YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Różne - Sakwy Tarbor W-04

toro102 - 2013-04-26, 12:59
Temat postu: Sakwy Tarbor W-04
Witam
Czy ktoś z Kolegów, Koleżanek ma może na swoim sprzęcie te sakwy. Przymierzam się do ich zakupienia i poszukuje opinii użytkowników. Jak się Wam sprawują, czy nie ma kłopotów z montażem. Ja u siebie mam już stelaże, ale może warto na jakieś blaszki dodatkowo mocować. No i może się ktoś podzieli zdjęciem jak się prezentują.

F.I.P. Berek - 2013-04-26, 19:24

Mam ten model w swoim sprzęcie. Chyba jedne z największych na naszym rynku - a więc za pakowność duży plus. Doskonale się komponują z tylnym błotnikiem classica ( w moim customie mam zmienione błotniki ). Niestety oryginalne wydechy nie pozwalają na umieszczenie sakw na właściwej wysokości, czyli dostatecznie nisko aby zachować linię błotnika. W moim przypadku było to możliwe ponieważ założyłem dwucalowe Roadburnery w miejsce wydechów oryginalnych ( nie brałem 2,5 cala aby zejść jak najniżej z sakwą). Sakwy zamocowałem bez użycia stelaży. Jeżeli chodzi o zdjęcia to mogę zrobić w przyszłym tygodniu po powrocie do Holandii.
Demolka - 2013-04-26, 19:55

Sakwy mam co prawda "Mafii" (bo tak moto był ubrany), ale z Tarbora mam kufer W -8, już ładnych parę lat i jestem b. zadowolony. Skóra mocna, gruba, usztywnienia, nie deformuje się, wchodzą dwa kaski. Ja Tarbor polecam bo prawie wszystko co z Czoperkiem mamy pochodzi z Tarbora i dobrze służy.
F.I.P. Berek - 2013-04-27, 08:23

Odnośnie materiału - miałem wcześniej inny model sakw z Tarboru i doskonale się sprawdziły nawet w ekstremalnych warunkach. Po wymianie na W-04 najpierw spotkała mnie przykra niespodzianka, bo sakwy po pierwszym porządnym deszczu nieco się zdeformowały ( oczywiście były przeze mnie zaimpregnowane ). Skontaktowałem się z firmą - okazało się, że nowe były wykonane z innego rodzaju skóry. Po próbach rozwiązania problemu przez powtórzenie pewnych procesów związanych z obróbką materiału, ponieważ nie przyniosły one pożądanych rezultatów, otrzymałem nowe sakwy wykonane ze skóry ( jak na moje oko ) takiej jak w starym modelu. I już po tej wymianie np. 8 godzin w deszczu nie stanowi problemu. W w/w sprawie kontakt z firmę bardzo dobry - widać było, że jest firmie zależy, aby klient był zadowolony. Ja również polecam.
toro102 - 2013-04-29, 16:23

Koledzy a może się ktoś podzieli zdjęciami jak te sakwy na sprzęcie się prezentują ?
tomboj - 2013-04-29, 19:57

Już na forum wklejałem to zdjęcie w jakimś poście. Mam te sakwy od roku i jestem z nich zadowolony. Porządnie wykonane z dobrej skóry. Jak się podobają to bierz.
Graboss - 2013-04-29, 19:59

Zamówiłem sobie - odbieram jutro, porobię zdjęcia i zobaczysz sobie co i jak
F.I.P. Berek - 2013-04-30, 15:42

Jak obiecalem - wrzucam fotki:
toro102 - 2013-04-30, 15:55

A mam pytanie. Do wersji classic naszych motorków nic nie trzeba przerabiać ? Nie dotykają one do rury wydechowej? I jeszcze jedno banalne pytanie : jak te sakwy są zamykane ? Bo oglądałem jakiś mniejszy model w sklepie i były zamykane na plastikowy klips. Jak jest w tym modelu ? A i jeszcze pytanko w jaki sposób je zamontowałeś ? Tzn na jakieś obejmy, płaskie blaszki , czy inne śrubki ? F.I.P. Berek jak byś zapodał jakieś fotki wnętrza sakw.

