|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Chromowanie szprych
MisiexZ - 2016-01-06, 14:13 Temat postu: Chromowanie szprych Witam,
chciałbym doprowadzić swoje szprychy w dragu do wizualnie zadowalającego stanu. Obręcze są w porządku ale wszystkie szprychy poczerniały. Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? Jest sens ?
pyra - 2016-01-06, 14:50
Ja tam myslę, że już taki temat był np http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy i wiele innych, oraz p.4 regulaminu. Nie dokładaj pracy moderatorom ( jak długo będzie to we mnie siedzieć )
soft - 2016-01-06, 16:23
Że się wtrącę.....
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ , a pomysł dobry.
Cynkowanie - pomysł zły, bardzo zły.
witek1965 - 2016-01-06, 17:01
MisiexZ napisał/a: | Co myślicie o ich wymontowaniu i oddaniu do ocynkowania lub chromowania ? | doskonały pomysł. Popieram całowicie softa, Szukaj ofert na allegro. Za komplet szprych http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna. Tylko chromowanie. Potem utrzymanie w czystości to bajka. Psikasz preparatem (jest ich mnóstwo) do alufelg i lśnią. Wygląd chromowanych szprych - bezcenny.
Cynkowanie, stanowczo nie.
pyra napisał/a: | Ja tam myslę, że już taki temat był | No chyba nie był, w temacie zbiorczym http://yamaha-dragstar.pl...ght=chromowanie jest jedno, czy dwa zdania o szprychach.
Ten, który zapodałeś, dotyczy czyszczenia szprych i wzmianki tam o chromowaniu nie ma.
Jarek74 - 2016-01-06, 17:47
Ja pochromowałem swoje szprychy i nyple, przelatane dwa sezony i jest super. Czyszczenie tak jak napisał Witek - bajka w porównaniu do ocynku, nawet dobrą myjką wysokociśnieniową przywracam je do blasku, ze dwa razy do roku autosolem do chromu dla spokojności ducha i lśnią całe koła.
Ogólnie polecam
[ Dodano: 2016-01-06, 17:51 ]
witek1965 napisał/a: | cena bardzo atrakcyjna. |
może być ciutkę drożej, bo w dragu jest 96 szprych
[ Dodano: 2016-01-06, 17:55 ]
soft napisał/a: | Cynkowanie - pomysł zły |
dokładnie, ponowne cynkowanie nie jest już tak efektowne jak pierwsze gdy materiał jest surowy, bez wżerów itp (info od gościa, który pracuje w tym od 20 lat)
HELLOWEEN - 2016-01-06, 19:35
Może warto w tym temacie wspomnieć,że trzeba mieć również warsztat który nam te szprychy znowu zaplecie w koło? I podpowiedzieć że w 650 lubią pękać szprychy w tylnym kole,więc może przy okazji warto by było dokupić i pochromować parę więcej w razie "W"?
pyra - 2016-01-06, 19:47
soft napisał/a: |
O chromowaniu szprych nikt słówkiem nie pisał ........ | proszę pierwszy z brzegu
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
ponadto napisałem to znaczy że należy trochę poszukać a nie zakładać kolejny temat
były też
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy a i w tym są odnośniki do kolejnych
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy
http://yamaha-dragstar.pl...hlight=szprychy jest i o zaplataniu
i jeszcze kilka podobnych tematów.
Zakładając nowy temat, kolejny szukający będzie miał jeszcze jeden link więcej do sprawdzenia, o ile będzie mu się chciało szukać . Bo przecież łatwiej napisać "szukam" lub "co zrobić", i kolejne doktoraty powstaną.
Oczywiście gdy brak odpowiedzi, logiczne jest pociągnięcie istniejącego wątku, zamiast zakładanie nowego.witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
witek1965 - 2016-01-06, 20:04
pyra napisał/a: | witek1965, gdy byłeś modem, temat juz dawno byłby scalony, a tak tylko w wyszukiwarce przybył kolejny wątek.
| pytanie z którym ? . Często tematy wydzielałem i edytowałem tytuł, żeby łatwo było wyszukać. W temacie ogólnym, sprawdziłem, Chromowanie, jest słownie, jedno zdanie na temat szprych. Jest kilka tematów o chromowaniu i ............. nic konkretnego. Oczywiście jakby się komuś chciało pobawić, może wyciągnąć esencje w wszystkich i scalić w jeden konkretny. Jest co usunąć
Samych tematów dotyczących zapytanie gdzie chromować, jest 4, jedno zapytanie z Regiony Śląskiego, jedno z Poznania, dwa w Warsztatach. Też mogłeś scalić w jeden, pod wspólnym tytułem -Zakłady wykonujące usługi galwanizerskie - Chromowanie więc niech nie przygania kocioł garnkowi
Ponadto padło zapytanie również o cynkowanie, a to już nie podchodzi pod chromowanie.
