|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA
ajsek - 2009-09-01, 08:39 Temat postu: REFLEKTOR - USTAWIENIA, REGULACJA Jeżeli w złym dziale, to przepraszam i proszę o przeniesienie, jestem dość nowy na forum;)
Mam pytanie i prosbe o wskazówkę zarazem. Czy jest możliwość regulacji wysokości oświetlenia w naszych lampach? Wczoraj miałem pierwszą jazdę po zmierzchu i mam wrażenie że promień światła świeci za nisko. Jednym słowem widoczność słaba, świeci mi jakieś 15 metrów przed gwiazdkę. Czy to moje wrażenie i przyzwyczajenie z samochodu, czy można to wyregulować? Z góry dziękuję za pomoc;)
Jeżyk - 2009-09-01, 09:15
Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację .
Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
Podczas regulacji siedzisz na motocyklu.
ajsek - 2009-09-01, 09:31
Jeżyk napisał/a: | Pojedz na stacje diagnostyczną i poproś o regulację .
Światło główne w motocyklu podlega tak samo regulacji jak w samochodzie.
Podczas regulacji siedzisz na motocyklu. |
A jest możliwość zrobienia tego samemu? Pewnie poszukam jakiejś stacji, tylko nie wiem jak tu z takimi przybytkami na moim końcu świata... Dzięki za odpowiedź;)
Rebelsoul - 2009-09-01, 10:21
ajsek, możesz to zrobić samemu. Sam zamierzam się za to zabrać, bo wczoraj widziałem bardzo dobrze linię drzew, a drogę już nie za bardzo shock . Pod spodem masz obrazek z serwisówki od 650, w 1100 jest chyba podobnie. Śrubka nr 1 reguluje w pionie (wkręcasz - idzie do góry, wykręcasz - idzie w dół). Śrubka nr 2 reguluje w poziomie (wkręcasz - idzie w lewo, wykręcasz - idzie w prawo).
Jeżyk - 2009-09-01, 16:49
Sam można to zrobić, ale potrzebny jest kawałek ściany, metrówka do odmierzenia odległości i wysokości oraz druga osoba do siedzenia na motocyklu.
Na stacji diagnostycznej zrobią to na przyrządzie za tzw. piwo.
djliszka - 2009-09-01, 20:04
No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają"
witek1965 - 2009-09-01, 20:21
Ta serwisówka jest od customa, w Classicu jest inaczej. Nie ma śrubki nr 2 w górnej prawej "ćwiartce" tylko dwie u dołu, tak jak jedynka jest symetrycznie dwójka
pan_wiewiorka - 2009-09-02, 08:10
djliszka napisał/a: | No a w moim V-STARZE 1100 z 2005r. nie ma kompletnie żadnej regulacji niestety. Rozebrałem całą lampę dokumentnie. NIE MA ?! W europejskiej 650 którą miałem wcześniej - owszem - tak jak pisze Rebelsoul. No i właśnie moja lampa też bije za wysoko. Mi to nie przeszkadza bo jeszcze mam regulowane Light bary. Ale kierowcy puszek z naprzeciwka jadący mnie "pozdrawiają" |
Mam identyczną sytuację. Wcześniej 650 Europejczyk a teraz 1100 Hamerykaniec. Problem w tym, że V-Star ma światło symetryczne i jakbyś nie ustawiał, to będzie walić po oczach. Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) lub zakup nowej. Z drugiej strony te światła są znacznie lepsze i bezpieczniejsze (lepiej widać). Puść jeszcze długie a zobaczysz, że nawet lajtbarów nie trzeba
Jednak... Światła oślepiać nie powinny bez względu na na to czy symetryczne są czy nie. Maks mogą zachodzić na drugi pas jakieś 40m. Światła asymetryczne (europejskie) tylko doświetlają pobocze po stronie jezdni którym śmigasz.
W każdym razie czasmi dostaje po oczach długimi od puszek i tyle. Wówczas szybko odpowiadam swoimi długimi (nie po to aby się odgryźć ale aby pokazać, że nie jadę na długich).
jkurnik - 2009-11-02, 16:41
U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania.
Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic?
ajsek - 2009-11-03, 10:27
jkurnik napisał/a: | U mnie jest podobny problem - wali mi promien w ziemie jakies 10-15 metrow przed dragusia - wlacze dlugie to troche lepiej ale jak dla mnie to wlasnie na dlugich czuje sie tak jakbym mial wlaczone mijania.
Sprawdze w domu czy mam te pokretla do regulacji. Jesli ich nie ma to jak inaczej lampe ustawic? |
Ja ustawiałem metodą prób i błędów, w garażu na wysokości ściany. Od razu inna jazda, w końcu coś przed sobą widziałem A tak w ogóle to dziękuję za podpowiedź z tymi śrubkami
jkurnik - 2009-11-03, 10:36
Sprawdzilem w swoim dragu i mam srubki do regulacji - teraz kwestia prawidlowej wysokosci swiatla - jak ustawic motocykl i ile nad ziemia powinny swiecic swiatla na sciane ?
ajsek - 2009-11-03, 10:41
Ja podciągnąłem trochę, przejechałem się i podniosłem jeszcze na tyle, żeby nie świeciło puszkom przede mną w tylną szybę. Mniej więcej z 30 metrów oświetla im rejestrację. Regulowałem raczej na wyczucie z jazdy autem, mam nadzieję, że nikogo nie oślepiam
jkurnik - 2009-11-03, 10:43
No wlasnie na wyczucie moze sie nie udac - wolalbym nie oslepiac ludzi bo taki oslepiony blaszak moze stracic panowanie i zajechac mi droge.
Latoch - 2009-11-03, 10:45
Wysokość świecenia , samemu ustawia się w następujący sposób :
Postawić motocykl do pionu ( bez siedzącego motocyklisty ) 3 metry od ściany na którą skierujemy światło, do reflektora .
Zmierzyć wysokość od podłogi do środka lamy.
I tak wyregulować promień na ścianie by świecił o 10 cm niżej niż zmierzona odległość :podłoga-reflektor
ps. oczywiście podłoga prosta
ps 2. Ale i tak to nic nie da, bo ( przynajmniej w moim a mam oryginalną lampę ) gówno widać na drodze. Dopiero jak włączę lighbary , to widzę ulicę.
jkurnik - 2009-11-03, 10:48
OK powiedzmy ze kwestie regulacji w pionie mamy z glowy a co z regulacja pozioma?
[ Dodano: 2009-11-03, 10:49 ]
Jeszcze jedno - wydaje mi sie ze do regulacji powinno sie siedziec na motocyklu.
Latoch - 2009-11-03, 10:57
Poziom jest prosty, Śrubokręt do ręki, po ciemku w trasę i regulujesz tak by trochę świecił na pobocze . Wiesz jak wygląda rysunek światła na drodze ? ten haczyk z prawej idący ku górze ma świecić po poboczu, Ale jak mówię przy oryginalnej lampie nic nie widać
A co do siedzenia na motocyklu , to zauważ gdzie siedzisz ? a odpowiedż nasuwa się sama
shipp - 2009-11-10, 23:16
Ja regulowałem metodą prostych prób i błędów. Podniosłem lampę aż miałem rewelacyjne światło mijania. Jadę z włączonym /noc/ a mijające mnie puszki mrugają długimi, że oślepiam. OK, zatrzymuję się, lekko obniżam lampę i znowu jadę. Mrugają nadal, znowu stop i nieco niżej lampa. I czynnośc powtarzałem aż przestali mrugac, że oślepiam. Teraz ja widzę bardzo dobrze /na długich prawie jak w puszce/ a innych nie oślepiam. I żadnych ścian i mierzenia linijką.
krokodyl - 2010-03-21, 19:44
No właśnie jak w temacie?
Tak dzisiaj popatrzyłem wieczorem na to na jakiej wysokości mam przy wjeżdzie do garażu wiązkę światła i jest to zdecydowanie niżej niż w samochodzie. Wiedząc że w aucie mam światła dobrze wyregulowane doszedłem dorgą impulsów elektrycznych pomiędzy półkulami do wniosku, że światło w dragu wali swym snopem w ziemię...
