YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - zacisk 4 t³oczkowy zamiast 2 t³oczkowego

AdamK - 2013-09-11, 16:33
Temat postu: zacisk 4 t³oczkowy zamiast 2 t³oczkowego
witam
szukam i nie moge znale¼æ, czy mo¿na w miejsce standardowego zacisku yamaha v star classic wstawiæ zacisk 4 t³oczkowy - je¿eli tak to od czego pasuje, zeby nic nie przerabiaæ w mocowaniu?

F.I.P. Berek - 2013-11-04, 21:38

Ju¿ kiedy¶ w innym temacie pisa³em, ¿e taka koncepcja chodzi mi po g³owie - na hamerykañskim forum znalaz³em info, ¿e do 650tki pasuje od Yamahy R6 [ roczniki przed 2005 ] i R1 [ tu nie mam wiêcej danych]. Zakupi³em zacisk od R6 - pewnie w przysz³ym tygodniu dotrze do mnie - wtedy bêdê móg³ w 100 proc. potwierdziæ , czy rzeczywi¶cie...
remol71 - 2013-11-05, 13:52

F.I.P. Berek,

Rewelacja. Zdawaj relacjê :) Jak to wszystko pasuje bez przeróble mechanicznych, to bedê kombinowa³.

monkton - 2013-11-05, 15:14

A mo¿esz daæ linka do tego co zamówi³e¶ ?
Etek - 2013-11-05, 15:46

Tak siê zastanawiam po co z tym kombinujecie?
Przecie¿ i tak dalej drag bêdzie zwalnia³ a nie hamowa³.....

Madburn - 2013-11-05, 16:13

650 tak - ale 1100 chyba nie powiesz ¿e nie hamuje ?
zablokowaæ przednie albo tylne ko³o to pestka - do lepszego hamowania to chyba ju¿ tylko kotwica

ciekawe jakby zrobiæ w customie tjun i zalozyc tarcze obwodowa hmm mog³o by to nie¼le wygl±daæ - kosztowaæ tez

F.I.P. Berek - 2013-11-05, 20:28

Remol
jak ju¿ bêdê mia³ w rêku to napiszê co i jak. Tak przy okazji - napisz co pijesz, jak bêdê w Polsce to wy¶lê Ci flaszkê za podsuniêcie tematu z ga¿nikiem - zacz±³em dr±¿yæ temat i w sumie zanosi siê na radykalne zmiany...

Monkton - kupi³em na allegro.


Etek
no, ja to lubiê kombinowaæ, a metod± dedukcji doszed³em, ¿e czterot³oczkowy mo¿e lepiej hamowaæ ni¿ dwut³oczkowy. Nie wiem jakiej doskona³o¶ci dosiadasz, ale s± go¶cie co wbrew wszystkiemu preferuj± chujowe sprzêty. Ja mam 3 i wszystkie chujowe - Junak, Drag Star i HD. U lekarza z tym nie by³em...

remol71 - 2013-11-05, 21:35

F.I.P. Berek,

Omówimy tematy na zlocie wiosennym :zoobroofka:

AdamK - 2013-11-06, 08:52

F.I.P Berek zdaj relacjê jak za³o¿ysz. Ja zainwestowa³em w stalowy oplot goodridge jeszcze. Nastêpne modyfikacje filtr powietrza, dysze i wylot. Moto ma wygl±d±æ i jechaæ tak jak mi siê podoba.
F.I.P. Berek - 2013-11-06, 09:02

Stalowy oplot ju¿ mam od jakiego¶ czasu - wielkiej ró¿nicy nie zauwa¿y³em [ o ile w ogóle jest ró¿nica]. Z pozosta³ych zabawek o których piszesz to latam z hypkiem [ dysze zmienione ] i na wydechach roadburnera 2,5 cala. Ale najwiêksz± ró¿nicê dla dynamiki jazdy robi modu³ [ mam Dynê 3000] plus sprzêg³o Barnetta. Mam te¿ w planie zrezygnowanie z oryginalnych ga¼ników... Kurwa, a mia³em w dragu nic nie zmieniaæ...
Etek - 2013-11-06, 09:16

F.I.P. Berek napisa³/a:
Nie wiem jakiej doskona³o¶ci dosiadasz, ale s± go¶cie co wbrew wszystkiemu preferuj± chujowe sprzêty. Ja mam 3 i wszystkie chujowe - Junak, Drag Star i HD. U lekarza z tym nie by³em...


