YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - częstotliwośc wymiany opon.

andy - 2011-07-08, 08:50
Temat postu: częstotliwośc wymiany opon.
hej.
mam draga od 2008 roku, od nowego, z nowymi oponami. obecnie mam na moto przekrecone 9800 mil. serwisant, gdzie daję motocykl do przeglądów polecił mi zmiane opon. fakt!, na samym środku opony bieznik ma maksymalnie, jakieś 3, 4 mm- na szerokości jakieś 3 cm w środku opony. czy jest to normalne , by po niecałych 18 tyś km konieczna była wymiana opon??, czy w normie jest tak szybie ich zuzywanie??
jak czesto wymieniacie opony?
pozdro.
ps
w sierpniu jade do austrii na wysokogórkie trasy.polecam

MarcinBig - 2011-07-08, 11:02

Na Dunlopach (d404 tył) można zrobić ok. 12000-14000km
Na Dunlopach (d 404 przód) można zrobic ok 24 000 km
Na Pirelli (Route 66 tył) zrobiłem 22 000 i jeszcze ze 3 000 można było machnąć
Na Pirelli (Route 66 przód) zrobiłem 22000 km i były już nędzne...

Wszystko zależy od stylu jazdy i nawierzchni po jakich się jeździ.

kostass - 2011-07-08, 11:31

Wydaje mi sie ze jest to normalne . Ja byłem ciezko zdziwiony jak po 12kkm stwierdziłem ze tył z kapciem Bridgestone jest do wymiany . Wszystko zalezy od sposobu jazdy , obciazenia i opony . Jedne sa bardziej miekkie inne nie . A to ma wpływ na zuzycie . Teraz załzyłem Dunlopy , przejechałem 4kkm i nie widac sladów zuzycia wiec moze posłuza mi dłuzej . Sprawdzaj cisnienie w kołach .
MarMar - 2011-07-08, 11:44

U mnie tył poszedł do wymiany po ok 11.000km.Opona to Dunlop D404.
Miłosz - 2011-07-19, 14:48

Ja też mam dunlopy od nowości oryginalne. W tej chwili mam zrobionych niecałe 10 tys. km i z pewnością jest to ostatni ich sezon.
jusza - 2011-07-19, 16:37

Potwierdzam - Dunlop'y zużywają się szybciej. Nie przekłada się to na jakieś specjalne właściwości jezdne.
Marathon'ami przejechałem już blisko 20 tys km, a jeszcze ich starczy na 5-7 tys . Fakt, że większość kilometrów po dobrych drogach, ale wydaje mi się, że i tak są trwalsze.

Arcon - 2011-07-19, 17:07

Potwierdzam. Moje Marathony po 15 tys km spokojnie powinny wystarczyć na drugie tyle.
Focus - 2011-07-19, 17:43

ja mam Dunlopy od nowości, przejechane jakieś 9000 mil i nie wydaje mi się żeby jakoś specjalnie zjechane były... Faktem jest że unikam ostrego hamowania, nie palę gumy a i w zakręty wchodzę raczej ostrożnie...
arekw711 - 2011-07-19, 19:33

Niestety moje dunlopy wystarczyły na niecałe 8 tys mil . Drugi sezon śmigam na heidenau przejechały już prawie 6 tys mil i jeszcze pojeżdżą myślę że drugie 6
ajsek - 2011-07-19, 19:36

Ja ostatnio też zmieniałem dunlopy. I też niestety wytrzymały tylko 8 - 9 tyś mil. Jak wymieniałem to z tyłu już miałem slika. Coś dziwnego z tymi dunlopami...
soft - 2011-07-19, 20:09

