YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Wrażenia z jazdy - Praca silnika przy max obrotach na biegu

Biały - 2009-06-17, 22:18
Temat postu: Praca silnika przy max obrotach na biegu
Witam
Może ktoś z Was testował coś takiego i może odpowie mi na pytanie.
Jadąc np na drugim, lub trzecim biegu odkręcając manetkę do maksymalnych obrotów jak się zachowuje silnik?
Chodzi o to, czy przerywa jakby brakowało paliwa (szarpanie), czy może nie szarpie, ale zachowuje się tak jak samochód przy odcięciu zapłonu.

krokodyl - 2009-06-17, 22:38

White. Mój ciągnie najpierw mocno, potem słabiej, a potem tylko ryczy w niebogłosy i jakby na koniec miał spadek mocy. Nie czułem nigdy takiej sytuacji jak w samochodzie przy odcięciu zapłonu. Poprostu idzie tempo w maksymalnych obrotach i błaga o litość.
shipp - 2009-06-17, 22:55

U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg.

bartek_p - 2009-06-17, 23:03

Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić

Kozak_Barabasz - 2009-06-17, 23:12

W ścigach fajny jest ten głos tydyyytydyyy czy coś takiego lol

Przyznam się szczerze, że nie sprawdziłem tego na gwiazdce a jestem ciekaw ;)

Biały - 2009-06-17, 23:15

shipp napisał/a:
U mnie ciągnie ostro aż do momentu, kiedy czuję ża ma odcięty zapłon.
Raz wyprzedzałem bmw, debil zaczął się ścigac więc odkręciłem na czwórce na maksa, gościa łyknąłem ale w pewnym momencie poczułem jakby paliwa zabrakło w gaźniku i musiałem wrzucic 5 bieg.

Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu :)

monkton - 2009-06-17, 23:17

Kilka razy zdarzylo mi sie wykrecic na max i byl efekt taki jak w samochodzie (przynajmniej moim) zaczelo przerywac jakby cos odcinalo paliwo, co bardzo mnie zdziwilo przy gazniku bo spodziewalem sie ze po prostu bedzie ryczal i dalej nie pojdzie
krokodyl - 2009-06-17, 23:22

No właśnie dobrze to White ująłeś. Takie buuuuuuu i mało mocy... ale wtedy wpiąłem wyższy bieg. Może rzeczywiście kawałek dalej jest odcięcie? Tyle że moje buuuu, długo twało, a moc zdychała
shipp - 2009-06-17, 23:47

White napisał/a:

Shipp, szarpnęło trochę tzn praca silnika przeryywana, czy jednostajna ze spadkiem mocy takie buuuuuuuuuuu :)

Kurczę, nie pamiętam dokładnie bo byłem zaskoczony, ale chyba zaczął przerywac, jakby się dławic i tracic moc. Nie czekałem co będzie się dalej działo tylko dałem wyższy bieg.

soft - 2009-07-11, 22:34

Coś w rodzaju odcinania zapłonu i ja mam.... to norma chyba.
Trzeba by było chociaż na moment (prowizorycznie) podłączyć obrotomierz aby zobaczyc przy jakich obrotach to się dzieje.


A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie?

Kozak_Barabasz - 2009-07-11, 23:07

soft napisał/a:
A tak swoją drogą to macie obrotomierze jakieś w gwiazdkach? Jeżeli tak to jakie max obroty macie?

Sprawdzę to i dam znać ;)

pan_wiewiorka - 2009-07-12, 11:48

Mialem raz taka sytuacje kiedy przeciagnalem drugi bieg. Uczucie jak przy odcieciu zaplonu.
Długi63 - 2009-07-12, 20:21

Drago odcina przy ok. 7 kawałkach na obrotomierzu. Odcięcie ma chronić serducho.
Jest jeszcze coś takiego jak max. moment obrotowy( DS 1100 to coś koło 2200 obr.), i max moc ( myślę, że ok. 3-3,5 tys. obr. jak się mylę niech mnie ktoś poprawi)
Powyżej tych wartości nie warto kręcić moto. Po prostu w tych granicach najlepiej się zbiera. Pewnie, że pociągnie jeszcze do 5,5 może do 6 tys. obr, ale im wyższe obroty tym przyspieszenie mniejsze. Przed max obrotami już w ogóle przestaje jechać (krzywa dwóch wartości gwałtownie leci w dół)
Nie mam niestety wykresu moto, ale poglądowo dam wykresy Omeg- pierwsza to mój diesel 2,5, a druga to 3 litrowa benzyna MV6



Lokis - 2009-07-12, 20:26

A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości
oldnita - 2009-07-12, 20:34

