YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Czy ktoś założył LED-a do XV1900?

soft - 2017-04-10, 20:14
Temat postu: Czy ktoś założył LED-a do XV1900?
Czy ktoś z kolegów zmienił przednią żarówkę na leda w xv1900 i wszystko mu działa dobrze?
Ja waham się czy zmienić, gdyż znane są dziwne przypadki hałasowania alternatora pod zmniejszonym obciążeniem.
Co Wy na to?

tqmeh - 2017-04-10, 20:30
Temat postu: Re: Czy ktoś założył LED-a do XV1900?
soft napisał/a:
gdyż znane są dziwne przypadki hałasowania alternatora pod zmniejszonym obciążeniem.
Co Wy na to?


Masz jakieś konkretne dowody na to stwierdzenie ?

soft - 2017-04-10, 21:02

Tak, na tym forum i na forum.motocyklistow.pl były opisywane przypadki hałasowania silnika po odłączeniu reflektora. Z tego co sobie przypominam też u mnie to wystąpiło kilka lat temu, jak odpaliłem motocykl bez podłączonej przedniej lampy.
Jak będę miał czas to wkleję linki .....jak znajdę te tematy.

tqmeh - 2017-04-10, 21:06

W takim razie trzeba przetestować temat, różne sprzęty działają poprawnie bez świateł = obciążenia jak widać chyba nie wszystkie

Ten LED mnie zastanawia

http://allegro.pl/zarowka...90.html#thumb/3

soft - 2017-04-10, 21:14

do xv1900 dedykowaną jest H10.
sagittarius - 2017-04-10, 21:40

Tylko po co? Ja przed lokomotywą mam więcej światła niż przed moim samochodem (sorry przemieszczaczem) w różnych testach czytając zawsze światło MS1900 jest chwalone jako najlepsze i w 101% się z tym zgadzam, no i fakt że często zdarza mi się mruganie puszek z naprzeciwka że za jasno świecę dopiero gdy ja mrugnę przestają a jak będzie jeszcze jaśniej to tupolewy zaczną z nieba spadać oślepiane światłem z moto :hahaha:
tygrys - 2017-04-10, 21:43

Przypadek hałasowania alternatora u mnie występuje cały czas - cichnie po włączeniu dodatkowych reflektorów , między innymi dlatego mam je cały czas włączone . Żarówkę mam standardową . Nie jest to hałas szczególnie uciążliwy , bo trzeba się wsłuchać aby usłyszeć , ale...jednak.
kusy - 2017-04-10, 21:46
Temat postu: Re: Czy ktoś założył LED-a do XV1900?
tqmeh napisał/a:


Masz jakieś konkretne dowody na to stwierdzenie ?


Wypnij żarówkę w XV 1900 i odpal moto. Wtedy będziesz miał dowód jak w tym moto zachowuje się alternator przy zbyt małym obciążeniu.

tqmeh - 2017-04-10, 21:48

kusy, OK, w XVS1300 nie ma takiego cyrku dlatego pytam
soft - 2017-04-10, 22:30

No tak. Myślę, że jednak zostanę przy żarówkach. Powody są 3.
1. Ledy i xenony są niezgodne z przepisami
2. Zacznie hałasować.
3. Nie drażnij policji jak masz przednie światło amerykańskie. Szkoda dowodu.

Tak szczerze mówiąc to nawet nie odłączałem pozycji w kierunkowskazach aby obciążenie nie zmalało.

PrzemekN - 2017-04-11, 07:56

Jeżeli chodzi o LEDy to mam założone lightbary wyposażone we wkłady ledowe, pierwotnie dedykowane do H-D. Efekt- powalający:-)
wemar - 2017-04-11, 08:11

sagittarius napisał/a:
... no i fakt że często zdarza mi się mruganie puszek z naprzeciwka że za jasno świecę ...

Chyba nie jest to kwestia mocnego światła, tylko ustawionego zbyt wysoko.

sagittarius - 2017-04-11, 09:19

wemar napisał/a:
sagittarius napisał/a:
... no i fakt że często zdarza mi się mruganie puszek z naprzeciwka że za jasno świecę ...

Chyba nie jest to kwestia mocnego światła, tylko ustawionego zbyt wysoko.

