|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Pompa paliwowa Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr
RAF - 2009-04-07, 09:20 Temat postu: Pompa paliwowa Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr Witam
Mam pewien problem. Od jakiegoś czasu po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycje ON i włączeniu rozrusznika czerwonym przyciskiem, z okolic stacyjki dochodzi głośne brrrrrrrrr!!!!
Początkowo myślałem, że to rozrusznik, ponieważ nie mogłem zlokalizować miejsca.
Wczoraj udało się.....
Czy ktoś może mi powiedzieć co znajduje się w przedniej części ramy, za stacyjką (patrząc z boku)?
Boje się, że "to coś" może robić zwarcie..
Towarzysze pomożecie!?
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 09:21
RAF, Robi "Brrrrrrrr" czy "Trrrrrrr"? Jak "Trrrrrrrr" to pompka i objaw masz prawidłowy. Jak "Brrrrrr", to Gwiazdce zimno i musisz utulać. Było o tym ostatnio sporo
shipp - 2009-04-07, 09:27
No właśnie! U mnie po przekręceniu kluczyka robi się jakieś dziwne trrrrrr cyk cyk...Lokalicaja jak u RAFa. Czyżby pompa paliwowa? Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 09:28
Panowie ja bym się martwił jakby nie robiło "trrrrrrrrrr"... Gra i bucy, Gwiazdy macie sprawne
A, faktycznie. "Cyk Cyk" również jest
RAF - 2009-04-07, 10:16
Jest także "cyk cyk" to z pewnością odzywa sie przekaźnik
Chyba źle opisałem pan_wiewiórka ma rację to bardziej takie trrrrr, ale to bardzo głośne shock
Jak kupiłem moto nie było tego dźwięku
Grzegorz Anis - 2009-04-07, 10:35
RAF napisał/a: | Jak kupiłem moto nie było tego dźwięku |
Był, musiał być, tylko jak kupowałeś byłeś tak nakręcony ze tego nie zauważyłeś. Takie fajne dźwięki wydaje przekaźnik rozrusznika, zauważyłem ze im słabszy aku, tym Trrrrrrr trwa dłużej.
RAF - 2009-04-07, 10:39
Grzegorz Anis napisał/a: | RAF napisał/a: | Jak kupiłem moto nie było tego dźwięku |
Był, musiał być, tylko jak kupowałeś byłeś tak nakręcony ze tego nie zauważyłeś. Takie fajne dźwięki wydaje przekaźnik rozrusznika, zauważyłem ze im słabszy aku, tym Trrrrrrr trwa dłużej. |
Być moze masz rację
A jak długo trwa u Was to trrrrrrrr, bo u mnie jakieś 3-5 sek?
pan_wiewiorka - 2009-04-07, 10:41
RAF napisał/a: | Chyba źle opisałem pan_wiewiórka ma rację to bardziej takie trrrrr, ale to bardzo głośne shock |
I tak ma być
RAF napisał/a: | Jak kupiłem moto nie było tego dźwięku |
Był, musiał być. No chyba, że miałes niesprawną Gwiazdkę
Grzegorz Anis - 2009-04-07, 10:44
RAF napisał/a: | bo u mnie jakieś 3-5 sek |
u mnie dokładnie tak samo 3*5 sek. Wszystko jest OK ! śmigaj nic się nie bój !!
RAF - 2009-04-07, 10:50
Skoro jest dobrze, to dobrze
Dzięki wielkie za pomoc bo myślałem, że już coś nie tak.
Pozdrawiam
Lokis - 2009-04-07, 11:19
U mnie trrrr trwało bardzo długo jak miałem puste gaźniki. Po zlaniu gaźników i w trakcie normalnej eksploatacji trrr wróciło do normy.
RAF - 2009-04-07, 12:32
pan_wiewiorka napisał/a: |
RAF napisał/a: | Jak kupiłem moto nie było tego dźwięku |
Był, musiał być. No chyba, że miałes niesprawną Gwiazdkę |
Musiałem nie zwrócić uwagi na trrrrrr, gwizdka była sprawna
moondek - 2009-04-07, 13:56
Ja tez mam trrrrrrrrr cyk cyk... cyk, więc jak to się mówi: KAŻDA BABA TAK MA Lej paliwo i przed siebie!
mikssdaniel - 2009-04-07, 13:57
A u mnie jak jeżdżę codziennie to trrrrr nie ma.
