YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - Reflektor przedni LED

Gandalf - 2019-05-16, 13:36
Temat postu: Reflektor przedni LED
Noszę się z zamiarem wymiany wkładu w reflektorze, poniewaz wiązka którą daje obecny jest - no cóż w moim odczuciu za słaba. Wymiana żarówki na Nightbraker'a tylko trochę polepszyla sytuację, a ponieważ zależy mi na rozwiązaniu jak najmniej obciążającym instalacje elektryczną i w pełni homologowanym, dołożenia halogeów, czy zastosowanie samej żarówki ledowej odpada ;/

Czy koś z was ma może doświadczenia z montażem reflektora LED-OSRAM-75B ?
Dostępne są w różnych wersjach m.in. na Allegro: https://allegro.pl/oferta/lampa-reflektor-led-7-yamaha-xvs-1100-drag-star-7660405331

Szukam czegoś, co można by schować w oryginalną obudowę reflektora, czyli idealnie jakby zmieścił się w postaci "wkładu" - wyjąć stary, włożyć ledowy i cieszyć się wiązka światła o lepszych parametrach ;D ... Tylko jak to nie pasuje, albo jest to kolejne dziadostwo, które wysiądzie w trasie - może jest ktoś na forum, kto używa takiego reflektora i może podrzucić garść informacji ?

OldDiver - 2019-05-16, 14:09

Tylko doczytałem w opisie że dedykowany jest ten wkład do Dragstarów Classic.
Gandalf - 2019-05-16, 15:29

OldDiver napisał/a:
...dedykowany jest ten wkład do Dragstarów Classic.


Są też inne modele tej firmy o średnicy 5,75 cala, więc przy min. zdolnościach manualnych pewnie da się cos dobrać (ewentualnie zastosować klosz od Classica) - bardziej chodzi mi o doświadczenie w użytkowaniu.

F.I.P. Berek - 2019-05-16, 18:01

Niezupełnie na temat - od jakiegoś czasu jeżdżę z ledową żarówką H4 Headwinds 25/25 W 4000 lumenów. W stosunku do standardowej H4 spora różnica.

http://www.bobber.pl/view...=2152&start=135

Miron - 2019-05-16, 19:37

Mam zamontowane w lampie i halogenach, kupione na aliexpres i wszystko ok. Cena kompletu coś koło 400.
witek1965 - 2019-05-16, 19:58

Miron, jeździłeś w nocy ?
Miron - 2019-05-16, 21:21

Jeździł Bakteria i twierdzi, że super. Ja nie jeździłem, bo boję się ciemności ;D
petermajster - 2019-05-17, 06:59

Na aliexpress podróba: https://pl.aliexpress.com/item/Headlight-Harley-Motorcycle-Parts-7-LED-Daymaker-Headlight-4-5-4-1-2-inch-Passing-Lights/32823573049.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.6dd52e0erNos3t
O wiele taniej.

Fisz montował, zadzwoń do niego i się dopytaj.

teper - 2019-05-17, 10:47

świeci fajnie tylko zwrócić trzeba uwagę aby była ramka mocująca i pasowała do danego motocykla
Bakteria77 - 2019-05-17, 15:01

ja wstawiłem w oryginalną ramkę od Radka, ta co była w komplecie z lampą, to chyba do Harrego..
Gandalf - 2019-05-17, 16:52

Dzięki za link do Aliexpress - oblukam co i jak, chociaż z tego co widzę muszę do Customa szukać czegoś mniejszego niż 7cali , ewentualnie wymienić obudowę lampy :nie_wiem:

==========

Panowie - Super :ok: ja to wszystko rozumiem … Tylko że zgodnie z wymogami homologacji musisz mieć klosz przystosowany do żarówki led'owej. Jak wsadzisz żarówkę w klosz zwykły, taki "zestaw świetlny" nie spełnia przepisów homologacyjnych. Ktoś już ten temat kiedyś poruszał - tak jest koniec kropka.

W 99% można tak jeździć i sam to rozważałem, powstrzymała mnie tylko jedna rzecz - warunki ubezpieczycieli zapisane małym druczkiem, a konkretnie nieponoszenie z ich strony odpowiedzialności, jeżeli pojazd nie spełniał określonych przepisów … I znowu w 99%, w razie wypadku, pewnie nikt się nie dopatrzy tych żarówek led'owych, jednak wyobraźmy sobie następującą sytuację:
- jadący z przeciwka pojazd zjeżdża na przeciwny pas ruchu
- macie z nim kolizję, z której wychodzicie cało
- pojazd, który zjechał wylądował na drzewie, kierowca połamał kręgosłup (staje się kaleką)

Policja stwierdza , że winny był pojazd, który na Was najechał, jesteście happy ... ale w późniejszym postepowaniu, powołany przez ubezpieczyciela biegły stwierdza, że jechaliście pojazdem niesprawnym technicznie, w którym zastosowano niehomologowane oświetlenie, w wyniku którego mogło nastąpić oślepienie pojazdu jadącego z przeciwka … Rezultat - Wasz ubezpieczyciel umywa ręce, Wy zostajecie obciążeni odszkodowaniem za wypadek i wypłacacie rentę kalece do końca życia ...