Może i tak ale dla mnie najważniejsze bym ja dobrze widział a poza tym jak widzę w co trzecim aucie rozregulowane światła tym mniej się moim przejmuję :D

kacmar - 2017-04-11, 15:07

soft napisał/a:

3. Nie drażnij policji jak masz przednie światło amerykańskie. Szkoda dowodu.

To już nie aktualne - chyba, że za brak postojowego się przyczepią :)

andrzejnow666 - 2017-04-11, 15:17

kacmar napisał/a:
To już nie aktualne - chyba, że za brak postojowego się przyczepią :)

A czemu to już nieaktualne - coś się zmieniło w temacie amerykańskich świateł ?

wemar - 2017-04-11, 15:40

sagittarius napisał/a:
Może i tak ale dla mnie najważniejsze bym ja dobrze widział a poza tym jak widzę w co trzecim aucie rozregulowane światła tym mniej się moim przejmuję :D

Masz "ciekawe" podejście ;/ Za każdym razem jak ktoś podobnie myślący, wali mi po oczach na wąskiej, obrośniętej drzewami drodze, jeszcze w okolicy osiedli, to bardzo czule o nim myślę.

sagittarius - 2017-04-11, 15:58

wemar, już się cieszę na myśl że jak będziemy się mijać to twe myśli o mnie będą takie czułe ;)
A tak poważnie to mam światła dobrze ustawione - sprawdzone na przeglądzie :)

soft - 2017-04-11, 16:15

kacmar napisał/a:
To już nie aktualne - chyba, że za brak postojowego się przyczepią :)

Podpinam się z pytaniem, co się zmieniło?

wemar - 2017-04-11, 22:08

sagittarius napisał/a:
A tak poważnie to mam światła dobrze ustawione - sprawdzone na przeglądzie :)

Z dociążonym motocyklem, czy solo i z nogami na glebie?

kacmar - 2017-04-14, 16:08

andrzejnow666 napisał/a:
kacmar napisał/a:
To już nie aktualne - chyba, że za brak postojowego się przyczepią :)

A czemu to już nieaktualne - coś się zmieniło w temacie amerykańskich świateł ?


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 6 maja 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Źródło: http://isip.sejm.gov.pl/D...=WDU20160000858
Załącznik nr 2
WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
Dot świateł mijania: powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie ->> z odnośnikiem do punktu 26 który brzmi:
Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła.

W motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne (amerkance dopuszczone :) ) musi być światło postojowe ale nie koniecznie w lampie tyle że białe :(

soft - 2017-04-14, 20:15

Dziękuję za dobre wiadomości.

Jeżeli chodzi o postojówki myślę że to nie problem zrobić. W naszej lampie na odbłyśniku jest takie fajne miejsce, które można przewiercić i wstawić diodę świecącą (na lewo od żarówi długich świateł). Następnie jakiś przełącznik - na kierownicy lub gdziekolwiek i pod siedzeniem, podłączyć z tylnym światłem do akumulatora.
Trzeba będzie tylko diodę zastosować aby prąd z akumulatora nie poszedł na przednie światło.
(łatwiej chyba będzie z tyłu dodatkową diodkę gdzieś wstawić i podłączyć)

tqmeh - 2017-04-14, 20:20

Przednia postojówka to bubel w przepisach zresztą nie jedyny
soft - 2017-04-14, 20:22

a czy coś wiadomo na temat świateł awaryjnych? czy są wymagane czy nie?
tqmeh - 2017-04-14, 20:43

W tym akcie prawnym na str 4 jest info że nie są obowiązkowe dla motocykla

Cytat:
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.


Kod:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990440432

kusy - 2017-04-14, 21:07

Kto ustawi światło w moto aby lewa strona szła niżej a prawa oświetlała pobocze?
soft - 2017-04-14, 21:24

tqmeh napisał/a:
W tym akcie prawnym na str 4 jest info że nie są obowiązkowe dla motocykla

Przeczytałem, dzięki .... znalazłem na 8 stronie.

kusy napisał/a:
Kto ustawi światło w moto aby lewa strona szła niżej a prawa oświetlała pobocze?

Nie kto, a co.... - odbłyśnik europejski kontynentalny.

Chyba znalazłem tymczasowe rozwiązanie świateł postojowych zgodne z prawem....


kusy - 2017-04-15, 17:53

soft napisał/a:

Nie kto, a co.... - odbłyśnik europejski kontynentalny


Ale dyskusja dotyczy lamp amerykańskich.

soft - 2017-04-15, 18:51

Lampy amerykańskiej nie ustawisz "po europejsku", nikt nie jest w stanie ustawić.
W lampie musi być odbłyśnik i szkło europejskie - wtedy sama się ustawi.

arkady007 - 2017-06-28, 23:01

Ja stosuje już w którymś moto światła przednie LED i jestem bardzo zadowolony. Jest więcej światła i to zdecydowanie. Żarówka H4 ma Ok 1500 lm a LED nawet ponad 4000. Nie mówię już o barwie światła bo mi się lepiej patrzy w jasnym białym niż żółtawym.
Jak narazie mam jeszcze wkład lampy USA ale na szczęście w Raiderze można to prosto przerobić

Nie słyszę głośniejszej pracy alternatora po zmianie żarówki na LED. Może Radek nie czuły ? Choć serducho to samo.