Pojawia się czasami jak gwiazdka dłużej stoi.
marecki - 2009-04-10, 01:17
Proponuję motony do servisu oddać z tym trrrrr cyk cyk i innymi dziwnymi dźwiękami bo cuś im dolega
Moja gwiazda nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków przy uruchamianiu /tylko starter/
andy - 2009-04-16, 21:58
witajcie
wczoraj zasiadłem na moto! w sumie 1 raz na dragu. mam draga 1100 i coś co mnie wkurza! ( poprzednio miałem honde i nie miałem ) chodzi o dzięki wydobywające się podczas jazy moto, i na postoju kiedy odkręcam gaz. te dżwieki własnie przypominają te - trrrrrr, czy poweidzmy cykanie. lokalizuje je nad cylinrem ( prawym) chyba gdzieś w okolicy stacyjki (może mi sie wydaje) cały czas podczas jazdy słyszę ten dźwięk. czy to normalne w tych motorach? dzięki , czyli to trrrr, zwiększają częstotliwośc wraz z obrotami silnika.
macie tez coś takiego?
Kozak_Barabasz - 2009-04-16, 22:04
andy mamy coś takiego, ponieważ "ten typ tak ma"
Była już o tym mowa na forum ...
andy - 2009-04-16, 22:07
witaj
dzięki za info, ale w sumie na razie to głośne cykanie mnie lekko wkurza, tak jazda rewelka! fajny motor!
chyba będę sie musiał do tego głośnego cykania przyzwyczaić heheh
Maro - 2009-04-16, 22:13
andy napisał/a: | witajcie
...coś co mnie wkurza! ( poprzednio miałem honde i nie miałem ) chodzi o dzięki wydobywające się podczas jazy moto, i na postoju kiedy odkręcam gaz. te dżwieki własnie przypominają te - trrrrrr, czy poweidzmy cykanie. ...macie tez coś takiego? |
Witaj.
Gratuluję słusznego wyboru marki!
Uzgodnijmy na wstępie, że ten dźwięk to jest cykotanie a nie terkotanie.
To naturalny dźwięk zaworów.
Mamy to.
Faktem jest, że w tych silnikach dość wyraźnie słychać ich wewnętrzne życie.
Nie wsłuchiwać się, jeździć.
Piotras - 2009-04-17, 07:47
Maro ma racje: trzeba jeździć i tyle: "te typy tak mają". W końcu tu bebechy są na wierzchu i nie ma kabiny wytłumionej do granic możliwości. Póki klakocze równo i miarowo - nie ma obawy. Gorzej, jak się śrubki zaczną same odkręcać
Na marginesie: kumpel pojechał kiedyś swoją nastoletnią Ibizą do mechanika, bo coś mu terkotało przy włączeniu nawiewu. Majster obejrzał, posłuchał i rzekł: zrób głośniej radio i nie zawracaj gitary
shipp - 2009-04-17, 10:45
No nie wiem jak komu, ale mi nawet podoba się to cykanie zaworów. Te trrrrr jest różne, raz trwa sekundę innym razem trochę dłużej, ale nie zwracam na to uwagi, skoro ten typ tak ma.
Będę musiał jednak dac Wodza do regulacji gaźników bo mi ogniem z rur wali kiedy strzala z tłumików. Szkoda wydechów, bo pierwsze kolanko coraz bardziej złote się robi. Chociaż... u kogoś w Dragu widziałem rury w kolorze tęczy i mu nie przeszkadzało.
MIKI - 2010-02-05, 21:09
,,Odnawiam temat Trrrrrr pompy paliwowej". A więc, rozmawiając z moim mechanikiem naświetliłem mu sprawę Trrrrr pompy paliwowej, powiedział tak: Między pompą a gaźnikiem w układzie jest paliwo pod jakimś określonym ciśnieniem, iglica gaźnika zamyka dopływ paliwa do gaźnika, pompa dalej pompuje wytwarzając ciśnienie. W momencie wyłączenia zapłonu ciśnienie w układzie pozostaje. Motocykl po jakimś czasie postoju przepuści trochę paliwa przez układ iglicowy do gaźnika ( parowanie,nieszczelności itp.). Po ponownym załączeniu zapłonu pompa dobija ciśnienie robiąc Trrrr. PS. Im akumulator słabszy Trrrrr będzie trwało dłużej ( wolniej nabija ciśnienie ) pokooj
misiekmc12 - 2010-02-09, 21:09
Jednym słowem mamy w motorach kompresor.