Tak na marginesie F.I.P. Berek to ładny masz sprzęcik taki ... ghost rider-owski

F.I.P. Berek - 2013-04-30, 18:10

toro102
Pisalem we wczesniejszym poscie, ze przy oryginalnych tlumikach nie da sie zejsc z sakwa dostatecznie nisko (mialem przy oryginalnych wydechach mniejsze sakwy i tez przypalilem o tlumik). Wrzucam fotke (chyba ja mam ze strony Tarboru) jak wygladaja te sakwy zastosowane przy Cobrach (chyba), czyli plus/minus na takiej wysokosci jaka mozna uzyskac przy oryginalnych cygarach (dla mnie wizualnie gorna krawedz sakwy jest zbyt wysoko ).
Wrzucam tez fotke klamry - tak, ma plastikowy klips (prawie niewidoczny kiedy klamra jest w calosci; rozwiazanie sprawdza sie bardzo dobrze).
Jak zamontowane? Zadnych stelazy - blacha na styk do uchwytu blotnika (tzw. banana),kawalek plaskownika na styk do sakwy (do scianki tylnej), przelotowo 3 sruby M6 przez scianke,plaskownik i blache + dystans pomiedzy plaskownikiem i blacha w postaci nakretek M6. Moze cos tam widac na fotce, bo generalnie prawie zadnej konstrukcji nie widac.
Na marginesie - tez mi sie podoba ;D

toro102 - 2013-05-02, 10:10

F.I.P. Berek, a mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o sposób montażu i o tę tzw. "babane" . Jeśli to możliwe możesz zapodać fotkę tego elementu i opisać wymiary ? Nie wiem czy dobrze to sobie uknułem że to będzie taki płaskownik wygięty w literę "L" - niejako taka podpórka pod sakwę. Stąd na Twoich zdjęciach widoczne śruby również na dnie sakwy? Zastanawia mnie jeszcze ich ilość 2 czy 3 ? Jeśli tak jest jak się domyślam to jaką grubość płaskownika (szerokość i grubość) polecasz i czy pomiędzy płaskownik i sakwę dałeś jakieś podkładki, żeby nie było styku blachy ze skórą?
F.I.P. Berek - 2013-05-02, 14:08

Niestety, zle uknules. Na dnie sakwy widac oryginalne nity (nie maja nic wpolnego z mocowaniem). Na sciance bocznej widoczne sa trzy lby srub "meblowych" (polkulisty leb,pod spodem czworokat) z gwintem M6 - na nich zamocowana jest sakwa. Po kolei, od poczatku:
-banan to wspornik/uchwyt blotnika,
-do niego "na styk" bedzie przykrecona blacha mocujaca ( wycialem z mosiadzu 2,5 mm, mialem pochromowac,ale - jak widac... ; poczatkowo sakwy wisialy nizej,ale ze zahaczaly czasem o wydech to nieco podnioslem - stad dublujace sie otwory),
-plaskownik "na styk" do sakwy - nakretki daja niezbedny dystans dla zamkniecia pokrywy sakwy,
-po zalozeniu blachy zestaw jest gotowy do przykrecenia do "banana",
-dostep do jednej ze srub mozliwy po wykonaniu otworu w sciance sakwy.

To chyba wszystko.

toro102 - 2013-05-03, 22:27

Koledzy a chciałem się jeszcze dopytać czy ktoś może mocował te sakwy do stelaża ... typowego. Bo takowy mam przy swoim sprzęcie i być może z tym też jakoś fajnie da się te sakwy przymocować , żeby to i wyglądało i było mocne ?
witek1965 - 2013-05-03, 22:32

toro102, sorry, a co to jest stelaż typowy ? każdy producent tego typu rzeczy napisze - typowy stelaż do ...... A występuje ich kilka.
F.I.P. Berek - 2013-05-03, 22:48

toro
na stronie tarboru masz costam, a na forum tez cos bylo...

