|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Skrzynia biegów
karolmaly - 2008-08-19, 21:55 Temat postu: Skrzynia biegów witam. Niedawno stalem sie posiadaczem drag stara 650 classic. Mam z nim pewien problem. Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika. Co moze byc tego przyczyną? Moze olej w skrzyni biegów? Jeżeli tak to gdzie sie go wlewa? Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam.
zbymus - 2008-08-19, 22:35
Albo jestem głupi , albo żle liczę. Do góry mam cztery biegi jak redukuje to niby wychodzi mi że redukuję do jedynki z piątego . Powiedżcie mi jak jest u Was.
Kozak_Barabasz - 2008-08-19, 22:43
karolmaly ten typ tak ma Skrzynia hałasuje podczas przełączania biegów.
zbymus nie wiem za bardzo o co ci chodzi.
1 bieg
neutral (na tym odpalamy)
2 bieg
3 bieg
4 bieg
5 bieg
W czym problem ?
adun2 - 2008-08-20, 14:13
Potwierdzam! U mnie też tak jest jak u Kozaka i sądze , że w pozostałych dragach jest podobnie. Natomiast co do głośności pracy skrzyni biegów to niezauwazyłem u mnie różnic w głośności pracy na poszczególnych przełożeniach. Jedyne co mnie razi to głośne wkleszczanie jedynki z luzu na postoju. A jak w waszych maszynach?
berezx - 2008-08-20, 15:02
A oto artykuł (streszczony) wyjaśniający jak to jest ze skrzynią i dlaczego tak jest. Jeżeli ktoś chce poczytać więcej na ten temat mogę podesłać linka.
W motocyklach, tak jak w wielu maszynach rolniczych i ciężarówkach Tatra, skrzynia biegów nie jest synchronizowana, (...) W motocyklu często słychać stuk, trzaśnięcie, inne nieprzyjemne dźwięki. Dlatego że synchronizatorów nie ma, czyli nic nie dba o wyrównanie prędkości elementów zazębianych.(...) Jaki wpływ na kulturę zmiany biegów ma kierowca? (...)
Przyznam szczerze, że używam sprzęgła (oprócz ruszania) tylko podczas jazdy spokojnej, powolnej, spacerowej. Im szybciej jadę, im agresywniej, tym rzadziej korzystam z lewej klamki...
Tomek Kulik
www.pro-motor.pl
karolmaly - 2008-08-20, 22:01
Witam i dziękuje Wam za to że odpisaliście. Co do zasady pracy skrzyni biegów bez synchronizatorów to znam ją dośc dobrze i wiem o jakim problemie piszecie jednak to nie ten sam problem. Wiem że pierwszy bieg wkleszcza sie ze "zgrzytem" ale to oczywiste. Pozostałe biegi tez nieco słychać zwłaszcza przy malej prędkości. U mnie problem powstaje po wkleszczeniu biegu i po ruszeniu lub po przełączaniu biegu na wyższy. Np. Jade na dwójce i wkleszczam trójke, puszczam klamke, dodaje gazu, motor przyśpiesza bez problemu ale ze skrzyni wydobywa sie dziwny odgłos tak jakby pracowała na sucho. Dzieje sie to w określonym przedziale obrotów silnika. Po przekroczeniu pewnej liczby obrotów problem znika. Co to jest? Pozdrawiam.
zbymus - 2008-08-20, 22:22
To ja nie mam piątki .
Czy jest możliwość tak wyregulować cięgno zmiany żeby nie wchodziła piątka?
A może można ją (piątkę) jakoś zablokować ,żeby nie wchodziła bo np. wyskakiwała?
Kozak_Barabasz - 2008-08-20, 22:34
zbymus to chyba niemożliwe
Pojaw się na zlocie to lukniemy na to
To samo tyczy się karolmalyego
zbymus - 2008-08-21, 21:58
Kozak masz rację dziś sie temu przyjrzałem . Mam wszystkie biegi , tylko jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie. Dlatego jak redukowałem to było pięć (pisałem)
Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran.
Kozak_Barabasz - 2008-08-21, 22:25
zbymus napisał/a: | jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie. |
hehe a to dobre
zbymus napisał/a: |
Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran. |
No bez przesady już ...