Jak ten temat jest rozwiązany w innych moto..
Nie słyszałem takiego ttyyyrrrrkania w innych motorach.
KOSA - 2010-02-10, 16:04
zanim wlaczysz zaplon odkręć paliwo a trrrrrrr przestanie sie odzywać po chwili a po ponownym włączeniu zaplonu nie bedzie trrrrrrrrr
gang69 - 2011-03-13, 15:22 Temat postu: Ais cyka,motor ciężko odpala Witam.Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
AIS od pewnego czasu mi coraz bardziej cyka przy przekręceniu kluczyka.Mam problem bo motor był zamulony- sikłem mu do gaźnika środek do czyszczenia gaźnika i przepustnicy(Chybazrobiłem wielki błąd )motor po pół godziny jazdy dostał mocy ale w zrywach.Niestety miałem ogień z rur i przypaliłem sobie rury(mam nadzieje że nic więcej).Motor czasem odpali bez ssania na lekkim gazie i dużo strzela ale po chwili gasnie.Powiedzcie mi że silniki 1100 są odporne na wysoką temperature.Help co mam robić do serwisu go zawieść?
Dawid Z. - 2011-03-13, 15:30
A moze tylko regulacja gazników wystarczy
gang69 - 2011-03-13, 15:43
Mam nadzieje ale tak mnie rwie do jazdy że nie potrafię wytrzymać.Chyba się nie przegrzał przez tą głupotę-osłona tylnego tłumika lekko zżółkła
Lokis - 2011-03-13, 18:08
Oddaj go do regulacji i czyszczenia gaźników. Niech lekarz dobrze go przebada.
MARCIN V-STAR - 2011-03-13, 20:28
po przekrenceniu kluczyka nie cyka Ci ais tylko pompa paliwa
Co do gażników to jak były zapaprane to tylko może pomóc porządne czyszczenie
illusion - 2011-03-13, 20:34
gang69, zanim odstawisz moto na regulację gaźników wykręć świece i je dobrze wyczyść , mialem zbliżone "objawy" i taki prosty zabieg wystarczył ... do mechanika zawsze zdążysz
a cyka napewno pompa paliwa jak napisał wcześniej Marcin
grzechu - 2011-03-13, 20:39
wymiana świec to nie jest jakiś straszny koszt moze lepiej wymienic a czyszczenie gażników i regulacja się przyda, bedziesz jeżdził bez stresu
illusion - 2011-03-13, 20:51
grzechu napisał/a: | wymiana świec to nie jest jakiś straszny koszt | zamówiłem na zapas NGK BPR7EIX ( irydowe ) , z wysyłką alledrogo 91 zł/kpl .... czyszczenie istniejących gratis ... pomogło
gang69 - 2011-03-13, 21:35
Dzięki jutro skoczę po nowe świece i zobacze.Dlaczego ta pompka tak głośno cyka?Aha gaźnik mi przelewa benzynę przy odpalaniu(dość mocno)
Dawid Z. - 2011-03-13, 21:48
To jak Ci gaznik przelewa benzyne to musisz zrobic regulacje
grzechu - 2011-03-13, 22:06
illusion, bogatemu wszystko wolno
a inna sprawa o wyrzszośc swiec nad świecami
illusion - 2011-03-13, 22:43
grzechu, bogatym pewnie i owszem , ale pewnie i tak nie wszystko ... znasz takich ? bo ja nie za bardzo ... nadal polecam czyszczenie istniejących świec , można to zrobić samemu gratis ... za resztę zapłacisz MasterCard ...a na awaryjną wymianę i tak wypada coś mieć
bartek_p - 2011-03-14, 00:20
Regulację, a pokusiłbym się nawet o czyszczenie i to gruntowne.
gang69 - 2011-03-20, 09:05
Dzięki .Ktoś wcześniej grzebał w gaźniku i źle włożył sprężynkę.Serwis naprawił i wyregulował.Pozdro
FhissT - 2011-03-25, 09:01
pompa paliwa zawsze musi tak cykać bo mi napierdacza i to zdrowo... ostatnio na ssaniu zaraz po odpaleniu miał jakies niemiarowe obroty... zalalem mu formułę STP do czyszczenia gaźnika i zaworow ssacych...
