|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Stratoliner 1900 - co robim sami
misiek1971 - 2017-01-22, 22:34 Temat postu: co robim sami Witam mimo ze jeszcze narty przede mną to już czekam wiosny zakupiłem lokomotywę jesienią i jak to często bywa kasy troszki brakło. Zrobiłem tylko 2000 tys km i zima nastała nie zrobiłem żadnego serwisu. Mam pytanie co mogę zrobić sam a co trzeba zrobić w serwisie :napięcie pasa, wymian oleju, wymiana oleju przekładniowego i tak dalej. Co możemy zrobić sami a co należy zrobić w serwisie proszę o podpowiedź.
tqmeh - 2017-01-22, 22:39
Wszystko zależy jakie masz doświadczenie, jeśli już robiłeś to w aucie to wymiana oleju i filtrów nie będzie niczym specjalnym,
Co do pasa, przyrząd - do pomiaru siły i sprawdzenie ile się poddał to też nic trudnego
Pozdrawiam
poldek - 2017-01-23, 01:52
misiek1971 napisał/a: | 2000 tys km |
2000 tys km czyli to będzie jakieś 2000000km to gdzieś ty chłopie jeździł no i że lokomotywa taki przebieg bez problemu wytrzymała.
A tak na poważnie to albo 2 tys km lub 2000km bo tak to takie masło maślane.
tygrys - 2017-01-23, 08:58
Poszukaj na Forum jest dostępna (grzecznościowo)instrukcja obsługi do "lokomotywy" po polsku i jeżeli masz mało doświadczenia w mechanikowaniu przy takich sprzętach , to z tym bez problemu poradzisz sobie z bieżącą obsługą tzn. z tymi "sprawami" które wymieniłeś.
kusy - 2017-01-23, 17:48
poldek napisał/a: |
A tak na poważnie to albo 2 tys km lub 2000km bo tak to takie masło maślane. |
A może zamiast wyłapywania błędów podczas pisania odpowiedziałbyś coś sensownego w temacie?
Jeżeli chodzi o moto to tak w skrócie. Filtr powietrza znajduje się pod bakiem ,dlatego przy wymianie warto zainwestować w K@N. Przy spuszczaniu oleju silnikowego należy pamiętać o trzech śrubach spustowych. Olej zalewać w dwóch etapach. Kolejna rzecz to olej przekładniowy. Dostęp do śruby spustowej jest utrudniony ,ponieważ zasłania ją przewód hamulcowy tylnego zacisku. Płyny hamulcowe ( pamiętaj o sprzęgle ) łatwo wymienisz przy pomocy drugiej osoby. Jak będziesz miał więcej pytań to chętnie pomogę.
misiek1971 - 2017-01-23, 20:41
Ktoś mi powiedział że przy wmianie oleju przekladniowego trzeba zdjąć tłumiki
arekw711 - 2017-01-23, 20:51
Cytat: | Ktoś mi powiedział że przy wmianie oleju przekladniowego trzeba zdjąć tłumiki |
W MS 1900 Przecież tam jest przekładnia pasowa .
tygrys - 2017-01-23, 21:52
Chodzi Ci zapewne o olej w skrzyni biegów , a to dlatego z tym tłumikiem , bo śruba do wlania i zarazem kontrolna jest za kolankiem drugiego cylindra i nie ma możliwości włożenia klucza -imbus i wyjęcia śruby . Ja rozwiązałem ten problem bez demontażu kolanek . Mianowicie dorobiłem - przerobiłem - klucz na bardzo krótki i wystarczy teraz popuścić śruby kolanka na drugim cylindrze i lekko odsunąć kolanko od silnika około 1,5cm . To wystarcza do odkręcenia i wyjęcia śruby , bo jest ona krótka . Trzeba się paluszkami trochę pogimnastykować , ale warto bo kupę roboty mniej .
