|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - zatarty silnik V Star 650
ThePablo - 2013-06-06, 19:45 Temat postu: zatarty silnik V Star 650 Witam. Jestem z Siedlec i mam "mały" problem. Poszukuję pomocy. Ale od początku.
V-Star to było moje marzeniem które się spełniło w zeszłym roku. Było pięknie aż do zeszłego tygodnia. Silnik odmówił mi posłuszeństwa i to na amen. Najpierw zaczęło coś delikatnie drżeć przy 80 zwolniłem do 60 i potem stało się - silnik się zatarł. Moim Vkiem przejechałem może ze 3 zbiorniki paliwa nawet się nim nie nacieszyłem a jest naprawdę piękny. Motocykl sprowadzony ze stanów przez miłośnika, który chuchał i dmuchał. Motocykl piękny jak nowy przebieg 8 tys mil. Widać że był w poszanowaniu. Ale się zepsuł i to poważnie. Zaprowadziłem maszynę do dobrego mechanika. Mechanik zlał olej i ... złote opiłki w oleju co świadczy że panewki raczej poszły, jak panewki to i wał. To mogło paść od zatarcia tłoków bo tak jak teraz pomyślę o ostatniej jeździe to mogło silnik przytrzeć na cylindrach i dalej już poszło . Mechanik nie chce mnie naciągać na dalsze koszty i nie rozbiera silnika bo chyba nie ma po co. Koszt części raczej będzie wysoki.
Poszukuję sam nie wiem czego ... Części raczej nie wchodzą w grę bo remont wyjdzie drogo.
Poszukuję silnika - dobrego z gwarancją rozruchową. Macie może namiar na osobę która jest godna polecenia w tych tematach. Kurde jestem trochę rozbity tą informacją.
Wypytałem mechanika jaka mogła być przyczyna. Powiedział że nie wie czemu, znał motocykl, poprzedniego właściciela, olej wymieniany, moto serwisowane. Po prostu pech. Ja jeszcze biorę pod uwagę awarię pompy olejowej bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.
zmieniłem tytuł na sensowny. witek
remol71 - 2013-06-06, 20:00
Rozbieraj sam ten silnik. Nic nie ma do stracenia.
Bakteria77 - 2013-06-06, 20:06
współczuję, ale
ThePablo napisał/a: | Motocykl piękny jak nowy przebieg 8 tys mil |
to chyba max. w 3 lata wokół komina, a nie w 11 lat.
ThePablo - 2013-06-06, 21:40
Może bym i rozebrał tylko co dalej. Części cholernie drogie a używanych zbyt wiele nie ma. O nowych można zapomnieć bo ceny powalają na kolana. Naprawdę jestem w kropce. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba znalezienie innego serca. Bo to chyba wyjdzie najkorzystniej. Tylko gdzie, skąd za ile i jaki? To jest teraz dla mnie zasadnicze pytanie.
[ Dodano: 2013-06-06, 21:42 ]
Co do przebiegu to różnie bywa. Ja mam auto prywatne, ma 10 lat i przebieg 70tys km. Od nowości oczywiście. Samochodem się jeździe cały rok. Motocykl połowę roku stoi.
soft - 2013-06-06, 21:53
Jeżeli chcesz coś z tym zrobić to części używane i całe silniki dostaniesz na ebayu.
Niestety całego silnika nie kupisz (chociaż są dostępne) bo pan rostowski tak cię ogołoci że wyjdzie Ci taniej kupić motocykl w Polsce.
Tu musisz zapoznać się z cłami i podatkami od towarów sprowadzanych spoza UE.
Aby to rozsądnie ominąć musisz rozebrać swój silnik i sprowadzać poszczególne części które Ci są potrzebne - tak aby jeden zakup nie był wyższej wartości niż 100 euro czyli ok. 150$ wraz z przesyłką.
Tańszego wyjścia nie znajdziesz.
Więc rozbierz silnik u fachowca - spisz części jakie potrzebne są i działaj. W takim przypadku możesz na pewno liczyć na pomoc forumowiczów.
artek - 2013-06-06, 21:57
... spróbuj tu, wiem, że cena trochę niepromocyjna, ale ... http://www.allegromat.pl/aukcja138269
soft - 2013-06-06, 22:05
http://www.ebay.com/itm/0...c392f69&vxp=mtr
Tu masz komplet tłoki + cylindry za 150$
Tu panewka do wału za 45$
http://www.ebay.com/itm/Y...d02aa34&vxp=mtr
Robrob - 2013-06-06, 22:08
zadzwoń tu może mają silnik i dostaniesz gwarancję 606814703 nawet nie jest to daleko od siedlec
remol71 - 2013-06-07, 10:12
Nie ma sensu robić zakupów przed rozebraniem silnika. To działanie od dupy strony i związane z tym bardzo duże prawdopodobieństwo poniesienia zbędnych kosztów.
toni175 - 2013-06-07, 18:50
hej. czasem zdarzają się silniki do yamahy bulldog w cenach 1500-2500pln. to jest ten sam silnik, jedynie wykończenie się różni. czasem mozna kupić cały motocykl powypadkowy w granicach 5tys, wyjmiesz silnik a resztę pchasz dalej. Nie baw się w remonty bo to paplanie siię w błocie.