Leonn - 2013-03-12, 23:55
Dzisiaj rwałem włosy jak to usłyszałem - moto nie dawno kupione jeszcze nie jeżdżone a tu takie hocki klocki
codziennie schodzilem do garazu odpalalem ogladalem a tu dzisiaj po przekreceniu kluczyka takie długie trrrrrrrr..... mam nadzieje ze jutro odkrece paliwo doladuje akumulator i tego nie będzie
zastanawia mnie to tylko ze przez kilka dni nic a dzisiaj raz za razem trrrrrr po przekreceniu kluczyka
moze aku za słaby albo przez to ze raz odpalilem na zakreconym kraniku nie mniej jednak dzisiaj zasne spokojnie a jutro sprawdze
fazzi - 2013-03-13, 00:18
nie wiem o co chodzi z tym odkreconym paliwem, bo jesli piszecie o kraniku to od czasu jak odebralem motocykl z salonu w dniu zakupu nie zakrecalem kranika i terkocze
Leonn - 2013-03-13, 00:23
bo może zaworek w pompie przepuszcza albo w inny sposób gubi ciśnienie - ja zakręciłem kranik i kilka dni stał z zakręconym może ciśnienie gdzieś uciekło i dlatego zaczął terkotać chociaż spotkałem się z tym terkotaniem pierwszy raz i ogólnie z miejsca pomyślałem że już jakiś kłopot wydatek się szykuje
podczas terkotania jak by przygasały kontrolki - chyba najwyższy czas podładować aku ale mam żelowy i podobno to się ładuje specjalnym prostownikiem a ja aktualnie posiadam bodajże diodowy do dużych pojemności i boje się że mogę go uszkodzić
ttom - 2013-03-13, 09:55
Amen
Moje moto odpaliło od razu po... 3,5 miesiąca stania w garażu. Nie wyciągałem aku i nie miałem jak doładować... Fakt, że nowe w zeszłym roku, ale za to baaaaardzo budżetowe...
Dzarko - 2013-03-13, 12:04
A jaki ten aku? Ja mam Moto Start ale chyba już stary, bo jak zostawiłem w listopadzie na światłach na półtorej godzinki, to zdechł całkowicie. Po miesiącu garażowania (w międzyczasie ustawiałem światła tylko) też nie odpalił.
Pirania_LM - 2013-03-13, 12:07
Ma terkotać, pompa paliwowa tłoczy paliwo do osiągnięcia ciśnienia roboczego, po czym zawór ją odłącza. Ponowne włączenie pompy następuje po uruchomieniu silnika. Zakręcony kranik nie ma tu nic do rzeczy.fazzi, opisał to dokładnie Pompa natomiast ma zabezpieczenie przeciążeniowe, inaczej chodziła by non stop, bez względu na to czy w układzie jest paliwo czy go nie ma, co w efekcie finalnym spowodowałyby jej zatarcie.
fazzi - 2013-03-16, 11:53
to ze ta pompa ma terkotac pisano na forum, pisze chyba w instrukcji obslugi i kazdy mechanik znajacy ten silnik to potwierdzi, wiec chyba nie ma co sie doktoryzowac na ten temat
Merlin - 2013-03-16, 12:07
Dzarko napisał/a: | A jaki ten aku? Ja mam Moto Start ale chyba już stary, bo jak zostawiłem w listopadzie na światłach na półtorej godzinki, to zdechł całkowicie. Po miesiącu garażowania (w międzyczasie ustawiałem światła tylko) też nie odpalił. |
Po półtorej godziny stania na światłach rozładuje się nawet najlepszy motocyklowy aku.
