YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Smar do przekladni wtornej

hpyuser - 2022-06-26, 10:47
Temat postu: Smar do przekladni wtornej
Witajcie
Ciekawi mnie temat jak wiele można się doktoryzowac na temat smarow do przekładni.czytqlem kilka różnych postów zagranicznych i tam zalecają smary z zawartością 60 65% MoS2.
Okazuje się jednak ze wspominany smar od Hondy nie jest już produkowany a dostępne są o zawartości do 3% wspomnianego magicznego związku.
Moje pytanie brzmi...czy to sztuka dla sztuki, czym smarujecie przekładnie bo planuje wkrótce tam zaglądnąć i trzeba zakupić stosowne preparaty.😉

soft - 2022-06-26, 11:08

Sztuka dla sztuki. Onanizowanie się tematem a nie doktoryzowanie.
Ile spośród tych osób nigdy nie wymieniło oleju w automatycznej skrzyni biegów w swoim samochodzie wartym 300.000 zł bo "się nie wymienia".
Troszkę to przypomina kable dla audiofili za 15 tysięcy złotych.

witek1965 - 2022-06-27, 00:59

O ile wiem, to w przekładni wtórnej SVS 1100 i XVS 650 jest olej przekładniowy, a nie smar i powinno się go wymieniać co 20 tyś. km. Ja zalewałem syntetycznym olejem przekładniowym przewyższającym wymagania postawione przez producenta (można) bo taki po prostu zawsze miałem, bo zostawało mi po wymianie w skrzyni manualnej w osobówce.. Natomiast smarem smaruje się okresowo uzębienia wału pędnego i przekładni, przy okazji np wymiany opony, czy demontażu koła z innego powodu. Aby zdjąć koło, trzeba to wraz z przekładnia i wałem, jest więc okazja, żeby tam zaglądnąć, przemyć, nałożyć nowego smaru. Od strony silnika również smarujemy uzębienie, jak również po oddzieleniu przekładni od koła. Czyli w trzech miejscach.
Szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się ile MoS2 procentowo jest zawarte w smarze, ale skoro nadaje się do wysoce obciążonych łożysk tocznych, czy też przegubów to chyba zda egzamin tam gdzie tego typu obciążenia nie występują. Tam smar ma tylko chronić uzębienie wielowypustów przed korozją. Powinny być eleganckie zdjęcia na forum z rozebrania i przesmarowania takowej przekładni. Serwisówka Yamahy wspomina tylko o smarze molibdenowym, czyli takim normalnie ogólnie dostępnym. Są też smary syntetyczne z zawartością teflonu i polimerów, zapobiegających wymywaniu przez wodę. I też spełni swoje zadanie.


soft napisał/a:
Ile spośród tych osób nigdy nie wymieniło oleju w automatycznej skrzyni biegów w swoim samochodzie wartym 300.000 zł bo "się nie wymienia".
a ile z nich zostało wprowadzonych w błąd przez ASO ?
Jam padł ofiara takiej durnowatej polityki. Chciałem umówić się na wymianę oleju w skrzyni Tiptronic w szmelcwagenie w ASO, jak byłem zaprogramować dodatkowy kluczyk. Kluczyk zaprogramowałem, a na temat wymiany oleju w skrzyni dostałem informację : w tych skrzyniach się nie wymienia, sprawdza się tylko stan.
Jak zapewne się domyślasz skrzynia po jakimś czasie padła. Olej był po prostu zużyty, gęsty i brudny. Gdybym wymienił gdziekolwiek indziej, albo nawet sam, bo statyczną wymianę można przeprowadzić w tych skrzyniach samemu i nie jest to trudny zabieg, to bym jeszcze długo śmigał. W DSG już się natomiast wymienia i to co 60 tyś km, a nawet po cichu podpowiadają, że dobrze jest wymienić po 45 tysiącach.
P.S. te same skrzynie montuje się w autach za 300 koła i tych za 150, kwestia dodatkowego wyposażenia i modelu :)