Po pierwsze jak nie wiesz to zapytaj.
Po drugie nic nie pisa³em o chujowym sprzêcie - odbieram to jako wypowied¼ z twojej strony powiedzmy ma³o delikatn± (jeszcze tutaj nikogo nie obrazi³em i takiego zamiaru nie mam - jak widaæ innym przychodzi to bez mrugniêcia okiem).
Po trzecie to kolego przejed¼ siê np. multistrad±, s1000rr, albo super tener± i bêdziesz wiedzia³ co mia³em na my¶li pisz±c - zwalniaj±.

monkton - 2013-11-06, 09:47

F.I.P. Berek napisa³/a:
Stalowy oplot ju¿ mam od jakiego¶ czasu - wielkiej ró¿nicy nie zauwa¿y³em [ o ile w ogóle jest ró¿nica]. Z pozosta³ych zabawek o których piszesz to latam z hypkiem [ dysze zmienione ] i na wydechach roadburnera 2,5 cala. Ale najwiêksz± ró¿nicê dla dynamiki jazdy robi modu³ [ mam Dynê 3000] plus sprzêg³o Barnetta. Mam te¿ w planie zrezygnowanie z oryginalnych ga¼ników... Kurwa, a mia³em w dragu nic nie zmieniaæ...

A DYNA 3000 mia³e¶ za³o¿on± przed hypkiem i zmienionymi dyszami czy ju¿ po ? Bo z tego co na necie znalaz³em to DYNA bez zmian w ga¼nikach i wydechach nic kompletnie nie daje.

AdamK - 2013-11-06, 10:16

wed³ug mnie zmiany trzeba robiæ kompleksowo czyli ja rozumiem to tak: robiê hamulce (tarcza, klocki, oplot); robiê moc (filt, dysze ew. dyna, wydech) - kto raz zacznie nigdy nie koñczy :)
Joe Rocket - 2013-11-06, 10:21

Zacisk, to nie wszystko. Do tego musi doj¶æ zmiana pompy. R1 lub R6 ma zaciski radialne, jak za³o¿ysz do tego pompê, która tego nie obs³u¿y (czyt.: tê z Draga), to ró¿nica bêdzie niewielka, a w skrajnych przypadkach hamowanie siê pogorszy. Do tego najprawdopodobniej bêdzie konieczna zmiana tarcz na p³ywaj±ce. Pierwszym krokiem powinna byæ zmiana pompy na mocniejsz±, a nie zmiana zacisku. Kiedy chcia³em poprawiæ moc hamowana w mojej wy¶cigówce, to nie zabiera³em siê do zak³adania nowych zacisków, a zmieni³em pompê na radialn±. Tarcze zosta³y, zaciski zosta³y, skuteczno¶æ hamowania level master.
F.I.P. Berek - 2013-11-06, 17:40

Etek
oczywi¶cie moja wypowied¼ by³a 'ma³o delikatna' - temat jest o zast±pieniu jednego zacisku innym w celu poprawienia skuteczno¶ci hamowania - Twój pierwszy post [ w moim odczuciu nieco ironiczny ] do tematu nic nie wnosi. MAM ¦WIADOMO¦Æ, ¿e istniej± motocykle o innych [lepszych] parametrach ni¿ drag star 650 - nie uwa¿am aby by³o potrzebne przypominanie o tym przy ka¿dej okazji, kiedy mowa bêdzie o zmianach w 650 tce. Natomiast uwa¿am, ¿e je¿eli nie ma siê nic konstruktywnego do powiedzenia W TEMACIE nie nale¿y po prostu zabieraæ g³osu. Nie znam Ciê, nic do Ciebie nie mam - jak poczu³e¶ siê ura¿ony - przepraszam.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:47 ]
Monkton
faktycznie Dynê za³o¿y³em maj±c ju¿ hypka i zmienione wydechy, wiêc nie potrafiê potwierdziæ lub zaprzeczyæ w kwestii o której piszesz. Natomiast w instrukcji Dyny mówi siê równie¿ o mo¿liwo¶ci zastosowania jej do draga w wersji fabrycznej - z jakim efektem - nie wiem. W moim przypadku ró¿nica by³a kolosalna.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:52 ]
AdamK
faktycznie trudno przestæ - zna³em to i mia³o byæ tak, ¿e w dragu sobie odpuszczê, ale... jako¶ nie mog³em.

