YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Ciężko pali na ciepłym silniku

PIOTRUŚ - 2011-03-21, 11:25
Temat postu: Ciężko pali na ciepłym silniku
Witam;

Problem z rozruchem objawia się w w następujący sposób .
Gdy motocykl jest zimny wszystko jest jak najbardziej ok i pali po dotknięciu rozrusznika ... nawet kilka razy gasząc i zapalając...problem pojawia się gdy po jeździe stanę i motocykl troszkę ostygnie. Wtedy czasami przekręci raz i odbija ...ponowna próba rozruchu kończy się niczym tak jakby coś blokowało rozrusznik , nie dzieje się tak zawsze ale jednak...
Akumulator na 100% OK ,po 2-tygodniach postoju napięcie 12,6. Po przekręceniu stacyjki na światłach (3 lampy + kierunki ) 11,8 ,tylko na lampie głównej 12,2 ... Nie ma jakichś niepokojących stuków podczas gaszenia i zapalania ...Przebieg 4000 mil ....


Wiem z fusów się nie wróży i trzeba odwiedzić mechanika ...ale chcę mięć jakąś wiedzę co to może być ,żeby mi nie wymienili połowy motocykla niepotrzebnie .
Poza tym motocykl sprawuje się bardzo dobrze ...zawory i gaźniki nie były dotykane od wyjazdu z fabryki ..olej i filtr zmienione .

Dawid Z. - 2011-03-21, 11:27

A może być to ,że wiesza CI się sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika.
PIOTRUŚ - 2011-03-21, 11:34

oglądał go Specjalista w sobotę i nie był przekonany do tego sprzęgła ...ale bez rozebrania nie da się tego stwierdzić w 100% :?
Dawid Z. - 2011-03-21, 11:37

Z tego co tu piszesz to tak to wygląda. Może ktoś inny jeszcze coś podpowie. Może miał ten problem , ale to mi na to wyglągda o czym pisałem wcześniej.
fazzi - 2011-03-21, 11:39

to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne
PIOTRUŚ - 2011-03-21, 11:56

fazzi napisał/a:
to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne



czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone ?? Ten typ tak ma i już ??
W sumie to nie ma się co tam popsuć innego za bardzo ...

fazzi - 2011-03-21, 12:09

ja kupilem nowego draga w salonie i tez tak sie dzialo gdy ja go zle zapalalem, pytalem w serwisie o ten objaw i mi wyjasniono ze to normalne, ze jak krecisz rozrusznikiem i za wczesnie puscisz to on staje i gdy zbyt szybko znowu chcesz odpalic to go tak wlasnie blokuje. Daj sobie spokoj z mechanikiem bo Ci wymieni bendix i wybulisz 3 tys zlotych niepotrzebnie.
Silnik na ssaniu zapala lepiej bo ma podniesione obroty gdy jest juz cieply masz wyl. ssanie i w zaleznosci od regulacji gaznikow w niektorych sprzetach dobrze jest odkrecic troche matentke przy odpalaniu cieplego silnika, u mnie wtedy nigdy to nie wystepuje.

krotom - 2011-03-21, 12:12

PIOTRUŚ napisał/a:
fazzi napisał/a:
to bendix, czyli sprzegielko rozrusznika i wcale nie znaczy ze jest cos z nim nie tak, wprawdzie ta czesc podobno psuje sie w dragach czesciej niz inne

czyli co taki objaw nie jest jednoznaczny z tym ,że jest uszkodzone ?? Ten typ tak ma i już ?? [...]
wszystko o sprzęgiełku rozrusznika zostało już napisane w tym temacie !
PIOTRUŚ - 2011-03-21, 12:19

wiem ,że jest napisane i wszytko przeczytałem ale odpowiedzi jednoznacznej nie ma ...
Pozostaje pytanie czy zostawić tak jak jest czy rozbierać ..... :nie_wiem: Jakoś nie uśmiecha mi się wywalać pieniędzy w błoto ... Odpowiedz fazzi, by pasowała do sytuacji ...i też mi to przez myśl przeszło ....,że robię coś nie tak .

monkton - 2011-03-21, 13:18

Mialem kiedys corse rocznik 84 , wiem, ze to nie moto, ale problem mialem chyba identyczny jak Ty w swoim dragu ... w instrukcji bylo napisane zeby przy zimnym odpalac na ssaniu, a na cieplym do polowy wciskac gaz i moj problem sie skonczyl, moze powinienes tak wlasnie palic swoja niunie? U mnie czy zimny czy cieply pali bez ssania ale to juz inna inszosc.
PIOTRUŚ - 2011-03-21, 13:54

przy najbliższej okazji przeprowadzę próby odpalania z gazem ....silnik zawsze jest czas rozebrać... mam nadzieję ,że o to właśnie ;D chodzi
miodzik - 2011-03-21, 19:07