Leonn - 2013-03-17, 09:58
Mam pytanie może śmieszne ale jednak zapytam - gdzie znajduje się pompa paliwowa bo terkotało koło stacyjki a pompa jak kiedyś słyszałem podobno znajduje się gdzieś przy ramie z lewej strony pod pokrywą - prawda??
vaaks - 2013-03-17, 11:16
Leonn napisał/a: | pompa jak kiedyś słyszałem podobno znajduje się gdzieś przy ramie z lewej strony pod pokrywą - prawda?? |
prawda
witek1965 - 2013-03-17, 11:30
Leonn napisał/a: | bo terkotało koło stacyjki | jak miałeś mało prundu, to tyż miało tam prawo terkotać. Taki jest objaw pracy przekaźnika, a tam chiba jakoweś som. Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi.
komboj - 2013-03-17, 11:56
witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam z autopsji.TRRRRRRRRRRRR...a nie kręci rozrusznikiem.
Leonn - 2013-03-17, 12:34
Fakt faktem terkotanie ustalo - nie pamietam dokladnie ale bodajże odpalilem motocykl na zakręcony kraniku pochodził kilka z 3 minuty (pierwsze oględziny szwagra) i zgasilem pozniej ponownie podszedlem do niego 3-4 dni później przekręciłem na zapłon i wtedy to terkotanie usłyszałem
naladowalem akumulator i wszystko ustało jak narazie....odpukać
Pirania_LM - 2013-03-17, 12:52
U mnie terkocze cały czas. Aku nówka sztuka już pisałem, ten typ tak ma.
sagittarius - 2013-03-17, 13:21
wczoraj padł mi aku... i właśnie mi uświadomiliście że słyszałem owe "trrrrrykanie" hmm... i się tym nie przejąłem bo stwierdziłem że to właśnie z powodu nie mania odpowiedniego prąda... teraz widzę i już wiem że nie ma co się od razu wszystkim przejmowac i doszukiwac na siłę problemów
pozdrawiam
Merlin - 2013-03-17, 13:26
komboj napisał/a: | witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam z autopsji.TRRRRRRRRRRRR...a nie kręci rozrusznikiem. |
Dokładnie tak jest.
fajera - 2013-03-17, 13:29
Pompka paliwa w celu prawidłowego ładowania gaźników utrzymuje niewielkie nadciśnienie między gaźnikiem a nią samą. W przypadku rozładowania tego nadciśnienia, czy to przez wypalenia paliwa z komór pływakowych (odpalenie moto z zakręconą jdłodajnią), czy też przepuszczenie paliwa przez zaworek zwrotny w pompie paliwa lub komorze pływakowej, pompka zaterkocze. Dzieje się tak z racji jej konstrukcji membranowej, jak w maluchu, tyle że, yadzia ma elektromagnetyczny napęd pompki i to właśnie elektromagnesik, w skutek braku "poduszki paliwowej" puka w rdzeń membranki. I tyle.
Robrob - 2013-03-17, 19:37
i jest naukowe, wyjaśnienie problemu
duoma - 2013-03-17, 20:47
fajera napisał/a: | Pompka paliwa w celu prawidłowego ładowania gaźników utrzymuje niewielkie nadciśnienie między gaźnikiem a nią samą. W przypadku rozładowania tego nadciśnienia, czy to przez wypalenia paliwa z komór pływakowych (odpalenie moto z zakręconą jdłodajnią), czy też przepuszczenie paliwa przez zaworek zwrotny w pompie paliwa lub komorze pływakowej, pompka zaterkocze. Dzieje się tak z racji jej konstrukcji membranowej, jak w maluchu, tyle że, yadzia ma elektromagnetyczny napęd pompki i to właśnie elektromagnesik, w skutek braku "poduszki paliwowej" puka w rdzeń membranki. I tyle. |
Genialne tłumaczenie - pompka musi nabić odpowiednie ciśnienie paliwa, dopóki tego nie zrobi - terkocze.
witek1965 - 2013-03-17, 21:25
Cytat: |
witek1965, jak mało prądu,to terkocze ten przekaźnik,co jest obok akumulatora jak dobrze pamiętam | no to nie znaju szto takoje terkotało koledze pod obudową główki ramy
Leonn - 2013-03-17, 21:30
Też właśnie dokładnie się przysłuchiwałem (i nie tylko ja) i to przy główce ramy terkotało
witek1965 - 2013-03-18, 01:14
Czyli nie chodzi o przekaźnik rozrusznika.