Lokis napisał/a:
A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości

Też tak mi się wydaje

Biały - 2009-07-12, 22:26

Mi mówiono w Yamaszce, że to odcięcie zapłonu
Kozak_Barabasz - 2009-07-12, 23:34

Lokis napisał/a:
A mnie się wydaje że nie ma odcięcia tylko silnik wyżłopie całe paliwo z gaźnika a pompa nie nadąża podawać paliwa w takiej ilości

Niemożliwe ;)

Dziś przetestował max obroty. Odciął przy 7 200 obr/min ;)
Występuje takie samo odcięcie jak w przypadku samochodów.
Na pewno nie brakuje paliwa, ponieważ przy 7tys obr/min można jechać normalnie ;)

Więcej tego nie zrobię bo nie chcę aby silnik wyleciał z ramy lol

Jacek - 2009-07-13, 21:08

Na 100% ma odcięcie zapłonu.
Ziółek - 2009-08-19, 23:19

To kawałek z instrukcji obsługi XVS 1100.
strona 3-7

NOTE: @
This motorcycle is not equipped with a
tachometer; however, it has a built-in
speed limiter, which prevents the engine
speed from exceeding approximately
6,800 r/min and the vehicle
speed from exceeding approximately
175 km/h.

Wynika z tego że dragi maja odcięcie zapłonu (tu piszą o limicie) przy ok. 6,8 obr/min i ok. 175 km/h

jkurnik - 2009-11-04, 13:47

bartek_p napisał/a:
Ktoś gdzieś kiedyś pisał że nasze maszyny mają odcięcie zapłonu.
Ja jakoś nie mam odwagi tego sprawdzić


A po cot o w ogole sprawdzac?
Swoja droga gazniki nie moga miec chyba odciecia paliwa - to nie wtrysk - pamietajcie ze w gazniku jest zawsze zapas paliwa w komorzeplywakowej - jelsi podkrecicie na maks to gaznik bedzie mial jeszcze trche paliwa aby przekrecic silnik. Gaznik nie ma zadnej blokady na dyszy paliwowej zeby odciac doplyw paliwa.

Prosze mechanikow o poprawienie mnie jesli sie myle. ale jak mnie uczono tylko wtryski maja odciecie bo to wlasnie mozna sterowac komputerowo. W gaznikach podobno mozna zalozyc ograniczenie otwarcia przepustnicy zeby nei dalo sie na maks rozkrecic.

Ziółek - 2009-11-04, 16:02

jkurnik, Pieterko wyżej zacytowałem fragment manuala do DragStara. Wyraźnień napisano że silnik ma limit obrotów do 6800 a limit prędkości do około 175 km/h. Wystarczy że zapłon zostanie odcięty i tyle. Nie odcina się chyba dopływu paliwa.
miodzik - 2009-11-04, 16:32

Realizuje się przez odcięcie zapłonu (brak iskry). Centralka jest pod kanapą.
witek1965 - 2009-11-04, 17:36

Pewnie, żetak. nawet skutery maja moduł elektroniczny odcinający przy pewnych obrotach zapłon. Mozna do nich kupić moduł bez ograniczeń i często tak robią. Czy do draga takowe coś jest-pewnie tak, tylko po co?
jkurnik - 2009-11-04, 18:53

Zebym mial manuala do swojej wersji draga to bym wam powiedzial jak jest.
Ziółek - 2009-11-04, 19:08

jkurnik, Udajesz czy naprawdę nie rozumiesz co do Ciebie piszmy ?. Wszystko zostało tu wyjaśnione więc co chciałbyś nam powiedzieć ? Nawet cytat z manuala powyżej podałem. :nie_wiem:


W ciągu 2 dni napisałeś ponad 50 postów. Przeglądając forum trudno nie odnieść wrażenia że to Twój cel. ;p :hahaha:

jkurnik - 2009-11-05, 12:47

Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona?

[ Dodano: 2009-11-05, 12:48 ]
Przykladem jest honda shadow vt 125, ktora nie ma odciecia zaplonu - mimo ze podobno nawet skutery maja.

Ziółek - 2009-11-05, 13:59

jkurnik napisał/a:
Ziolek a nie przyszlo ci do glowy ze nie wszystkie roczniki moga miec takie rozwiazanie ? Moze nowsze wersje XVS maja odciecie - starsze wersje moga nie miec odciecia. Ktorego rocznika dotyczy manual na ktory sie powolujesz? Ja tez mam pewnie ten manual sciagniety z netu. Ciekawe jest to ze moja wersja XVS nie jest wyposazona np.: w immobiliser czy swiatla awaryjne jak pisza w instrukcji - skad mam wiedziec ze w odciecie zaplonu jest wyposazona?


