|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - XVS - króćce gaźnika
elektron1 - 2009-06-19, 20:53 Temat postu: XVS - króćce gaźnika Cześć!
Dziś kupiłem V-Stara 650z 2001r.
Pomiędzy gaźnikami a silnikiem są takie króćce - kształtki gumowe. Są one popękane.
Jak to się fachowo nazywa i gdzie to szukać w Warszawie lub w necie?
Od czego to mogło popękać?
Jeśli są one popękane to na co to ujemnie wpływa?
bartek_p - 2009-06-19, 21:06
jeśli nie są dziurawe to nic się nie dzieje.
popękało ze starości
podejrzewam że kupisz je w każdym sklepie z artykułami gumowymi dla motoryzacji.
W Poznaniu to wiem gdzie, ale w stolicy to już nie bardzo.
elektron1 - 2009-06-19, 21:59
Są popękane i mają szczeliny, jedno pęknięcie jest po całości od gaźnika aż po silnik i jak daję gazu to widać żę ta szczelina się rozszczelnia (rozszerza).
Czy aby przypadkiem nie traci mocy wtedy?
grzechu - 2009-06-19, 23:13
jeżeli są popękane na wylot to silnik ssie lewe powietrze i pewnie troche wariuje w większości są one popękane, ale nie dokońca więc nic się nie dzieje sprawdzić możesz rospylająć na nie np. benzyne extrakcyjną (tylko nie na gorący silnik żeby się nie zapalił ) i zaobserwować czy jest jakaś zmiana w pracy silnika jeśli niema to znaczy że nie sa peknięte na wylot i jeszcze troche polatają
na chwile można zakleić czymś co przypomina gumę klej czy coś w tym stylu ale powinno się je wymienić nowe nie są tanie jak dobrze pamiętam ale niestety bez tego ni hu hu a chyba tylko yamaha service wątpie żeby to mieli w jakimś slepiku az art. gumowymi
bartek_p - 2009-06-19, 23:28
Wymień dla świętego spokoju, pewnie zapłacisz z 30 zł może.
adun2 - 2009-06-19, 23:42
Jeżeli popękane na wylot to (jak napisali poprzednicy) mogą łapać "fałszywe" powietrze. A to będzie miało wpływ na miesznkę paliwowo-powietrzną podawaną do cylindrów. Mogą dziać się dziwne rzeczy. Prpopnuję zorientować się ile kosztuje zamówienie oryginalnych gumowych łączników w serwisie yamahy. Zdobycie podróbek - wątpliwe czy ktoś takie robi. Jak będzie drogo to pozostaje poklejenie tych które masz lub szukanie po Alledrogo. Ja na aukcjach nie widzałem, żeby ktoś sprzedawał.
Pozdro z Poznania.
elektron1 - 2009-06-21, 23:30
Byłem w jednym sklepie z częściami motocyklowymi i dowiedzialem się że tylko zakup u dystrybutora Yamahy.
cena 180zł za szt. Chyba jednak pokleję....
1janbo - 2009-06-23, 09:31
bartek_p napisał/a: | jeśli nie są dziurawe to nic się nie dzieje.
popękało ze starości
podejrzewam że kupisz je w każdym sklepie z artykułami gumowymi dla motoryzacji.
W Poznaniu to wiem gdzie, ale w stolicy to już nie bardzo. |
...zdradź tajemnicę, gdzie to nabyć?
bartek_p - 2009-06-23, 10:38
Ul.Kościelna na przeciwko stacji benzynowej jadąc od Dąbrowskiego w dół.
Taki mały sklepik po schodach do góry.
Gość ma tam chyba wszystko co wyprodukowali z gumy lub gumy i metalu.
grzechu - 2009-06-23, 22:43
jakby ktoś się dowiedział to proszę o informacją czy ma i cena
juliusz55 - 2009-06-24, 23:00
Witam szanowne grono,
W maju regulowałem zawory. Trzeba się wtedy dostać do tych elementów. Też mam popękane. Kupiłem w serwisie. 190 zł sztuka X 2.
Pamiętajcie, że to nie jest taka sobie złączka. Jest przykręcona do cylindra na solidnych śrubach z Oringiem zapewne wytrzymałym na temperatury. Jest wyprofilowana tak by gażniki wchodziły lekko ale szczelnie. skręcana obejmą.