Masz lightbary ? może tam jest od nich przekaźnik, lub inny. Na tą chwilę nie pamiętam, ile i gdzie w 650 jest przekaźników Najważniejsze, chyba że nic nie terkocze jak jest naładowane aku.
sagittarius - 2013-03-18, 05:12
tak tak te nasze pompki lubią miec ciśnienie
Valdi - 2013-03-19, 11:03
sagittarius napisał/a: | tak tak te nasze pompki lubią miec ciśnienie |
Bardzo dobre Co do terkotania w rejonie główki ramy,to po zdjęciu zbiornika i następnie osłony stacyjki widać /bynajmniej w moim V Star/ co najmniej jedno większe pudełeczko stanowiące elektroniczny przerywacz kierunkowskazów.Być może są jeszcze i inne przekaźniki,ale już teraz doładnie nie pamiętm.I z pewnością nie ma tam nic wiecej ,co mogłoby wydawać takie dzwięki.Takie stukanie przekaźników przy obniżonym napięciu w instalacji,a co za tym idzie obniżonym polu magnetycznym wytwarzanym przez cewkę przekaźnika,to normalna rzecz.I nie jest to żaden powód do niepokoju.Raczej wtedy o stan akumulatora bym się martwił.W/g zaleceń producentów,każdy aku co najmniej raz w miesiącu winien być doładowany do pełnych oznak naładowania.Szczególnie w pojazdach użytkowanych w cyklu miejskim.I nie ma znaczenia czy to aku jest stare czy nowe.Prawda jest jednak taka,że o aku nie dbamy i tego nie robimy,chociaż zdajemy sobie z tego sprawę.
gery73 - 2013-03-26, 11:30
Ludzie ma terkotać i ma cykać - normalny objaw. Zaraz drugiego manuala napiszecie z terkotania i cykania.
larry7 - 2013-04-26, 20:36
gery73 napisał/a: | Ludzie ma terkotać i ma cykać - normalny objaw. Zaraz drugiego manuala napiszecie z terkotania i cykania. |
Dokładnie jak kolega pisze .
U mnie było długie TRRRRRRRRRRRR jak miałem słaby aku. Po wymianie aku jest krótkie TRRR lub TR
Radio - 2013-04-26, 21:20
Według mnie temat do zamknięcia ponieważ chyba już wszystko na temat TRR zostało napisane...... inaczej to zaraz znajdzie się jeszcze z 20 kolegów którzy napiszą elaborat z TRRRRR
Merlin - 2013-04-26, 23:27
Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrry
larry7 - 2013-04-27, 10:04
Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrryyyy
Leonn - 2013-04-27, 10:08
U mnie też trrrrrrrrr cały czas ale to po tym jak moto stoi jakis czas tak jak pisaliscie wczesniej - naladowanie akumulatora spowodowało tylko to ze zamiast Trrrrrrrrrr jest Trrrr i to ostatnie rrr jest z coraz to mniejszą częstotliwością aż do zera - jak mi się uda to kiedyś nagram jak to słychać
Bakteria77 - 2013-04-27, 10:16
Co to jest, to tajemnicze Trrrrrrrrrrrrrrry ?
Demolka - 2013-04-27, 10:23
Normalny odgłos pompy paliwa. Dopompowuje gaźniki to zwalnia. Tak ma być
Radio - 2013-04-27, 19:40
Jak zrobi Prrrrryyyyyyyyyy zamiast Trrrrrry to pora obrok zadać bo konie głodne
larry7 - 2013-04-28, 10:28
proponuję przenieść temat do działu "HUMOR"
Merlin - 2013-04-28, 11:19
Albo humor albo zostawić wyjaśnienie odgłosu pompy i ZAMKNĄĆ temat.
witek1965 - 2013-04-28, 12:17
Merlin napisał/a: | Albo humor albo zostawić wyjaśnienie odgłosu pompy i ZAMKNĄĆ temat. |
Demolka napisał/a: | Normalny odgłos pompy paliwa. Dopompowuje gaźniki to zwalnia. Tak ma być | wystarczy to jedno zdanie. Tylko pytanie : czy taki temat w ogóle powinien być ?