Czy macie jakieś opinie na temat opon BRIDGESTONE Exedra G 850? - ja mam takie w xv1900 i nie wiem ile wytrzymają.
winiar - 2011-07-19, 22:24

moje Dunlop D404 po prawie 18 tyś mil są do wymiany. Przód to totalna łysizna a tył w sumie jeszcze mógłby coś przeżyć ale już jest popekany od starości. Potwierdzam w 100%, że nawierzchnia ma najwiekszy wpływ jak szybko nasz oponka się zdziera. Niestety koszt nowych to ponad 1000 zł za komplecik (mówię o Dunlopach).
PIOTRUŚ - 2011-07-20, 12:36

a ja mam 6000 mil i oryginały wyglądają jak nowe :nie_wiem:
witek1965 - 2011-07-20, 19:58

PIOTRUŚ, podobnie jak i ja i nie mam zastrzeżeń do swoich.
MarcinBig - 2011-07-20, 20:26

Widzę że niektórym userom zaczyna się coś mieszać...
Tu nie chwalimy się ile można na oponach przehulać turlając się jak furmanka, tylko po ilu km (milach) opony nie spełniają prawnych wymogów (są zużyte).
I proszę piszmy o oponach na których jeździliśmy od początku do końca...

soft - 2011-07-20, 20:31

MarcinBig napisał/a:
Tu nie chwalimy się ile można na oponach przehulać turlając się jak furmanka, tylko po ilu km (milach) opony nie spełniają prawnych wymogów (są zużyte).


Czyli proszeni są o odpowiedź forumowicze:
- zapi..lający po winklach
- palący gumę
- startujący jako pierwsi na każdych światłach

Wszyscy którzy nie spełniają powyższych norm proszeni są o wypowiadanie się w dziale geriatrycznym.
PS. jeżdżący na jednym kole - przebieg proszę podzielić na 2

MarcinBig - 2011-07-20, 20:33

Soft nie o to chodzi. Chcę by wypowiedzieli się ci co faktycznie przejechali na gumach cały
dystans (od zakupu po śmietnik). Wiemy wszyscy, że opony się zużywają .
Mają na to istotny wpływ:
- prawidłowa eksploatacja (np. ciśnienie w oponach)
- jazda z obciążeniem tzn czy jeździ się samemu czy z plecakiem (bagażem)
- rodzaj nawierzchni po jakich jeździmy
- styl jazdy (np spokojny, dynamiczny itp)

Pisząc powyższy post nie myślałem o skrajnościach (palenie gumy lub jazda w okolicach 60km/h).
Pytający zapewne chciał się dowiedzieć ile można na gumach przehulać
przy normalnej jeździe a nie ile można z opony wycisnąć (jeżdżąc np do kordu)

soft - 2011-07-20, 20:37

Wiem, wiem, piję właśnie rakiję przywiezioną z Serbii, i tak mnie "natchnęło" do takiej wypowiedzi.
Za następne pół butelki może być jeszcz gorzej ....
Wybaczcie.

arekw711 - 2011-07-20, 21:31

Cytat:
a ja mam 6000 mil i oryginały wyglądają jak nowe :nie_wiem:


Może te nowsze są lepsze tzn. wytrzymalsze albo jeżdzisz po lepszych drogach .Moje były 2005r i wytrzymały tak jak pisałem ok 8 tys mil .Kolega przejeżdził 14 tys km i były całkiem łyse aż strach na nich jeździc

winiar - 2011-07-20, 21:32

soft, Zdrówko i jak się domyślam nie myślisz teraz o oponach? chyba, ze niebieskich lol Mam wrażenie, że ostatnio panuje jakieś napinanie się na różnych postach - a to żle, a to licznik sobie nabijają i coś tam jeszcze. Luz koledzy przecież są wakacje ;D
piwu - 2011-07-20, 22:22

U mnie DUNLOP orginalnie montowany przez Yamahe wyzionął ducha po ~24tys tył, a przód do 30 dociągnął, teraz mam Pirelli Route 66 i ma już nabite 23 tys, opona nie jest spękana ani łysa, liczę, że wrócę na niej z Chorwacji, będzie wtedy miał z 27 - 28 tys.
witek1965 - 2011-07-20, 23:58