Ma wtopione cienkie, zaślepione normalnie króćce do synchronizacji gaźników.
Jeśli ktoś znajdzie to to za deklarowane 30 pln, dajcie znać. Trzymam kciuki, ale w duchu wątpię.
Natomiast mam dobrane różne Oringi polskie, nawet te wytrzymałe na wyższe temperatury. Są po prostu 10 - 20 x tańsze.
Pozdrawiam
Juliusz
kostass - 2009-07-17, 11:53
ja po zakupie tez stwierdziłem za króćce sa popękane i nie zastanawiałem sie czy całkiem czy tylko trochę . Wymieniłem na nowe i juz . Kumpel zamówił mi to w Lasrosnie koszt około 300 za komplet .
grzerx - 2009-08-02, 20:35
Czy ktos może powiedzieć, czy po wymianie kształtek gumowych konieczna jest jakaś regulacja (gaźnika lub mieszanki).
Taką informację dostałem od mechanika, który na moje skargi dotyczące zapalania i lekko osmolonych świec zaproponował wymianę króćców gaźnika a następnie uprzedził mnie o konieczności regulacji gaźnika. Jako laikowi wydaje mi się, że to tylko 2 gumki, które należy wymienić bo są popękane ale zaraz regulować.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości co do kompetencji mojego mechanika.
Z góry dziękuję za pomoc
jan_chivas - 2009-08-02, 23:24
Miałem podobny problem w moim moto w ubiegłym roku. Pech chciał, że zastało mnie to w trasie. Ostatnią stówkę robiłem z prędkością 50-60 km/h, bo nie szło szybciej. Proponuję wymienić przed dłuższą drogą. Znalazłem to na
http://sklepmotocyklowy.pl/
grzerx - 2009-08-03, 09:24
Cześć
dzięki za namiar, mają dobrą cenę na te króćce podaję link
http://sklepmotocyklowy.p...rocce_gaznikowe
Jednak nadal pozostaje moje pytanie dotyczące późniejszej ewentualnej regulacji gaźnika.
pozdrawiam
1janbo - 2009-08-03, 09:31
grzerx, jaka cena była, zanim wszystko wykupiłeś?
grzerx - 2009-08-03, 09:34
165 zł po przecenie ze 198 zl
zen - 2009-08-03, 09:40
165 PLN, zajebista cena
grzerx - 2009-08-03, 09:44
+ transport 16 zł
całośc 181 zł
naprawdę dobra cena?
Dzwońcie do sklepu mogą jeszcze być!!
058 511 03 90
kostass - 2009-08-03, 09:55
JA po wymianie krocców nie robiłem zadnych regulacji gaźników , jakis czas pozniej zrobiłem synchro. Inna sprawa ze stare krócce były popekane ale nie dziurawe wiec ich wymiana na nowe nie wnosiła zadnych zmian w podawanie powietrza . Na razie smigam i jest ok ale po sezonie zajmę sie gruntownym sprawdzeniem nie tylko gazników.
grzerx - 2009-08-03, 12:05
Dzięki kostass, na moich króćcach też jest tylko pęknięcie, bo przy nieszczelności podobno słyszy się dźwięk zasysania powietrza a u mnie jest normalna praca silnika bez dodatkowych efektów.
pozdrawiam
zen - 2009-09-01, 13:37 Temat postu: Szerszeń u doktora - szukam króćców gaźnika Hej,
Ponieważ Szerszeń został właśnie odstawiony do lekarza (wojskowego , pilnie szukam króćców gaźnika (te cholerne gumowe elementy, które pękają)
Można zakupic w necie, ale nie zdążą dosłać, więc szukam gdzieś w Poznaniu.
@1janbo: pisałes cos o jakimś gościu w Poznaniu na Dąbrowskiego, który może mieć takie pierdy, możesz coś więcej napisać, jakieś namiary?
monkton - 2009-09-01, 13:58
Zen a moglbys po wymontowaniu strzelic fote tego elementu? Zamowilem ostatnio jakies gumowe pierdoly i byc moze wlasnie to.