Ciepły zawsze z gazem.
PIOTRUŚ - 2011-03-21, 23:11

a ja zawsze bez gazu i może to jest przyczyna ,paliwo z gaźnika wyparowało a pompka nie zdążyła dopompować a ja już kręciłem ;D nic czekam na ciepło i sprawdzę ;p
kiszka - 2011-03-22, 19:53

Piotruś to chyba objawy sprzęgiełka,ja miałem problem z odpalaniem na ciepłym silniku,Ale to była świeca i objawy nie takie (kręcił i nic).
jusza - 2011-03-22, 20:02

Myślę podobnie - sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika.
Krzysztof K. - 2011-03-22, 20:22

ale rozumie że rozrusznik kreci tylko ciepły nie chce zapalić ,to mogą być świece lub zapłon ! ,
jak niekręci to szprzęgło

PIOTRUŚ - 2011-03-24, 16:24

przekręci kawałek i staje
Wiatr w Polu - 2011-03-26, 16:57

A ja stawiam jednak na prąd. Pamiętaj, że masz gary o pojemności ponad pół litra każdy, a nie kieliszki po 150 ml, jak w rzędowej czwórce o pojemności 600 ccm. Jeśli masz oryginalny akumulator lub zamiennik o wartościach zgodnych z oryginałem, to do rozruchu potrzebujesz całego prądu. Światła zabierają Ci za dużo prądu i rozrusznik za wolno kręci. Na ssaniu idzie łatwiej, bo masz bogatszą mieszankę. Miałem taki sam problem. Kolega (elektryk) założył mi jakiś przekaźnik, który powodował, że światła nie paliły z akumulatora, tylko dopiero z ładowania. Problem zniknął.

Dodam, że gdyby to było sprzęgło rozrusznika, słyszałbyś podczas odpalania charakterystyczne klekotanie. No i problem pojawiałby się nie tylko na ciepłym silniku.

PIOTRUŚ - 2011-03-26, 17:52

a no nie znam takiego magika co by stwierdził dokładnie o co chodzi ...wszyscy chcą rozbierać silnik .....wszyscy oprócz mnie :beczy:
FhissT - 2011-03-26, 20:08

ja wam powiem że ten patent w Vstarach że jak przeręcisz kluczyk automatycznie ci sie swiatła zapalają jest do dupy! ucieka tyle prądu że jak moto postoi mi tak 5-6 dni to nigdy nie da rady zaskoczyć i musze sie prostownikami posiłkować...

wracając do rozrusznika:
odpalamy, gaśnie, czekamy chwile i dopiero drugi raz startujemy. a jak chełcze i nie chce zapalić bo np jak u mnie mało prądu po postoju to wali w sprzęgło jednokierunkowe? juz dwa razy odpalałem tak draga w tym roku... eh

Wiatr w Polu - 2011-03-26, 20:13

A dlaczego masz światła i lightbary ze stacyjką? To V-Star, czyli wersja amerykańska?
Sprawdź jeszcze dla pewności (kiedyś wieczorkiem), czy jak schodzisz z obrotów, światła Ci nie przygasają - to by wskazywało na niedostateczne ładowanie...
Poza tym, jesli masz spięte światła zes stacyjką odepnij je. Przynajmniej lightbary. Potem podładuj aku i spróbuj, czy nie będzie lepiej palił po krótkiej przejażdżce.
Trochę niejasne jest dla mnie to blokowanie rozrusznika. Czy to jest wyraźne zablokowanie z jakimś stukiem, czy też czujesz, że rozrusznik nie może pokonać kompresji? W pierwszym przypadku niemal na 100% musisz rozbierać moto. Sugeruję, żebyś może nafrał telefonem krótki filmik z rozruchu moto (wtedy kiedy pali i wtedy, jak blokuje) i wrzucił na YT. Wtedy łatwiej nam będzie Ci coś podpowiedzieć. Przerabiałem juz temat sprzęgła rozrusznika, jak i słabego ładowania i na pewno nie ja jeden tutaj.