Gdybyś był głupi to nie kopiłbyś Drag Stara
karolmaly - 2008-08-24, 10:26
Dziękuje Wam Panowie za odzew. Być moze spotkamy się gdzieś na zlocie. Pozdrawiam.
baltazar - 2008-09-01, 23:17
Mam dokładnie ten sam problem co karolmaly.....ktoś może wie co to może być>?
karolmaly - 2008-09-07, 11:02
baltazar,
Witaj Baltazar. Nie wiem czy uda mi się samemu rozwiązać problem skrzynki w dragu ale jak Tobie by się udało to napisz prosze. Ja zaczne coś myślec po sezonie i jeżeli dam radę to napisze. Pozdrawiam.
piotrek - 2008-09-27, 01:46
Witam wszystkich
Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował Moja duma cierpi
z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
daro1980 - 2008-09-27, 09:14
piotrek napisał/a: | Witam wszystkich
Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował Moja duma cierpi
z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
z tego co piszesz to ewidentnie ci się sprzęgło ślizga .... pochwal się kiedy olej wymieniałeś i na jaki .... no i sprawdź linkę sprzęgła czy masz dobrze naciągniętą i ze masz na niej luz .... jak to sprawdzisz i nie pomoże to będziemy kombinować dalej AAAA co do hamulca to wygląda mi to na zapieczone tłoczki zacisku lub koniec klocków ....tez to sprawdź ...
piotrek - 2008-09-27, 11:09
Wielkie dzięki Zaraz zabieram się za sprawdzanie hamulca a jeśli chodzi o olej to się będę musiał pofatygować do poprzedniego właściciela bo ja mam ten motor od kilku dni więc sam jeszcze mu oleju nie zmieniałem. Swoją drogą człowiek powinien dostać zakaz zbliżania się do motocykli bo jak ją kupiłem to kwitła na niej nowa cywilizacja dopiero musiałem ją porządnie wymyć i wypolerować bo nie była myta pewnie ze 2 lata aż do tego stopnia że silnik złapała korozja i czarny lakier złazi płatami. Jak posprawdzam to napiszę do czego doszedłem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Kozak_Barabasz - 2008-09-27, 12:38
piotrek napisz nam ile masz przejechane an swoim nowym nabytku.
Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to wymiana wszystkich płynów
fazzi - 2008-09-27, 14:11
pulsowanie hamulca czesto sie zdaza przy krzywej tarczy halulcowej.
Jacek - 2008-09-28, 17:31
Hamulec - 1.sprawdź klocki 2.sprawdź poziom płynu hamulcowego 3.sprawdź stan przewodów hamulcowych . Jeżeli wszystko jest OK, to prawdopodobnie masz krzywą tarczę i zapieczone ślizgi mocowania zacisków.
[ Dodano: 2008-09-28, 17:37 ]
Co do sprzęgła to jest parę możliwości. 1. za bardzo dokręcona śruba regulacji luzu popychacza, 2. spalone tarcze sprzęgłowe, 3. stary olej, 4. za mały luz na lince.
Długi63 - 2008-09-28, 17:38 Temat postu: Re: skrzynia biegów
karolmaly napisał/a: | Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika. |
Klikanie przy przełączaniu biegów to jedno, a wycie skrzyni na biegach to drugie. Pierwsze jest do przyjęcia, natomiast drugie nie powinno mieć miejsca.
Jak dla mnie-brak oleum w skrzyni. Bardzo poważne zaniedbanie
fasol52 - 2008-11-11, 18:29
Jeżeli chodzi o ten hałas w skrzyni biegów w danym przedziale obrotów to chyba nie ma się co martwić. Mam dwa dragi jeden 13 tys mil, drugi 4 tyś mil. Obydwa mają tę dolegiwość.
także karolmały nie ma się co tym przejmowac. myślę że wymiana oleju na nic się tu zda.
Szebu - 2009-05-13, 20:40 Temat postu: Problem z biegami Potrzebuje porady !! W moim dragu 650 od pewnego czasu zaczely sie problemy z biegami .Na zimnym silniku jest wszwstko OK ,dopiero po przejechaniu kilku kilometrow zaczynaja sie problemy . Problem dotyczy glownie zmiany przelozenia na nizszy bieg i blogujaca sie jedynka . Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania ( a dodam ze biegi wchodza lagodniej po przegazowaniu )
Dawid Z. - 2009-05-13, 22:26
Ja miałem ten sam problem byłem w serwisie i tylko wystarczyła regulacja. Także jak masz kogoś kto się zna do podjedź do niego i zrobi Ci to w kilka minut. Ewentualnie serwis.
vaaks - 2009-05-14, 08:52
Na czym polegała ta regulacja, bo nie znam sposobu regulacji skrzyni? Czy chodzi o sprzęgło?
