YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Midnight Star 950 - Yamaha Midnight Star 950

jacek71 - 2014-03-18, 09:31
Temat postu: Yamaha Midnight Star 950
Pewnie znajdzie sie kilku użytkowników tej zacnej maszyny ,można by powymieniac info na różne tematy dotyczące XVS 950.
Ja np .nie wiem jak powrócic do ustawień w liczniku(wyświetlacz) żeby pokazywał mi temperaturę zewnetrzną(mam zamontowany dodatkowy czujnik) i przy pierwszym wykasowaniu stanów licznika (trip A,trip B) wykasowałem wskazanie czujnika temperatury zewn.Ma ktoś cos takiego i wie jak to ustawić ,może podobnie jest w MS 1300 albo MS 1900.

Kozak_Barabasz - 2014-03-19, 11:05

Tego typu rzeczy powinno poruszać się w dziale ogólnym w elementach nadwozia :evil:
jacek71 - 2014-04-27, 07:25

Posiadacze Midnight Star 950 piszczcie coś o motórze ,ja wiem że się nie psuje :oops: ,ale zawsze warto coś napisać ciekawego (dla potomnych) o wrażeniach ;p
Ja planuję sobie kupić bagaznik solo ,ma ktos takowy ,jak sprawdza się w zapakowaniu czegokolwiek na niego,myślę o modelu "solo rack" dostęny w Lidorze.

Merlin - 2014-04-27, 07:47

Kozak_Barabasz napisał/a:
Tego typu rzeczy powinno poruszać się w dziale ogólnym w elementach nadwozia :evil:


No to przenieś temat w odpowiednie miejsce.

Wojciech Ginal - 2014-08-04, 10:23
Temat postu: XVS 950 A - awarie łożyska tylnego wahacza
"...Posiadacze Midnight Star 950 piszczcie coś o motórze ,ja wiem że się nie psuje :oops: ,ale zawsze warto coś napisać ciekawego (dla potomnych) o wrażeniach ;p ..."

Yyyy, tego ten...psuje się psuje (już księgowy popracował w fazie projektu aby się czasem popsuło, coby części i serwis się sprzedawał...najlepiej po okresie gwarancji :roll: ).
Przykład z własnego ogródka: awaria łożysk tylnego wahacza po przebiegu 10400 km / diler miał pecha: usterka zgłoszona 4 dni przed upływem terminu gwarancji - okres rozpatrywania reklamacji, ustalania zakresu uszkodzeń zamówienia części oraz usunięcia usterki testów 1 miesiąc... ARMAGEDDON: 31 dni bez sprzętu w pełni lata było :beczy:
Zakres uszkodzeń obejmował łożyska igiełkowe tylnego wahacza, zespół uszczelnień, pas napędowy... jakby trzeba było zapłacić to koszty rzędu 2000 PLN chyba będą...
Deprymujący jest fakt, że nikt nie był w stanie jednoznacznie stwierdzić jaka była przyczyna tego uszkodzenia po tak niewielkim przebiegu ("hardkoru w terenie" nie było, jedynie treningi oraz zawody w gymkhanie ale to zawsze ze stosunkowo niewielkimi prędkościami i na dobrej nawierzchni).
Porada serwisu: delikatniej operować gazem tak aby nie obciążać łożysk wahacza podczas "dokładania do pieca"... :shock:
No to ja nie wiem jak mam jeździć sprzętem, który ze swej natury ma wrzucony "piec z mocnym dołem" :dumny: (pewnie sobie hantle zamontuję jako przeciwwagę na lince gazu,żeby mnie ręka nie świerzbiła .
Ale poważniej nieco:
1) kosztowniejszym , ale lepszym byłby wał kardana adaptowany z poprzednich modeli DRAG STAR 1100 (mam wątpliwości, czy zespół przeniesienia napędu pasem z silnika na tylne koło w XVS 950 ma poprawnie dobrane łożyskowanie tylnego zawiasu...);
2) łożysko tylnego wahacza nie posiada dodatkowych króćców smarnych (tzw. "kalamitek") - niedostatek smaru litowego dla łożysk mocno obciążonych może być przyczyną ich szybszego zużywania się. Po sezonie będę najprawdopodobniej demontował oś łożyskowania tylnego wahacza celem powiercenia kanałów smarnych i zainstaluję dodatkowe punkty smarne do dla obydwu łożysk, tak aby możliwe było cykliczne smarowanie łożysk wahacza tylnego (patent znany i skuteczny dawnych modeli motocykli Jawa). Pewnie taniej to wyjdzie niż kwota około 2000 PLN z tytułu podobnej awarii w przyszłości...

Jak coś więcej znajdę z własnego ogródka, to się podzielę informacjami.

P.S.
Posiadam pełną instrukcję serwisową do XVS 950 A (mówimy o pełnej serwisówce, nie o podręczniku użytkownika).
Zainteresowanych posiadaczy XVS 950 A proszę o kontakt na PW.