MarcinBig napisał/a:
Soft nie o to chodzi. Chcę by wypowiedzieli się ci co faktycznie przejechali na gumach cały
dystans (od zakupu po śmietnik). Wiemy wszyscy, że opony się zużywają .
Mają na to istotny wpływ:
- prawidłowa eksploatacja (np. ciśnienie w oponach)
- jazda z obciążeniem tzn czy jeździ się samemu czy z plecakiem (bagażem)
- rodzaj nawierzchni po jakich jeździmy
- styl jazdy (np spokojny, dynamiczny itp)


No wiec tak. Mój motocykl ma przejechane 5900 mil z tego ja zrobiłem 2100 mil.
opony to komplet Brigstone Exedra z 2008 r. tak jak i motocykl stąd jestem przekonany, że są od nowości :

Staram sie pilnować ciśnienia
jeżdżę 70 % z plecaczkiem 30 % sam
Rodzaj nawierzchni -USA 3800 mil raczej b.dobra 2100 mil w kraju z reguły dobra
Jeżdżę w miarę spokojnie, bez szaleństw, nie palę gumy, nie trę podestami w zakrętach ( bo nie potrafię) rzadko zdarza mi się ostro z piskiem opon hamować. Stan opon oceniam na dobry : tył na środku Y ( wzór bieżnika) 3,9 mm, z boku 6,5 mm, przód ok 6mm. Co najmniej sezon 2012 powinienem przejeździć. Nie zauważyłem dziwnych reakcji opon w czasie jazdy.

MarcinBig - 2011-07-21, 07:32

Moje przebiegi dotyczą opon używanych przy normalnym stylu jazdy.
50/50 jazda z plecakiem w tym ok 15% z dodatkowym bagażem.
Trochę zaniedbałem kontroli ciśnienia i Pirellki się lekko złuszczyły ;/
OK?

blezjus - 2011-10-30, 19:05

Witam. Przymierzam się do wymiany opon, jednakże zastanawia mnie opis przy Metzelerze TL? Czy można założyć dętkę do bezdętkowych opon?
P.S. Czy ktoś z forum założył szerszą oponę niż tył 170 i przód 130 do 1100 Classic?
Dzięki.

witek1965 - 2011-10-30, 19:34

blezjus napisał/a:
Czy można założyć dętkę do bezdętkowych opon?
można, tylko czy jest taka potrzeba ? bezdętkowe są przeważnie droższe.

A tak przy okazji zapraszam do przywitalni

blezjus - 2011-10-30, 23:14

Wielkie dzięki. Zgadza się że są droższe, ale mam problem żeby kupić gumy z białym rantem.
fazzi - 2011-10-31, 00:16

mi wlasnie zalozyli bezdetkowa z detka
Demolka - 2011-10-31, 10:52

fazzi napisał/a:
mi wlasnie zalozyli bezdetkowa z detka

Jeśli masz koła szprychowane to nie ma innych opcji niż Tube Type + dętka lub jak masz założone (trochę drożej, może niepotrzebnie) Tubelles + dętka.
Obyś tylko nie wpadał w niekontrolowane poślizgi i będzie gut ;D

fazzi - 2011-11-01, 12:47

zamawialem detkowa ale powiedzialno mi ze ich juz praktynie nie ma i ze zakladaja detki do dezdetkowych, kupowalem w najwiekszej sieci oponiarkiej w Hiszpanii i czekalem na nia 2 dni wiec gdyby byly detkowo to dla nich bez roznicy jaka by sciagneli
dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km

witek1965 - 2011-11-01, 13:39

fazzi, o wow. To się nazywa zużyta opona :shock: i jak jeszcze dotrwała bezz kapcia to już całkiem :shock:

a ja mam prawie 3 mm na środku i się przejmuję, ot durny ja.