Dawid Z. - 2009-05-14, 10:10
Sprzęgło tylko sprzęgło wyregulują. I powinno grać.
shipp - 2009-05-14, 10:33
Skoro na zimnym silniku jest lepiej a na rozgrzanym pomaga lekka przygazówka /podejrzewam też, że na zgaszonym silniku biegi lepiej się zapinają niż na pracującym/, to stawiam na słabe rozsprzęglanie. Zwykła regulacja poprzez naciągnięcie linki /kurczę, nie robiłem tego jeszcze w Dragu ale w innym tak/ powinna pomóc.
Dawid Z. - 2009-05-14, 10:55
Moje zdanie jest dokładnie takie same a poza tym też miałem ten problem i regulacja sprzęgła pomogła.
Nobody - 2009-05-14, 11:27
Witam,
W tym przypadku problemów z redukcją i zmianach zachowania po rozgrzaniu można obstawiać źle wyregulowane sprzęgło.
Ale sporo osób ma problemy z redukcją, ze wzgledu na nieprawidłową technikę jazdy - biegu redukuje się kiedy motocykl się toczy / jedzie, a nie jak się stoi np. na światłach i szuka luzu. Wtedy już za późno. Skrzynia motocyklowa jest skrzynią bez synchronizacji, dlatego do prawidłowej zmiany biegów układ napędowy (motocykl) musi być w ruchu. Amen
pozdrawiam!
N.
shipp - 2009-05-14, 11:33
Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. Jeśli nastąpi zacięcie skrzyni biegów, najprostszym sposobem jest wyłączenie zapłonu, przetoczenie /bez sprzęgła/ motocykla na zaciętym biegu aż do wyczucia oporu, redukcja biegu bez sprzęgła /ciągle na wyłączonym silniku/ i tak aż znajdziemy luz. Wtedy odpalamy i jedziemy dalej.
Nobody - 2009-05-14, 11:51
Shipp,
To co piszesz to właśnie spowodowanie "ruchu" motocykla
pozdrawiam!
N.
mikssdaniel - 2009-05-15, 10:07
shipp napisał/a: | Nobody, racja ale nie zawsze zdążysz zredukowac i co wtedy?
Ja stojąc z zapiętym biegiem, po prostu redukuję popuszczając lekko klamkę sprzęgła /aż poczuję lekkie szarpnięcie/ i wejdzie jałowy. |
Robię dokładnie tak samo. Dopóki przeskakują biegi to trzymam na sprzęgle. Jak już nie chce któryś wskoczyć to lekko puszczam sprzęgło i w DSie słychać kiedy bieg zaskakuje.
Swoją drogą to w tym sprzęcie zmiana biegów jest dobrze wyczuwalna szczególnie poprzez słuch.
darkside - 2009-05-21, 00:33
Witam,
kupilem classica 650 i jest to moj pierwszy motocykl stad moje pytanie :
Czy biegi mozna zmieniac na sucho od 1 do 5 przy wcisnietem sprzegle na wylaczonym silniku
Wydaje mi sie ze powinno to dzialac tak jak w aucie a ja nie moge nic zmienic tylko 1 i luz. Problem zaczyna sie tez jak jade tzn. jade na 3 czy 4 i zaczynam hamowc powiedzmy ze stoje na swiatlach, staram sie zmienic bieg na 1 lub luz i nie moge co to moze byc ? przy normalnej jezdzie jak redukuje biegi to wchodza bezproblemu ale podkreslam przy jezdzie redukcja dziala. Prosze o pomoc.
mikssdaniel - 2009-05-21, 07:33
darkside prawdopodobnie z tego co wyczytałem masz to samo co wszyscy. A dlaczego to muszą już tobie wytłumaczyć spece od mechaniki. Nie jest to wada a po prostu zasada działania skrzyni.