Da się to wyrególować jakąś jedną tajemną śrubką, czy potrzebne 3 browary, zestaw kluczy i pół soboty czasu ?
krokodyl - 2010-03-22, 00:35
vaaks napisał/a: | z przodu reflektora masz dwa wkręty |
Z przodu, jak mu patrzę w twarz?
Jeżyk - 2010-03-22, 05:13
Dwie śruby regulacyjne od czoła reflektora.
Wg. położenia wskazówek zegara to są one na godz. 8.20
A najlepiej to jest podjechać na stację diagnostyczną i ustawić na przyrządzie, trwa to minutę i kosztuje nic albo piwo dla diagnosty.
Pawlo - 2010-06-03, 22:05
Mam wrażenie że światła świecą w DS 650 za wysoko w przypadku podróżowania z plecaczkiem. Czy regulujecie lampę za każdym razem przy zmianie obciążenia?
vaaks - 2010-06-03, 22:08
Pawlo, noooo coś ty???? Ustawiasz raz i chwaciet.
zp26 - 2011-06-17, 13:39
Mam takie pytanie odnośnie reflektorów dla motocykli używanych w ruchu lewostronnym, czyli np. Wielka Brytania, etc. Czy ktoś ma taki reflektor i czy wystarczy tylko pokręcić śrubą regulacyjną, aby bardziej snop światła rzucić na prawo, czy należy zmienić szkło. Szkła w motocyklach dla ruchu prawostronnego mają "trapez" po drugiej stronie, niż dla lewostronnego.
Pozdrawiam
Z.
sq5naz - 2011-06-17, 13:49
Rzecz właśnie w tym, że w angliczańskich lampach lewa strona jest bardziej doświetlona, bo jeździ się po drugiej strony.
Moim zdaniem wymienić i po sprawie.
Nawet jeżeli da się odchylić kąt świecenia bardziej w prawo, to i tak strumień światła będzie "zawinięty" w lewo i do góry \__
Lepiej się udaj do tematu i wykonaj czynności związane z przywitaniem się, póki władza nie widzi
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-17, 13:55 ]
zrobił to już wczoraj
zp26 - 2011-06-17, 14:41
Serdecznie dziękuję za pierwszą wskazówkę. Poczytałem co piszą inni w sieci na ten temat. Zdania podzielone, ale jasne, najlepiej zmienić na nowe szkło. Z tym będzie trochę szukania, ale może się uda co znaleźć. Może ktoś na forum będzie miał egzemplarz zbędny, albo jakiś namiar. Na Allegro coś jest, ale stan podobno średni.
A przywitać się już zdołałem, wprawdzie udolnie inaczej, ale zawsze.
Pozdrawiam
Z.
Dawid Z. - 2011-06-17, 15:48
Są jeszcze reflektory z Anglii które świecą w poziomie bez żadnego załamania światła. Na przeglądach przymykają na to oko.
Możesz jeszcze nakleić naklejkę, są takie do kupienia na promach, jak zjeżdżasz do Francji to musisz mieć na Angliku taką naklejkę na reflektorze, inaczej jak Policja Cię zatrzyma to możesz zapłacić mandat.
zp26 - 2011-06-17, 19:46
Równie serdecznie dziękuję za porady.
Poszukam dla pewności, aby nie oślepiać tych z naprzeciwka i sobie dobrze oświetlać jezdnię, takiego europejskiego szkła.
Pozdrawiam
Z.
wuzel - 2011-06-20, 07:11
Witam , koledzy gdzie mogę kupić lub zmienić głowny leflektor do draga 04 - wersja europejska
vaaks - 2011-06-20, 09:07
Serwis lub allegro.
witek1965 - 2011-12-12, 16:38
pan_wiewiorka napisał/a: | Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) | można prosić o szczegóły ?