fazzi - 2011-11-01, 13:46

nie przesadzaj jeszcze sezon bym przejezdzil ale wpadlo troche grosza i kupilem nowa :hahaha:
oldnita - 2011-11-01, 14:01

Moje Dunlopy na tyle mają 20 000 i jeszcze pare wytrzymają , a nie jeżdżę zbyt łagodnie ,chyba mam słaby motocykl ;D
Demolka - 2011-11-01, 18:30

fazzi napisał/a:
...dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km
Obrazek

Fazzi, czy Ty na tej oponie wąwóz Samossierra szturmowałeś ? :hahaha:

fazzi - 2011-11-01, 19:09

ta przelecz zdobyli juz inni Polacy tracac zycie ku chwale Napoleona, ja zdobywalem przelecze Pirenejow i Picos de Europa, trasa i widoki sa warte kazdej opony :)

Maniu_85 - 2011-11-01, 19:39

Ja mam u siebie przejechane ponad około 14tys mil i tył już prawie łysy na wiosne wymiana. przod sezon jeszcze wytrzyma. Mam Dunlopy bezdentkowe, mam problem jak odszukać na nich rocznik a chciałem zobaczyć czy są od nowosci czy nie. Moto rocznik 2005
witek1965 - 2011-11-01, 19:54

Maniu_85, tutaj znajdziesz informacje http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3296
Demolka - 2011-11-01, 19:56

Na boku opony taka jakby niechlujnie wyciśnięta na gorąco liczba 3 cyfrowa. Pierwsze dwie cyfry to kolejny tydzień, a trzecia to ostatnia cyfra roku produkcji opony.
Np. (125) to 12 tydzień czyli gdzieś koniec marca 2005 roku.

witek1965 - 2011-11-01, 20:02

Oznaczenie rocznika może być trzycyfrowe i czterocyfrowe . Twój przykład Wojtku to opona z 12 tygodnia 1995 roku. Z 2005 będzie miała oznaczenie 1205
jaro - 2011-11-01, 20:09

Mam dunlop i już 23 tyś mil, myślę że jeszcze na wiosnę trochę przelatam. Wszystko zależy od techniki jazdy i gdzie się jeździ. Wiadomo, że jazda miejska nie sprzyja dużym przebiegom opon.
kostass - 2011-11-01, 20:22

JA nie wiem jak wy jezdzicie , w czerwcu zalozyłem Dunlopa na tył przejechalem około 10kkm i juz wiem ze kolejnego sezonu nie wytrzyma .
fazzi - 2011-11-01, 22:07

dla mnie tez 15 tys jest nieosiagalne, w miescie nie kulam wcale , drogi sa swietne i predkosc przewaznie 100-130 km/h
Merlin - 2011-11-01, 22:30

fazzi napisał/a:
zamawialem detkowa ale powiedzialno mi ze ich juz praktynie nie ma i ze zakladaja detki do dezdetkowych, kupowalem w najwiekszej sieci oponiarkiej w Hiszpanii i czekalem na nia 2 dni wiec gdyby byly detkowo to dla nich bez roznicy jaka by sciagneli
dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km
Obrazek


Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem? :hahaha:

Bridgeston Exedra na tyle wytrzymuje u mnie około 20 tys.

Maniu_85 - 2011-11-01, 23:47

witek1965 napisał/a:
Maniu_85, tutaj znajdziesz informacje http://www.yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3296


Dzieki wielkie będe w garażu sprawdze. A tak apropo gdzie kupujecie swoje opony na allegro czy może w pobliskich wulkanizacjach? Czeka mnie wydatek pewnie koło 600zł jak sie dobrze orientuje :-) Opona oponą tylko gdzie tu wyszukać dobry warsztat który mi ją zamontuje.