ttom - 2011-03-26, 21:01

FhissT, ja mam co prawda tylko 650, ale po włączeniu stacyjki zapala się tylko pozycyjne, mijania dopiero jak silnik odpali... I bywało że stał ponad 3 tygodnie i nawet sie nie zająknął przy odpalaniu... Może masz jakieś dodatkowe odbiorniki podłączone cały czas, np. alarm... Albo aku kończy żywot... :nie_wiem:
PIOTRUŚ - 2011-03-26, 21:42

ale u mnie problemu z prądem raczej nie ma bo po 2 miesiącach bez odpalania ..zapalił na dotyk na wszystkich światłach ...włączyłem zapłon i pyk pali na dotyk..

a z tym filmikiem to dobry pomysł ...tak zrobię :o

fazzi - 2011-03-27, 09:54

ja proponuje zauwazyc ze ten motocykl bez problemu pali na ssaniu, wiec chyba prad i bendix nie maja tu nic do rzeczy, poniewaz ssanie nie zwieksza pradu rowniez nie regeneruje bendixa.
Wiatr w Polu - 2011-03-27, 12:09

fazzi napisał/a:
ja proponuje zauwazyc ze ten motocykl bez problemu pali na ssaniu, wiec chyba prad i bendix nie maja tu nic do rzeczy, poniewaz ssanie nie zwieksza pradu rowniez nie regeneruje bendixa.

Po namyśle dochodzę do podobnego wniosku... Ciągle mnie zastanawia, czy rozrusznik "się blokuje", czy przestaje kręcić. Gdyby to było sprzęgło rozrusznika, to dawałoby o sobie znać także przy odpalaniu na zimno. Zakładam tez taką opcję, że mieszanka jest za bogata (trzeba popracować nad gaźnikami) i dlatego na ciepłym długo kręci, az traci ochotę i wigor, żeby gibać tłokami dalej. Względnie - świece do wymiany. I pewnie od sprawdzenia świec należałoby zacząć. Zobaczymy, co nam kolega na filmiku zapoda...

Jeszcze pytanie do PIOTRUSIA. Gdzie podłączyłeś te lightbary? Czy do aku bezpośrednio, czy do dodatkowych przewodów, które idą do kierunków? Inaczej mówiąc, czy kierunkowskazy Ci świecą na stałe tak, jak to jest w amerykańskich wersjach?

PIOTRUŚ - 2011-03-27, 14:17

osobna instalacja jest zrobiona do świateł a kierunki święcą jak je włączę zresztą lightbary też są na włączniku ...
Wiatr w Polu - 2011-03-27, 15:20

No to masz zajebisty pobór prądu do rozruchu. Ja rozpiąłem kierunki i te kable podłączyłem do lightbarów, a tez miałem problemy z odpaleniem. Możesz sobie zostawić te świecące kierunki, jak lubisz, ale i tak radzę się udać do bystrego elektryka, żeby Ci założył jakiś przekaźnik, co by światła wszystkie nie brały prądu z aku, tylko z ładowania. Jeśli nawet obecne kłopoty masz nie przez prąd, to będziesz je miał.
Żeby nie iść niepotrzebnie w koszty, zacznij od świec i spróbój wyłączyć chociaż te kierunki. Wsuwki masz za lampą, gdzieś z przodu ramy po prawej jej stronie, przed miejscem, gdzie zała wiązka przewodów wchodzi pod zbiornik paliwa. Jeśli dobrze pamiętam, to u mnie były to niebieskie kabelki. Zresztą metodą prób i błędów dojdziesz, które to.

PIOTRUŚ - 2011-03-27, 15:47

Cała instalacja do light-barów jest osobna i jest na przekaźnikach ,sterowanie jest tylko z lampy długie krótkie . Kierunkowskazy są fabryczne ale maja założony włącznik więc jak nie ma potrzeby to nie świecą .....

Pierwszy filmik już mam ładuje się na YT.

Wiatr w Polu - 2011-03-27, 15:52

OK, to ja jeszcze pytanka mam. Jak na ciepłym nie możesz odpalić, przestaje kręcić, to co dalej robisz? Puszczasz starter i za chwilę znowu kręcisz? Ile sekund kręcisz do zablokowania? Czy zawsze tyle samo, czy czasem prędzej się blokuje? I czy w końcu go odpalasz?
PIOTRUŚ - 2011-03-27, 17:13

Wyłączam przekręcając kluczyk ...chwila oddechu i znowu kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka silnika i zapalam jak się da ...a nie zawsze się da i tak o skutku ...aż zapali ...


Objaw jest taki ,że rozrusznik robi jakąś część obrotu i tak jak by coś tłoki trzymało nagle i stop ...nie ma stuków ani nic .....zaznaczam ,że nie zawsze ten objaw występuje czasem tydzień jest ok i jak raz się zatnie to potem dość często .... nie da się tego opisać dokładnie trzeba to usłyszeć .... zrobię filmik i będzie wiadomo o co chodzi.