OldDiver - 2012-08-17, 08:39
Odgrzewam temat. Własnie pierwszy raz latałem po zmroku i nie podoba mi sie ustawienie świateł więc tu zajrzałem. Jak powinno wygladać europejskie szkło w reflektorze ? Chodzi mi o ten wspomniany wyzej trapez. Bo cos mi sie wydaje że mój reflektor bardziej swieci w lewo. A o zasiegu świecenia nie wspomnę. A niby moto europejskie - prawostronne.
witek1965 - 2012-08-17, 09:28
mniej więcej tak powinno świecić
[ Dodano: 2012-08-17, 09:29 ]
OldDiver napisał/a: | A o zasiegu świecenia nie wspomnę. | masz regulację więc sobie podnieś. Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala
OldDiver - 2012-08-17, 10:04
witek1965, To zdjecie obrazuje światło na ścianie czy na drodze?
Demolka - 2012-08-17, 14:26
Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi. Bez przyrządu trudno ustawić.
remol71 - 2012-08-17, 14:46
witek1965 napisał/a: | ....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala |
He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy
Demolka - 2012-08-17, 14:49
Ja (wersja europejska) na światło nie narzekam, ale żarówka 60 złociszy
OldDiver - 2012-08-17, 14:56
Demolka napisał/a: | ale żarówka 60 złociszy | Jaka ?
Demolka - 2012-08-17, 15:14
Teraz nie pomnę , ale pisałem o niej w którymś z wcześniejszych tematów o żarówkach. Była to żarówka Helll lub Osram (raczej Osram) dająca swiatła 150 % więcej, do tego bardzo białego przy standardowej mocy, a więc i standardowej emisji ciepła.
Trzeba by poszperać w tematach oraz w dobrych sklepach (odradzam markety i alledrogo).
witek1965 - 2012-08-17, 19:38
OldDiver napisał/a: | witek1965, To zdjecie obrazuje światło na ścianie czy na drodze? |
to jest nieistotne. Dla zaspokojenia twojej ciekawości to jest fotka rozkładu światła w warunkach laboratoryjnych, ani droga, ani ściana. Ma ci zobrazować, że światło doświetla prawą stronę, a nie lewą (anglik) Pokazuje linię światła i cienia, lampy asynchronicznej w ruchu prawostronny,. W lewostronnym byłoby dokładnie to odwrócone o 180 st. Cytat: | Proponuję wizytę u diagnosty, bo reguluje się nie tylko wysokość (zasięg) światła lecz też świecenie w osi jazdy co ma wpływ na widoczność znaków po prawej stronie drogi. | tego się trzymaj. Masz wersję europejską, więc nie masz powodów do obaw jak my, amerykańscy odszczepieńcy. Koszt ustawienia jest śmieszny.
[ Dodano: 2012-08-17, 19:39 ]
remol71 napisał/a: | witek1965 napisał/a: | ....... Faktem jest, że światło w 650 w wersji europejskiej na kolana nie zwala |
He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy |
mam porównanie i jest lepiej jak w wersji gdzie światło pada asynchronicznie ( te same standardowe żarówki). Nadal jednak szału nie ma, więc założyłem lightbary, oraz porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1
jakbym miał pewność, że lustro w lightbarach wytrzyma, to zaryzykowałbym żarówkę 100/90 W bo 160/90 W to już chyba nie
Demolka - 2012-08-17, 20:06
witek1965 napisał/a: | ... więc założyłem... ... porządne żarówki. Co prawda nie OSRAM +150% światła jak wujek Demolka ( może dlatego, że takiej nie spotkałem), ale Bosh + 60%. Może być i koszt za dwie tyle co za OSRAM szt. 1 |
Może niedokładnie napisałem. Nie +150%, a +50% (razem 150), zaznaczyłem też na początku posta, że "nie pomnę". Improwizowałem.
Liczę, że Ty, fachura od kopania w archiwalnych zapisach odkopiesz wcześniejsze posty w temacie żarówki, tam będzie dokładniej. Ja nie mam zdrowia tak się przekopywać przez forum
shipp - 2012-08-17, 21:36
remol71 napisał/a: | He he, a w amerykańskiej to zwala na kolana?? Chyba z rozpaczy | mam amerykańca i nie mam powodów do narzekań, świeci znakomicie. Skąd Twoja opinia jeśli mogę spytać?
witek1965 - 2012-08-17, 21:58
Demolka, spoko. W dzisiejszych czasach postępu technologicznego nie zdziwiłbym się, że ktoś wypuścił na rynek żarówki +150% światła.