witek1965 - 2011-11-02, 00:20

ja kupuję w netcar.pl Są inne sklepy, internetowe, czy fizyczne. Każdy warsztat motocyklowy powinien mieć sprzęt do wymiany opon, jak również warsztat wulkanizacyjny, ale tam raczej musisz koło im dostarczyć.
Maniu_85 - 2011-11-02, 00:38

Bardziej będe szukał takiego warsztatu gdzie wymienią mi jak podjade moto. Bo nawet nie mam podnośnika żeby samemu zdjąc felge.
fazzi - 2011-11-02, 08:58

Merlin napisał/a:
Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem?

toz to czyszta herezja posadzac mnie o takie rzeczy, kazda opona w koncu tak wyglada tylko nikt swiadomie nie dopuszcza do takiego stanu, ja akurat bylem w trasie i rano na srodku byl jeszcze bieznik ale uznalem ze pora wracac, gdy bylem 340 km od domu ze zdziwieniem zauwazylem w czasie tankowania ze wlasnie tak wyglada moj bieznik i bylo zero szans na wymiane przez kolejne 4 dni, wiec na takiej oponie wrocilem do domu

Demolka - 2011-11-02, 10:33

Jeżdżę na Dunlopach, myślę, że normalnie - czasem szybciej czasem wolniej, czasem poćwiczę winkle, nie blokuję tylnego koła (w ogóle traktuję tylny jako pomocniczy i "postojowy"), rygorystycznie dbam o ciśnienia w ogumieniu.
Pierwszą wymianę tyłu zrobiłem przed ubiegłym sezonem po około 25 k. kilometrów. Ubiegły sezon to ponad 12 k. km w tym też chyba przekroczę 10 (jeszcze śmigam), ale oponę zimą zmienię bo już dojechałem do znaczników.
Czyli ja zmieniam tył co około 25 tysięcy kilometrów, a przód zmieniłem po 35 k. km i jest jeszcze bardzo dobry 8)

fazzi - 2011-11-02, 11:12

Demolka napisał/a:
rygorystycznie dbam o ciśnienia w ogumieniu

dla mnie jest to problem poniewaz cisnienie z plecaczkiem i bez znacznie sie rozni a nie chce mi sie co drugi dzien zmieniac wiec mam zawsze to dla 2 osob

Demolka - 2011-11-02, 11:19

Ja też generalnie jeżdżę z plecaczkiem, a często z bagażami i też mam napompowane na pełne obciążenie (2,25 przód, 2,5 tył) i tego rygorystycznie pilnuję. To miałem na myśli pisząc poprzedniego posta. Na myśli miałem też tych co nieraz pól sezonu szukali przyczyn "pływania" i nie trzymania kierunku przez moto, aż po dobrej radzie i uzupęłnienia ciśnienia z np. 0,6 na właściwe motor sam się naprawiał 8)
Co do różnic to ciśnienia nie tak bardzo są różne na jazdę solo - jest to 2,0 przód, 2,25 tył.

Merlin - 2011-11-02, 16:01

fazzi napisał/a:
Merlin napisał/a:
Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem?

toz to czyszta herezja posadzac mnie o takie rzeczy, kazda opona w koncu tak wyglada tylko nikt swiadomie nie dopuszcza do takiego stanu, ja akurat bylem w trasie i rano na srodku byl jeszcze bieznik ale uznalem ze pora wracac, gdy bylem 340 km od domu ze zdziwieniem zauwazylem w czasie tankowania ze wlasnie tak wyglada moj bieznik i bylo zero szans na wymiane przez kolejne 4 dni, wiec na takiej oponie wrocilem do domu


żarcik niewinny :oops:

arekw711 - 2011-11-02, 19:11

Widzisz FAZZI Hiszpania to dziwny kraj , ja zakupiłem już komplet nowych chociaż przód jeszcze OK tył ma około 3 mm i nie mogę go zjeździc , przejechały 10 tys mil .Ale na zużycie niewątpliwie przyczyniły się rumuńskie drogi :beczy: bo u nas wytrzymały by więcej
Pirania_LM - 2011-11-02, 22:23