Cebula - 2009-09-01, 19:09
Zen daj cynka jak kupisz ok? gdzie i za ile, bo moje chyba tez już kruszeją i warto by mieć zapasowe, ja znalazłem w jakimś sklepie ale drogo 240 za komplet może u Was na zachodzie taniej
Cebula - 2009-09-01, 23:34
proszę tutaj jest linek do sprzęta http://www.technika-motoc...acturers_id=1]a kuku[/URL]
1janbo - 2009-09-02, 06:34
Cebula, masakra cenowa - Zen kupił za 130,00
Cebula - 2009-09-02, 06:47
Janku mi też się ta cena nie podoba, nie widzi, i jest nie do przyjęcia, po prostu przerost ceny nad wartością towaru, masakra jakaś ALE...! ALE ...! ALE...! i tak taniej niż serwisie macierzystym Yamaha
zen - 2009-09-02, 11:35
1janbo napisał/a: | bartek_p napisał/a: | Ul.Kościelna na przeciwko stacji benzynowej jadąc od Dąbrowskiego w dół.
Taki mały sklepik po schodach do góry.
Gość ma tam chyba wszystko co wyprodukowali z gumy lub gumy i metalu. |
...nie wierzę, mam wymontować i pokazać czego potrzebuję? |
Niestety, tam tak specjalistycznych rzeczy nie ma. Wszystko inne tak
[ Dodano: 2009-09-02, 11:37 ]
1janbo napisał/a: | Cebula, masakra cenowa - Zen kupił za 130,00 |
Trochę przesadziłem, 147,5 zapłaciłem. Kupiłem dwa komplety, jeden dla Novego
kostass - 2009-09-03, 15:59
moje krucce do customa były inne .... dłuzsze i lekko podgięte . Ale moze w classicu jest inaczej
MaxVarEmreis - 2009-12-16, 10:16
Podłącze się pod ten temat, jeśli można.
Będe miał wersję amerykańską 1100 Classic i z tego co przeczytałem na forum te wersję mają dławione króćce na gaźnikach.
Moje pytanie: czy zdjęcie tej blokady wiąże się z wymianą króćców czy może jest to prostsza procedura ( a tym samym tańsza) i nie wymaga wymiany tego elementu.
Dziękuje za pomoc.
Andrzej11 - 2009-12-27, 00:41
Popękane króćce można naprawić gumową taśmą samowulkanizujacą.Mozna ją kupić w każdym prawie sklepie elektrycznym w cenie od ~15 do 45 (markowa) zł.Ta tasma to naprawde rewelacja,polecam ją każdemu zarówno do motocykla jak i samochodu.
Błażej - 2009-12-30, 10:08
Niestety moje króćce kwalifikują sią do wymiany. Próbował ktoś z Was tą magiczną taśmą??
chorąży - 2010-10-11, 08:52 Temat postu: Wymiana króćców ssących gaźników DS 650 Moje pytanie jest jak w temacie, czy ktoś już wymieniał króćce ssące w DS. 650. Czy przy wymianie jest coś co mogło by mnie zaskoczyć ? Czy do wymiany - poza filtrem powietrza i jego obudową - coś trzeba jeszcze zdemontować (np. zbiornik paliwa). Czy po wymianie powinienem ustawiać (synchronizować) gaźniki ?. Lubię sam się pobawić przy swoim moto – ale nie jestem zwolennikiem świadomego niszczenia czegoś co lubię. Wychodzę z założenia ze lepiej uczyć się na czyichś błędach a nie na swoich. Dzięki za pomoc.
chorąży - 2010-10-11, 09:52
Oczywiście przeoczyłem ten wątek. Tyle że n ie chodzi mi o cene ani o miejsca gdzie m ozna je kupić tylko o wymianę. Czy ktoś to robił i CZY NAPOTKAŁ Z TYM ZWIAZANE PROBLEMY. A jeśli chodzi o miejsce zakupu - prosze to jest link
http://www.select-shop.pl...szt-p-8992.html
Wiec ponawiam pytanie czy ktos to robił i czy trzeba sciągać do tego zbiornik paliwa i czy może mnie spotkac coś zaskakującego ( nie mówie o zonie która zas powie ze nie mam nic do roboty i znowu w garażu siedzę )
1janbo - 2010-10-11, 10:01
Bez zdjęcia zbiornika nie masz szans dotarcia do króćców. Czy przy ich wymianie napotkasz na niespodzianki? Trudno ocenić, z całą pewnością musisz zadbać, żeby przy żaden syf nie dostał się do gaźnika. Mnie to spotkało, skończyło się sporymi kłopotami i wielokrotnym czyszczeniem dysz i samego gaziola...