kusy - 2017-01-24, 07:41
Panowie skrzynia biegów jak i sprzęgło znajdują się w silniku,więc są smarowane przez olej silnikowy. To o czym piszecie nazywa się przekładnia transferowa. arekw711 zgadza się jest tam napęd poprzez pas. Ten pas jest napędzany pulleyem poprzez tą przekładnie. Przy wymianie oleju w przekładni stosuje podobny patent co tygrys. Tylko,że ja odkręcam całkowicie nakrętki z kolanka przy cylindrze. Dodatkowo luzuje dwie opaski mocujące wydech. Wtedy dość mocno odchylam kolanko. Mam spory dostęp do śrub i mogę użyć lejka przy wlewaniu nowego oleju. Ma to zastosowanie przy oryginalnych kolankach, ponieważ akcesoryjne zazwyczaj odsłaniają te śruby.
misiek1971 - 2017-01-24, 15:21
A ile takie zabiegi kosztują w serwisie.
kusy - 2017-01-24, 15:56
Przypuszczam , że dużo. Jeżeli nie radzisz sobie z mechaniką to chyba masz kolegów jeżdżących motocyklami? Zawsze w takiej ekipie są osoby ogarniające temat. Na pewno chętnie pomogą i przy okazji poduczysz się. Patrzyłem na mapę daleko masz do Mnie ( 460km w jedną stronę ).
Jacek6 - 2017-01-24, 17:31
kusy napisał/a: | Przy wymianie oleju w przekładni stosuje podobny patent co tygrys. Tylko,że ja odkręcam całkowicie nakrętki z kolanka przy cylindrze. Dodatkowo luzuje dwie opaski mocujące wydech. Wtedy dość mocno odchylam kolanko. |
Co za matoł to zaprojektował w ten sposób ...
tygrys - 2017-01-24, 20:07
Myślę , że właśnie po to , żeby serwisy miały zarobek , bo dla większości (może przesadziłem) współczesnych "motocyklistów" takie zabiegi z wymianą oleju są czarną magią.
kusy - 2017-01-24, 20:45
tygrys przyznam Ci rację. Ja od zawsze sam "obsługuję" swoje auta i motocykle.Może dlatego,że zawsze miałem miejsce i okazję aby to robić. Na początku nauka polegała na doświadczeniu innych mechaników ( w Moim przypadku wujek ) oraz metodzie "może się uda" . W obecnych czasach mamy internet.Przyznam,że bardzo dużo pomaga. Bez serwisówki i doświadczenia rozsądnych ludzi często się popełnia błędy. Niestety muszę stwierdzić ,że bardzo dużo "rad"z internetu może przysporzyć więcej szkód niż pożytku.
arekw711 - 2017-01-25, 19:30
Cytat: | Co za matoł to zaprojektował w ten sposób ... |
Tak to już jest wszystko trzeba gdzieś upchnąć , a w dragulcu 1100 jak nie odkręcisz kolanka to nie dojdziesz do filtra oleju
Jacek6 - 2017-01-25, 21:39
Royala cza kupić ;-)
misiek1971 - 2017-01-25, 22:10
Przez 10 lat kupowałem Royal żeby zaoszczędzić na lokomotywe już ledwo co widzę na drodze
[ Dodano: 2017-01-27, 19:42 ]
A mówią że motocykliści to równi ludzie a jak tylko przyznalem się że trszki piłem to już nikt się nie odzywa.
kusy - 2017-01-31, 08:13
Milczą,ponieważ po tym co się dowiedzieli nie mogą dojść do siebie.
tygrys - 2017-01-31, 21:51
Jacek6 napisał/a: | Royala cza kupić ;-) |
A do mnie dopiero dotarło , dlaczego od trzech lat mam już obie sztuczne soczewki(dziadek mi mówił , że pędzony nocą jest najzdrowszy)
misiek1971 - 2017-01-31, 22:06
W tym roku pierwszy raz zrobiłem cytrynówkę na KPN-ie (wcześniej tylko na royalu). Bomba spiliśmy z żona cały słoik przez wekend (powiem nieskromnie nie mały) a co najlepsze ona w ogóle bimbru nie pije ale natura robi swoje.
