|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Eksploatacja - XVS1900 coś mocy brak i głośny 3k obrotów
nevon - 2021-06-07, 11:42 Temat postu: XVS1900 coś mocy brak i głośny 3k obrotów Hej,
WSTĘP
sezon 2019 i 2020 nie miałem za udany, maszyna głownie stała.
Teraz ruszyłem, moto normalnie do sezonu przygotowane (olej, filtr oleju, świece, płyn hamulcowy, przegląd węży, nowe aku (stary zabiłem )
ORAZ co tu pewnie ważne nowy filtr powietrze KN i wyremontowałem wydech bo mi korozja wchodziła.
Wydech dałem do ProCoat na powłokę ceramiczną.
Uszczelniacze wymienione. Przepustnica sprawa i ustawiona wedle instrukcji (zrobiłem aby nie dotykała ogranicznika tylko dochodziła do niego).
MERITUM:
Motocykl jest głośny przy ok 3K obrotów, głośno "zasysa" i brzmi to podobnie jak przedmuchy na wydechu.
Na innych obrotach jest ok.
Ponadto stracił mocy, gorzej przyśpiesza, a pod obciążeniem do odcięcia nie chce dotrzeć.
Więcej też pali.
Świece ładne, odpala pięknie. Na luzie wszytko git.
Filtr powietrze przygotowany zgodnie z instrukcją.
Co mu dolega? Gdzie szukać?
soft - 2021-06-07, 15:09
Zakręciłeś (Ty lub ktoś) śruby regulacyjne powietrza dolotowego. Śruby powinny być odkręcone chyba? 1,5 lub 2,5 obrotu.
Na to wskazują objawy.
Koniecznie daj znać czy to było to co napisałem. :-)
nevon - 2021-06-07, 17:43
Śrubka była teoretycznie na swoim miejscu ale jak już ruszyłem to dokręciłem i ustawiłem ponownie na 2,5 obrotu.
Coś to chyba dało, po korkach się przejadę obwodnicą i sprawdzę, teraz był problem w ogóle się poruszać po mieście.
soft - 2021-06-07, 19:07
Powinno pomóc. Daj znać.
nevon - 2021-06-07, 22:06
Niestety nie
O ile przy wolnej jeździe i przyśpieszenia od 0 jest jak by lepiej, ale na 4tym biegu 4,9k obrotów to maks, na 5tce odpowiednio mniej.
Dodatkowy odgłos w okolicach 3k obrotów dalej jest.
Wykręcić całkiem tą śrubkę i sprawdzić czy jest to drożne?
Jeszcze dla pewności; o tej mowa?
soft - 2021-06-07, 23:04
Jutro sprawdzę u mnie jak jest zlokalizowana ta śruba.
Może filtr K&N za mocno naoliwiony jest.
Ogólnie masz za mało powietrza i w okolicy max momentu czyli 2600 brakuje powietrza.
Przy zakreconej śrubie powietrznej w tym zakresie obrotow będziesz słyszał gwizd coś jak turbo, a przy 170...180 km/h motocykl zacznie drżeć.
nevon - 2021-06-08, 07:16
teraz to on do 170 nie dochodzi
wypiorę filtr i jeszcze raz naoliwię zgodnie z instrukcją.
soft - 2021-06-08, 08:42
nevon napisał/a: | teraz to on do 170 nie dochodzi
wypiorę filtr i jeszcze raz naoliwię zgodnie z instrukcją. |
Spróbuj bez filtra czy dlawi się.
nevon - 2021-06-09, 19:33
Dziś dopiero miałem czas trochę sprawdzić;
Bez filtra jest mocy więcej, w końcu dochodzi do odcięcia, ale nadal nie jest jak było + głośno sobie "zasysa" przy tych 2600-3000 obrotów.
Nie mogłem sprawdzić prędkości maksymalnej bo sporo policji jeździło tam gdzie bezpiecznie jest dodać gazu a na trasę nie mam czasu teraz osiągnąłem 170km/h co w poprzednim stanie nie było możliwe.
Co dalej sprawdzać?
nevon - 2021-07-11, 09:53
Niestety dalej mam problem, wczoraj na trasie sprawdzałem i 165km/h i koniec, więcej nie chce, wchodzi w wibracje.
Jest szansa że np źle ustawiłem przepustnice wydechu?
SATURIAN - 2021-07-11, 22:03
Tak czytam te Wasze spostrzeżenia . Miałem K&N w road starze . Zasysał głośno od początku do końca , ale tak głośno , że nawet na wolnych obrotach wszyscy wkoło odwracali głowy . Maksymalnej prędkości nie sprawdzałem , bo tak zapierdalał , że głowa mała . Stary jestem , boję się , leciałem około 180 km/h .
Moim zdaniem musisz sprawdzić otwarcie przepustnicy , w 1900 nie ma chuja, żeby to moto nie szło więcej , jak 165 km/h . Latałem de luxem i wiem na co ten silnik stać .
nevon - 2021-07-13, 22:47
Przepustnice się ładnie otwierają.
Spróbuje jeszcze 2 rzeczy: zdejmę tą pokrywę filtra a sam filtr czymś tylko złapię (coś na wzór tego:
http://www.ivansperforman...tratabphoto.htm )
Oraz spróbuję oryginalny filtr papierowy...
nevon - 2021-08-08, 12:11
Problem jednak był po stronie wydechu, wyłączyłem tą przepustnice i ręcznie kluczem otworzyłem na pełne otwarcie.
Radość z zapierdalania wróciła
BTW ten tuning z linku ma jedną ogromną wadę - w deszcze woda się leje do dolotu!
remol71 - 2021-08-08, 12:37
nevon napisał/a: | Problem jednak był po stronie wydechu, ... |
Nie rozumiem. Co było nie tak ?
soft - 2021-08-11, 11:38
Czyli exup masz uszkodzony?
tygrys - 2021-08-11, 14:49
Ja nie mam w ogóle linek do przepustnicy i przepustnica oczywista zablokowana (blaszka) - brak odcięcia , miesiąc temu - zamknąłem licznik - wskazówka oparła się o kołek , jak to dostrzegłem ręka sama zamknęła manetkę - przy tej prędkości naprawdę trudno w stratku obserwować licznik..najczęściej pomykam max do 130 km/h i pali 5,6-6,2 - autostrada do 7 literków.
TAJ - 2021-12-14, 19:04
Cześć, mam podobny jak nie identyczny problem . Zimny odpala i jest ok natomiast po zagrzaniu szarpie i nawet potrafi zgasnąć . Parę razy zrobił mi taki numer na światłach . Kiepsko to wygląda jak nie idzie uruchomić i inni cię omijają . Dopiero po chwili odpala ale z dodanym gazem ale szarpie i ogólnie mówiąc klęska . Mój mechanik już jakiś czas temu mówił że raczej to będzie exup i brak możliwości regulacji bo mam , nie wiedziałem wcześniej , rozwiercony wydech i przepustnica się rozregulowała. Potrzebuje założyć dobry, oryginalny wydech po to żeby wyregulować exup.
Pytanie moje do Was - czy ma ktoś pożyczyć oryginalny tłumik żebym mógł na nim wyregulować exup?
nevon - 2022-07-21, 21:12
Z refleksem ślimaka (tylko takiego z skorupką):
U mnie jakiś geniusz założył odwrotnie linki od exup - zatem zamiast otwierać przy maksymalnych potrzebach - zamykało. Odkryłem to bawiąc się przy okazji zmiany oleju...
TAJ twój problem jak na moje doświadczenie to zajechana pompa paliwa. Exup możesz jak ja odłączyć...
|
|