toro102 - 2013-05-03, 22:58

F.I.P. Berek - poszperam chociaż Twój sposób bardzo mi pasi a w dodatku w robocie pewnie by mi wszystko włącznie z chromowaniem za flaszeczkę zrobili. Patrzyłem na stronę tarboru i nie kumam tego ich sposobu. Stąd pytanko. Ale skoro piszesz, że gdzieś już było to poszperam. Jak znajdziesz to podaj link ;)
A dokładny wygląd swoich stelaży zapodam jak tylko zrobię fotkę.

jacala - 2013-05-04, 00:36

czytam ten temat bo jestem na etapie montażu swoich sakw. Podobne w kształcie ale troche innej firmy. I zastanawiam się właśnie nad "typowym" stelażem. Czy brać prosty czy taki z podpórką. Sakwy są bez pasa ale ponoć z blachą na tyle od strony koła?

[ Dodano: 2013-05-04, 00:38 ]
Za te z podporą se życzą 240 zeta, a to tylko jakiś pręt tyle że pochromowany

toro102 - 2013-05-04, 23:25

Załączam fotki swoich stelaży. Nie mają one "podpórek"- czy pod te sakwy warto je w jakiś magiczny sposób zamontować ? i Ogólnie jaka macie propozycję zamontowania tych sakw do tych stelaży.
Sorki za jakość ale robione telefonem w ciemnym garażu przy oświetleniu z puszki ;)

F.I.P. Berek - 2013-05-05, 11:32

Przejrzyj sobie -Tuning/optyczny/mocowanie sakw str.4 .
Graboss - 2013-05-06, 09:15

Wklejam obiecane foto. (muszę trochę stelaże podgiąć bo za bardzo odstają.)







Odnośnie montażu - ja mam "typowe" stelaże - zamontowane sakwy są na dwie obejmy
mniej więcej takie


a na dole na specjalnie dogiętą i przynitowaną do sakwy blaszkę.

Gadałem z pracownikami tarbora i polecili coś dokleić żeby było trzymanie sakwy od spodu - to co jest jest ok ale dla pewności lepiej jak stelaż jest z półką na której sakwa leży.

toro102 - 2013-05-07, 08:37

Graboss - mam jeszcze do Ciebie pytanie - czy tylko 2 sztuki tych obejm trzymają mocno te sakwy. Wstępnie planowałem mocować na 4 sztuki każdą sakwę. Obawy moje tylko w tym sposobie budzi ilość nakrętek w sakwie. Jeszcze prośba o fotkę sposobu montażu podpórek dolnych.
Graboss - 2013-05-07, 09:28

Tak tylko dwie obejmy. Fotki ogarnę najwcześniej w czwartek ..
mcmlxix - 2021-10-26, 19:48
Temat postu: Sakwy Tarbor W-04 na Midnight Star 1300
Wielka prośba do posiadaczy sakw jak w temacie na Midnight Starze 1300. Podobają mi się, jednak czytam tu o problemach z wysokością i mam pewne obawy. Producent podaje wysokość 34 cm. Mam stelaże z podpórką od Roadstylera więc nie nakombinuję z wysokością zamocowania. Przymierzałem sakwy u Dudziaka (Kult Motor), które mają wysokość także 34 cm i prezentują się tak:

więc chyba z wysokością będzie ok.

Druga sprawa. Wydaje mi się, że te Tarbory otwierane są od przodu do tyłu (zawias z tyłu motocykla) więc zamontowanie jakiegoś kufra na bagażniku będzie niemożliwe..

Czy ma ktoś może takie sakwy w MS i mi potwierdzi?

MarMar - 2021-10-26, 20:29

mcmlxix, poszukaj oryginalnych,może gdzieś używane dostaniesz.Żadne tak nie pasują do tego moto jak oryginalne.
mcmlxix - 2021-10-26, 20:42

MarMar napisał/a:
Żadne tak nie pasują do tego moto jak oryginalne.


Masz rację. Jednak troszkę drogie. A używane to wątpię aby ktoś chciał się pozbywać. Wiem, te z Kultu też ponad 3 koła, ale przymierzałem używki ;> Poza tym już zainwestowałem w stelaże ;D

witek1965 - 2021-10-26, 23:35

MarMar napisał/a:
może gdzieś używane dostaniesz.
na OLX jest całkiem sporo

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group