arekw711 - 2017-02-01, 18:16
Cytat: | a co najlepsze ona w ogóle bimbru nie pije ale natura robi swoje. |
No to tak jak ja , niby też nie piję a tyle cukru kupiłem
misiek1971 - 2017-03-24, 19:34
w serwisie w Radomiu wymiana oleju silnikowego, przekładniowego plus materiał regulacja pasa to szacunkowy koszt 700 zł
tygrys - 2017-03-25, 14:59
Ja pie... ale nas kroją , ja to robię w 1 do 2 godzin i biorę stówkę + olej , filtry - za robotę to tyle przy ciężarówkach nie biorą co w tym radomskim serwisie. Dzisiaj robiłem przegląd z wymianą oleju i filtrów (oleju,powietrza,paliwa,paliwa w ogrzewaniu,) wymiana jednej końcówki na drążku poprzecznym , zbieżność , dociągnięcie łożyska w przednim kole w autobusie firmowym - dwóch ludzi , 4,5 h pracy 520 zł robocizna + 1.340 materiały.
misiek1971 - 2017-03-25, 16:57
jak włączą Warmię do Wa-wy to będę do Ciebie jeździł na te serwisy bo będę miał blisko
tygrys - 2017-03-25, 19:32
misiek1971 nawet nie podejmą takiej próby - zapomnij z "Krzyżakami" tak się nie uda , my na "kiełbasę wyborczą" nie lecimy - szpek się liczy i golonka
Zapraszam do Wa-wy 150 km , spacerek po obiadku
misiek1971 - 2017-03-26, 11:51
dolicz moje 150 do Wa-wy i już jest wyprawa
rafalbcom - 2017-03-27, 21:49
Ja tez ogarniam swoja lokomotywe sam, rzeczy ktore zrobiłem z bieżącej obsługi od kiedy ją kupiłem to:
Oleje, płyn hamulcowy klocki, filtr powietrza, swiece, naciag pasa i inne drobne przesmarowania i regulacje, jedno co robiłem wraz z mechanikiem to olej w lagach i łożys a głowki ramy i tylnego zawieszenia - zabraklo mi warunkow lokalowych.
Jak masz miejsce to rob grila wpadniemy z Tygrysem i ci serwis zrobimy
misiek1971 - 2017-03-29, 21:15
na razie dam im zarobić a może w przyszłości
[ Dodano: 2017-06-09, 12:12 ]
zapłaciłem za serwis 562 zł 20 robocizna resztę materiały a i na temat oleju zalali mi 10 w 40
[ Dodano: 2017-06-09, 12:14 ]
mam ostatnio problem z zerami oczywiście 200 a ostatni zamiast 250 wpłaciłem wpisowe na turniej 2500
Merlin - 2018-03-31, 12:24
Jak XV1900 wymienić olej?
Czy może ktoś opisać to w prosty sposób? ewentualnie zamieścić zdjęcia.
Podobno są 2 śruby spustowe.
Co do przeglądu w serwisie Yamaha, max co zapłaciłem za pełny przegląd z wymianami oleju silnikowego i w przekładni to niecałe 600 zł. Piszę to bo wcześniej wyczytałem, że Kolegę skasowali 700 zł za wymianę oleju.
kusy - 2018-03-31, 23:06
Powiem krótko. Zadając takie pytania wnioskuję,że nie masz pojęcia o mechanice. Oprócz wiedzy potrzebujesz odpowiednich kluczy. Ogólnodostępna serwisówka wszystko opisuje.Jeżeli nie masz smykałki mechanika to sobie odpuść,ponieważ więcej zaszkodzisz niż pomożesz
Ryszard1962 - 2018-04-01, 01:20
kusy, i to są tzw.Święte Słowa popieram Twoje stwierdzenie w całej rozciągłości , można być dobrym jeźdźcem lecz serwis jeśli się nie ma pojęcia lepiej oddać fachowcowi , nic na siłę , nie każdy urodził się lekarzem medycyny
DRAGON - 2018-04-01, 06:09
Merlin napisał/a: | Jak XV1900 wymienić olej?Co do przeglądu w serwisie Yamaha, max co zapłaciłem za pełny przegląd z wymianami oleju silnikowego i w przekładni to niecałe 600 zł. Piszę to bo wcześniej wyczytałem, że Kolegę skasowali 700 zł za wymianę oleju. |
Ja pierdziu. W Pilchowicach za wymianę oleju, filtra ( chromowany ), mycie filtra powietrza, całkowity przegląd przedsezonowy i naprawę lampy, zapłaciłem 380 zł.