Wiatr w Polu - 2011-03-27, 17:39

No to już chyba wiem, ale poczekam na filmik.
miodzik - 2011-03-27, 20:07

FhissT napisał/a:
ja wam powiem że ten patent w Vstarach że jak przeręcisz kluczyk automatycznie ci sie swiatła zapalają jest do dupy! ucieka tyle prądu że jak moto postoi mi tak 5-6 dni to nigdy nie da rady zaskoczyć i musze sie prostownikami posiłkować...


Wymień akumulator bo się już kończy.

[ Dodano: 2011-03-27, 20:15 ]
PIOTRUŚ napisał/a:
Wyłączam przekręcając kluczyk ...chwila oddechu i znowu kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka silnika i zapalam jak się da ...a nie zawsze się da i tak o skutku ...aż zapali ...


Objaw jest taki ,że rozrusznik robi jakąś część obrotu i tak jak by coś tłoki trzymało nagle i stop ...nie ma stuków ani nic .....zaznaczam ,że nie zawsze ten objaw występuje czasem tydzień jest ok i jak raz się zatnie to potem dość często .... nie da się tego opisać dokładnie trzeba to usłyszeć .... zrobię filmik i będzie wiadomo o co chodzi.


Ja zawsze pobujam go na biegu. Pomaga.

FhissT - 2011-03-27, 21:23

tak zrobie... mrozy tej zimy go chyba zabiły...
jest też taki objaw że na ssaniu uruchamia ale po jakiś 4-5 sek gaśnie jakby sie dusił, jakbym wyłączył ssanie zbyt wcześnie, drugi raz odpalam i jest ok! dotyczy tylko urucjomienia po dłuższym postoju 5-6 dni.

Wiatr w Polu - 2011-03-27, 21:30

miodzik napisał/a:
Ja zawsze pobujam go na biegu. Pomaga

To też masz coś skopane. Ma palić "na dyg". Miałem alarm ze zdalnym odpalaniem - dwa obroty wału i ma zaskoczyć bez łaski.

PIOTRUŚ - 2011-03-30, 15:07

Dzisiaj z rana przeprowadziłem część prób .....i teraz tak ....
Po pojawieniu się objawów ...pobujałem motocyklem na biegu i o dziwo zapalił bez zająknięcia ....następnie odpalałem z gazem i tez wyraźna poprawa. Teraz wyłączam light-bary i kierunki po zatrzymaniu i lepiej kręci tak bardziej energicznie ....czuć ,że nie ucieka ten prąd w lampy :)

Niestety filmiku nie nagrałem bo aparat został w puszcze ;p

Dawid0407 - 2011-03-30, 15:43

u mnie też pojawiły się takie problemy na ciepłym silniku, tk jakby robił pół obrotu i się blokował - po 1/2 roku padło sprzegło rozrusznika. Teraz mam nowe i dolegliwości zniknęły.
PIOTRUŚ - 2011-03-30, 16:04

A ja mam jeszcze pytanie .. Jak padnie sprzęgło to oprócz niego może się coś uszkodzić innego ?? Silnik od opiłków ?? No i czy w razie awarii uda się uruchomić motocykl na pych??
Dawid0407 - 2011-03-30, 16:12

raczej nic innego nie powinno paść, za to koszty wymiany są powalające ;) . na pych oczywiście da sie odpalić - najlepiej w dwie osoby lol
PIOTRUŚ - 2011-03-30, 16:22

To choć tyle ,że da się w razie czego do domu dojechać ;p
Mam możliwość ściągnięcia z Kanady tego zestawu i nie wiem czy się już zaopatrzyć czy czekać na rozwój sytuacji :roll:

Wiatr w Polu - 2011-03-30, 17:51

Mówimy oczywiście o sprzęgle rozrusznika... Nic się nie powinno stać. Sprzęgiełko się zawiesi i tyle. Możesz wtedy delikatnie czymś popukać z przodu po lewej stronie koło rozrusznika. Możesz tez palić na pych, ale jak nie będziesz miał z górki, to ze 3 osoby do pchania będziesz potrzebował. No i wtedy to już w zasadzie jazda tylko do mechanika. Całkowity koszt naprawy (z częściami) ok 2 500 złotych
marek-stom - 2011-03-30, 22:28

Może sprobuj wyłączyc akumulator na te dni jak sprzęt stoi od klemy a wtedy zobaczysz czy nie zabiera instalacja prądu na jakimś przebiciu .
PIOTRUŚ - 2011-03-30, 23:51

aku jest oki ;p
Maciek - 2011-03-31, 17:54

Wymień sprzęgło rozrusznika i po sprawie
PIOTRUŚ - 2011-04-09, 21:30

W poniedziałek lub wtorek jadę do doktora z tą przypadłością i zobaczymy co powie ...
miodzik - 2011-04-09, 23:07

Powie - wymień Pan sprzęgło rozrusznika. Mam akurat takie w okazyjnej cenie 3 klocki. ;D
Jak powie inaczej daj znać, może innym się przyda.

