|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Eksploatacja - ciśnienie w oponie
tygrys - 2021-11-22, 08:36 Temat postu: ciśnienie w oponie Nie mogę "namierzyć" tematu z ciśnieniem w oponie "comander" . Postanowiłem założyć takową na tył do XV1900 i coś mi podpowiada , że powinno być trochę większe jak w fabrycznej więc wstępnie zrobiłem na 2,7 bar (przy obecnej temp. około 6 stopni na plusie) , ale nie daje mi to spać - podpowie mi ktoś , czy dobrze "wygłówkowałem" ?
pyra - 2021-11-22, 08:41
A dlaczego ?
Na marginesie latem urośnie ponad 3
Pompuje tyle ile na wlepce.
tygrys - 2021-11-22, 08:54
Wiem że przy 28 na plusie będzie 3,5 bara , ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej . Może jeszcze ktoś wypowie się z własnych doświadczeń?
O jakiej "wlepce" mówisz?
pyra - 2021-11-22, 13:23
Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem.
witek1965 - 2021-11-22, 16:16
tygrys napisał/a: | ale balon w tej oponie troszkę większy bo 200 (fabryczna 190) - jakoś dziwnie myślę , że powinno być trochę więcej . | cisnienie w oponie, czy to samochodowej, czy motocyklowej ma być odpowiednie i nie gra roli jaki jest balon (znaczy się gra rolę, ale to jest ustalone przez producenta opony, a nie nasze widzimisię).
Na wlepce masz podane właściwe cisnienia dla obciążenia : minimalne i maksymalne dla danego koła. Jeżeli producent nie przewidział zmiany rozmiaru opony, to trzeba się sugerowac danymi z opony.
Na boku opony musi być "napisane" jakie ciśnienie dla danej opony jest maksymalne i minimalne w AT, kPa lub PSI. W rowerowych jest, to w motocyklowej nie będzie ? Po prostu nie chce Ci sie poszukać
specjalnie dla Ciebie zrobione w moim motocyklu (też opona Michelin, aczkolwiek akurat nie w Commanderze - za duzo przestawiania)
a, żeby sie ustrzec nadmiernego wzrostu cisnienia w oponie są dwa wyjścia :
- pompowanie azotem, nie wszędzie jest ta usługa dostępna. Kosztowało to 5 zł od koła.
- częsta kontrola cisnienia w oponach i pompowanie w warunkach adekwatnych do jazdy, czyli nie pompujemy w grudniu, bo akurat grzebiemy przy motocyklu, a na poaczątku sezonu i jak temperatury wzrosną tez kontrola i ewentualne upuszczenie. Trzeba brac pod uwagę, że temperatura opon wzrasta w czasie jazdy aa z nia ciśnienie w oponie nawet o 20% i odwrotnie, wraz ze spadkiem temperatury cisnienie w oponie również spada.
coś słabo widac na zdjęciu wyżej
tygrys - 2021-11-22, 17:53
No i o to właśnie mi chodziło dzięki witek1965 i pyra na Was chłopaki zawsze można w takich sprawach liczyć i nie zawiodłem się .
A swoją drogą , to grzech się przyznać nie wiedziałem o tej wklejce na oponie - 4 lata parałem się wulkanizacją.. ale na swoją obronę mam to , że korzystałem z tabeli continental z podziałem na rozmiary , marki aut , ciężar auta itd.
Na starość człowiek chyba trochę..dziwaczeje zaczynam myśleć jakoś od d..y strony , czy coś w tym stylu.. - jeszcze raz dzięki.
witek1965 - 2021-11-22, 17:56
tygrys,
spajk77 - 2021-12-08, 11:34
pyra napisał/a: | Pod kanapą , zdaje się jest naklejka z rozmiarami i ciśnieniem. |
w stratolinerze wlepka jest z przodu na ramie nad blotnikiem
tygrys - 2021-12-08, 17:26
Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam.
spajk77 - 2021-12-10, 15:05
tygrys napisał/a: | Dzięki spajk77 jutro zerknę co tam u mnie napisali , ale mam opanowane , a przy okazji - dawno coś Cię tutaj nie czytałem? . Pozdrawiam. |
co tu komentowac?
czasami wpadne, jak mam o czym to napisze
|
|