Na dzień dzisiejszy natomiast mam wiedzę, że żarówki OSRAM + 90% znacznie staniały, co napawa optymizmem.
OldDiver - 2012-08-18, 14:50
witek1965 napisał/a: | mniej więcej tak powinno świecić | ... i tak świeci - test ściana garażu.
I chyba o tej żarówce mowa - http://www.osram.pl/osram...PLUS/index.html
witek1965 - 2012-08-19, 13:06
OldDiver, tak to te żarówki, tylko nie daj się nabrać na ładne opakowanie w mini kask, bo zapłacisz dwa razy tyle. W opisie napiszą, że to specjalna konstrukcja dla motocykli, bla, bla bla. Kup po prostu komplet dwie sztuki i będziesz Waść zadowolony
remol71 - 2012-08-20, 15:00
OldDiver,
He, he he, co to jest "światło bielsze o 10%" ?
OldDiver - 2012-08-20, 15:17
remol71, A gdzie ja pisałem o stopniach białości światła ? Kurna człowiek takie rzeczy czasmi wypisuje po pijaku
remol71 - 2012-08-20, 16:07
OldDiver,
To cytat z linka który podałeś
OldDiver - 2012-08-20, 19:02
remol71, Coś w tym może być. Bo np. wg kodów RGB to kolor "idealnie" biały ma kod 255,255,255 a moze nieidalnie biały ma 255,255, 255+1.
witek1965 - 2012-08-20, 19:06
remol71, Autor tego teksu zapewne miał na myśli temperaturę barwy światła zbliżoną do światła dziennego, twierdząc, że NIGHT BREAKER PLUS ma temperaturę barwową światła wyższą od żarówki standardowej.
Ponadto każdy chwyt marketingowy jest dobry aby sprzedać produkt.
Biel jest zjawiskiem dość ciekawym, ponieważ zależy od temperatury barwy światła :
Poniżej przedstawiamy temperatury barwowe i ich nasycenie kolorem.
3000K - żółte światło, mocny efekt penetrujący
4300K - żółty, początek zakresu lamp ksenonowych
5000K - światło białe
6000K - światło białe, z poświatą koloru niebieskiego
6500K - światło dzienne
8000K - biel połączona z wyraźnym niebieskim
Każdy z nich w myśl przepisów jest kolorem.....................................białym, mimo iż wzrok widzi światło jako żółtawe, lub niebieskawe. najważniejsze aby żarówki posiadały homologację
Demolka - 2012-08-20, 21:43
Nie wiem ile w % (to nie wóda) ale po założeniu tej żarówki mam jasno (biało) przed sobą (było żółtawo i ciemnawo) i biało i "radośnie świecą" do mne znaki i wszelkie elementy (drogowe i inne) odblaskowe
witek1965 - 2012-08-20, 22:24
Demolka, dokładnie tak jak piszesz. Te żarówki są ekstra, mają tylko jeden feler - są mniej żywotne od standardowych. Skąd się to bierze, ano z ich konstrukcji. Nie ma nic za darmo. + 90% nie bierze się z niczego. Takie same światło dałaby żarówka 100/80 W, ale nie wolno jej stosować.
Waldorff - 2012-08-20, 22:53
Ja odkryłem Night Breaker'y jakieś 2 lata temu. Znakomicie świecą.
Co do żywotności raczej nie ma co się użalać - w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km.
Mój V-Starek też właśnie "dostał" taką żaróweczkę
witek1965 - 2012-08-20, 23:27
Waldorff napisał/a: | w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km. |
H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ?
Waldorff - 2012-08-21, 02:42
witek1965 napisał/a: | Waldorff napisał/a: | w aucie działają około roku... czyli około 50 tys.km. |
H4 czy H7, a może jakieś jeszcze inne ? |
H4... jeżdżę starymi Mercedesami
Irek - 2012-08-21, 08:27
Ja jestem zielony zupełnie w sprawach żarówek.
Zaglądnąłem z ciekawości do mojego moto i się zdziwiłem.
Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej.
Na pewno nie jest to taka żarówka jak mam w aucie ...
