YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - XVS 1300 - Jack's O2 mod

macko77 - 2020-05-27, 00:45
Temat postu: XVS 1300 - Jack's O2 mod
Witam,
Jestem nowy na forum i od razu mam pytanie.
Całkiem nie długo jeżdżę V-star i trochę mnie dziwi brak mocy tego silnika na początku otwarcia przepustnicy. Dziwnie się jeździ jak w mieście nie ma gdzie włączyć piątki aby silnik się nie dławił. Pojeździłem sporo mniejszym V-twin i tam jedynka była tylko do ruszenia i na 5 metrów jazdy, dwójka na następne trzy sekundy... na piątce to można było się telepać nawet 20 mil/h. Nie przyspieszał ale ładnie i równo ciągnął. Yamaha aby fajnie jechała musi mieć spore obroty przez co niższy bieg.
Poszperałem na różnych forach zagranicznych i znalazłem coś takiego co się nazywa Jack's O2 mod. Polega na wpięciu w jeden przewód od sondy lambda opornika co powoduje lekkie przekłamanie komputera, który podaje delikatnie więcej paliwa.
Czytałem wiele bardzo różnych opinii na ten temat i dlatego chcę się zapytać czy ktoś z Was to zrobił i jak to się ma do pracy silnika.
Pozdrawiam.

BenWito - 2020-05-27, 17:48

Faktycznie, bardzo ciekawe urządzenie. Jednak wydaje mi się że szkoda kasy. Z przejachanymi kilometrami przestaje szarpać, gdyż po prostu nabiera się wprawy, no i nadal będzie miała zużycie paliwa 5l/100km
pyra - 2020-05-27, 22:38

Twój opis mi nie pasuje do 1300, moze jednak potrzebna jest regulacja ? Fakt, ze lubi wyższe obroty, ale ciągnie od razu. Trza się przestawić na wyższe obroty, w miescie max 3 bieg.
MarMar - 2020-05-28, 08:39

Miałem to zamontowane u siebie, tak kupiłem więc nie mam porównania jak działa bez niego. Ale tak jak pisze pyra, to moto potrzebuje większych obrotów i trzeba się do tego przyzwyczaić.
macko77 - 2020-05-28, 16:39

Witam
Dzięki za zainteresowanie. Generalnie chyba się źle wyraziłem a chodziło mi nie o to, że kiepsko ciągnie tylko, że V-twin jest wolnoobrotowym silnikiem i uzyskuje duży moment obrotowy przy niskich prędkościach. I za to je lubię. Zakochałem się w tym motorze ale lubię dłubać i coś zmieniać.
Ten mod kosztuje prawie nic bo tylko koszt jednego opornika. Nie udało mi się kupić jednego a najmniej 5 sztuk i koszt był £2 to w Polsce pewnie można jeden za 2 złote kupić. 20 minut roboty z wyjęciem sondy lambda i działa.
Wczoraj to zamontowałem i dzisiaj wyjechałem. Nie wiem czy w motorze komputer adaptuje się do warunków i stylu jazdy jak w samochodach ale mam wrażenie, że na początku jazdy prawie nie było różnicy a po przejechaniu 20-30 mil silnik zaczął "lubić" niższe obroty. Różnica nie jest masakryczna ale trochę mniej trzeba biegami wachlować. Pojeżdżę jeszcze trochę i zdam relację czy coś się zmienia.
Spalanie faktycznie mnie zaskoczyło bo poprzednie moto z dużo mniejszym silnikiem paliło ponad 7 litrów gdzie ten spala 5.1l/100km :shock:
Na pewno macie wszyscy rację, że do tych wyższych obrotów trzeba się przyzwyczaić i pewnie tak będzie też w moim przypadku.
Pozdrawiam

mayu - 2020-05-30, 15:38

Zrobiłem takiego moda, ale niestety nie odczułem wyraźnej różnicy. W sumie to krótko testowałem ale, odczucia tylko bardzo subtelne na plus. Sam rezystor bardzo tani, za chyba 50szt. z wysyłką zapłaciłem 6zl. Komplet wtyk i gniazdo nieco więcej, do tego przewody i elastyczna osłona na przewody. Całość wpina się pomiędzy sondę lambda i mieści pod osłoną. W każdej chwili można to wypiąć.
macko77 - 2020-06-01, 00:31