LWG

remol71 - 2014-08-04, 10:31

Wojciech Ginal,

I to są konkretne informacje :ok: Oby więcej takich rzeczowych postów na Forum.

EDIT:
Zrobiłem małą edycję, gdyż tekst był niejednoznaczny i pojmowany wbrew moim oczekiwaniom :)

Wojciech Ginal - 2014-08-04, 11:16

Kolego remol71,
Patrz PW proszę...
Może załóż wątek dotyczący modelu XVS 650 (jak rozumiem jesteś jego użytkownikiem).
Łatwo widzę koledze przychodzi ocena wartości wypowiedzi innych użytkowników ... kolejny GURU ? Powodzenia, ale sympatii to koledze nie przysparza raczej, a szkoda bo można zupełnie inaczej...
LWG wszystkim bez wyjątku ;d

[ Dodano: 2014-08-05, 14:57 ]
OK.
Pogadaliśmy na PW i proponuję PEACE ;D
LWG

jacek71 - 2014-08-16, 17:07

Wojtku , a tak zapytam jakie były objawy tego uszkodzenia -słyszalne ?(coś ci stukało ,pukało) bo u mnie (rocznik 2010) jest idealnie cicho i nic niepokojącego się nie dzieje(pas uważam za bardzo fajne przeniesienie napędu) a przebieg już ponad 10 tysi.
Wojciech Ginal - 2015-01-01, 14:56

Jacek,
Tak objawy są słyszalne podczas wybiegu silnika (np.: hamowanie silnikiem , moment tuż przed zatrzymaniem motocykla, czyli prędkość około 40-35 km/h aż do całkowitego zatrzymania maszyny - sprawdzałem: nie miało to nic wspólnego ze skrzynią biegów, ani silnikiem / zmiana jego prędkości obrotowej, gdy motocykl niemal zatrzymany, bieg na luzie i lekka przegazówka).
Podczas rozbiórki zespołu przeniesienia napędu (zdemontowany pas napędowy) sprawdzono całkowity luz tylnego wahacza (przed jego demontażem): pomierzone luzy główki łożyska wahacza tylnego wynosiły niemal 2 mm ((radialnie i wertykalnie)- instrukcja fabryczna dopuszcza wzrost tego luzu do maksymalnie 1 mm
Po naprawie jeszcze z szefem serwisu rozmawiałem (bo nowy pas napędowy zamontowany, więc trzeba było po około 600-1000 km przebiegu sprawdzić i wyregulować ponownie napięcie pasa napędowego.
Jak dotychczas nakręcone 13700 km i jest OKI.
Napisałem o tym przypadku aby uczulić pozostałych użytkowników tego modelu: wygląda na to,że łożysko tylnego wahacza jest "słabym" konstrukcyjnie elementem maszyny (oczywiście tutaj przyczyną mogło być także wadliwe postępowanie podczas montażu nowych łożysk w gniazdach: np. "walenie młotkiem" żeby było szybciej, a nie używanie tulei dystansowych oraz zestawu do montażu/demontażu łożysk... różni ludzie pracują: niektórym się po prostu "nie chce chcieć"... i tyle).
Mam nadzieję, że opisany przypadek mojego egzemplarza XVS 950 będzie wyjątkiem.
Jeśli jednak komuś się podobny numer przytrafi, to pozwoli oszczędzić bardzo kosztownego i niepotrzebnego grzebania w silniku, skrzyni biegów itp...bez pozytywnych rezultatów.

Pozdro i LWG

Endriu74 - 2015-11-09, 00:09

Jak tam koleżanki i koledzy co w Waszych MS 950 słychać? Jakieś przeróbki, modyfikacje?
tqmeh - 2015-11-09, 07:36

YAMAHA XVS950A Owner's Manual

http://www.manualslib.com...l?page=8#manual

Endriu74 - 2015-11-11, 22:17

Jakby co mam PDF polskiej wersji :)
Żura - 2015-11-17, 13:21

To ja poproszę jeśli można bo mój angielski taki sobie jest :oops:
Endriu74 - 2015-11-17, 15:55

na PW poproszę e-maila

[ Dodano: 2016-01-07, 02:23 ]
Temat musi żyć, więc i tu pochwalę się że Tygrys zrobił dla mnie oparcie siedzenia kierowcy.
Jakbyście szukali do swoich 950 oparcia to walcie do Tygrysa w ciemno.
Za jakiś czas rzucę fotę jak się prezentuje.

OldDiver - 2016-08-26, 18:47

(stary post)
Endriu74 napisał/a:
Jakby co mam PDF polskiej wersji
Czy ja też mogę poprosić o wersję polską ?

(nowy post)
Pytanie jakim mnie obarczył kolega.
Czy XVS950 powinien mieć jakiś zestaw narzędzi? Kolega kupił moto bez takowego zestawu.
- czy da się gdzieś zdobyć zestaw ?
- z czego się taki składa?