Kozak_Barabasz - 2017-06-29, 16:35

Mógłbyś wrzucić jakieś fotki nocą ?
Jacek6 - 2017-06-29, 18:35

Ja mam zamontowałem taką, ale w nocy jeszcze nie sprawdzone.
https://www.aliexpress.co...0608.0.0.f1hpO3

Kozak_Barabasz - 2017-06-30, 10:58

Jacek6 słabo mi to wygląda ....
Nie dość, że radiator sam w sobie jest mały, to jest jeszcze bez wentylatora .....
W dodatku radiator jest wyciągany w celu jego odwrócenia jak nie mieści się w obudowie.
To powoduje dodatkowy problem ze stykiem- czyli gorzej odprowadza ciepło.
Nie widzę tego dobrze w nocnym działaniu .....

Zza dnia to najgorsza żarówka da radę aby było nas widać.

Jacek6 - 2017-06-30, 21:00

Kozak, piszesz w pierwszej części o chłodzeniu, w 2giej, że w dzień da radę. Chłodzenie jest takie samo bez względu na porę dnia (w zasadzie). Czyżby grzanie się żarówki powodowało słabsze świecenie ledów ? To jak z prockiem Intela ? Radiator jest nakręcany.
tygrys - 2017-07-02, 10:53

Kozak ma na myśli , że doświetlasz drogę w nocnej jeździe i przy włączonych led-ah (nocą) może być problem z chłodzeniem tego "ustrojstwa" . Oczywiście jadąc w dzień np. w strugach deszczu - włączać możesz także i ten problem z chłodzeniem może wystąpić też w dzień .
...chyba celowo sugerujesz , że Kozak "płytko" myśli - "słabsze świecenie , chłodzenie zależne od pory dnia"...itd.

Jacek6 - 2017-07-02, 14:57

tygrys napisał/a:
Oczywiście jadąc w dzień np. w strugach deszczu - włączać możesz także i ten problem z chłodzeniem może wystąpić też w dzień .

Jak w dzień nie będzie padać, to mogę jeździć bez świateł mijania ? Hm ...

tygrys - 2017-07-02, 15:55

Cytat:

(coś mi cytat nie wszedł) miało być : "bez świateł mijania ? Hm..." lol
Może ma "światła do jazdy dziennej"? Hm...

Jacek6 - 2017-07-02, 18:46

No nie może. W wypowiedzi założył, że ma ...
Kozak_Barabasz - 2017-07-06, 14:10

Jacek6 miałem w light barach zamontowane LEDy do jazdy dziennej.
Było całkiem spoko to widać, mijając motocykl z naprzeciwka (dzień).

Niestety intensywność w nocy dla mnie była za słaba i świeciły mocno skupionym światłem (nie było "plamy" a powinna być).
Z LEDami jest własnie ten problem, że przystosowanie zwykłego odbłyśnika do takiego "wynalazku" nie zda roli.
Co innego LEDy oryginalne, które zostały odpowiednio ułożone w lampie.

Jacek6 - 2017-07-06, 14:44

Kozak_Barabasz napisał/a:
Co innego LEDy oryginalne
- co konkretnie masz na myśli ?
wemar - 2017-07-06, 18:16

Odbłyśnik lightbar'ów jest przystosowany najczęściej do żarówki H3 z krótkim trzonkiem. Natomiast najpowszechniej dostąpne H3 LED mają długi trzonek, przez co źródło światła wypada poza ogniskową odbłyśnika. Niektóre żarówki LED da się przerobić (poprawić) ale najlepiej szukać takich z krótkim trzonkiem. Wtedy światło jest odpowiednio skupione i działa poprawnie i w dzień, i w nocy.
arkady007 - 2017-07-06, 22:32

Kozak
Bardzo proszę :




[ Dodano: 2017-07-06, 22:39 ]
żarówka zamontowana jest H4 plug in bez dodatkowej przetwornicy (wszystko w środku wraz z wentylatorem i radiatorem).
żeby ją zamontować do lapy oryginalnej jedyną "przeróbką" było użycie kombinerek i podgięcie drutu mocującego (trzonek jest grubszy niż w zwykłej żarówce H4).
Nie opatentowałem na razie tematu uszczelniacza gumowego (tej oryginalnej prezerwatywy) bo jej nie było w moto a tę którą mam jest podarta. coś muszę wykombinować ale jeszcze nie mam pomysłu co.