Może się mylę, może patrzę zbyt zachowawczo - jeżeli jest jakiś prawnik, pewnie zintepretuje to inaczej (jak to prawnik ;D ) … Nie mniej, wole te 1% zminimalizować. Dlatego zależy mi na zrobieniu "czegoś" zgodnie z przepisami homologacyjnymi.

F.I.P. Berek - 2019-05-17, 17:44

Podziwiam.
Miron - 2019-05-17, 19:47

Gandalf, ciesz się jazdą motocyklem, a nie jakimiś pierdołami sobie głowę zaśmiecasz. Ja nawet tablicę rejestracyjną mam o wymiarach ameryckich, po co? Bo fajnie wygląda. A jak przyjdzie płacić mandat, to wtedy będę myślał ;D
Gandalf - 2019-05-18, 07:37

F.I.P. Berek, - poczytaj na temat legalności stosowania żarówek LED, nie mam zamiaru nikogo odciągnąć od ich stosowania, każdy jeździ na swoją odpowiedzialność... Ale przepisów, nawet wydawałoby się "bzdurnych" nie zmienisz, chociaż dobrze wiemy, że badania techniczne można przejść z różnymi akcesoyjnymi rozwiązaniami , niekoniecznie "legalnymi" ;D

Miron, - właśnie dlatego, że nie zaprzątam sobie głowy takimi pierdołami jeżdże spokojnie nie martwiąć się. Dla mnie temat jest prosty - albo zgodnie z homologacją poprawię oświetlenie, albo jeżdżę z tym co mam. Eliminuje to, co może się stać za wczasu ;D

Temat jest rozwiażaniem "akademickim" i każdy jeździ jak chce, ja porostu w życiu różnych bzdur prawnych i ubezpieczeniowych się napatrzyłem po znajomych i ... tak chce koniec kropka :nie_wiem:

F.I.P. Berek - 2019-05-18, 09:03

Spoko. Żyjemy w różnych światach. Trochę się zajmuję budowaniem motocykli od podstaw, więc inna skala - wywód z wypadkiem i żaróweczką w tle mnie rozwalił.
Gandalf - 2019-05-19, 17:46

F.I.P. Berek, Jasne że spoko - każdy robi jak uwaza ... Ponieważ mam prawnika w rodzinie wiem, że niestety takie różne "absurdy" życiowe przechodzą - dla Ciebie żaróweczka, dla prawnika kluczowy dowod w sprawie ... takie życie :nie_wiem:
Na marginesie, przy budowaniu motocykli chyba rownież należy zwracać uwagę na zgodność z obowiązującymi przepisami , no chyba że mówimy o czymś takim https://youtu.be/IWQ-eutXMYw , ale o to Ciebie nie podejrzewam ;D

A wracając do tematu, aby nie robić zamieszania i nie nabijać postów na darmo, to przejrzałem dostępne modele reflektorów na Aliexpress (jeszcze raz dzięki za link) , znalazłem nawet interesujący model dopasowany do wersji Custom, jednak zastanowiła mnie wybitna homologacja na tych lampach. Wszędzie jest oznaczenie DOT SAE E9, ktore w zasadzie wzajemnie się wykluczają - DOT SAE to homologacja na USA i Kanadę , a E9 na Europę (w tym wypadku akurat Hiszpania). Według informacji, które zdobyłem, one nie powinny nigdy występować wspólnie, ponieważ inne normy ma Europa, a inne USA. W tygodniu podjadę do stacji diagnostycznej, porozmawiam jak jest faktycznie i czy takie lampy są dopuszczalne do ruchu ... Im więcej informacji się zbiera, tym więcej pytań powstaje :nie_wiem:

Dla zainteresowanych linki w temacie:
https://www.auto-swiat.pl...rcc=ucs&utm_v=2
https://nocar.pl/blog/swiatla-w-motocyklu-a-przepisy-czyli-legalne-oswietlenie-jednosladu/
http://mb201-124.eu/topic...edza-w-pigulce/

tino2003 - 2019-05-29, 09:46

Gandalf napisał/a:
Policja stwierdza , że winny był pojazd, który na Was najechał, jesteście happy ... ale w późniejszym postepowaniu, powołany przez ubezpieczyciela biegły stwierdza, że jechaliście pojazdem niesprawnym technicznie, w którym zastosowano niehomologowane oświetlenie, w wyniku którego mogło nastąpić oślepienie pojazdu jadącego z przeciwka … Rezultat - Wasz ubezpieczyciel umywa ręce, Wy zostajecie obciążeni odszkodowaniem za wypadek i wypłacacie rentę kalece do końca życia ...


Widzę, że niektórzy śmieją się z tego co napisałeś więc bez komentarza dwa zdania z mojego podwórka.

Kierujący samochodem który nie posiadał uprawnień do kierowania gdyż nigdy ich nie zrobił, przejechał na drodze krajowej pijanego mężczyznę który leżał na środku drogi (śmierć na miejscu).
Po badaniach biegłego który wydał opinię, że pojazd był w 100% sprawny, sąd uniewinnił kierowcę stwierdzając, że posiadanie uprawnień nic by tu nie zmieniło gdyż w nocy przy złych warunkach pogodowych nikt nie był by w stanie dostrzec tą leżącą osobę na drodze. Jedynie dostał grzywnę za jazdę bez uprawnień.