[ Dodano: 2013-11-06, 17:54 ]
Joe Rocket
dziêki za uwagi. Cz³owiek uczy siê ca³e ¿ycie - zg³êbiê temat.

Etek - 2013-11-07, 10:40

Dziêki - nie czujê siê ura¿ony, tylko zdziwiony.
Temat jest rzeczywi¶cie bardzo interesuj±cy (jak np. z wymian± oleju).
Moja pierwsza wypowied¼ zawiera³a pytanie po co tak kombinujecie i ju¿ otrzyma³em odpowied¼ - bo lubiê kombinowaæ.
To wystarczy - sens i wyrzucone na to pieni±dze pozostawiam ocenie kombinuj±cych.
LWG.

F.I.P. Berek - 2013-11-07, 11:21

Hm,Etek - widzê, ¿e dalej ironicznie... Postaram siê jednak odpowiedzieæ bez zlo¶liwo¶ci.
Poniewa¿ w 650 tce hamulce [jak wiadomo] s± ma³o skuteczne, owo kombinowanie ma na celu podniesienie ich skuteczno¶ci. Drag star 650 nie hamuje nazw±, ale zestawem za³o¿onym w fabryce, wiêc nie widzê powodu aby pow±tpiewaæ, ¿e po jego zmianie na bardziej wydajny efekt przy hamowaniu bêdzie bardziej satysfakcjonuj±cy. Nie czujê potrzeby, aby z powodu np. hamulców zmieniaæ motocykl. Oczywi¶cie tego typu niedoskona³o¶ci jest wiêcej - z czym mo¿na siê zmierzyæ dokonuj±c zmian i przeróbek. Taka jest chyba istota tuningu i nie ukrywam, ¿e sprawia mi to przyjemno¶æ. S± ludzie ,którzy wzbraniaj± siê przed zmian± choæby drobiazgu w ich FABRYCZNYM motocyklu - ja jestem po tej drugiej stronie. Co do sensu wydawanych pieniêdzy - na t± zabawê wydajê nierozs±dnie du¿o, aczkolwiek nie spêdza mi to snu z powiek i nie my¶lê o tym w kategoriach ekonomicznych [ nie rozmy¶lam czy mi siê 'zwróci', nie zastanawiam siê czy trzeba sprzedaæ i kupiæ nowszy itp.]. Podobno to jest PASJA -inni mówi± G£UPOTA. Ja mam z tego przyjemno¶æ i satysfakcjê ,wiêc kto jakim s³owem to nazywa nie ma dla mnie znaczenia.

[ Dodano: 2013-11-07, 12:42 ]
Kwestie poruszone przez Joe Rocketa - pokrótce zapozna³em siê z tematem. Radialno¶æ zacisku to sprawa mocowania i co za tym idzie sposobu w jaki si³y powstaj±ce przy hamowaniu s± przenoszone na owo mocowanie [ a tym samym czy dla hamulca jest zapewniona wystarczaj±ca sztywno¶c/stabilno¶æ ]. Radialne zamocowanie zacisku pozwala na uzyskanie wiêkszej stabilno¶ci; nie ma natomiast zwi±zku ze sposobem dzia³ania - nie potrzebuje wiêkszej wydajno¶ci pompy [ci¶nienia] do jego prawid³owego dzia³ania. To tak przy okazji, bo zacisk o którym pisa³em [ R6 ale przed 2005 r.] ma mocowanie klasyczne, a nie radialne. Ze znalezionych informacji wynika, ¿e [ cytujê ] ' pod wzglêdem ci¶nienia, jakie wytwarza w uk³adzie, nie jest bardziej wydajna [pompa radialna] od klasycznego rozwi±zania.' W pompie radialnej stosowany jest wiêkszy t³oczek, który pokonuje krótsz± drogê [ ze wzglêdu na to, ¿e pracuje w innej p³aszczy¼nie ] i podobno daje to lepsz± 'wyczuwalno¶æ' hamulca. Dyskusje w analogicznym temacie na innych forach nie dawa³y jednoznacznej odpowiedzi, czy zmiana zacisku z dwu na czterot³oczkowy poci±ga za sob± konieczno¶æ wymiany pompy hamulcowej.