Na 1-szym foto światła mijania na "drodze" z płyt betonowych (jedyne znane mi miejsce w okolicy beż oświetlenia miejskiego lol
Na 2 foto drogowe na ścianie
na 3 foto mijania na ścianie

miodzik - 2017-07-07, 16:10

Jaką Masz lampę. Symetryczna czy lewostronna?
arkady007 - 2017-07-07, 16:43

Wg diagnosty na SKP jest symetryczna ( oryginalna od Raidera)
On sprawdzał na żarówceH4. Wtedy na ścianie była bardziej plama.
Taki sam strumień światła był na lampie EU bo w Strykerze miałem lampę EU. Był tylko wyraźniej podgięty strumień światła z prawej strony.
Na światłach mijania świeci tylko LED z 1 strony i może stąd takie odcięcie.

Kozak_Barabasz - 2017-07-07, 20:49

arkady007 no wygląda to całkiem całkiem ;)
arkady007 - 2017-07-07, 21:10

No :)
daje radę - bo led jest jaśniejszy no i ten ma więcej lm niż xenon nawet :)

Kozak_Barabasz - 2017-07-07, 21:39

Ile dałeś za swój zestaw i gdzie kupowałeś ?
Widzę, że przez dosłownie 2-3 lata mega zmieniła się jakość LEDów.

arkady007 - 2017-07-09, 21:40

Mój zestaw kupowałem w Auto Światła w Krzeszowicach i płaciłam coś koło 300 złociszy. Było to chwilę temu ale sklep jest i w necie i na alledrogo ....
Ale był to zestaw samochodowy więc 2 sztuki - zatem wystarczyło mi do Strykera i Raidera :-) najlepiej się ugadać w 2 osoby i się ładnie podzielić towarem i ceną :-P
Generalnie polecam :
Z wentylatorem i to najlepiej odkręcanym żeby spokojnie założyć żarówkę nałożyć prezerwatywę i dokrecic wiatrak .
Najlepsze są full pług in bo nawet tej małej przetwornicy nie ma gdzie upchnąć. No chyba że MS 1900 wydaje mi się że ta lampa jest jak w TIR i zmieścić tam można jeszcze narzędzia i kanapki na drogę :hahaha:

soft - 2017-07-09, 23:10

Tak naprawdę miejsca za dużo w xv1900 to niema.
Ja ledwo upchałem imobilaiser wielkości pudełka zapałek.. i koniec miejsca.

arkady007 - 2017-07-10, 11:20

hmmm czyżby tam też władowali całą wiązkę elektryczną w lampę?
;D
Yamaha chyba tak ma (wszędzie uwalą w lampy wiązki i potem się człowieku bujaj).
W Strykerze upchnąłem te wiązki pod osłoną ramy z prawej strony wraz z czujnikiem temperatury, także w lampie była tylko instalacja od lampy. Chyba tu też do tego będę dążył, ale to po sezonie.
Trzeba koniecznie czujnik z lampy eksmitować bo będzie zafałszowywać realną temperaturę powietrza (po założeniu żarówki LED z wentylatorem).

soft - 2017-07-12, 00:10

W lampie xv 1900 spotykają się wszystkie kable idące z kierownicy, przewody od świateł, halogenów i kierunkowskazów oraz przewody do stacyjki. W lampie znajduje się też czujnik temperatury.
Sama konstrukcja głębokiego odbłyśnika zajmuje sporo miejsca, tak że producent musiał zastosować żarówkę H10 (w kształcie litery L )

marius - 2020-11-09, 13:46

Mam założone żarówki led w lampie lightbarach i przednich kierunkach no i tłucze mi się alternator! podobno za mało prądu i wpięcie opornika, lub dodanie np. podgrzewanych manetek by pomogło. Miał ktoś styczność z tym?
witek1965 - 2020-11-09, 14:53

marius napisał/a:
Mam założone żarówki led w lampie lightbarach i przednich kierunkach no i tłucze mi się alternator!
no a bez lightbarów i zwykłymi żarówkami kierunkowskazów to było OK ? Lightbary to opcja, więc chyba producent nie brał ich pod uwagę, a kierunkowskazy pobieraja prąd przez kilka sekund. Potem przez dłuugi okres czasu moga nie być w ogółe użyte. Jak sie wtedy zachowa alternator ?
W tego typu fabrykach pradu nadwyżka zamieniana jest na ciepło. Kierunkowskazy mogą za szybko migac, bo opór jest za mały, ale to jest zjawisko normalne.

soft - 2020-11-09, 21:32

Tłuczenie to norma. Tak ma być. Ja dlatego nie zmieniam żarówki na led i nie odłączam żarówek obrysowych w kierunkowskazach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group