Drugi przypadek.

Kierujący posiadający kat B też w nocy potrącił rowerzystkę która nie miała odpowiedniego oświetlenia. Obrażenia nie wydawały się być duże, ale po badaniach w szpitalu konieczna była operacja i usunięcie jakiegoś narządu wewnętrznego.

Biegły stwierdził, że lampy w pojeździe jak i żarówki nie posiadają homologacji a co za tym idzie mogły nie wystarczająco doświetlać drogę. Na tej podstawie sąd uznał winę kierowcy i skazał go na więzienie w zawieszeniu oraz odszkodowanie dla pokrzywdzonej i dożywotnią rentę za względu na duży uszczerbek na zdrowiu. Wszystko zapłacił UFG a owy kierowca do dziś dnia a to już chyba z 10 lat ukrywa się za granicami kraju a długi rosną. Na dzień dobry miał 80tys zł. teraz pewnie razy dwa.

Obydwaj znani mi osobiście, aby nie było, że ktoś coś gdzieś mówił.

tqmeh - 2019-05-29, 14:45

Gandalf napisał/a:
Noszę się z zamiarem wymiany wkładu w reflektorze, poniewaz wiązka którą daje obecny jest - no cóż w moim odczuciu za słaba.


W jakim jest stanie lustro ? jakie napięcie idzie na żarówkę?, masz dostępne Philipsy czy inne legalne z białą barwą światła które mają też lekko więcej lumenów niż zwykła.

Tymczasowo pomijając poniższe, pytanie jak ta lampa z linku świeci niestety w aukcji brak o tym informacji oraz foto na drodze i przed ścianą



tino2003 napisał/a:
Obydwaj znani mi osobiście, aby nie było, że ktoś coś gdzieś mówił.


Wszystko w temacie. Dobrze jest do czasu jak przychodzi do sprawy w sądzie.

MARSINUS - 2019-05-29, 15:49

Przed wizytą w stacji diagnostycznej i opiniami diagnostów serdeczne przestrzegam. Znaczna cześć z nich zna sie na obsłudze przyrządów i podstawowych przepisach, już tylko cześć z nich na niepodstawowych przepisach, a mało kto na interpretacji względem konkretnych przypadków. Najlepiej sprawdź przynajmniej w dwóch stacjach. Mam nadzieję, że opinie się nie wykluczą. Aaaa i jeszcze jedno - niech Ci to dadzą na piśmie :)
Gandalf - 2019-05-30, 00:06

tqmeh napisał/a:

W jakim jest stanie lustro ? jakie napięcie idzie na żarówkę ? ... itd
... pytanie jak ta lampa z linku święci ...


To tak - lustro i napięciae jest ok , obecnie mam żarówkę o nieco podwyższonej mocy lumenów (nighbreaker'a). Pod tym kątem już przerabialem różne możliwości ;)

Co do świecenia tej lampy, to świeci g... bo to g... lampa :nie_wiem: produkcja malych chińskich rączek , wytwarzana na potęgę z bezmyślnie wybijanym znaczkiem E9, dumnie nazywanym "homologacją". Zglębilem nieco temat i warte uwagi są produkty firmowane np. przez J.W.Speaker , lub Drag Specjalist posiadjące odpowiednie oznaczeia na kloszu, a co najwazniejsze REALNE badania pod kątem norm ECE ... Jest nawet model za światłami progresywnymi , czyli doswietlajacymi pobocza podczas manewru skrętu - bajer jak w samochodach ;D ... Jestem w trakcie wyjaśnienia do końca tematu, na pewno jak będę miał wnioski ostateczne, wrzucę info na forum.

Co do diagnostów, potwierdzam - dwóch daje trzy opinie, kurna jak to z Polakami, chyba już mamy to we krwi :poddajesie:

mziel - 2020-05-04, 11:38

Chętnie się dowiem jak się temat zaokńczył.
Właśnie szukam czegoś w rozmiarze 5,75".

Gandalf - 2020-05-06, 22:51

Zakupiłem markowy wkład LED do lampy 5.75 cala firmy Drag Specialities, która prowadzi dystrybucję pod swoją marką lamp cenionego na rynku producenta J.W.Speaker (z potwierdzoną homologacją na EU), dokładnie ten model:

https://www.jwspeaker.com...hts-model-8620/

Było trochę kombinowania z zawieszeniem jej w oryginalnym kloszu tak, aby zapewnić regulację nachylenia wiązki światła. Wykorzystałem w ttm celu kupiony na Allegro stary kosz, który dopasowałem do posiadanej obudowy. Po wszystkim pojechałem na przegłąd, poprosiłem o sprawdzenie i wszystko było ok. Po roku użytkowania jestem zadowolony - lepsze doświetlenie drogi i znacznie podwyższony komfort jazdy po zmroku ... Jak będzie dalej, zobaczymy ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group