Joe Rocket - 2013-11-07, 13:41

F.I.P. Berek napisa³/a:
Radialno¶æ zacisku to sprawa mocowania i co za tym idzie sposobu w jaki si³y powstaj±ce przy hamowaniu s± przenoszone na owo mocowanie [ a tym samym czy dla hamulca jest zapewniona wystarczaj±ca sztywno¶c/stabilno¶æ ]. Radialne zamocowanie zacisku pozwala na uzyskanie wiêkszej stabilno¶ci; nie ma natomiast zwi±zku ze sposobem dzia³ania - nie potrzebuje wiêkszej wydajno¶ci pompy [ci¶nienia] do jego prawid³owego dzia³ania.

Nie do koñca siê zrozumieli¶my (musi = powinna). Zamiast zmieniaæ zacisk, najpierw zmieñ pompê. Mniejszy koszt, mniej zabawy (przy czym poszukaj info nt. zmiany tarcz). Po prostu w tandemie bêdzie jeszcze lepiej. Poza tym nie zgadzam siê zupe³nie ze zdaniem o skuteczno¶ci hamowania, i to potwierdzi chyba ka¿dy je¿d¿±cy po torze. Zaciski i pompy radialne s± wydajniejsze, m.in. po to s± zak³adane w SS. W mojej PC37 mia³em zwyk³± pompê, po zmianie na radialn± (z PC40), skuteczno¶æ na dohamowaniach wzros³a zauwa¿alnie, do tego mogê obs³ugiwaæ j± jednym palcem. Poza tym lepsze czucie (to fakt) przek³ada siê na lepsze hamowanie. Moje zdanie jest takie, zmieniasz zacisk na radialny, to zmieñ równie¿ pompê na tak± sam±. Wtedy ma to sens. To tak jak za³o¿enie akcesoryjnego t³umika i nie zestrojenie kompa. Kompletnie bez sensu.

F.I.P. Berek - 2013-11-07, 14:08

Joe
my¶lê, ¿e mniej wiêcej siê zrozumieli¶my - kumam, ¿e dla wykorzystania pe³nych mo¿liwo¶ci nowego hamulca zmiany powinny byæ kompleksowe. Natomiast o ile siê oka¿e ¿e poprawa jest wystarczaj±ca po wymianie np. zacisku [ bo ju¿ go kupi³em ] to pewnie nie bêdê brn±³ dalej - to w koñcu nie sportowy sprzêt. Niemniej jednak jestem otwarty na uwagi, wiêc dziêki za dotychczasowe.

wemar - 2013-11-07, 15:59

F.I.P. Berek napisa³/a:
Natomiast o ile siê oka¿e ¿e poprawa jest wystarczaj±ca po wymianie np. zacisku [ bo ju¿ go kupi³em ] to pewnie nie bêdê brn±³ dalej ...

Brn±æ to jeszcze bêdziesz, o czym ju¿ wspomnia³ Joe. Zacisk, to nie tylko t³oczki, ale i obudowa, bo chyba nie zamierzasz robiæ jakiego¶ rze¼biarstwa i przerabiaæ obudowy, bo to nie tyle bezsensowne, co niebezpieczne. Do zacisków do R6 przeznaczone s± inne klocki ni¿ do 650-ki. Do klocków za¶ musi pasowaæ tarcza (wymiary) i wzajemne ustawienie. Oczywi¶cie zmiana tarczy na tak± od R6 jest ograniczona konstrukcj± piasty.