chorąży - 2010-10-11, 10:21
Wielkie dzięki - oddam do mechanika - żona będzie szczęśliwa
kostass - 2010-10-11, 11:04
tak łatwko sie poddajesz .... ja wymieniłem w zasadzie sam , ale..... pod okiem bardziej wprawionego kolegi . Owszem wymagało to teroche sprytu i spawnosci ale nei jest to bardzo skomplikowana operacja . W sam raz na zimowy wieczór .
mandi666 - 2010-10-20, 19:40
chłopacy miałem ten sam problem w moim moto, ja zaradziłem temu tak :
w miejscach pęknięc przykleiłem zwykłe łatki do wulkanizacji dętek, przejechałem tak cały sezon i puki co nic sie z tym nie dzieje, oczywiście okresowo sprawdzam czy jest wszystko ok, ale myśle ze jest to dobre rozwiązenie a koszt... około 3 zł
dodam ze u minie pęknięciaq były naprawdę duże jak wyżej piszecie sięgały na całej długości od gaźnika aż po cylinder..
Jakoś nie dopatrzyłem się Kolegi w Przywitalni - ostrzeżenie wzrokowe - JanekBo
chorąży - 2010-10-20, 21:27
Z przyjemnością chcę oznajmić, że po raz pierwszy odbyłem "stosunek" ze swoja gwiazdką. Nie mogłem znieść myśli ze jakiś obcy gość będzie się do niej dobierał (mechanik) W dniu dzisiejszym wymieniłem samodzielnie króćce. Faktycznie nie trzeba być alfą i omegą żeby to zrobić - wystarczy trochę sprytu i chęci. Jeszcze bardziej ja polubiłem
Andrzej11 - 2010-10-21, 00:00
Mandi666, lepszy efekt daje gumowa tasma samowulkanizująca. Łatka może się odkleić, a tasmą owijasz na "okrętke".
mandi666 - 2010-10-22, 00:06
jak łatka zacznie sie odklejać to następnym moim zabiegiem będzie owinięcie wszystkiego taśmą
myślę ze tak można jeździc i nie koniecznie od razu wymieniac całe krućce, trzeba sobie jakos radzic skoro częsci drogie
chorąży - 2010-10-22, 09:07
W necie można je znaleźć na ok 160 zł. za parę - a ile przyjemniej jest wiedzieć że nic się z nimi przez dłuższy czas nie wydarzy. W serwisie krzyknęli po 205 zł za sztukę (barbarzyńcy). Rzuciłem palenie - więc 300 zł miesięcznie mogę wydać na moją gwiazdkę (był to koszt moich fajek)
zen - 2010-10-23, 01:23
Nie polecam domowych sposobów, króćce pracują i nawet mikropęknięcia (niewidoczne gołym okiem) mają negatywny wpływ na prace silnika.
dki - 2011-04-12, 10:24 Temat postu: Jak się to nazywa Witam,szukam nazwy tego elementu jest to gumowy łącznik który u mnie jest trochę sparciały i chciałbym go wymienić..
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-04-12, 11:25 ]
scalono z istniejącym tematem
kostass - 2011-04-12, 10:53
czy masz na mysli króciec gaźnika? W tym miejscu gumowe to moze byc tylko to . Łączy gaźniki z cylindrami .
dki - 2011-04-12, 10:56
no dokładnie to jest to!!! ale myślałem,że to jest troche tańsze
jeszcze jedno pytanie czy taki bedzie dobry,kupywał ktoś już coś tej firmy???
krotom - 2011-04-12, 11:24
dki, zerknij do tematu Vaksia i Zena oni chyba w coś takiego się zaopatrywali
francuz - 2011-08-18, 21:13 Temat postu: krućce ssące siemka muszę zmienić krućce ssące w 650 ce czy po tym zabiegu trzeba synchronizować gażniki?
