrotów.


Wszystko zalezy od tego jak układ był zestrojony. W układzie dolotowym, podobnie jak w wydechowym zachodzą zjawiska falowe napędzane zaworami ssącymi. Przy określonej prędkości obrotowej w układzie dochodzi do rezonansu i w efekcie do tzw. doładowania dynamicznego (powietrze jest wtłaczane, a nie zasysane). Dobierając długość i średnicę (objętość) przewodów układu dolotowego ustawiamy go tak aby zjawisko to pojawiło się w określonym (niestety wąskim) zakresie obrotów. Filt stożkowy pozwala na przesunięcie tego punktu wysoko w obrotach, zapewniając większy przepływ powietrza. Widziałem różne rozwiązania z filtrem stozkowym, ale zazwyczaj był on stosowany w połączeniu z AIR-boxem. Obawiam się, że u Ciebie może być to założone zupełnie przypadkowo. Ja w każdym razie wybrałbym się na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi mocy i momentu.


Odnośnie hamowni to na taki pomysł wpadłem. Gdy, przyjdzie wiosna, a ptaszęta zaświergocą, mam nadzieję spotkać się z którymś za szanownych, doświadczonych kolegów - posiadaczy 1100. Ktoś taki mógłby autorytatywnie przedstawić wrażenia z jazdy moim motocyklem. Taka ocena w zupełności by mi wystarczyła.



miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:
Puki co będę miał więcej pracy z ich czyszczeniem - bo należy je czyścić częściej.

Mam w samochodzie założony filtr sportowy K&N. Czyści się go co 20.000km i nasącza olejkiem (papierowy wymienia się co 10.000km). Materiał w tych filtrach jest taki sam jak w stożkowych, więc powinno być odwrotnie niż piszesz. Niestety filtry te są mniej skuteczne od tradycyjnych papierowych.


To w sumie dobra wiadomość - mniej czyszczenia tym lepiej. Ja oczywiście powtórzyłem to co sam usłyszałem od innych.


miodzik napisał/a:
Dawid0407 napisał/a:

Planuję jednak zmianę na oryginalne rozwiązanie. (może ktoś ma na zbyciu airbox do 1100?)

Opchnież stożki i wyjdziesz jeszcze na swoje.


Zna ktoś +/- cenę takiego airboxa i gdzie można go dostać?

Gilba - 2010-03-23, 20:12

Znalazłem w sieci instrukcję montażu takiego ustrojstwa do XVS650.
Może to Wam się przyda:
www.stargis.net/webslinger/Docs/TheGAK.pdf

Rafał74 - 2011-06-06, 22:49

Koledzy ja zmontowałem filtr K&N w tym sezonie i zuwżyłem ze mtor więcej pali DS 1100 wceśniej spalanie na pziomie 6l +/- 0.3 l po nawt przy ostrrym odkręcaniu manetki DS nie spalił mi więcej niż 7l a teraz przy prędkości na trasie 140/ 160 km/h spalił mi 7.8 a sukcesem jest osiągnięcie 6.5 l chciełbym zauważyć ze zimą robiłem robiłem wszystkie regulacje pierwszy wyjazd na starym filtrze w dwie osoby wynik 5.3 fakt że z pczątkującym kolegą prędkość 100/110km/h a pwymianie filtra ZONG czy macie podobne odczucia bedę wdzięczny za refleksje
remol71 - 2011-06-06, 23:11

Rafał74, Czy to tylko wymiana wkładu, czy też przeróbka całego układu dolotowego i zmiana jego pojemności ??
Rafał74 - 2011-06-06, 23:14

Wmieniłem tylko wkład
piwu - 2011-06-07, 08:04

Powinieneś go jeszcze teraz wyregulować, bo moto dostaje więcej powietrza.
johnypl - 2011-06-27, 22:43

A taki zestawik:
http://allegro.pl/stozkow...1654085642.html
mnie sie widzi :evil:

soft - 2011-06-27, 22:48

Jaka radosna cena, za minimalistyczny filterek.
Gdyby to nie było do motocykla tylko do prysznica to cena oscylowała by w granicach 49,99
I w zasadzie powinna taka pozostać.