F.I.P. Berek - 2013-11-07, 16:08

Wemar
jeszcze nie wiem, bo zacisku jeszcze w rêku nie mam, ale mam nadziejê, ¿e jak amerykañscy koledzy napisali,¿e pasuje to co¶ to 'pasowanie' oznacza. Tarcza od R6 [ przed 2005r ] ma ten sam rozmiar co w DS. Zacisk oczywi¶cie kompletny [ wiêc rze¼bienie obudowy odpada]. Ta nadzieja - to g³ównie rozstaw otworów do mocowania do lagi...

AdamK - 2013-11-07, 16:13

Etek
Temat jest rzeczywi¶cie bardzo interesuj±cy (jak np. z wymian± oleju).

Masz prawo do swojego zdania.
Skoro nie jest temat interesuj±cy, nie czytam.
Dodawanie komentarzy do nie interesuj±cych mnie tematów dla mnie nie ma sensu.

Etek - 2013-11-07, 16:26

Adasiu - pewnie masz racjê.
Nasuwa siê pytanie na które sam odpowiedzia³e¶. (czy to ma sens i czy jest bezpieczne)
A temat jest dla mnie bardzo interesuj±cy z uwagi na wykonywan± pracê - cz³owiek uczy siê przez ca³e ¿ycie.

monkton - 2013-11-07, 18:02

Poszpera³êm trochê po niecie w poszukiwaniu , jakie to hamulce pasuj± do XVS i kurna jedyne co znalaz³em to go¶cia , któemu jaka¶ firma zrobi³a nowe zaciski 4 t³oczkowe ale o pompie nic nie by³o.
F.I.P. Berek - 2013-11-07, 18:22

Monkton
tak z ciekawo¶ci - chcesz heble w 1100 przerabiaæ ?

monkton - 2013-11-08, 00:49

F.I.P. Berek napisa³/a:
Monkton
tak z ciekawo¶ci - chcesz heble w 1100 przerabiaæ ?

A czemu nie :) póki co czekam na ostre wa³ki to mo¿e heble te¿ kiedy¶ pójd± w odstawkê , wiesz jak to dzia³a ;D

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 09:05

Wa³ki z SS Custom Cycle ?
monkton - 2013-11-08, 10:25

F.I.P. Berek napisa³/a:
Wa³ki z SS Custom Cycle ?

Od konkurencji Pacfic Coast. Ale ju¿ baaardzo d³ugo czekam i chyba wrócê z zamówieniem do SS.

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 12:14

My¶la³em, ¿e wa³ki gdzie¶ znajdê do 650 tki, ale chyba nikt nie robi... A w Twoim przypadku to DYNA i barnettowskie sprzêg³o bêd± raczej nieodzowne, jak ju¿ wa³ki wrzucisz. Szczerze mówi±c to wymiany t³oków te¿ bym sobie nie odmówi³...
remol71 - 2013-11-08, 13:15

F.I.P. Berek napisa³/a:
My¶la³em, ¿e wa³ki gdzie¶ znajdê do 650 tki, ale chyba nikt nie robi... A w Twoim przypadku to DYNA i barnettowskie sprzêg³o bêd± raczej nieodzowne, jak ju¿ wa³ki wrzucisz. Szczerze mówi±c to wymiany t³oków te¿ bym sobie nie odmówi³...