Niedługo bedą tematy, czy to normalne, że jak przekręcę kluczyk to zapalają sie kontrolki, a jak zapale silnik to gasną
Zakłada się tematy w sprawach oczywistych, więc nie ma się co dziwić, że ludzie robią sobie jaja. Nie zauważyłem tego typu pytań na forach samochodowych, może dlatego ze w puszcze pompy paliwowe nie robia trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrry, tylko tssssssssssssssyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Radio - 2013-04-28, 12:20
Merlin napisał/a: | Albo humor albo zostawić wyjaśnienie odgłosu pompy i ZAMKNĄĆ temat. | Chcesz forum pozbawić wesołego odgłosu Trrrrrrry ?
witek1965 - 2013-04-28, 12:22
Wcześniej dogłębnie wyjaśnił do Miki miki napisał/a: | ,,Odnawiam temat Trrrrrr pompy paliwowej". A więc, rozmawiając z moim mechanikiem naświetliłem mu sprawę Trrrrr pompy paliwowej, powiedział tak: Między pompą a gaźnikiem w układzie jest paliwo pod jakimś określonym ciśnieniem, iglica gaźnika zamyka dopływ paliwa do gaźnika, pompa dalej pompuje wytwarzając ciśnienie. W momencie wyłączenia zapłonu ciśnienie w układzie pozostaje. Motocykl po jakimś czasie postoju przepuści trochę paliwa przez układ iglicowy do gaźnika ( parowanie,nieszczelności itp.). Po ponownym załączeniu zapłonu pompa dobija ciśnienie robiąc Trrrr. PS. Im akumulator słabszy Trrrrr będzie trwało dłużej ( wolniej nabija ciśnienie ) pokooj |
co nie przeszkadzało rozwijac tematu dalej, bo w innych motocyklach jest wyższa kultura pracy pompy i nie trrrryyyyka, tylko łagodnie robi tsssy, lub tylko pssyyy
misiekmc12 napisał/a: | Jak ten temat jest rozwiązany w innych moto..
Nie słyszałem takiego ttyyyrrrrkania w innych motorach. |
Lucash79 - 2013-04-29, 20:50
witek1965 napisał/a: | Tylko pytanie : czy taki temat w ogóle powinien być ? |
Jak najbardziej powinien. Większość robi sobie jaja bo dobrze wie o co chodzi z trrrrrrr...
ale jak ktoś nie wie - to się zaczyna zastanawiać, a wtedy trafia tutaj i spokojnie śpi
U mnie nie ma trrrrr (może ja powinienem się martwić ). Ostatnio wymieniłem filtr paliwa i przy pierwszym uruchomieniu pompa zrobiła trrrrrr... Zbystrzałem... co się dzieje?? i przypomniał mi się temat z forum o pompie robiącej trrrrr... a jakby tematu nie było, to co? Zachodziłbym w głowę co spieprzyłem przy motorze
Aha, już znowu nie robi trrrrr...
burza - 2013-04-30, 03:31
Lucash79 napisał/a: | już znowu nie robi trrrrr... |
no to sobie znowu wymień filtr paliwa
wtedy może zrobi trrrrr...
Lucash79 - 2013-04-30, 08:51
tak myślałem, ale nawet nie trzeba wymieniać filtra, jak będę chciał posłuchać to odłączę wężyk, troszkę paliwa wyleci i już trrrr... będzie
DRAGON - 2013-04-30, 10:13
Jestem ciekawy ile jeszcze powstanie postow w tym temacie
Radio - 2013-04-30, 10:23
Dużo, bo ciągle przybywa użytkowników DS i każdy z nich ma ten sam dylemat, czyli..... dlaczego trrrrrrrrr jest raz krótkie, a innym razem długie
larry7 - 2013-05-01, 19:11
Trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,trrrrrrrrrrrrrr,trrrrrrrrrrrrr hihihi
Ale chyba nikt nie napisał, że trrrr jest długie jeśli włączysz zapłon przed otwarciem zaworu paliwa.