Endriu74 - 2016-08-26, 19:08

OldDiver, w moim narzędzi ie było, ale w POLKOMIE dostałem zestaw od jakowejś innej Yamaszki..
"Kluczowy" jest klucz do świec :)
Ale nie ma tu wielkich wymagań...
Fajne filmiki o serwisie XVS 950:
https://www.youtube.com/watch?v=Nm6dI-vaRMM
https://www.youtube.com/watch?v=xuXwVyCBoHo
https://www.youtube.com/watch?v=XeeLoAUY3ys
PS.
Wysłałem Ci PDF?

OldDiver - 2016-08-26, 20:17

Endriu74 napisał/a:
Wysłałem Ci PDF?
:hahaha:

Na PW jest że wysyłasz. Ale nie pamiętam czy dostałem ;D . W międzyczasie zmieniałem komputer. Jakbyś był tak miły i dla pewności wysłał .... jeszcze raz

[ Dodano: 2016-08-27, 09:58 ]
Endriu74 napisał/a:
w moim narzędzi ie było
Wg przesłanego przez Ciebie opisu (dzięki) klucze powinny być pod siedzeniem. Jestem ciekaw czy Ty i mój kolega tam zaglądaliście ? ;p
Blackader - 2017-03-01, 18:11
Temat postu: XVS 950A
Witam !
Mama MS 950A od sierpnia 2016. Kupiłem go z przebiegiem 7200 km (2012 rocznik) i do października 2016 wyjechałem na nim (właściwie na niej!) drugie tyle. To mój drugi motocykl (pierwszy był Hyosung Aquilla 125) i jestem dosłownie "zauroczony" To jest , jak dla mnie, super motocykl. Przy 12 kkm zrobiłem mu serwis olejowy połączony z wymianą świec w serwisie na Bruecknera. Na razie nie ma żadnych wad. Przymierzam sie do zmiany opon, bo oryginalne Dunlopy na jakich go kupiłem zrobiły się lekko łyse. Rozważam albo Dunlop Amercian Elite albo Metzeler 888 Marathon. Metzeler to marka Pirelli, a w aucie mam takie opony i jestem więcej niz zadowolony. Przy prędkościach między 80 i 90 zauważalne są lekkie drgania kierownicy, ale po pierwsze lekkie i tylko w tym zakresie. Zgodnie z ostrzeżeniami użytkowników trzeba uważać z hamowaniem tylnym hamulcem , bo ma tendencję do uślizgu, ale je nie jestem easy rider, więc nie mam z tym problemu. Przy dynamicznej jeździe zahaczam na zakrętach podestami, ale to drobiazg - są uchylne, no i trzeba się pilnować.
Przy spokojnej jeździe bak bez problemu wystarcza na ponad 330 km, ale jak ma się diabła za skórą , to potrafi zaświecić rezerwę po 220 km.

tqmeh - 2017-03-01, 20:56

Takie relacje czyta się jednym podejściem niech się Wam dobrze układa w życiu ;)
Endriu74 - 2017-04-26, 21:55

Odebrałem przerobiony oryginalny wydech zmodyfikowany w EDHAUST.
Powiem tak...
Dźwiękowo przepaść, w końcu gada :)

jacek71 - 2017-09-13, 15:38

Diag system XVS 950 -taki filmik znalazłem ,robił ktoś taką diagnostykę w swoim XVS 950 , jakby to sie dało w tym języku zrozumieć ,może ktoś pomoże ?
https://www.youtube.com/watch?v=OPL1_eJU7NE

andrzejleo_az - 2021-04-19, 15:58

Cytat:


Cześć

Widzę, że wątek nie jest najświeższy, a ja dopiero dojrzałem do xvs 950 .
Wiadomo kryzys wieku średniego przychodzi z opóźnieniem.

Zapytam tylko czy ktoś dysponuje instrukcją w języku polskim i może udostępnić?

jaro - 2021-04-19, 19:51

Wkładamy kluczyk w stacyjkę,czerwony przycisk po prawej stronie kierownicy ustawiamy w pozycji OFF
Wciskamy i przytrzymujemy jednocześnie przyciski SELECT i RESET.
Przekręcamy kluczyk do pozycji ON i trzymamy oba przyciski jeszcze przez 8 sekunda na wyświetlaczu pojawi się napis ,,diag".
Puszczamy przyciski i ponownie wciskamy je na dwie sekundy aż pojawi się napis ,,D01"
Od tego momentu przyciskiem RESET poruszamy się wstecz a SELECTEM w przód.
Następnie najeżdżamy na napis D61 i czekamy 30 sekund, aby zmonitorować wszystkie kody błędów, jeżeli jest tylko jeden to wyskoczy tylko jedna cyfra, jeżeli więcej to będą się zmieniać, co dwie sekundy.
Aby usunąć błędy wejdźmy na d62 i przełączmy czerwony przycisk w pozycje ON na 5 sekund,potem z powrotem w pozycje OFF.
Następnie wróćmy do D61 i sprawdźmy czy błędy znikły.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group