PS. Fajne na Californie gdzie deszcze to rzadkość. W naszym klimacie będziesz potrzebował zakupić jeszcze zestaw do wypompowywania wody z cylindrów.

witek1965 - 2012-02-26, 15:34

Pytanko do właścicieli Dragów 1100 z wkładem filtra powietrza K&N
Czy wystąpiła roznica w spalaniu motocykla po zamianie papierowego filtra na K&N ? Zakładam, że zrobiona została regulacja składu mieszanki.

Cytat:
Więcej powietrza dostarczonego do silnika pozwala na dostarczenie większej dawki paliwa co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego silnika, polepszenie elastyczności pracy silnika i najważniejsze podniesienie mocy silnika.

remol71 - 2012-02-26, 16:18

Jeśli chcecie się bawić w K&N to kupcie taki filtr dla XVS 650 , oraz taki filtr dla XVS 1100 . Nie wywalajcie rezonatorów, bo moment jeśli wogóle wzrośnie to w górnym zakresie, a nie o to raczej chodzi w naszych maszynach. Bez rezonatora dół sflaczeje.
witek1965 - 2012-02-26, 16:36

remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę
remol71 napisał/a:
Nie wywalajcie rezonatorów ...
no i co z tą regulacją składu czy dyszami ?
remol71 - 2012-02-26, 16:44

witek1965 napisał/a:
remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę
remol71 napisał/a:
Nie wywalajcie rezonatorów ...
no i co z tą regulacją składu czy dyszami ?


Niczego nie regulować. W naszych maszynach są gaźniki stałego podciśnienia. Maksymalną ilość powietrza jaką może zassać silnik określa średnica gardzieli gaźnika i coś tam jeszcze dopchnie rezonator. Te numery z wywalaniem całego toru dolotowego, zakładanie stożków prosto na gaźniki i wymiana iglic w dyszach to naciąganie ludu. Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy w DS-ach, to wstawcie gaźniki o większych gardzielach. Są w necie przykłady przeróbek Virago 535 z gaźnikami chyba od crosów. To jest jedyna realna droga, a nie jakiś tam kit za 250$. Nabijanie ludzi w butelkę, a do tego spalanie idzie w kosmos. Na tej zasadzie to można ssanie odkręcić na moment.

witek1965 - 2012-02-26, 20:19

remol71 napisał/a:
Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy


Mi nie chodzi o wzrost mocy, bo w cuda nie wierzę, tylko o zastosowanie filtra K&N jako filtra powietrza. Raz i z głowy. Czyszczenie raz na 80 tysi, to chyba nie doczekam tego ( a tak podaje producent) Wzrost mocy uzyskuje się kompletnym tuningiem, a nie wymianą filtra, czy świec jak co niektórzy twierdzą.
Drugie pytanie, czy jest sens inwestowania w prawie trzy setki ?

woytas - 2012-02-26, 20:30

raz na 80 tys - niestety to zależy czy jeździsz po pustyni czy w sterylnych warunkach, do każdego filtru kn jest zestaw do nawilżania jego......w zależności od stanu zabrudzenia zewnętrznego musisz do przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem (np dust off) oraz nawilżyć go olejem do KN. W naszych poznańskich warunkach na mój styl jazdy starczało to na jakieś 2-3tys km. Niestety pod jeździe w deszczu częściej. (tylko, ze ja miałem hypka z KN).
witek1965 - 2012-02-26, 20:33

woytas, Hypek to wiadomo, że jest pożeraczem wszystkiego. Wiem, że jest zestaw do mycia filtra i nasączania. W USA chyba nie panują sterylne warunki. A to oni skonstruowali filtr i opracowali zasady użytkowania. Bo jeżeli jest jak piszesz, raz na 2-3 kkm, to chyba traci sens.
remol71 - 2012-02-26, 20:37