MIKI - 2013-05-01, 21:01
Mam prośbę do moda, aby wyłuszczył kwintesencję z tych czterech stron, resztę postów w powietrze i temat zamykamy. Kuźwa ile można pisać o trrrrrr, jaja sobie robicie
Robrob - 2013-05-01, 21:02
miki teraz już tak
Kacperek - 2013-11-06, 09:25
U mnie okazało się że był przewód paliwowy pęknięty (żadnych widocznych śladów tylko pod ciśnieniem moczył się od paliwa). Po naprawie przewodu nie tryka przy przekręcaniu kluczyka. Widocznie czujnik ciśnienia pokazuje że już paliwo nie ucieka i nie musi dopompowywać. Może przy dłuższym postoju znowu się odezwie.
artek - 2013-11-06, 10:12
... reasumując Panowie jak Nam przestanie trykać to czas się martwić ... jeden z nielicznych tematów, gdzie nie było o cyckach ...
Kacperek - 2013-11-08, 09:41
Szanowni, sprawdzajcie układ paliwowy
Po przeglądzie i naprawieniu nieszczelnego przewodu paliwowego,
nie ma trykania pompki po przekręceniu kluczyka.
Nawet następnego dnia odpalając nie odezwała się, widać trzyma ciśnienie.
Może po dłuższym postoju się odezwie.
Zdjąłem na chwilę przewód na odcinku po pompce (odpuściłem ciśnienie)
i po założeniu przekręciłem kluczyk, pompa tryk tryk, po 2-3 razach przekręcania kluczyka przestała się odzywać - dobiła swoje.
Nie wiem czy tak u wszystkich będzie, ale na pewno warto sprawdzić układ paliwowy, szczególnie w części po pompie, nie zaszkodzi. A mojego pęknięcia na przewodzie nie było wcale widać, dopiero jak go lekko ugiąłem.
OldDiver - 2013-11-08, 17:18
No dobra. A czy jest taka techniczna możliwość aby wszystko było OK a pompa robiła Trrrrrrr?
Bo odnoszę wrażenie (śledząc wpisy) że jak jest Trrrrr jest OK, a brak Trrrr to coś jest Be.
witek1965 - 2013-11-08, 18:53
OldDiver napisał/a: | A czy jest taka techniczna możliwość aby wszystko było OK a pompa robiła Trrrrrrr? |
Oczywiście. Ten typ tak ma. Niczym się nie przejmuj. Ma terkotać.
Nie mam żadnego wycieku paliwa, i moja pompka robi trrr. Kacperek napisał/a: | pompa tryk tryk, po 2-3 razach przekręcania kluczyka przestała się odzywać - dobiła swoje. | tylko po co kilka razy przekręcać kluczyk raz i do skutku trrrraż dobije. Potem mogę przekręcić drugi raz i cisza. Terkotanie jest oznaka pracy pompki, taka konstrukcja. Pompy paliwowe w samochodach nie terkoczą, za to wydaja inny dźwięk.
[ Dodano: 2013-11-08, 18:55 ]
OldDiver napisał/a: | Bo odnoszę wrażenie (śledząc wpisy) że jak jest Trrrrr jest OK | no nie tak do końca, bo jak pęknie poważnie przewód paliwowy, to może być trrrrrr bardzo długo i to nie będzie wcale OK.
Aczkolwiek nie próbowałem pompować paliwa np. do butelki. Wymieniając filtr paliwa sprawdzę jak to wygląda i dam znać na forum
transylwania100 - 2015-05-04, 12:55
Witam serdecznie!
Mam problem z pompą paliwa w XVS 1100, którą zamierzam wymienić.
Znalazłem temat o zestawach naprawczych, ale wszędzie w opisie jest info że dedykowane są do modeli z rocznika 99 - 04. Moja gwiazda jest z 2006. Czy ktoś z Was montował ten zestaw i czy w pompie z 2006 można go zastosować?
Bemol - 2015-05-04, 12:59
transylwania100, coś w tym chyba jest, bo widziałem pompę w modelu z 2007 która jest modułem nierozbieralnym. Natomiast w mojej Loli zestaw naprawczy uratował mnie przed sporym wydatkiem
larry7 - 2020-06-17, 12:29
dodam jeszcze, że mam teraz Royal Star 1300 i też robi trrrrr .
Wcześniej w Drag Star zepsuła mi się pompa paliwa i na szybko założyłem pompę z Shadowki - też robiła trrrrr a układ paliwowy był w pełni szczelny
|
|