Sprzêg³o 650 jest szyte na miarê. To siê da wyczuæ, ¿e wiêcej nie ud¼wignie. Co do t³oków, to nie s³ysza³em, aby kto¶ produkowa³ kute. Jak t³oki to i korbowody i modliæ siê aby wa³ wytrzyma³ :D

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 13:37

Do 1100 s± t³oki podnosz±ce stopieñ sprê¿ania do 10,25 i 10,6 - zdaje siê, ¿e wy¿sze i odpowiednio zmodyfikowane denko. Korbowody, my¶lê, ¿e jaki¶ margines bezpieczeñstwa maj± je¶li chodzi o wytrzyma³o¶æ.
Pirania_LM - 2013-11-08, 15:13

F.I.P. Berek, i do tego kute :)
monkton - 2013-11-08, 15:13

F.I.P. Berek napisa³/a:
Do 1100 s± t³oki podnosz±ce stopieñ sprê¿ania do 10,25 i 10,6 - zdaje siê, ¿e wy¿sze i odpowiednio zmodyfikowane denko. Korbowody, my¶lê, ¿e jaki¶ margines bezpieczeñstwa maj± je¶li chodzi o wytrzyma³o¶æ.

Wiem wiem to bêdzie nastêpny punkt programu :) najpierw poczekam, a¿ dotr± do mnie wa³ki wtedy bêdê wiedzia³ czy mój po¶rednik zda³ egzamin z c³a ;) i czy ta firma (pacific coast star) wogóle co¶ sob± reprezentuje.W miêdzyczasie przyjdzie nowy wydech cobry power pro, nowe dysze i nowe filtry do ga¼nika w tej chwili ju¿ mam K&N i resztê ale chcê pozmieniaæ. My¶lalem te¿ o nowych ga¼nikach tych flat slide ale troszkê drogie i tylko 1 mm ró¿nicy w ¶rednicy gardzieli tak¿e jako¶ nie jestem do koñca przekonany , niby szybciej reaguj± ... no mo¿e kiedy¶ aa no i dyna3000 ale to jak juz pozak³adam reszte.

remol71 - 2013-11-08, 17:35

F.I.P. Berek napisa³/a:
Do 1100 s± t³oki podnosz±ce stopieñ sprê¿ania do 10,25 i 10,6 - zdaje siê, ¿e wy¿sze i odpowiednio zmodyfikowane denko. Korbowody, my¶lê, ¿e jaki¶ margines bezpieczeñstwa maj± je¶li chodzi o wytrzyma³o¶æ.



Hmmm, zdurnia³em. Przerabiasz 650 czy 1100 ?

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 17:53

Remol
oczywi¶cie,¿e 650 tkê - napisa³em o t³okach do 1100 maj±c na my¶li, ¿e bêd±c na miejscu Monktona, skoro pokusi³ siê o za³o¿enie ostrego rozrz±du to i t³oki te¿ bym sobie sprawi³. NIESTETY [ cholera, a mo¿e 'stety'] nie znalaz³em takich zabawek do 650 tki.

remol71 - 2013-11-08, 17:59

No niestety, z 650 jest pod tym wzglêdem kiepsko.
F.I.P. Berek - 2013-11-08, 18:05

Ale wracaj±c do hamulców to w Pacific Coast maj± ³adne tarcze p³ywaj±ce do 650 tki, jakby co - http://www.pacificcoaststar.com/pcs/front.htm
remol71 - 2013-11-08, 18:26

F.I.P. Berek,

http://www.alibaba.com/pr...Disc_Rotor.html

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 18:33

Hmm, piêædziesiêciu nie kupiê...nawet jak cena dobra.
pyra - 2013-11-08, 19:28

kto zna jêzyk niech sobie poczyta o zasadach wysy³ki w pacificcoaststar :hahaha: ...do PL 55,00$ - za tyln± sprê¿ynê
F.I.P. Berek - 2013-11-08, 20:37

Parê rzeczy zamawia³em w stanach z przesy³k± do Holandii i jak pamiêtam to koszt by³ oko³o 40-50 dolców. To do Polski chyba to nie jest jaka¶ nienormalna cena te 55...
monkton - 2013-11-08, 21:52

Ja zamawiam przez firmê, odbieraj± w stanach przepakowuj± wszystkie zabawki ( w moim przpadku z dwóch ¼róde³ ) i wysy³aj± do PL, za wszystko bior± 15% prowizji.
F.I.P. Berek zapytaj o wa³ki tutaj maj± w katalogu jakiego¶ v-stara ale nie napisali czy 650 czy 1100

F.I.P. Berek - 2013-11-08, 23:00

Dziêki - sprawdzi³em - 1100.

