YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)

Brat Pit - 2020-06-19, 11:35
Temat postu: Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)
Piszę, żeby jak ktoś wpadł na genialny pomysł, że sam złoży POD kit (tak jak ja), to niech sobie odpuści.
Zamówiłem najpierw na ebay-u, zestaw dysz, do mojego XVS1100 Custom, piszę się gościom co już jest zrobione, a oni dobierają zestaw do przeróbki gaźników.
Po małej regulacji i przeróbce obudowy filtra powietrza, moto na hamowni wypluło 57KM i 94Nm
Prawie stawała dęba, ale chciałem więcej, więc znalazłem w necie, jakie filtry idą do POD i wywaliłem cały dolot, filtr, aiboxa, itd.
Okazało się, że moto kręci się do 3500rpm a dalej, za dużo powietrza.
Po milionie wymian dysz, i kilku razach na hamowni, wyszło około 60KM ale tylko 81Nm. No i teraz max moment obrotowy jest dostępny dużo niżej, ale prosta ciągnie się do ponad 6500fpm ;) i praktycznie szafę zamyka - taka ciekawostka.
Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ale tyle wkładu pracy, tyle kasy, że lepiej zebrać kasę, zamówić zestaw POD z dyszami, i całą reszta i się nie pier...ć.
Chętnym zdradzę szczegóły poszczególnych modyfikacji, oraz który set (według mnie, daleje najlepsze wyniki na hamowni)

pyra - 2020-06-19, 18:21

Przecież xvs 1100 ma w serii 62KM :shock: i 85Nm, po co to zepsułeś, trza było 650 kupić.
SATURIAN - 2020-06-19, 19:25

:hahaha:
Brat Pit - 2020-06-19, 20:32

nooo, w teorii tak, a mierzyłeś kiedyś skock-owe moto na hamowni ;) ?
Na forach w USA podają wydruki z hamowni, że po dyszach DYNOJETa wychodzi 56-57KM i ok 80Nm ;)
Weź pod uwagę, że fabryka mierzy moc samego silnika bez moto, więc w warunkach laboratoryjnych wychodzi im znacznie więcej, niż jest w rzeczywistości na rolkach :)

[ Dodano: 2020-06-19, 20:38 ]
poza tym moje moto, dobrze dłubnięte, było 3-4 razy na hamowni w różnych konfiguracjach, a najlepsze wyniki wychodziły przy dyszach 117,5 przód, 115 tył, airbox, lekko zmowyfikowana obudowa filtra a w niej K&N, no i półwolne wydechy.
Tak więc jakoś mi się nie che wierzyć, że przy stokowych dyszach bodajże 115 i 112,5, standardowych kominach i papierowym filtrze, z dolotem dolotem powietrza, rzędu może 8cm2 wyszłoby im 62KM itd ;)

Gandalf - 2020-06-19, 21:54
Temat postu: Re: Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)
Brat Pit napisał/a:

Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ...


Od lat tankuje na licznik dzienny, żeruje go po pełnym zalaniu baku pod korek i wychodzą mi następujące przebiegi:
> Miasto , tankuje co ok. 180 km - wlewam 9-10 litrów
> Trasa , tankuje co ok. 220 km - wlewam 9-10 litrów
.... wychodzi - max. 5,5 litra miasto / 4,5 litra trasa ... czyli te 6,1 litra to jednak nie jest "lepiej"niż seria ;)

Brat Pit - 2020-06-20, 06:20

Aa no lepiej :)
F.I.P. Berek - 2020-06-20, 21:01

Widzę, że kręcą Cię przeróbki... Ja modyfikowałem 650...Kluczem do lepszego zapierdalania jest tu elektronika wspomagana podobnymi zmianami za które się wziąłeś... Ale samym PODem nie ma się co tak podniecać - zresztą lepiej było, moim zdaniem założyć hypercharger. U mnie była taka kolejność - wydechy Road Burner 2,5'', hypercharger (i zmiana dysz), moduł ze zmienną mapą Dyna 3000, kevlarowe sprzęgło Barnett, cewki Dynatek i przewody Thundervolt. I gdzieś po drodze - dla równowagi - zacisk czterotłoczkowy od F6 z pływającą tarczą Brembo.

Ps. Wolny wydech to błąd.

Reno - 2020-06-22, 08:35

Ja także zakładałem Hypercharger do 650. Zmieniłem dysze, zamontowałem rozwiercone wydechy, w zestawie był też filtr powietrza K&N. Nie sprawdzałem go na żadnej hamowni ale wzrosła trochę dynamika motocykla (takie subiektywne odczucie). Oczywiście wzrosło tez spalanie.
W 1100 zamontowałem jedynie filtr na K&N.

Brat Pit - 2020-08-10, 09:38

Macie rację Hypercharger działa znacznie lepiej niż POD, ponieważ przy niskich obrotach domyka dopływ powietrza a otwiera się w pełni, dopiero przy wyższych. Tym samym i dół wykresu i góra, wygląda dobrze.
Wiem, że wolny wydech to nie do końca dobry pomysł, ze względu na ciśnienie zwrotne, ale ....
F.I.P. Berek, jest jakaś różnica, po zmianie cewek?

[ Dodano: 2020-08-10, 09:43 ]
Jako ciekawostka, zrobiłem w ostatnie (przedłużony nieco) weekend 1800km, po górach, autostradach itd. Moto latając po górskich winklach bierze ok 5,5L, na autostradzie jadąc 140-160, wziął 6L, ale po modyfikacjach, które opisałem wyżej, przy 160km\h odkręcam manetkę a moto dalej ciągnie ;) . Jechałem z Harleyami z silnikami 96" (1,6L) i wcale nie odstawałęm ;)

F.I.P. Berek - 2020-08-10, 12:41

Silniejsza iskra.
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=20583
Tym bardziej ma to znaczenie, że jeżdżę z wyprzedzonym zapłonem. Polecam Dynę 3000.

Na marginesie - poleciałem swoją 650tką 170 km/h...

[ Dodano: 2020-08-10, 17:32 ]
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=14793 - tu pisałem na temat Dyny 3000.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group