Muszę zagłębić się w temacie ,bo w razie spalenia się w trasie będzie kłopocik :-)
witek1965 - 2012-08-21, 15:48
Irek napisał/a: | Moja żarówka jest dziwna- jakby na trzech drutach wystających z niej. | nio, H4 , tylko raczej to są trzy płaskowniki, nie druty. H 3 ma jeden, H7 natomiast 2, H11, natomiast nie ma wcale
Irek - 2012-08-21, 21:16
Zrobię jutro fotkę to się Zdziwisz ... :-)
[ Dodano: 2012-08-22, 14:37 ]
EDIT:
Jak mówiłem ,tak zrobiłem.
Oto fotki mojej dziwnej żarówki.
Przez szkło słabo widać ,ale z żarówki wychodzą 3 druty ,nie płaskowniki (foto lampa 2).
Jest ona na stałe zatopiona w odbłyśniku.
Odbłyśnik nie rozdziela się od klosza.
Jest to z tego co widać po przepaleniu się żarnika do wymiany w całości.
Dziwne ,ale prawdziwe.
Muszę chyba zawczasu kupić zwykły klosz i żarówkę.....
[ Dodano: 2012-08-22, 14:45 ]
Zwie się to cudo "Żarówka zespolona H6024(sealed beam)"
Koszt 85 zł.
[ Dodano: 2012-09-19, 11:13 ]
EDIT:
Wczoraj jechałem w nocy i miałem okazję sprawdzić jak taka żarówka świeci.
Jechałem z kolegą , on ma zwykłą żarówkę i różnica była ogromna.
Światło jest bardzo jasne ,białe.
Świeci , tak na oko 100 % mocniej.
Jest wyraźnie zauważalna różnica w widoczności.
Oświetla pole po obu stronach drogi na kilkanaście metrów.
Jak kolega wyżej pisał- wszystko odblaskowe się pięknie świeci (znaki, pasy itp)
Jednym słowem jest ok. Tylko cena ...85 zł ,ale żywotność jest dużo większa ,więc... ;-)
Pozdrawiam.....
................
Proszę moda o wklejenie tego do posta wyżej.
[ Dodano: 2012-09-19, 11:14 ]
ups...samo się połączyło.
Wot technika... :-D
VARIO - 2012-11-19, 02:52
W V starach. są 2 śrubki w pozycji 8:20, która odpowiada za regulację w pionie. Właśnie wymieniłem żarówkę na Nightbarker i jestem zadowolony. do pełnego szczęcia brakuje mi tylko podwyższenia wiązki światła i zwiększeniu zasięgu.
Dzarko - 2013-01-14, 06:49
Regulację w poziomie też można zrobić. Lewa strona (patrząc od przodu lampy) powinna być nieco mocniej ściśnięta od prawej i dzięki temu odchylimy światło ku prawej stronie.
Fajnie się składa, bo niemal dokładnie tyle ważę. Chociaż jeden pozytyw z tego
[ Dodano: 2013-01-22, 17:55 ]
pan_wiewiorka napisał/a: | Pozostaje tylko przerobienie lampy (jakieś 100PLN) |
Jak i gdzie można tego dokonać?
flashmaniac - 2013-07-25, 22:24
Spotkał się ktoś z tym że po wkręceniu maksymalnie śrub dolnych nadal światło mijania świeci za nisko ( około 10 m a powinno przynajmniej 40m )
Przed regulacja to światło mijania miałem chyba na 3 metry. Nie wiem jak poprzedni właściciel jeździł. U mnie są dwie śruby regulacyjne na dole. Rozbierałem lampę i nic tam niepokojącego nie znalazłem.
Jakieś pomysły ?
vaaks - 2013-07-26, 08:17
Wygląda na to, że jest odkształcone mocowanie reflektora, czyli reflektor jest pochylony.
flashmaniac - 2013-07-26, 11:45
Ok sam sobie odpowiem. Lampa była źle zamocowana. Powinna być pod mocowaniem od szyby a była nad. Niezły magik z tego pasibrzucha z USA był
vaaks - 2013-07-26, 21:43
Nie jesteś osamotniony, ja też tak miałem w hamerykańcu.
|
|