Postępowanie w takich przypadkach opisane przez shippa. Sojąc na światłach na 4 naciskamy dźwignię zmainy biegów i pusczamy lekko sprzęgło i bieg zaskakuje. Mamy już 3 i tak do luzu. Motocykl nie musi nawet się ruszyć bo wskoczenie biegu jest wyczuwalne. Ale to tylko w wypadku kiedy nie zdążysz zredukować biegu przed zatrzymaniem.
pan_wiewiorka - 2009-05-21, 07:51
darkside, tak działają skrzynie w motórach. Skrzynia puszki jest inna konstrukcyjnie. Zresztą, co tu dużo gadać... Jeden w dół reszta w górę
shipp - 2009-05-21, 07:55
To są uroki skrzyń, które nie mają synchro, a większośc motórów tak ma /znaczy..nie ma synchronizacji/.
pan_wiewiorka - 2009-05-21, 07:59
Nuuu... Czasmi jak jakiś katamaryniarz zmusi mnie do nagłego hamowania, to później wachluję biegami jak pierdolnięty. Cudacznie musi to wyglądać z boku
dadamos - 2009-05-21, 08:18
Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami
pan_wiewiorka - 2009-05-21, 09:00
dadamos napisał/a: | Jakbyś miał 17 biegów z półbiegami |
Moja Gwiazda jest inna i ma jeszcze "ćwiartki"
darkside - 2009-05-21, 21:51
Wielkie dzieki za rade. Przyznam ze wiedzialem ze skrzynka jest bez synchronizacji i z 5 jak sie chce mozna i 1 wsadzic o skutkach nie bede pisal zreszta stare auta tez tak mialy ( znam to tylko z teorii) ale nie sadzilem ze jest to tak upierdliwe dla poczatkujacych.
Przyznam ze caly urok to manualna zmiana biegow ale tak troche na poczatku zazdroszcze tym od automatow Od kursu minelo juz przeszlo chyba z 5 moze 6 latek i juz zapomnialem jak to bylo na hondzie 250. A caly czas 14 lat dupsko wozilem autem. l
Ale nastala ta wialka chwila i jestem szczesliwym posiadaczem gwiazdeczki
Paskal - 2009-08-17, 21:28
Jak możecie to napiszcie gdzie się sprawdza ten olej w skrzyni biegów,bo szukałem jakiegoś wskażnika ale nie mogłem znależc.
empiq - 2009-08-17, 23:03
Paskal, toż to ten sam olej co w silniku- okienko na dole z lewej strony. (bardzo na dole i moto musi stać prosto)
Paskal - 2009-08-18, 21:07
Dzięki,tak myślałem ale ostatnio koleś mi wpierał że jest jeszcze inny olej w skrzyni i powiem szczeże że trochę zbaraniałem pozdrawiam.
Brat Mniejszy - 2010-01-13, 21:19
Hej. Ponoc glupota nie boli, ale kosztuje. Mialem lancuch wymieniac ale sie zabyt wolno do tego zabieralem i sie rozwalilo... ruszylem cos mi tylko zaklikalo i sie okazalo ze sie zakleszczylo, a przy tym i biegi dosatly po dupie (chyba). Zabralem motor do warsztatu tam mi lancuch polepili, ale o biegow nikt nie ruszyl. Szczesliwy do domu wrocilem i mnie trafilo evil . Biegi chodza i owszem, ale mam klopoty z neutralnym, bo moge go wbic, ale nie swieci mi sie kontrolka! Dlaczego, cos moglo sie rozregulowac? Sprzeglo? Zadzwonilem do warsztatu i koles kazal poregulowac sprzeglo przy klamce, ale nic to nie dalo.
Jutro chce pojechac do tego warsztatu i im znowu motor zostawic, ale moze jest cos co moge sam zrobic zeby to naprawic. Dzieki.
Długi63 - 2010-01-14, 19:04
Zmień żarówkę
Brat Mniejszy - 2010-01-15, 14:35
Nie zebym chcial podwazyc opinie Kolegi, ale czemu zarowka mialaby sie spalic jak mi lancuch zakleszczylo? (ale sprawdze, bylo by milo gdyby tylko zarowka)
Długi63 - 2010-01-16, 19:57
Może to przypadek, może nie, może łańcuch naprawdę coś nawywijał. W każdym razie naprawę zaczynam od najprostszych rzeczy. Za zębatką w silniku nie ma czasami jakiegoś kabelka od jałowego ?
krokodyl - 2010-04-25, 10:50
Cześć. W tym temacie jest już kilka wątków ale skoro w pierwszym poście jest napisane że niektóre biegi są głośniejsze to chyba to jednak ten temat...
