YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - mieszanka paliwo-powietrze

larry7 - 2022-03-28, 09:49
Temat postu: mieszanka paliwo-powietrze
cześć,

czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach?
Yamaha Royal Star xvz 1300 54kW (73 KM)
W serwisówce nic nie ma na ten temat a serwis yamahy też nie wie :(

witek1965 - 2022-03-28, 18:13

larry7 napisał/a:
serwis yamahy też nie wie :(
:nie_wiem: pogratulować wyszkolenia. Napisz maila do Yamaha USA, albo Yamaha Japan.
mayu - 2022-03-28, 20:51

Może te gaźniki nie mają regulacji składu mieszanki? Skoro nie ma tego w serwisówce, to może jest ustawione przez producenta i zaślepione? Tak tylko się zastanawiam, bo to dziwne, żeby nie było o tym w serwisówce. Zazwyczaj jest takie info na początku serwisówki w specyfikacji dotyczącej gaźnika, obok informacji o rozmiarach dysz itp.
witek1965 - 2022-03-28, 22:47

mayu napisał/a:
może jest ustawione przez producenta i zaślepione?
tak jest w XVS1100, ale przecież samo się nie ustawiło, tylko najpierw ustawiono, a potem zaplombowano. Mając do dyspozycji analizator spalin, fachowiec od gaźników (kiedyś to dobry fachman ustawał bez analizatora) można ustawić nie znając wartości obrotów śrubą regulacyjna, tylko patrząc na wskazanie analizatora.
wemar - 2022-03-29, 08:54
Temat postu: Re: mieszanka paliwo-powietrze
larry7 napisał/a:
czy ktoś ma może wiedzę o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacji mieszanki w gaźnikach?

Jak jest śruba, to jest do kręcenia, jakby miało coś być na stałe, to nie byłoby śrubki, tylko coś na stałe wstawione.
Każdy motocykl jest inny i nie ma jednego uniwersalnego ustawienia.

Ustawienie jest proste:
1. podkręcasz delikatnie obroty biegu jałowego na ok. 1500 obr./min - (trochę szybciej niż bieg jałowy)
2. wkręcasz powoli śrubę składu mieszanki, aż silnik zacznie się dławić - liczy się początek dławienia, a nie jego zgaśnięcie
3. zaczynasz wykręcać, aż silnik zacznie pracować niestabilnie - koniecznie trzeba liczyć ile obrotów się wykonało
4. wkręcasz śrubę regulacyjną o połowę ilości obrotów między punktem 2 i 3.
5. ustawiasz prędkość biegu jałowego na nominalną wartość.

Jeśli wykonałeś wszystko poprawnie, a gaźnik, układ dolotowy i silnik (np. świece) nie mają innych niedomagań, to szybki odkręcenie manetki (na postoju) powinno spowodować rozkręcenie silnik na wysokie obroty bez zadławienia, a gwałtowne puszczenie manetki, nie powinno spowodować strzelania w rury.

Analizator spalin dla 100% pewności dobrego ustawienia, ale powyższa procedura daje bardzo dobre wyniki.

SATURIAN - 2022-04-01, 23:23

Kolega z zaprzyjaźnionego forum odpowiedział :

...... w przypadku Royal Star-a nie ma potrzeby regulacji gaźników ponieważ one nie musza być regulowane. Coś jak na wzór jak kiedyś Audi wstawiała w swoich pojazdach benzynowych Jetronica. Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów.

SATURIAN - 2022-04-03, 12:05

Inny kolega znalazł to
https://www.venturerider....at-bowl-covers/

Jacek6 - 2022-04-03, 20:53

SATURIAN napisał/a:
Każdy z gaźników w Royalu jest podłączony do komputera sterującego kontrolującego poprawność jego pracy. Nie ma tam typowych śrubek regulujących tak jak jest nam znane z gaźników Road/Wild Starów.

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.

SATURIAN - 2022-04-04, 18:59

Jacek6 napisał/a:

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.


Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki :hahahaha:

larry7 - 2022-05-23, 08:21

dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo.

larry7 - 2022-05-23, 08:22

dzięki za wypowiedzi.
Poradziłem sobie metodą prób i błędów czyli przejażdżka ze śrubokrętem i teraz jest git - nie wali w wydechy przy hamowaniu silnikiem i zbiera się prawidłowo.

larry7 - 2022-05-23, 08:23

SATURIAN napisał/a:
Jacek6 napisał/a:

Chyba bzdura. Gaźniki mają w tym modelu czujnik położenia przepustnicy i podgrzewanie działające bodajże poniżej plus 5 st C. I tyle z "elektroniki" gaźnikowej.


Jacek , ja nigdy nie miałem takiego moto i nigdy mnie nie interesowało jak działają gaźniki w royalu . Przekazuję tylko opinie i linki .
A w ogóle , to co to za motocykl v-ka na cztery garnki :hahahaha:


na taki co ma dwa garnki więcej od twojego - czego nie rozumiesz?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group