Nie mieszaj. Pisałeś o odcinaniu paliwa.

Manual z Października 2005. Do wersji 5YS-28199-E1
Czy dobrze czytam że Twój to właśnie 2005 ?

Co do świateł i immo to jak sobie spokojnie poczytasz forum to się zapewne doczytasz że to wynika z różnic pomiędzy wersją z za wielkiej wody a wersją na stary kontynent. ;p

Czy jeszcze mogę w czymś pomóc ? ;d

jkurnik - 2009-11-05, 14:04

Ziółek napisał/a:
Czy jeszcze mogę w czymś pomóc


Nie, teraz wszystko gra dzięki :)

riki m - 2010-04-10, 21:56
Temat postu: dobre forum
pierwszych kilka stron przeczytanych na tym forum i zaskoczenie wielkie .
wlasnie dowiedzialem sie co z tymi obrotami itp. ,a juz mialem nowy silnik zamawiac hehe;-)

riki m - 2010-04-13, 18:33

A jednak !
Moto jedzie, fakt ... przy szybkiej redukcji ,albo przy wyprzedzaniu więcej ryczy niż jedzie ;/
moja diagnoza była taka:
-sprzęgło tzn tarcze do wymiany .
- przyjechał znajomy "lekarz" diagnoza taka sama .

p.s. podobno tak ma być w naszych "gwiazdkach" z tego co czytałem .Jak wymienię i będzie tak samo to się dopiero wkur...... :)

Ruffi - 2012-04-11, 16:04

Nie będę tworzył nowego tematu a chciałem zapytać was o coś co jest związane po części z założonym tematem. Mianowicie przesiadłem się z Virago 750 na draga xvs 650 classic z 98roku. Po zakupie od znajomego postanowiłem wymienić filtr paliwa, oleju, powietrza świece, olej w silniku oraz w przekładni walu. Poza tym wyjołem gaźniki w celu sprawdzenia jego stanu i czystości oczywiście nie rozbierałem go na części pierwsze tylko sprawdziłem stan membran i czy dyszki nie są zapchane. Gaźnik okazał się czysty membrany ok, moto ma około 28000km. Po włożeniu nowego filtra powietrza i gaźników dokonałem synchronizacji gaźników wg. uwag kolegi z forum. Jak miałem wyjęty gaźnik to sprawdziłem luzy zaworowe musiałem tylko jeden poluzować wylotowy na drugim cylindrze. Po takim przygotowaniu motorku do sezonu wsiadłem na pierwsza wyprawę i pierwsze odczucia:
- po wprowadzeniu go na obroty nie schodzi mi szybko tylko po chwili delikatnie schodzi na obroty biegu jałowego czy to jest normalne i czy tak macie dodam ze w virazce schodził mi dość szybko. Oczywiście jest to pojecie względne co rozumie pod szybkim schodzeniem z obrotów. Jeśli ktoś z was posiada info o linku przedstawiającym prawidłowe schodzenie na wolne obroty to proszę o dołączenie linka.
- przy jeździe 90km/h po odkręceniu manetki odczuwam brak mocy jakby go coś hamowało pisaliście o odcięciu zapłonu lub braku paliwa no właśnie jest to takie odczucie. Poziom w komorach pływakowych gaźnika sprawdzałem i otrzymałem około 9,5mm czyli 1mm więcej od zalecanego nie kombinowałem z ustawianiem na języczkach pływaków żeby czegoś nie pogorszyć.
Zauważyłem również ze wariują mi obroty na biegu jałowym (jak się rozgrzeje po dłuższej jeździe z obrotami jest ok nie zauważyłem falowania) i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze jak myślicie czy przy dodawaniu gazu powyżej 90km/h w celu przyspieszenia (wyprzedzanie) utrata mocy może być spowodowana poprzez zassanie lewego powietrza. Czy tez te maszyny tak maja czytałem na forum ze 650 przydałoby się więcej kucyków, nie to ze zależy mi na szybkości bo nie lubię szybkiej jazdy ale przy wyprzedzaniu przydałoby się żeby odejście miał. Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du.. Dragus ma trochę ciężej ale czy tak powinno być. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć to bardzo proszę. Będę teraz w wolnym czasie szukał nieszczelności na łączach może coś źle podłączyłem przy składaniu laczek gumowych.
Pzdr

witek1965 - 2012-04-11, 16:16

Ruffi napisał/a:
i mam podejrzenie ze może łapie mi lewe powietrze
sprawdź krućce dolotowe. W sporej części motocykli z tych roczników ludzie juz wymieniali na nowe - guma parcieje i powstają pęknięcia

[ Dodano: 2012-04-11, 16:18 ]
Ruffi napisał/a:
Fakt ze virazka lżejsza i wyrywało mi ja spod du..