Jarek74 - 2016-01-06, 21:11
HELLOWEEN napisał/a: | szprychy znowu zaplecie w koło |
moje koła zaplatał i centrował motocyklista - pasjonat polecony przez Vaaksa z okolic Wolsztyna, zna się na robocie
MisiexZ - 2016-01-07, 16:21
dobrze że kojarzysz takie tematy - ja nie. Dlatego przed napisaniem nowego wklepałem w wyszukiwarce słowo "szprych" (żeby dowolne z "szprych, szprychy, szprychom" pasowało) i przewertowałem kilka tematów. Wszystkie były o czyszczeniu. Jeśli się czepiamy to jako moderator zmień tytuł "koła ze szprychami" na bardziej konkretny.
Dzięki wszystkim za rzetelne odpowiedzi Doczytałem że ponowne zamontowanie szprych trzeba zlecić specjaliście, a czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ?
witek1965 - 2016-01-07, 16:57
MisiexZ napisał/a: | czy z wymontowaniem jest jakaś większa filozofia ? Zrobię to samemu ? | nie ma. Trzeba mieć po prostu kluczyk do nypli. jak takiego nie posiadasz, to zmierz szerokość nypla i kup klucz płaski o tej szerokości, lub wytnij rowek w kawałku twardej blachy. Tak na szybko. Nypel odkręcasz, potem wyjmujesz szprychę. Jeżeli będziesz chciał chromować, tam gdzie podrzuciłem link, to faktycznie polec dorobić po dwie szprychy z każdego rodzaju, bo są różne.
MisiexZ - 2016-01-07, 17:06
Tak jak radził HELLOWEEN, dokupię po kilka sztuk. Super, że można tam też je zamówić. Zlecę to wszystko temu gościowi z Bydgoszczy.
Cóż... trzeba się brać do roboty żeby przed sezonem zdążyć
Dzięki jeszcze raz za pomoc
Napiszę za jakiś czas o efektach
witek1965 - 2016-01-07, 17:09
MisiexZ napisał/a: | Napiszę za jakiś czas o efektach | obowiązkowo Foty samych szprych i nypli, oraz zaplecionego koła
Jarek74 - 2016-01-07, 17:51
koło przed chromowaniem szprych
to samo koło po
dodatkowo piasty zostały wyczyszczone, przygotowane i polakierowane
witek1965 - 2016-01-07, 18:16
Jarek74, pięknie. Takie koło prezentuje sie za................ jefajnie Jak masz szybka mozliwośc, to zmierz szerokośc nypla. MisiexZ, sie przyda do zakupu kluczyka.
HELLOWEEN - 2016-01-07, 18:33
Jarek74 jak już rozszprychowujesz i dasz do chromowania,to może i piasty warto pochromować?
Co do rozplatania koła,to zrób sobie fotkę jak koło jest zaplecione i możesz się potem pokusić o samodzielne zaplecenie. To żmudna robota i potem jeszcze centrowanie obręczy,ale jak się chce,to wszystko można samemu. Co do rozkręcania nypli,to one z reguły są od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać. Jak są mocno naciągnięte,to trzeba popuścić kluczykiem. Resztę rozkręcisz zwykłą wkrętarką. Będzie dużo szybciej.