hpyuser - 2022-06-27, 04:13

Przede wszystkim dzieki za odpowiedz...I tak witek1965, najważniejsze że się zrozumieliśmy o co chodzi :> motocykl został niedawno zakupiony i korci mnie żeby tam zaglądnąć i zobaczyć jak się sprawa ma
Zakupiłem takowe mazidła,specyfikacja wydaje się ok,ale gdybyście przytupneli byłbym spokojniejszy zanim przyjdzie czas mobilizacji i wezmę się do roboty.
Macie rację co do dzisiejszego podejścia firm.nikt nie patrzy z punktu widzenia mechaniki czy zużycia itp ważny jest pijar. W nowych autach zaleca producent wymianę oleju po 30 000.i zrzeka sir że teraz są nowoczesne i jest dobrze.dlatego fajnie ze są takie miejsca jak to forum gdzie można się doradzić fachowców lub wspólnie podeliberować.
Pozdrowienia
Linki do moich smaru i oleju,jakbyście rzucili okiem,a może ktoś próbował tej marki?

https://allegro.pl/oferta/mannol-hypoid-ls-80w90-gl4-gl5-ls-olej-1l-11802978847

https://allegro.pl/oferta/smar-do-przegubow-mos2-ep-2-mannol-800g-8107-11684570728

witek1965 - 2022-06-28, 01:16

olej przekracza zalecana normę, więc jest OK, smar też jest OK. Najważniejsze, żeby ten smar tam był.
SATURIAN - 2022-06-28, 10:26

Najważniejsze , żeby ten smar tam był . Lepszy czy gorszy , ale aby nie było sucho . Molibdenowy smar do przekładni jest wystarczający . Jakiś czas temu przeglądałem przekładnię i całego kardana w hondzie , no i w niektórych miejscach było sucho . Zęby ładne , bez oznak zużycia , ale gdybym tam nie zajrzał pewno by się wióry posypały .
hpyuser - 2022-06-28, 18:03

Dzieki.czekam na smar I olej I bede musial zrobic bo czytam I eszedzie strasza o konsekwencjach, a motorek kupiony od kolesia który nic nie robil,więc może być jeszcze fabryczny ale chyba lepiej sprawdzić.przebieg ok 20000km
witek1965 - 2022-06-28, 19:29

hpyuser napisał/a:
I eszedzie strasza o konsekwencjach
brak smaru+korozja, resztę sobie dopowiedz sam.
hpyuser - 2022-06-29, 12:43

Tak,wiem...tylko mam teraz tak że zamiast cieszyć się przejażdżka to cały czas o tym myślę żeby się nic nie stało..póki nie będzie czasu żeby się za to zabrać 😁😁😁😁😁
soft - 2022-06-29, 14:46

hpyuser napisał/a:
Tak,wiem...tylko mam teraz tak że zamiast cieszyć się przejażdżka to cały czas o tym myślę żeby się nic nie stało..

Nerwica natręctw :mysli:

witek1965 - 2022-06-29, 15:41

hpyuser, jak bardzo cię to niepokoi, to czas na przesmarowanie nie więcej jak 2h, pod warunkiem, że posiadasz podnośnik, a jeszcze jak ma kto ci pomóc to bajka. PO odkręceniu kielicha, psiknij czymś w rodzaju WD40, bo simmering lubi się zapiec. Ja popsikałem, a po kilku minutach szarpałem wałem do siebie i wyszedł elegancko. Potem pędzelek, nafta, czy benzyna, umyć, nasmarować, złożyć i zapomnieć. Smaru nie żałuj.
hpyuser - 2022-07-01, 01:23

Dzięki za instrukcje i podpowiedzi.
Tak,lekka nerwica nastrectw chyba obecną szczególnie że pokochaliśmy się z moją niunia od pierwszego wejrzenia i chciałbym dla niej jak najlepiej 😁😁😁😁
Koleżka już umówiony,podnosnik też się znajdzie...dzięki wielkie za pomocne rady

Ps...takie pytanie, czy przy skręcaniu trzeba zwrócić uwagę na jakieś właściwe ustawienie koła czy coś podobnego i czy są tam jakieś simeringi,uszczelki do wymiany czy zakładać te które są?

Pozdrowienia

witek1965 - 2022-07-04, 12:57

zawsze warto jest założyć nowe uszczelnienia, ale jak nie ma to trzeba sobie radzić tym co się ma. Ten pierwszy, na wale może być już zmęczony i skruszony. Kiedyś nie było innych jak OEM, nie wiem jak teraz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group