Virago 750 to 55 KM. Więc sobie sam dopowiedz resztę.

Ruffi - 2012-04-11, 16:31

Masz jakiś patent na sprawdzenie tych króćców czy tak jak kolega pisał na forum dymek puścić i sprawdzić czy zaciąga ewentualnie psiknąć starterem i słuchać zachowania się silnika na obrotach. Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę. Wyprzedzę temat czy ktoś z was wymieniał takie króćce i czy ma jakieś namiary na dobrego sprzedawce - pytam za wczasu może na przyszłość się przyda. Poza tym zauważyłem delikatne pęknięcia na tych króćcach jak dłubałem przy danusi i może to jest to, tylko dobrze byłoby sprawdzić przed zakupem żeby się upewnić ze to właśnie króćce nawaliły. Dziękuję za podpowiedz
witek1965 - 2012-04-11, 16:32

Ruffi napisał/a:
Podejrzewam ze taki króciec to wydatek około 200zl za jedna sztukę.


147 za komplet o ile się nie mylę

[ Dodano: 2012-04-11, 16:35 ]
tu sa za trochę więcej, ale to pierwszy rekord jako kliknąłem http://www.select-shop.pl...szt-p-8992.html

Ruffi - 2012-04-11, 16:59

Serdeczne dzięki za podrzucenie linka nie wykluczone ze może skorzystam, ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik czy ktoś z forumowiczów założył te króćce? Ja znalazłem na allegro coś takiego:
http://moto.allegro.pl/kr...2238677596.html
Wygląda na to ze jest to ta sama firma TOURMAX
No nic to w wolnym czasie czeka mnie sprawdzenie tych króćcy pewnie wzrokowe :) ale czy to coś da to nie wiadomo najlepiej założyć nowe. Z tego co się orientuje to przy założeniu takich króćców należy użyć jakiegoś specyfiku nasmarować powierzchnie przylegające do cylindra - czy mam racje i czy to jest na bazie silikonu?.

witek1965 - 2012-04-11, 17:55

Ruffi napisał/a:
ciekawi mnie czy to orginał czy zamiennik
zamiennik, wszak widać. Oryginał byłby logowany znakiem Yamahy i numerem części.
Pod tym linkiem, który ci podesłałem, są tańsze o 40 zł. Też producenta TOURMAX, więc po co przepłacać. Nawet Larsson ma taniej i tez Tourmaxa http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=111735

soft - 2012-04-11, 18:04

Czy nie ma sposobu na regenerację takich krućców poprzez wulkanizację?
Ruffi - 2012-04-11, 18:58

Kolego z tego co wiem to nie da rady tego wulkanizować guma się starzeje pracuje w wysokich temp. myślę, że nawet nie ma sensu zregenerujesz i po jakimś czasie znowu pości. Dowiadywałem się z podobnym elementem do skutera (HONDA SPACEY) nie dało rade. Zszedłem do moto i mam popękania na króćcach także zamawiam w sklepie select shop i zamieniam. Mam nadzieje ze po zamianie moto będzie pracował jak trzeba. Zdam relacje czy coś to dało po wymianie króćcy. SERDECZNE DZIĘKI WITEK ZA LINK DO ELEMENTU
EDDIE - 2012-04-11, 23:12

Takie krućce, podobnie jak membrany (w Virago) nie nadają się do wulkanizacji.

Ruffi, zadzwoń do mnie w sprawie tych krucców z Larssona.

Ruffi - 2012-04-22, 19:03

Króćce wymienione i motorek dostał wigoru dzięki za porady. Wlasnie wrocilem z przejazdzki :brawo: Pzdr
Frikadel - 2016-02-25, 11:22

Ciekawe czy nowe pompowtryski by poprawiły jakoś prace co myślicie ? bo się zastanawiałem nad wymianą i nie wiem.
SATURIAN - 2016-02-25, 14:34

Zakładaj nowe , będzie zapierdalał jak samolot .
arkady007 - 2016-03-29, 21:35

Frikadel a Ty masz diesla w motocyklu? :) pompowtryskiwacze są tylko w dieslach...
W benzynach masz gaźnik albo wtryskiwacze.

kapat - 2016-03-30, 10:40

Rozumiem, że latasz na torze wyścigowym w górnych charakterystykach silnika - skoro chcesz poprawiać jego pracę ;p

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group