[ Dodano: 2013-11-09, 18:09 ]
Dzisiaj przesy³ka z Polski dotar³a - wygl±da na to, ¿e zacisk od R6 pasuje w miejsce oryginalnego bez konieczno¶ci wprowadzania jakichkolwiek zmian.

[ Dodano: 2013-11-09, 18:35 ]
No...prawie...odleg³o¶æ od krawêdzi obudowy zacisku a szprychami, w tym miejscu jest niebezpiecznie ma³a [oko³o 1mm] - bêdzie zadanie do rozwi±zania...

[ Dodano: 2013-11-24, 20:28 ]
Narazie sklaniam sie ku koncepcji zastosowania szerokich polek co daje wystarczajaca przestrzen dla zamontowania zacisku od R6. Oczywiscie generuje to kolejne koszty, ale sadze, ze jest to jedyna wersja dajaca satysfakcjonujacy efekt. Rozwazalem mozliwosc niewielkego przesuniecia zacisku i tarczy w prawo [ powiedzmy 2-3mm] ale nie mam przekonania do tego rozwiazania - zastosowanie szerokich polek to okolo 2 cm dodatkowej przestrzeni na strone.

[ Dodano: 2013-12-11, 21:43 ]
Majac chwile w ostatni weekend zapialem na przednie kolko ten czterotloczkowy zacisk... Niestety przejechalem tylko kilkadziesiat metrow, poniewaz delikatnie zaczepia o szprychy - jazda byla mozliwa, ale przy akompaniamencie 'muzyki' z przedniego kola. Odpuscilem zatem - wiec wersja z szerokimi polkami w planie na przyszly rok [ ale dopiero na drugim miejscu - w pierwszej kolejnosci akcja 'carburator'].

miodzik - 2014-01-01, 17:42

Sprawd¼ ile jest "miêsa" na zacisku. W Super Moto bardzo popularne jest podszlifowanie /podfrezowanie zacisku tak ¿eby siê mie¶ci³ przed szprychami.

Najlepsze opcja na lepsze hamulce to wiêksza tarcza plus adapter do zacisku (dorabiany). Oczywi¶cie pod warunkiem ¿e znajdziesz tarcze o odpowiednim mocowaniu.

F.I.P. Berek - 2014-01-01, 22:24

Bra³em pod uwagê podszlifowanie, ale uzyska³bym 1-2mm i raczej nie czu³bym siê dobrze z takim rozwi±zaniem. Dodatkowe,powiedzmy, 2 mm uzyska³bym na podfrezowaniu p³aszczyzny mocowania (nie wiêcej ¿eby nie os³abiaæ ). Czyli w sumie oko³o 4 mm - to ju¿ akceptowalne... Niemniej jednak zdecydowa³em ( jak wspomnia³em ) ¿e wersja z szerokimi pó³kami zalatwia te wszystkie problemy - zacisk z czterema t³oczkami bez adaptera, miejsca miedzy teleskopem a szprychami pod dostatkiem... Szerokie pó³y wygl±daj± te¿ nie¼le - to kolejny argument za tym rozwi±zaniem...
Je¶li chodzi o wielko¶æ tarczy to pozostanê przy standartowym rozmiarze natomiast oryginaln± pewnie zast±piê Galferem - dosyæ dobre opinie s³ysza³em...

[ Dodano: 2016-07-01, 19:04 ]
Sporo minê³o czasu - w ubieg³ym roku mia³em ju¿ za³o¿one szersze pó³ki (aftermarketowe harleyowskie) i zapiêty czterot³oczkowy zacisk. Niestety tylko na chwilê - zestaw nawet nie wyjecha³ na drogê - pó³ki mia³y super design, ale nie zapewnia³y nale¿ytej stabilno¶ci zawieszenia.
W tym roku zleci³em wykonanie pó³ek o 14mm szerszych (rozstaw lag) od orygina³u. Zestaw w³a¶nie przeszed³ "chrzest bojowy" na trasie 1400 km. Jest ok. Nie piszê na razie o jakim¶ rewelacyjnym hamowaniu, bo za³o¿y³em zacisk od R6 razem z u¿ywanymi klockami i widzê, ¿e trochê siê bêd± docieraæ. Nie wiem, czy w tym roku bud¿et "prze³knie" równie¿ zakup tarczy (Galfer) - ale nadal jest to w planie.