Draga na 99% będę miał w sobotę. W Hondzie NTV nie ma znaczenia wielkość bieżnika (lata ma bieżniku jak i na slicku),ale...opona 4 lata -> na szrot. Wskaźnik się pokazuje -> na szrot. W moto mamy tylko 2 koła, więc sorki, ale oszczędnośc żadna. Jest coś nie halo ? To opona do kosza. Osobiście latałem na rożnych oponach i do moto chyba najlepsze Pirrelki Demon, natomiast do auta nigdy więcej Pirelek nie założę.

ps. bezpieczeństwo to podstawa ( ZUS słabo płaci rodzinie )

Ziółek - 2011-11-03, 00:25

fazzi napisał/a:
...dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km...
Chyba nas nabierasz z tym zdjęciem ? Nie do wiary żeby na Ds-ie tak wyorać oponę przez 10 tyś. Driftowałeś na nim czy co ? :nie_wiem:

W DS-ie przy spokojnym użytkowaniu opona starcza na grubo > 20 tyś km. W moim sprzęcie niestety chyba z racji jego większej wagi przód poleciał mi już po 15 tys. i wiosną będzie wymiana :( Tył jest sporo lepszy ale szału nie ma.

kris sps20xx - 2013-01-14, 20:08

Panowie popwiedzcie mi,czy w ds 650 ze szprychowymi kołami mozna zamontowac opony bezdętkowe? lol :shock:
illusion - 2013-01-14, 20:21

kris sps20xx, oczywiście że mozna pod warunkiem że zamontujesz również dętki ;D
kris sps20xx - 2013-01-14, 20:23

illusion napisał/a:
kris sps20xx, oczywiście że mozna pod warunkiem że zamontujesz również dętki ;D


częśc opon bezdętkowych mam mozliwośc montażu dętki.. :idea:

illusion - 2013-01-14, 21:22

kris sps20xx, w obydwu dragach które miałem i w poprzednim radku miałem założone opony bezdętkowe + dętki ; w dragach dunlopy w radku metzellery
witek1965 - 2013-01-14, 21:54

kris sps20xx napisał/a:
częśc opon bezdętkowych mam mozliwośc montażu dętki.. :idea:
moim zdanie nie cześć, tylko wszystkie.
kris sps20xx - 2013-01-15, 15:12

witek1965 napisał/a:
kris sps20xx napisał/a:
częśc opon bezdętkowych mam mozliwośc montażu dętki.. :idea:
moim zdanie nie cześć, tylko wszystkie.


stary jestem,a ucze sie całe zycie.. :brawo:

Twardy2 - 2014-03-27, 19:02

Podepnę się pod temat: mam takie pytanko, moja opona na przodzie ma całkiem wysoki bieżnik, brak pęknięć ale ma prawie 7 lat, czy powinienem ją wymienić?
MIKI - 2014-03-27, 20:52

Odpowiem Tobie tak:
Twój motor, Twoje bezpieczeństwo.......
Jedni jeżdżą w samych koszulkach, jeszcze inni zakładają żółwie dla bezpieczeństwa.......
Ps. Ja bym zmienił, sam dla samego siebie i mojej rodziny......

Pio Trek - 2014-03-27, 22:54

Twardy2 napisał/a:
Podepnę się pod temat: mam takie pytanko, moja opona na przodzie ma całkiem wysoki bieżnik, brak pęknięć ale ma prawie 7 lat, czy powinienem ją wymienić?


raczej powinienes.

