YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Brak prądu

Gienek74 - 2022-09-06, 19:09
Temat postu: Brak prądu
Witam
Wystąpil uu mnie w DS 1100 dziwny problem,być moze przyczyna jest banalna ale jestem laikiem elektryxznym więc problem mnie przerósł
Po ok. Dwutygodniowej przerwie w uzytkowaniu motoru chciałem go odpalić a on nic. Totalna ciemność, nawet kontrolki sie nie zapaliły
Dodam ze jakies 3 tygodnie temu moto mi nie odpaliło bo bateria okazała sie za słaba, ale wtedy przynamniej kontrolki sie zapalily i pokręcił a teraz null ciemność
Podładowałem go małym prądem i wszystko było ok
Aź tu nagle taka niespodzianka
Może ktoś mnie oświeci od czego zacząc, gdzie szukać przyczyny

mayu - 2022-09-06, 19:47

Może stary akumulator lub po prostu przyszedł na niego czas. Może być też za duży upływ prądu na instalacji jeżeli masz np. podłączoną bezpośrednio pod akumulator ładowarkę do telefonu, alarm lub coś innego.
OldDiver - 2022-09-07, 08:42

Akumulatory też mają to do siebie że same się rozładowują. Zdobądź jakiś woltomierz i zmierz napięcie na klemach.
witek1965 - 2022-09-07, 23:02

czas na nowy akumulator.
OldDiver napisał/a:
Zdobądź jakiś woltomierz i zmierz napięcie na klemach.
jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ? Aku jest na złom
tino2003 - 2022-09-13, 10:39

witek1965 napisał/a:
jak się kontrolki nawet nie zapalają to co ma zmierzyć ?


Ma zmierzyć napięcie na klemach akumulatora i ewentualnie pobór prądu. Jeżeli aku stary to wymiana jak ma jakiś lewy pobór prądu to należy go zlikwidować a może regulator siedzi i dowiemy się o tym jak sprawdzi napięcie na klemach przy biegu jałowym.

W takich sytuacjach miernik to podstawa.

Miron - 2022-09-15, 13:58

Aku padło jak nic.
witek1965 - 2022-09-16, 13:03

tino2003 napisał/a:
odniosłeś się do mojej wypowiedzi, która była odpowiedzią na wypowiedź innego forumowicza, a on konkretnie polecił pomiar napięcia w akumulatorze, który nie jest w stanie zaświecić odbiorników o najniższym poborze prądu. Więc zapytałem co ma tam mierzyć, bo napięcia to już tam nie ma co szukać.
Przy takim stanie wyładowania, aku ma poniżej 10V jak nic, pomiar między klemami to formalność, żeby się przeprzekonać, czy to jest 8,2 czy 9,8 V, a może 3V , Tak czy siak taki wynik oznacza jedno- złom. Dlatego zapytałem co on chce tam mierzyć ? bo tego czegoś (napięcia) tam po prostu nie ma.
A z kolei, żeby szukać złodzieja prądu, to trzeba najpierw naładować akumulator do właściwego stanu, lub wstawić drugi i wtedy można wpinać się amperomierzem w układ i mierzyć- kilka minut i wszystko jasne.
W celu sprawdzenia sprawności tego konkretnie akumulatora, trzeba go naładować na full, o ile się w ogóle da naładować, a dobra ładowarka to pokaże, odczekać po ładowaniu kilka h i dopiero dokonać pomiaru. Pomiar tego akumulatora w takim stanie jak miał ( nawet kontrolki się nie zaświeciły) nic kompletnie nie da, bo nie będzie żadnego wyniku.
Powinien go naładować i udać się do kogoś kto takiego pomiaru dokona odpowiednim miernikiem. Dopiero po tym, jak pomiar wykaże, że akumulator napięcie trzyma, można szukać innych przyczyn, czyli złodziej prądu lub niewłaściwe działania regulatora napięcia, ale właściciel napisał, że naładował aku, i motocykl stał trzy tygodnie i napięcie "wyparowało" jak kamfora, więc co ma ładowanie do tego ?
Sprawdzenie ładowania można zrobić, bo to żadna filozofia, ale i dopiero po wpięciu zdrowego akumulatora.
Moim zdaniem aku złom, lub ewentualnie złodziej prądu, ale po takim głębokim wyładowaniu, to i tak aku złom, a "złodzieja" i tak warto poszukać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group