remol71 - 2016-07-02, 13:50

Z chêci± obejrza³bym zdjêcia :)
F.I.P. Berek - 2016-07-02, 16:30



Pó³ki zosta³y wykonane na wzór orygina³u z niewielkimi modyfikacjami pod rozstaw rur no¶nych zawieszenia 254 mm z aluminium PA9 (fortal - mat. konstrukcyjny o zbli¿onej wytrzyma³o¶ci do stali oraz du¿ej wytrzyma³o¶ci zmêczeniowej).



beeniek - 2016-11-05, 15:48

A z zaciskami do 1100 kto¶ ju¿ co¶ modzi³?Bêdê zak³ada³ radialn± pompê i oplot,wiêc zaciski te¿ przyda³yby siê jakie¶ lepsze.

[ Dodano: 2017-05-13, 11:20 ]
Niestety nie mogê ju¿ edytowaæ posta bo minê³o zbyt du¿o czasu,ale mogê doradziæ ¿e wystarczy zamontowaæ radialn± pompê i stalowy oplot aby heble znacznie siê poprawi³y.Ja wsadzi³em pompê od Kawasaki Z1000 2010r.
Oczywi¶cie musia³em rozwierciæ dziurê na kierownik bo tam jest 22mm a w Dragu jak wiadomo 25.4.Do tego za³o¿y³em nowe klocki.
Hamuje nieporównywalnie lepiej ni¿ na zwyk³ej pompie.Polecam ka¿demu

F.I.P. Berek - 2018-04-06, 17:46

Update.
Czterot³oczkowy zacisk dzia³a jak nale¿y. Mia³em w planie za³o¿enie tarczy Galfera, ale ostatecznie zakupi³em p³ywaj±c± Brembo. W specyfikacji jest to tarcza do starego Midnight Stara 1300.
Przy okazji w ramach "odszczurzania" moto bêdê zmienia³ ko³o - czyli nowa felga + chromowana szpulka + chromowane szprychy. Dzisiaj dosz³a felga zamówiona w Japonii. Cena z transportem oraz tulejk± dystansow± (wewn±trz piasty - pomiêdzy ³o¿yskami) zamknê³a siê kwot± o¶miuset z³otych z groszami. Polskie ASO Yamaha ¿yczy sobie za felgê trochê ponad 1500 zyli.

pyra - 2018-04-06, 18:46

F.I.P. Berek, nie warto przy takim tuningu za³o¿yæ 2 tarcz ?
F.I.P. Berek - 2018-04-06, 19:53

Mo¿na - ka¿da droga jest dobra o ile da siê osi±gn±æ zamierzony cel. W tym przypadku uwa¿am, ¿e to co mam to wystarczy - w³a¶ciwie to zacisk ju¿ za³atwi³ sprawê, a tarcza to ju¿ postawienie kropki nad "i". Mia³y byæ lepsze hamulce - no i s±.
remol71 - 2018-04-07, 11:16

Jedna tarcza i jeden zacisk zawsze bêd± l¿ejsze od 2 tarcz i 2 zacisków :D
F.I.P. Berek - 2018-04-07, 11:42

Hehe - te¿ prawda. Ale w koñcu chodzi o to czy hamulec spe³nia swoj± rolê . Je¼dzi³em niedawno Street Bobem - 1,7 l i pa³eru nieco ma - jedna tarcza w przednim kole daje sobie radê dobrze. Rzecz nie w ilo¶ci ale skuteczno¶ci.

[ Dodano: 2018-07-08, 23:11 ]
Nowe ko³o z³o¿one + tarcza i klocki Brembo. Wróci³em dzisiaj z Polski do Holandii z tym nowym zestawem. Hamulce pierwsza klasa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group