YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - XVS1900 coś mocy brak i głośny 3k obrotów

nevon - 2021-06-07, 11:42
Temat postu: XVS1900 coś mocy brak i głośny 3k obrotów
Hej,

WSTĘP
sezon 2019 i 2020 nie miałem za udany, maszyna głownie stała.
Teraz ruszyłem, moto normalnie do sezonu przygotowane (olej, filtr oleju, świece, płyn hamulcowy, przegląd węży, nowe aku (stary zabiłem :( )
ORAZ co tu pewnie ważne nowy filtr powietrze KN i wyremontowałem wydech bo mi korozja wchodziła.

Wydech dałem do ProCoat na powłokę ceramiczną.
Uszczelniacze wymienione. Przepustnica sprawa i ustawiona wedle instrukcji (zrobiłem aby nie dotykała ogranicznika tylko dochodziła do niego).

MERITUM:
Motocykl jest głośny przy ok 3K obrotów, głośno "zasysa" i brzmi to podobnie jak przedmuchy na wydechu.
Na innych obrotach jest ok.
Ponadto stracił mocy, gorzej przyśpiesza, a pod obciążeniem do odcięcia nie chce dotrzeć.
Więcej też pali.

Świece ładne, odpala pięknie. Na luzie wszytko git.
Filtr powietrze przygotowany zgodnie z instrukcją.

Co mu dolega? Gdzie szukać?

soft - 2021-06-07, 15:09

Zakręciłeś (Ty lub ktoś) śruby regulacyjne powietrza dolotowego. Śruby powinny być odkręcone chyba? 1,5 lub 2,5 obrotu.
Na to wskazują objawy.

Koniecznie daj znać czy to było to co napisałem. :-)

nevon - 2021-06-07, 17:43

Śrubka była teoretycznie na swoim miejscu ale jak już ruszyłem to dokręciłem i ustawiłem ponownie na 2,5 obrotu.
Coś to chyba dało, po korkach się przejadę obwodnicą i sprawdzę, teraz był problem w ogóle się poruszać po mieście.

soft - 2021-06-07, 19:07

Powinno pomóc. Daj znać.
nevon - 2021-06-07, 22:06

Niestety nie :(
O ile przy wolnej jeździe i przyśpieszenia od 0 jest jak by lepiej, ale na 4tym biegu 4,9k obrotów to maks, na 5tce odpowiednio mniej.
Dodatkowy odgłos w okolicach 3k obrotów dalej jest.

Wykręcić całkiem tą śrubkę i sprawdzić czy jest to drożne?

Jeszcze dla pewności; o tej mowa?

soft - 2021-06-07, 23:04

Jutro sprawdzę u mnie jak jest zlokalizowana ta śruba.
Może filtr K&N za mocno naoliwiony jest.
Ogólnie masz za mało powietrza i w okolicy max momentu czyli 2600 brakuje powietrza.
Przy zakreconej śrubie powietrznej w tym zakresie obrotow będziesz słyszał gwizd coś jak turbo, a przy 170...180 km/h motocykl zacznie drżeć.

nevon - 2021-06-08, 07:16

teraz to on do 170 nie dochodzi :(
wypiorę filtr i jeszcze raz naoliwię zgodnie z instrukcją.

soft - 2021-06-08, 08:42

nevon napisał/a:
teraz to on do 170 nie dochodzi :(
wypiorę filtr i jeszcze raz naoliwię zgodnie z instrukcją.

Spróbuj bez filtra czy dlawi się.

nevon - 2021-06-09, 19:33

Dziś dopiero miałem czas trochę sprawdzić;
Bez filtra jest mocy więcej, w końcu dochodzi do odcięcia, ale nadal nie jest jak było + głośno sobie "zasysa" przy tych 2600-3000 obrotów.

Nie mogłem sprawdzić prędkości maksymalnej bo sporo policji jeździło tam gdzie bezpiecznie jest dodać gazu a na trasę nie mam czasu teraz :( osiągnąłem 170km/h co w poprzednim stanie nie było możliwe.

Co dalej sprawdzać?

nevon - 2021-07-11, 09:53

Niestety dalej mam problem, wczoraj na trasie sprawdzałem i 165km/h i koniec, więcej nie chce, wchodzi w wibracje.

Jest szansa że np źle ustawiłem przepustnice wydechu?

SATURIAN - 2021-07-11, 22:03

Tak czytam te Wasze spostrzeżenia . Miałem K&N w road starze . Zasysał głośno od początku do końca , ale tak głośno , że nawet na wolnych obrotach wszyscy wkoło odwracali głowy . Maksymalnej prędkości nie sprawdzałem , bo tak zapierdalał , że głowa mała . Stary jestem , boję się ;D , leciałem około 180 km/h .
Moim zdaniem musisz sprawdzić otwarcie przepustnicy , w 1900 nie ma chuja, żeby to moto nie szło więcej , jak 165 km/h . Latałem de luxem i wiem na co ten silnik stać .

nevon - 2021-07-13, 22:47

Przepustnice się ładnie otwierają.

Spróbuje jeszcze 2 rzeczy: zdejmę tą pokrywę filtra a sam filtr czymś tylko złapię (coś na wzór tego:
http://www.ivansperforman...tratabphoto.htm )

Oraz spróbuję oryginalny filtr papierowy...

nevon - 2021-08-08, 12:11

Problem jednak był po stronie wydechu, wyłączyłem tą przepustnice i ręcznie kluczem otworzyłem na pełne otwarcie.
Radość z zapierdalania wróciła ;)

BTW ten tuning z linku ma jedną ogromną wadę - w deszcze woda się leje do dolotu!

remol71 - 2021-08-08, 12:37

nevon napisał/a:
Problem jednak był po stronie wydechu, ...


Nie rozumiem. Co było nie tak ?

soft - 2021-08-11, 11:38

Czyli exup masz uszkodzony?
tygrys - 2021-08-11, 14:49

Ja nie mam w ogóle linek do przepustnicy i przepustnica oczywista zablokowana (blaszka) - brak odcięcia , miesiąc temu - zamknąłem licznik - wskazówka oparła się o kołek , jak to dostrzegłem ręka sama zamknęła manetkę - przy tej prędkości naprawdę trudno w stratku obserwować licznik..najczęściej pomykam max do 130 km/h i pali 5,6-6,2 - autostrada do 7 literków.
TAJ - 2021-12-14, 19:04

Cześć, mam podobny jak nie identyczny problem . Zimny odpala i jest ok natomiast po zagrzaniu szarpie i nawet potrafi zgasnąć . Parę razy zrobił mi taki numer na światłach . Kiepsko to wygląda jak nie idzie uruchomić i inni cię omijają . Dopiero po chwili odpala ale z dodanym gazem ale szarpie i ogólnie mówiąc klęska . Mój mechanik już jakiś czas temu mówił że raczej to będzie exup i brak możliwości regulacji bo mam , nie wiedziałem wcześniej , rozwiercony wydech i przepustnica się rozregulowała. Potrzebuje założyć dobry, oryginalny wydech po to żeby wyregulować exup.

Pytanie moje do Was - czy ma ktoś pożyczyć oryginalny tłumik żebym mógł na nim wyregulować exup?

nevon - 2022-07-21, 21:12

Z refleksem ślimaka (tylko takiego z skorupką):

U mnie jakiś geniusz założył odwrotnie linki od exup - zatem zamiast otwierać przy maksymalnych potrzebach - zamykało. Odkryłem to bawiąc się przy okazji zmiany oleju...

TAJ twój problem jak na moje doświadczenie to zajechana pompa paliwa. Exup możesz jak ja odłączyć...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group