Guber - 2014-04-02, 22:13

Jaki jest koszt wymiany tylnej opony na kardanie??? a jaki przedniej opony
yokozuna - 2014-04-09, 00:28

Guber napisał/a:
Jaki jest koszt wymiany tylnej opony na kardanie??? a jaki przedniej opony


W ASO powiedzieli mi bodajże 100PLN od koła.
Ponieważ kupiłem opony u Nich (montaż w cenie) to porównując z Oponeo wyszło gdzieś 60-70 od koła (Wiem Oponeo niby ma punkty w których darmo opony zmienią, tyle, że w nich motocykl to nie wiem czy kiedyś widzieli). Ale to w ASO, więc u Pana Mietka może jest taniej.

PS. Na Dunlopach od nowości zrobiłem 15000 mil czyli 24000 km. Jeździłem raczej przepisowo, ale z kolei mnie trzeba za dwóch liczyć bo swoje ważę, po polskich drogach (coraz lepszych). Jeździło się bardzo dobrze z wyjątkiem ich ostatniego sezonu, gdzie już czułem, że niekiedy tracę przyczepność, hamowanie nie te itp. Teraz będą Bridgestone Exedra Max.

jaro - 2014-04-09, 08:07

Tam gdzie ja robię 30zł/ szt, z tym że zawożę do gościa same koła. Jak zaprowadzisz do gościa motocykl i musi sam zdemontować oba koła to bierze 150zł za całość.
Twardy2 - 2014-04-09, 21:07

Yokozuna - czy udało Ci się znaleźć Bridgestone Exedra Max tylną, radialną, bezdentkową, świeżą i w dobrych pieniądzach?
yokozuna - 2014-04-09, 21:32

Pewnie nie. Jakie to są dobre pieniądze?

Ja to zbyt leniwy jestem, by jakoś tam strasznie szukać okazji. Wygląda to zazwyczaj tak: mówię co chcę (jakie opony), zostawiam motor, odbieram motor. Od podjęcia decyzji o zakupie (marka, model) do zlecenia realizacji 24h. Tak więc cena raczej nie jest najniższa, dbam tylko by rażąco wysoka nie była.

witek1965 - 2014-04-10, 14:57

Guber napisał/a:
Jaki jest koszt wymiany tylnej opony na kardanie??? a jaki przedniej opony
taki sam, nie ma to żadnego znaczenia.
Demontaż opony z koła i montaż wykonuje się na tej samej maszynie, podobnie z wyważaniem.
Inaczej zapewne przedstawia się sprawa, kiedy to gość, który ma dokonać wymiany opony musi jeszcze zdemontować koła. Z przednim kołem jest o wiele mniej problemu jak z tylnym rzecz jasna, więc i cenowo powinno być trochę taniej. Od razu podpowiadam, że 80 % warsztatów wulkanizacyjnych ( to już marginalna działalność, ale nazwa nadal obowiązująca), lub jak kto woli warsztatów oponiarskich nie jest do takiej operacji przygotowana i tego nie robi. Natomiast wszystkie praktycznie mogą dokonać wymiany opony.

Guber - 2014-04-10, 22:05

Twardy2 napisał/a:
Yokozuna - czy udało Ci się znaleźć Bridgestone Exedra Max tylną, radialną, bezdentkową, świeżą i w dobrych pieniądzach?


Ja kupiłem Bridgestone Exedra Max tylną za 522 zł z przesyłką w InOpny

andrzejnow666 - 2014-06-18, 12:01

Ostatnio zauważyłem na swojej przedniej oponie pirelli dziwną rzecz. Jedna część opony jest dużo bardziej starta niż jej druga połowa. opony kupiłem nowe w IV 2012 r. i zrobiłem na nich prawie 12 tys. km. W międzyczasie utwardziłem trochę przód zawieszenia i wymieniłem tarczę hamulcową bo mi lekko biła i miałem " efekt abs". Ta lepsza część opony wygląda tak, że pewnie przejechał bym na niej ze dwa sezony. Dodam jeszcze , że tył też pirelli jest w b. dobrym stanie i wszędzie równo zebrany, a sam drag jedzie prosto jak po sznurku, nie kładzie się i nie wężukuje. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group