Mam K&N w samochodzie, taki właśnie wkład pasujący do fabrycznej puszki. Osobiście polecam. Bardzo solidna konstrukcja. Zrobiłem na nim grubo ponad 100kkm a myłem go do tej pory raz. Mam zestaw do czyszczenia i chyba na wiosnę kupię wkładkę K&N do XVS650. Nadmienię jeszcze, że filtr standardowy papierowy kiedyś mi się w aucie rozpadł. Z K&N to niemożliwe.
kujawax - 2012-02-26, 20:45

A tak nawiasem mówiąc mam w swoim 1100 hypka nie było jeszcze czasu po kupnie na przetestowanie spalania , jak myślicie lubi sobie więcej wypić?
woytas - 2012-02-26, 21:12

wierz mi :) spalanie zależy od stylu jazdy :) cyframi po przecinku nie przejmowałbym się :)

[ Dodano: 2012-02-26, 21:18 ]
Witek, aby dobrze się rozumieć, podałem to w przypadku hypka, ale jeżeli masz otwarty dopływ powietrza to tak samo wypada, natomiast jeżeli zamieniasz papier na KN a obudowę masz "zamkniętą" to same plusy bo tak często nie trzeba go czyścić i prawie wogóle nawilżać :) ale w tych przypadkach np 650-tka filtr papierowy to niecałe 30 pln i znowu wraca problem gdzie jeździsz: pustynia czy sterylnie....bo jedno czyścisz a drugie wymieniasz (ewentualnie dwa , trzy czyszczenia w zależności od rodzaju brudu)

witek1965 - 2012-02-26, 21:19

woytas napisał/a:
wierz mi :) spalanie zależy od stylu jazdy
zakładam, że styl jazdy się nie zmieni. Pytam o ewentualny wzrost spalania ze względu na filtr. To chyba jest wiadome, że ten sam kierowca nie zmienia stylu jazdy po założeniu filtra tylko jeździ tak jak jeździł. Czyli jak w poprzednim sezonie średnio wyszło mi 5,5 to czy po założeniu K&N nie wyjdzie 7,5
woytas - 2012-02-26, 21:35

Witek, nie zmieni się aż tak drastycznie, najwyżej o kilka po przecinku....cudów nie ma. Co do stylu jazdy to zależy z kim jeździsz (Dragini czy Luk) oraz czy trasa na Kołobrzeg czy na Karpacz.......jak przez cały rok jeździłbyś po górach to chciałbym mieć spalanie 5,5l i chętnie bym kupił od Ciebie tą maszynę :) Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km dla 650-tki ale niezapomniane wrażenia i spalanie :) oczywiście 5,5 też kiedyś spaliłem :)
witek1965 - 2012-02-26, 21:45

woytas napisał/a:
jak przez cały rok jeździłbyś po górach
a skąd
nie wiem, czy raz bylem poza Nowym Sączem, a to wzgórza. Praktycznie cały czas niziny.
woytas napisał/a:
Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km

No nie żartuj. Byliśmy na podbnej trasie dwa lata temu zAlicją, Vaaksem, Adunem, Shippem, Demolką, Piotreqiem, Jaraczem (plus plecaczki), jak kogos pominąłem to przepraszam.. Fakt - ja nie szarżuję. Spalanie miałem nie większe jak 6-6,5 l. Teraz po nizinach w 1100 tak jak piszę. Powiem więcej, maszyna Vaaksa spaliła na tej samej trasie 5,2l. Razem tankowaliśmy.
Czyli wracając do tematu, ewentualna inwestycja nie będzie okupiona zwiększonym apetytem na paliwo ?

woytas - 2012-02-26, 21:54

no ja szarżowałem i goniłem za większmi maszynami, ale wracając do ilości paliwa, jeżeli zmienisz standarowy filtr na stożkowy to zwiększy się zużycie paliwa (po przecinku).
Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę to nie powinno się nic zmienić w spalaniu.

witek1965 - 2012-02-26, 21:56

woytas napisał/a:
Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę nic zmienić w
dokładnie tak. Wkład za wkład. http://www.knfilters.com/...px?prod=ya-1199

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group