YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - ciśnienie w oponie

tygrys - 2021-11-22, 08:36
Temat postu: ciśnienie w oponie
Nie mogę "namierzyć" tematu z ciśnieniem w oponie "comander" . Postanowiłem założyć takową na tył do XV1900 i coś mi podpowiada , że powinno być trochę większe jak w fabrycznej więc wstępnie zrobiłem na 2,7 bar (przy obecnej temp. około 6 stopni na plusie) , ale nie daje mi to spać ;D - podpowie mi ktoś , czy dobrze "wygłówkowałem" ? :mysli:
pyra - 2021-11-22, 08:41

A dlaczego ?
Na marginesie latem urośnie ponad 3 ;)
Pompuje tyle ile na wlepce.

tygrys - 2021-11-22, 08:54

Wiem że przy 28 na plusie będzie 3,5 bara , ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej . Może jeszcze ktoś wypowie się z własnych doświadczeń? :poddajesie: lol
O jakiej "wlepce" mówisz?

pyra - 2021-11-22, 13:23

Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem.
witek1965 - 2021-11-22, 16:16

tygrys napisał/a:
ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej .
cisnienie w oponie, czy to samochodowej, czy motocyklowej ma być odpowiednie i nie gra roli jaki jest balon (znaczy się gra rolę, ale to jest ustalone przez producenta opony, a nie nasze widzimisię).
Na wlepce masz podane właściwe cisnienia dla obciążenia : minimalne i maksymalne dla danego koła. Jeżeli producent nie przewidział zmiany rozmiaru opony, to trzeba się sugerowac danymi z opony.
Na boku opony musi być "napisane" jakie ciśnienie dla danej opony jest maksymalne i minimalne w AT, kPa lub PSI. W rowerowych jest, to w motocyklowej nie będzie ? Po prostu nie chce Ci sie poszukać ;D :evil:
specjalnie dla Ciebie zrobione w moim motocyklu (też opona Michelin, aczkolwiek akurat nie w Commanderze - za duzo przestawiania)



a, żeby sie ustrzec nadmiernego wzrostu cisnienia w oponie są dwa wyjścia :
- pompowanie azotem, nie wszędzie jest ta usługa dostępna. Kosztowało to 5 zł od koła.
- częsta kontrola cisnienia w oponach i pompowanie w warunkach adekwatnych do jazdy, czyli nie pompujemy w grudniu, bo akurat grzebiemy przy motocyklu, a na poaczątku sezonu i jak temperatury wzrosną tez kontrola i ewentualne upuszczenie. Trzeba brac pod uwagę, że temperatura opon wzrasta w czasie jazdy aa z nia ciśnienie w oponie nawet o 20% i odwrotnie, wraz ze spadkiem temperatury cisnienie w oponie również spada.

coś słabo widac na zdjęciu wyżej ;/


tygrys - 2021-11-22, 17:53

No i o to właśnie mi chodziło :brawo: dzięki witek1965 i pyra na Was chłopaki zawsze można w takich sprawach liczyć i nie zawiodłem się :dumny: lol .
A swoją drogą , to grzech się przyznać nie wiedziałem o tej wklejce na oponie - 4 lata parałem się wulkanizacją.. :beczy: ale na swoją obronę mam to , że korzystałem z tabeli continental z podziałem na rozmiary , marki aut , ciężar auta itd.
Na starość człowiek chyba trochę..dziwaczeje ?? zaczynam myśleć jakoś od d..y strony , czy coś w tym stylu.. :hahaha: - jeszcze raz dzięki.

witek1965 - 2021-11-22, 17:56

tygrys, :ok:
spajk77 - 2021-12-08, 11:34

pyra napisał/a:
Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem.


w stratolinerze wlepka jest z przodu na ramie nad blotnikiem

tygrys - 2021-12-08, 17:26

Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali ;D , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam.
spajk77 - 2021-12-10, 15:05

tygrys napisał/a:
Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali ;D , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam.


co tu komentowac? :nie_wiem:
czasami wpadne, jak mam o czym to napisze :hahaha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group