Od jakiegoś czasu mój piąty bieg ma chyba inny dżwięk niż miał. Taki lekko gwiżdżący. Najsilniej to słychać przy około 85-95 km/h przy przyspieszaniu. Nie chodzi mi o dżwięk przy wkładaniu piątki, tylko o dźwięk podczas samej jazdy... To "gwiżdżenie" znika przy koło 100-105 km/h więc teraz wyżej kręcę czwórkę i wkładam piątkę przy minimum 90-95 km/h
Co się mogło stać? Olać temat i jeżdzić dalej, czy coś sprawdzić? A może ten dźwięk jest normalny? W zeszłym roku miałem baaaardzo głośne tłumiki to mogłem go najwzyczajniej nie słyszeć...
loborom - 2010-05-04, 11:53 Temat postu: mam to samo, to gwizdanie także na piątce. gdy zaczyna mi "gwizdać lub świszczeć) redukuję bieg do czwórki, rozpędzam maszynę i wrzucam piątkę. Od razu inna praca silnika.
Nasedo - 2010-06-23, 17:05 Temat postu: stopka zmiany biegów (dźwignia) Mam dziwaczny problem. Gdy redukuje biegi np. z 5 na 4 i dalej na 3 itd. to gdy zejdę bieg w dół muszę lekko podnieść stopkę zmiany biegów (dżwignia) żeby nóc zredukować na następny. Tak jakby coś delikatnie blokowało powrót stopki. Można to jakoś wyregulować ?
sempai - 2010-08-23, 10:37
Witam Koleżanki i Koledzy:)
Dorzucę swoje 5 groszy do tematu..
Moja Pani (piszę o kobiecie:)) przmieszczająca się Drag Starem 650 Custom z 2002, ma problem z biegami..Zapina 1 a jak chce wrzucić luz, to musi użyć sporo siły a i tak przerzuca na 2 z pominięciem luzu. Wrzucenie na luz, graniczy z cudem. To samo przy redukcji z 2 na luz... W jeździe po mieście, to istna udręka...Zrobiłem dźwignię zmiany biegów (zlikwidowałem poprzeczny luz, bo się wyrobiło) ale nic to nie dało. Tak jest na zimnym i ciepłym silniku. Zmierzyłem cięgno sztywne i ma tyle co w serwisówce...Nie powiem, złości to ją niepomiernie i żale odbija na mnie:) a wiecie co to znaczy, zeźlona kobieta:)
Poza tym wybieramy się na swoich motorkach w Bieszczady (wyjazd w czwartek) więc przydało by się to zrobić, żeby mi nie warczała w drodze:)
Czyli w skrócie: POMOCY!
A i jeszcze jedno: może ktoś wie gdzie i za ile można kupić obrotomierz do zainstalowania da Dragu oraz jak go zainstalować:)
Pozdrówko:)
Lokis - 2010-08-23, 10:40
Proszę najpierw si e przywitać. Odnośnie obrotomierza temat był wałkowany - użyj opcji szukaj
shipp - 2010-08-23, 11:24
Najczęstszą przyczyną klopotów z wrzucaniem luzu jest zle ustawienie naciągu linki sprzęgla. Jeśli przy wrzucaniu biegu lekko szarpie motocyklem /chociaż nie zawsze szarpanie jest tego objawem/, oznacza że linka jest za luźna, niewchodzący luz najczęściej spowodowany jest zbyt mocnym naciągnięciem linki /na klamce niewyczuwalny jest luźny skok klamki/. Za mocno naciągnięta linka sprzęgla powoduje też uślizg tarcz sprzęglowych i możliwość ich spalenia w skrajnych przypadkach, a już na pewno dużo szybsze zużywanie się ich.
sempai - 2010-08-23, 11:31
Dzięki Shipp:)
Moje myśli też skakały w około tego. Przy zapinaniu jedynki, jest szarpnięcie, ale nie zawsze...
Są 2 rodzaje regulacji: 1- przy klamce, 2- przy silniku...Której użyć do regulacji?
shipp - 2010-08-23, 11:50
Ja regulowalem przy klamce, ale może są inni znający lepsze sposoby.
sempai - 2010-08-23, 12:04
Ok.Sprawdze co i jak i sie pobawię:). Jeszcze raz dzięki:)
|
|