Jarek74 - 2016-01-07, 18:44
HELLOWEEN moje koła są już zrobione, to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; )
rozważałem chromowanie piast, ale myślę, że cena byłaby spora wolałem dać MARSINUSOWI do zrobienia klamki obudowy przełączników i pompę hamulcową
witek1965 napisał/a: | to zmierz szerokośc nypla |
jak będę w garażu i nie zapomnę, to zmierzę,
ale ja rozkręcałem śrubokrętem, wcześniej spsikałem preparatem penetrującym z dwusiarczkiem molibdenu
HELLOWEEN napisał/a: | od góry nacięte na śrubokręt. Trzeba zdjąć fartuch i będzie je widać |
witek1965 - 2016-01-07, 18:59
Jarek74 napisał/a: | ja rozkręcałem śrubokrętem | czasami szprycha wchodzi w nypel na tyle głęboko, że już nie łapie śrubokręt, a jeszcze nie wystaje, żeby zrobić dziurę w dętce. W kluczach rowerowych, na pewno kojarzysz taka blachę z różnymi rozmiarami) był klucz również do szprych. Ja zawsze zakładam, że mogą wystąpić trudności.
Jarek74 - 2016-01-07, 19:09
ok, zmierzę przy okazji, ewentualnie można się posiłkować małym kluczem nastawnym (angielskim)
MisiexZ - 2016-01-07, 21:22
Jarek74, super to wygląda!
pierwsze koty za płoty, zdjąłem przód...
HELLOWEEN - 2016-01-07, 21:29
Jarek74 napisał/a: | to są fotki sprzed dwóch lat, nie doczytałeś ; ) |
Faktoza,nie doczytałem! Ale może następni chromujący wezmą to pod uwagę.
Jarek74 - 2016-01-07, 21:30
Nie takie to straszne MisiexZ , a jak już będziesz miał poskładane po chromowaniu, to banan jest.
Pamiętaj, nie skręcaj na siłę, lepiej poprawić gwinty w nyplach i na szprychach, jest on drobny i miedź, nikiel i chrom mogą go trochę "zalać"
soft - 2016-01-07, 21:36
a gdyby tak nakręcić nypel na szprychę i tak chromować? Myślę że wtedy ani gwint na szprysze ani gwint w nyplu nie ulegną uszkodzeniu.
Jarek74 - 2016-01-07, 21:40
Moje właśnie tak były chromowane, z tym że nie wolno nakręcać nypli do końca, bo potem możesz mieć kilka mm niepochromowane i będzie wyglądać tandetnie (wiem, bo dałem na próbę 3 szprychy tak nakręcone , potem poszły do poprawki razem ze wszystkimi)
Potem wszystkie nakręciłem dokładnie 3 obroty, żeby nie pogubiły się w wannach na galwanizerni
VenoMek - 2016-01-07, 21:40
Jarek74, pięknie to wygląda na zdjęciach. Też się zastanawiam nad takim zabiegiem choć moje szprychy są jeszcze nienajgorsze. Tak jak pisze HELLOWEEN równierz pokusiłbym się o chromowanie piasty (to jakiś stop amelinium chyba - czy to w ogóle możliwe?) - poza tym mam w Szadołce więcej elementów do pochromowania... Ale na razie mi się nie spieszy. Czekam na zdjecia jak już MisiexZ będzie miał zrobione, a właśnie czy nie myślałeś też o piastach MisiexZ?
Jarek74 - 2016-01-07, 21:44
Tak jak napisałem wcześniej, myślałem o piastach, ale po wycenie u MARSINUSA tego co na kierze, zrezygnowałem, przekraczało mój budżet.
W galwanizerni u MARSINUSA robią cuda z elementami z aluminium, tzn pięknie je chromują, ale to nie jest tanie
[ Dodano: 2016-01-07, 21:46 ]
Nie każda galwanizernia chromuje aluminium, proces jest trochę inny niż elementów stalowych.
VenoMek - 2016-01-07, 21:50
Jarek74, dzięki za info w swoim czasie odezwę się do Marsinusa. A zastanawiam się czy MisiexZ nie pokusi się o zrobienie również piast to musi wygladać obłędnie
HELLOWEEN - 2016-01-07, 23:14
Piasty są aluminiowe,można więc pokusić się o polerkę. Tylko potem trzeba o to bardzo dbać i czyścić. W końcu i tak zmatowieje trochę. Polakierowanie bezbarwnym lakierem przedłuży żywotność,jednak lakier "zabierze" trochę połysku. Jak już chromować,to całość - efekt jest powalający.