Witam,
Dobra robota. Ja zrobiłem to trochę mniej delikatnie i wlutowałem opornik w kabel między sondą a wtyczką. Faktycznie różnica jest prawie niezauważalna, troszkę lepiej ciągnie na niskich obrotach. Zdziwiło mnie to bo na forach amerykańskich ludzie pisali, że "zupełnie inny motocykl po założeniu tego moda". Dzisiaj zauważyłem coś niepokojącego, a mianowicie chwilę po uruchomieniu silnika i kiedy obroty maleją po "ssaniu" silnik zaczyna się dławić jakby miał zaraz zgasnąć. Nie gaśnie ale to nie jest praca normalna. Po odkręceniu manetki gazu na chwilkę silnik wraca na prawidłowe obroty i dalej jest wszystko ok. Jutro zobaczę jak wyglądają świece bo to chyba najłatwiejszy sposób sprawdzenia czy mieszanka jest prawidłowa.
Pozdrawiam

mayu - 2020-06-01, 21:00

Też napaliłem się na efekty tego moda po lekturze forów z za wielkiej wody, a wyszło jak wyszło.
Trzeba będzie się przyzwyczaić do mieszania biegami.
Jaki rezystor użyłeś? Ja zamontowałem 825 k ohm, 1%, 1/4W.
Wg tego co pisali taki ma być ok.

macko77 - 2020-06-02, 00:01

Użyłem rezystora parametrów takich samych tylko tolerancja 0.1% bo nie znalazłem innego.
Grzegorz_Godzio - 2020-09-17, 19:32

A próbował ktoś wiercić obudowę filtra powietrza, w poście poniżej piszą że lepiej się zbiera.

https://www.facebook.com/...361206473959616

remol71 - 2020-09-17, 20:12

Sondy lambda nie oszuka się byle opornikiem. Nie taka charakterystyka.
mayu - 2020-09-17, 20:56

Z tego co pisali to dawało super efekt. Ponoć sonda wąsko pasmowa działająca 01, i można było ją oszukać, przesunąć charakterystykę. Pytanie czy może tylko wersje USA na to idą? Ja mam krajowy i nie odczułem wyraźnej różnicy więc z tego nie korzystam.
macko77 - 2020-09-17, 23:21

Witam,
Moje moto jest z za oceanu i też zmiana był ledwo odczuwalna ale spalanie już było dobrze odczuwalne. Przed gmeraniem przy sondzie na baku paliwa robiłem około 150 mil a po, około 120 mil. Generalnie zgadzam się z wcześniejszymi wypowiedziami i myślę, że ten mod jest nie potrzebny a wystarczy trochę pojeździć i nabrać wprawy. Troszkę wyższe obroty trzeba trzymać i moto pięknie jeździ. Niedawno zdjąłem ten mod i różnica jest prawie niezauważalna. Wystarczy trochę pojeździć.

Pozdrawiam

mayu - 2020-09-17, 23:35

Jest tak jak piszesz. Trzeba się nauczyć tym jeździć. Szkoda, że nie można na bardzo niskich obrotach jeździć ale trochę w tym sezonie pojeździłem i z każdą przejażdżką podoba mi się bardziej. Pali naprawdę mało i jest mega wygodny.
tqmeh - 2020-09-19, 19:04

Moja druga Yadwinia z 2016 roku jechała znacznie lepiej na niższych obrotach od pierwszej z 2008
W/w dłubanina trochę słaba, taki plasterek.... co kto lubi,
Uważam, że jak już cos robić to power - commander
Świetny efekt chociaż raczej subtelny daje regulowany tłumik Penzl mocny bas


SATURIAN - 2020-09-19, 21:27

Zawsze mówiłem , pomijać 1300 , od razu siadać na 1700 ;D
tqmeh - 2020-09-21, 08:36

SATURIAN, też tak można co kto lubi u mnie zdecydował PESEL motocykla
Antyczne sprzęty się psują ;p ;p ;D ;D ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group