|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Mechanika - Długi postój motocykla, a sprzęgło?
Ronin78 - 2022-03-21, 09:57 Temat postu: Długi postój motocykla, a sprzęgło? Mam pytanie, czy bardzo długi postój motocykla może być przyczyną ślizgającego sprzęgła?
Po pierwsze - pokrywę sprzęgła rozebrałem jako pierwszy, była na ORI uszczelce, przebieg lekko połowa z tego co te sprzęgła robią 27k mil. Przebieg pokrywa się z tym z aukcji w USA. Rozbierałem pierwszy bo była złożona na fabrycznej grafitowej uszczelce, którą usunąć to zeszło mi dobre kilka godzin. Śruby też widać, że nigdy nie kręcone.
Teraz w czym rzecz:
- tarcze sprzęgła 3mm (grubość jak w serwisówce)
- przekładki złotawe bez przepaleń / niebieskiego koloru czy śladów wyślizgania
- jest jedna rozbieżność w stosunku do serwisówki, przekładka więcej za pierwszą tarczą sprzęgła, z mniejsza średnicą zewnętrzną, wygląda mi na sprężynującą, zupełnie inna / węższa od pozostałych (oznaczyłem miejsce na serwisówce). Ta podobno nie jest strikte z mojego modelu (1.600 nie 1.670)
Jutro otwierają serwis Yamahy to zamówię oryginalną uszczelkę pokrywy, a co zrobiłem to:
- odtłuściłem tarcze sprzęgła benzyną ekstrakcyjną - może lekko przyczernione były, ale nie wiele
- przetarłem je papierem wodnym 400, ale na sucho, tak do zmatowienia i szarego koloru, na grubości nie straciły w suwmiarce
- ponownie odtłuściłem, osuszyłem (kilka chwil do odparowania)
- od soboty leżą w Motulu 10W40
- uszczelka będzie pewnie koło czwartku, będzie zatem dobre kilka dni moczenia
Złożę to się okaże czy pomogło (jakoś sam nie bardzo w to wierzę, ale jak nie spróbuję to się nie przekonam) Jeśli nie pomoże to trzeba będzie nowy kpl zamówić. Ślizgało tylko przy gwałtownym odkręceniu manetki.
Moto mogło stać lekko rok (albo i więcej, nikt tego nie wie) w bezruchu, olej zmieniony na ORI Yamahy 10W40 pełny syntetyk. Zamysł jest taki, że być może te tarcze zbytnio wyschły...?
Nie ma też w serwisówce informacji, w którą stroną składać te tarcze, wydaje mi się, że były losowo wrzucone (niekoniecznie napisem na zewnątrz), ale głowy uciąć tu nie dam.
mayu - 2022-03-21, 14:17
Bardzo często przyczyną ślizgania się sprzęgła jest brak luzu na klamce sprzęgła.
Po długim postoju sprzęgło potrafi się skleić, nie spotkałem się jeszcze z problemem ślizgania po długim postoju.
Ronin78 - 2022-03-21, 18:25
Przyglądałem się dobrze tarczy sprężynującej, odrobinę przytarte ranty, myślę że warto nową przymierzyć zanim kupię nowe tarcze sprzęgła. Luz na klamce był ok. Patrzyłem dzisiaj na tarcze (leżą w oleju) to kurde jak tak je porównać to ja suche wyjąłem. Nic końcem tygodnia będę wiedział więcej.
Mayu, Grodzisko Górne podkarpackie?
SATURIAN - 2022-03-21, 19:01
Na fejsie gość sprzedaje po 4 stówy docisk podobny do barnetta . Jest to zamiennik , niektórzy już kupili i pozakładali . Nie wiem jak z jego skutecznością , ale może to być niezła opcja , o ile sprawdzą się sprężyny . To oryginalne słoneczko to nie jest najlepsze rozwiązanie , u mnie po założeniu barnetta różnica w sprzęgle była kolosalna . Sprzęgło we wtrysku zostało tak jakby poprawione , ale albo sobie poczytaj , albo zadzwoń .
mayu - 2022-03-21, 20:00
Dokładnie to podkarpackie Grodzisko Górne.
Chyba nie ma drugiego
Ronin78 - 2022-03-22, 06:50
Mayu, na wiosenne ciepłe dni pewnie trzeba jakieś okolice Arłamowa objechać, jakbyś się pisał to w kontakcie.
mayu - 2022-03-22, 08:27
Ja zawsze bardzo chętnie, niestety gorzej z czasem. Ale jak się uda to jak najbardziej.
petermajster - 2023-04-25, 07:52
Ronin78, jak tam się zakończyła naprawa? Co wymieniałeś?
Spotkało mnie dokładnie to samo, już się dowiedziałem że na 90% przyczyną jest docisk.
|
|