MARSINUS - 2016-01-08, 08:40
witek1965 napisał/a: | http://archi.inosak.org/db/item5857046490_1.html cena bardzo atrakcyjna. |
A pan Afelt chromuje u nas
Venomek jest u nas na forum kolega ciupagers pochromował chyba wszystko co możłiwe do pochromowania w swoim dragu - koła wyszły super
Teraz jego kolega chromuje radosława jak skończymy wrzucę zdjęcia szprych i piasty.
MisiexZ - 2016-01-08, 09:33
aż w żołądku ściska na widok pochromowanej całości z piastami włącznie
pytanie ile kosztuje taka przyjemność ? może ktoś rzucić jakąś orientacyjną ceną ?
Jarek74 napisał/a: | Moje właśnie tak były chromowane, z tym że nie wolno nakręcać nypli do końca, bo potem możesz mieć kilka mm niepochromowane i będzie wyglądać tandetnie (wiem, bo dałem na próbę 3 szprychy tak nakręcone , potem poszły do poprawki razem ze wszystkimi)
Potem wszystkie nakręciłem dokładnie 3 obroty, żeby nie pogubiły się w wannach na galwanizerni |
kolejna bardzo cenna uwaga! dzięki!
VenoMek - 2016-01-08, 10:03
MARSINUS, czekam na foty
A ile taka usługa? jeśli nie chcesz publicznie podawać ceny to daj info na PW orientacyjnie szprychy + piasta, przód tył (w Szadołce 750 tył to bęben więc jest większy).
Podkreślam tylko, że ja na takie estetyczne bajery będę sie zabierał dopiero na zimę 2016/2017. Na ten rok mam stety/niestety inne wydatki. Ale warto się przygotować i utworzyć nową skarbonkę
witek1965 - 2016-01-08, 15:29
MARSINUS napisał/a: | pan Afelt chromuje u nas | i tym sposobem potwierdziłeś dobrą jakość jego usług . Podałem ten link ze względu na możliwość dorobienia szprych.
Oczywiście polecam usługi jakie świadczy Twoja firma. Trochę czasu minęło i całość na kierze jak nowe
MisiexZ - 2016-02-18, 07:53
no i stało się
dogadałem się z MARSINUSem i druty zostały wysłane
teraz muszę się uzbroić w cierpliwość... a sezon tuż-tuż
kilka zdjęć:
chromowanie
RTP - 2016-02-28, 15:10
MARSINUS, jako że temat ciekawy a szprychy mam pochromowane poproszę o info na PW o cenie chromowania samych piast do Drag Star 650 Classic zgodnie z fotami zamieszczonymi przez MisiexZ,
MisiexZ - 2016-04-07, 08:02 Temat postu: centrowanie Jako że szprychy pojawiły się na horyzoncie, a zbliża się otwarcie sezonu w Częstochowie muszę się sprężyć i zacząć szukać szpeca od centrowania. Możecie kogoś polecić ze Śląska ? Znalazłem temat o centrowaniu ale polecani są z okolic Wa-wy - trochę daleko..
MARSINUS - 2016-04-07, 12:53
RTP mi zdjęcia nic nie dają.
Wymiary, wymiary wymiary i wtedy mogę coś powiedzieć.
RTP - 2016-04-10, 02:03
MARSINUS, już po sprawie, dzięki za pamięć. Przez nagły zwrot pogody na plus obsadziłem koło nowymi szprychami i Gwiazda na kołach czeka na przegląd.
MARSINUS - 2016-04-10, 10:46
To nie pamięć tylko niedawno zobaczyłem posta
MisiexZ - 2016-05-30, 15:09
Efekt końcowy jest więcej niż zadowalający
Dzięki MARSINUS za sprawne załatwienie sprawy
Zdjęcia kół "w komplecie" z resztą draga jeszcze dorzucę jak go wyczyszczę po tym weekendzie
https://onedrive.live.com/redir?resid=596A42FF2C962981!26594&authkey=!AGM653C2dMtcmBc&ithint=album%2c
kacmar - 2016-05-31, 09:27
Faktycznie, ładnie się prezentują
Budyniasty - 2016-10-06, 20:22
Kojarzycie może kogoś w Warszawie lub okolicach, kto rozbierze koła ? mam znajomego, który zajmuje się chromowaniem części samochodowych, motocyklowych i wielu innych, ale trzeba dostarczyć rozebrane koła...
|
|