Robrob - 2018-04-01, 08:00
Merlin napisał/a: | Co do przeglądu w serwisie Yamaha, max co zapłaciłem za pełny przegląd z wymianami oleju silnikowego i w przekładni to niecałe 600 zł |
Merlin przyjedź do mnie zrobię ci to za 3.5 stówki
poldek - 2018-04-01, 10:37
Merlin, https://youtu.be/T_0IdSZ-2Tg
soft - 2018-04-01, 17:50
Czy ktoś z kolegów kontrolował lub ustawiał luzy zaworowe? W/g instrukcji trzeba to zrobić :-(
Merlin - 2018-04-02, 08:00
poldek, dzięki
znalazłem podobny
https://www.youtube.com/watch?v=LcrbI4Dnfl4
poldek - 2018-04-02, 09:06
Mając podstawowe narzędzia wymiana oleju nie jest jakaś mega skomplikowana, a frajda z tego ze samemu mozna pogrzebać przy maszynie bezcenna.
tygrys - 2018-04-02, 10:02
Przy zalewaniu oleju jest też jeden myk - trzeba zakręcić wszystkie trzy śruby spustowe Merlin napisał/a: | Podobno są 2 śruby spustowe. | oczywiście założyć też filtr i wlać około 2,5 - 3 litry oleju , zakręcić korek wlewu i odpalić silnik na około pół minuty , zgasić i ponownie odkręcić wlew dolewając resztę oleju.
kusy - 2018-04-02, 10:31
poldek napisał/a: | Mając podstawowe narzędzia wymiana oleju nie jest jakaś mega skomplikowana, a frajda z tego ze samemu mozna pogrzebać przy maszynie bezcenna. |
Skoro jest to takie proste, to dlaczego nikt z was nie wspomniał o odpowietrzeniu kasatorów luzu?
tygrys - 2018-04-02, 23:22
Nie trzeba tego robić "odpowietrzać kasatorów" . Pierwszy przegląd , po zakupie robiłem w serwisie w Toruniu , żeby właśnie nauczyć się to robić i wspomnieli mi chłopaki (wcześniej wiskacza dostali i info , że po naukę jestem) że producent zaleca odkręcenie tych śrubek na dole popychaczy , ale wyrazili się "żeby spuścić olej" i powiedzieli , że po tej operacji po uruchomieniu silnika przez chwilę stukają zawory (puste kasatory). Ja raz odkręciłem te śrubki przy wymianie i poleciało kilka kropel oleju , więcej tego nie robiłem , a przed tygodniem robiłem czwartą wymianę .
soft - 2018-04-02, 23:47
Ja tak samo .... pierwsza wymiana w serwisie, śrubki były poluźnione aby sprawdzić czy jest smarowanie.
To był jedyny raz. Zastanawiam czy ta kontrola ma coś wspólnego z odpowietrzeniem kasatorów.
poldek - 2018-04-03, 14:49
No ale jak się chce kogoś uderzyć to kij zawsze się znajdzie...
tygrys - 2018-04-03, 20:10
poldek napisał/a: | No ale jak się chce kogoś uderzyć to kij zawsze się znajdzie... |
Nic nie rozumiem...
poldek co masz na myśli - jaki kij - jakie uderzanie...kto kogo i za co - chyba tematy pomyliłeś
kusy - 2018-04-03, 22:27
Mnie miał na myśli.
Merlin - 2018-04-07, 07:48
https://www.youtube.com/watch?v=oKrA0YOUgqY
wymiana oleju i filtra oleju XV1900 po Polsku.
|
|