MIKI - 2011-08-18, 21:25
jeżeli miałeś już nieszczelne (łapały lewe powietrze) to niestety tak.
francuz - 2011-08-18, 21:31
chyba łapią lewe powietrze bo nie ma równej pracy na wolnych obrotach a i paliwo czuję
marecki - 2011-08-18, 21:32
taak ? aniby dlaczego ?
skoro brały lewe powietrze a wcześniej było ok! i nic nie grzebał przy gaźnikach to tysz ?
dziekan_alzair - 2011-08-18, 21:35
według mnie nie zaszkodzi sprawdzić na wakuometrze francuz, pamiętaj że można takie urządzenie zrobić samemu i na forum jest nawet filmik jak to zmontować mnie się udało (koszt około 3pln) i wyregulowałem aż milo....
francuz - 2011-08-18, 21:43
kiedy byłem piękny i młody jeżdziłem uralem 750 dwa gazniki i dopóki nie pchałem w nie swoich paluszków było oko myślę że i w tym przypadku sama wymiana króćców nie rzutuje chyba na współpracę gażników może się mylę
marecki - 2011-08-18, 21:45
francuz, myślę że się nie mylisz no chiba żę się mylę
francuz - 2011-08-18, 21:56
podpowiedzcie czy potrzeba stosować jakąś chemię uszczelniającą czy wystarczą uszczelki gumowe które są w zestawie ,kurcze dawno nie bawiłem się w motocykle fizycznie 4x4 zabierały mi więcej wolnego czasu
[ Dodano: 2011-08-22, 19:57 ]
króćce wymienione bez zadnej chemii uszczelniającej i bez potrzeby synchronizacji gażników zajęło mi to jakieś dwie godziny
[ Dodano: 2011-08-26, 23:13 ]
ja wymieniłem na zamienniki 200 zł komplet dziwne bo stare nie były popękane na wylot ale po wymianie poprawiło się przyspieszenie i praca ładniejsza obeszło się bez regulacji gazników kiedyś zrobię synchro a zamienników się nie boję bo stosuję je zamiast oryginalnych części w swoim 4x4 i wszystko lata
[ Dodano: 2011-08-26, 23:15 ]
ja wymieniłem na zamienniki 200 zł komplet dziwne bo stare nie były popękane na wylot ale po wymianie poprawiło się przyspieszenie i praca ładniejsza obeszło się bez regulacji gazników kiedyś zrobię synchro a zamienników się nie boję bo stosuję je zamiast oryginalnych części w swoim 4x4 i wszystko lata
DRAG STAR - 2014-03-16, 10:08
Czy ktoś ma na sprzedać króciec ssący do xvs 125 2001 r
[ Dodano: 2014-03-16, 10:14 ]
Popękana guma w króćcu jest fachowy klej (KLEJ DO SZYB ) ja 2 lata jeżdżę i brak awarii do dzisiaj
PAL GUMĘ A NIE DUSZĘ !!!!!!!!!!!!!
remol71 - 2015-03-29, 20:04
Zabrałem się za czyszczenie gaźników i okazało się , że króćce ssące są popękane. Nie widzę pęknięć na wylot, ale jeden wygląda tak fatalnie, że nie ma się nad czym zastanawiać. Oryginały Yamaha 250 pln.
Kacperek - 2015-03-30, 09:13
Ano właśnie sam się zastanawiałem co z tym fantem.
Tez mam spękane z wierzchu i nie widzę na wylot,
poprawić sytuacji chyba się nie da więc kiedyś wymiana,
ale kasa.... nie wiem jaki może być tego skutek (jeśli byłby na wylot to oczywiste)
remol71 - 2015-03-30, 11:16
Kacperek,
IMHO sytuacja będzie się tylko pogarszać. Zdecydowałem o wymianie profilaktycznie, aby uniknąć problemów w trasie. Nie lubię się oszukiwać, bo to generuje problemy i koszty w najmniej odpowiednim momencie.
Kacperek - 2015-03-31, 09:15
Ano właśnie czas się chyba rozejrzeć skąd wziąć i zaopatrzyć.
Nie wydaje mi się ale, czy po wymianie wymagana jest jakaś kontrola/regulacja?
remol71 - 2015-03-31, 09:18
Kacperek,
Warto połączyć grubym przeglądam układu zasilania.
|
|