PIOTRUŚ - 2011-04-10, 13:03

za 3 klocki to sobie 2 kupie więc dzięki ;p
jusza - 2011-04-10, 15:32

Jeśli kupisz tylko bieżnię i wianek z kłami, to w najtańszym (na ten moment) sklepie w USA zapłacisz ~500$. Moim zdaniem po tym co widziałem, wystarczy wymienić tylko te dwa elementy, a w najgorszym razie nawet tylko koło zębate z bieżnią.
Jesteś z Krakowa, jeśli chcesz zobaczyć elementy "na żywo", daj znać.

Dawid Z. - 2011-04-10, 19:41

W razie czegoś to na forum jest człowiek który regeneruje sprzęgło w dobrej cenie i na wieki.
PIOTRUŚ - 2011-04-11, 10:33

wiem w sobotę planuję to zrobić ;D bo mnie to :x :x :x :x i już na zimnym silniku wali po zębach jak :x
vcwalins - 2011-07-19, 20:59

Jak rozwiązałeś swój problem?. Mam podobne objawy.
PIOTRUŚ - 2013-06-24, 10:57

Wymieniłem na nowe sprzęgieł rozrusznika ...koszt coś koło 2000 ... zestaw naprawczy ściągnąłem z USA ...wymiana jakieś 300 zł .
Problem rozwiązany na zawsze :)

zbijar - 2013-07-03, 10:01

Podepnę się do tematu. Po zakupie motorku zrobiłem mu generalny przegląd i regulację.
Po pewnym czasie okazało się, że ma problemy z paleniem na ciepłym silniku, tzn. jak go zgaszę i odczekam np. 30 min, to po naciśnięciu rozrusznika kręci ale nie chce zaskoczyć. Dopiero po kilku razach zapala, albo dodaję mu troszkę gazu albo włączam ssanie.
Mechanik powiedział, że to kwestia regulacji zaworów. Zawory wyregulowane ale problem pozostał.

Czy mam zmienić mechanika ? :-)

tomboj - 2013-07-03, 10:23

Wróć do tego mechanika i powiedz mu co się dzieje. Po prostu reklamuj usługę.
fazzi - 2013-07-03, 10:47

Zbijar duzy wplyw na zapalanie silnika maja swiece, wiec moze sprawdz ich stan i wielkosc przerwy
zbijar - 2013-07-03, 11:12

tomboj napisał/a:
Wróć do tego mechanika i powiedz mu co się dzieje. Po prostu reklamuj usługę.


Nie chcę już żeby mi tam cokolwiek robili. Ostatnio po regulacji zaworów zapomnieli dokręcić dekielki i wyciekał olej :-(.

Mam już warsztat na oku, tylko chciałem jeszcze Was podpytać :-)

[ Dodano: 2013-07-03, 11:13 ]
fazzi napisał/a:
Zbijar duzy wplyw na zapalanie silnika maja swiece, wiec moze sprawdz ich stan i wielkosc przerwy


fazzi, z tego co mechanik mówił i było napisane na fakturze, to świeczki wymienił.

Teraz znalazłem inny warsztat i zobaczymy co mechanik powie.

fazzi - 2013-07-04, 09:09

zbijar napisał/a:
fazzi, z tego co mechanik mówił i było napisane na fakturze, to świeczki wymienił.


Bedac juz jakis czas na tym forum i czytajac doswiadczenia z mechanikami doszedlem do wniosku ze nie bardzo mozna wierzyc w to co mowia a rachunek za jakas czynnosc wcale nie oznacza ze zostala wykonana.
Dlatego jak ktos chce miec zadbany motocykl to powinien sam o niego zadbac lub postarac sie o dobrego sprawdzonego mechanika.
Zeby bylo jasne nie wrzucam wszystkich mechanikow do dowrka z nieudacznikami, bo sa tez swietni ale niestety kilku partaczy psuje im nieslusznie opinie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group