ThePablo - 2013-06-07, 22:38
Panowie, zaprowadziłem motocykl do fachowca który serwisował Draga przed kupnem poprzedniemu właścicielow. Mechanik powiedział że silnik zatarty (to już wiecie) i do remontu się nie nadaje. Motor zwiozłem do garażu ale poznanie przyczyn usterki nie dawało mi spokoju. Pojechałem do chopaka z Siedlec, który sprowadza i serwisuje motocykle. porozmawiałem z nim, pomógł mi załatwic silnik i duzo więcej ale po kolei.
Przyjechał dzisiaj do mnie sprawdzić jedną rzecz. Odkręcił osłone filtra oleju i ..... POPROSTU SZOK. Mechanik który wymieniał olej (nie chcę podawac jeszcze ktory z Siedlec) załozył filtr ODWROTNĄ STRONĄ!!!!!! Szkolny błąd. Pompa olejowa tłoczyła olej w ścinę filtra, poprostu dusiła olej. Silnik nie miał smarowania i sie zatarł. KOSZMAR.
Byłem dzisiaj u poprzedniego własciciela (który obecy motocykl tez tam serwisuje i tez tam wymienia olej) opowiedziałem o cłym wydarzeniu, włosy stanęly na głowie.
Byłem tez u mechanika, zaniemówił jak mu o ty powiedziałem, poźniej sie zaczął wykręcać.
jeśli się nie dogadam polubownie idę do sądu. A opinia dobra tego mechanika bardzo ucierpi.
remol71 - 2013-06-08, 09:08
No to idź do tego "fachoffca" i niech remontuje za swoje pieniążki. Przy okazji podaj namiar na tego specjalistę. Uchronisz innych przed katastrofą. Nie daj mu się wykręcić. Zaczerpnij informacji u ludzi znających prawo, czy gdy dojdzie do sprawy sądowej nie będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy.
Radio - 2013-06-08, 10:09
Jak można założyć odwrotnie filtr w 650 ? trzeba być ślepym, mieć ZERO pojęcia o tak podstawowej czynności jak wymiana oleju oraz filtra lub wymianę filtra robiła osoba która uczy się tego fachu........ w każdym z tych przypadków wina tkwi po stronie owej osoby, osobiście nie bawiłbym się w remont silnika lecz wymienił na sprawny z podobnym przebiegiem ponieważ co fabryka to fabryka, a przebiegi silników po remontach (zwłaszcza nowszych konstrukcyjnie) nie powalają na kolana
witek1965 - 2013-06-09, 21:57
Radio napisał/a: | ak można założyć odwrotnie filtr w 650 ? |
bardzo prosto wbrew pozorom, podobnie zresztą jak w xvs 1100. I nie trzeba być ślepym. Wystarczy odwrócić uwagę na chwile i doopa. Jedna strona od drugiej aż tak strasznie się nie rożni. Nie usprawiedliwia to wszak mechanika, którego obowiązkiem jest dwa razy popatrzeć. Kłania się oszczędność Yamahy i brak kontrolki ciśnienia oleju, zarówno w modelu XVS650, jak i 1100 mała, niby rzecz, a jaka przydatna. Tak, czy siak, przez błąd mechanika jest problem. Mechanicy motocyklowi kroją ciężka kasę za prozaiczne czynności, a szkoda im parę groszy na ubezpieczenie, a szkoda.
Radio - 2013-06-09, 22:09
witek1965, niewidomi nie naprawiają pojazdów i nie grają w karty ot co..... a tłumaczenie typu... bo wystarczy na chwile odwrócić uwagę nie tłumaczy nikogo bo gdyby tak każda kompetentna osoba odwracała na chwile uwagę i byłby to na ten przykład chirurg to czarno to widzę zresztą nieważne, ważne że mechanior dał duupy a teraz wykręca się od odpowiedzialności..... do sądu jeżeli zachodzi taka potrzeba trzeba iść i nie szczypać się ponieważ od zawodowego błędu należy i powinno być się ubezpieczonym, stawiam jeszcze na to że za ową usługę mechanik nie wystawił rachunku, ThePablo, mylę się czy tak jest ?
fazzi - 2013-06-09, 22:52
Radio napisał/a: | witek1965, niewidomi nie naprawiają pojazdów i nie grają w karty ot co |
W tym przypadku silnik sie zatarl wiec sprawa powazna i wlasciciel robi halas ale takich kwiatkow na forum pamietam wiele tyle ze nie byly tak tragiczne w skutkach ale to nie wyjatek ze mechanik sie pomylil.
Przypomne tylko zacisk hamulcowy przykrecony do gory nogami oraz odwrotnie przykrecona tarcze hamulcowa w innym motocyklu
Merlin - 2013-06-09, 23:20
Albo klocki hamulcowe zalożone metalem do tarczy
gery73 - 2013-06-12, 08:49
Ja pier..e jak można filtr założyć drugą stroną ... Mam nadzieję że maszynę naprawisz, ale z całej tej sytuacji wypływa jedna nauczka jak kupujemy nowe moto to robimy mu zawsze przegląd i nieważne że właściciel mówi że moto gotowe do sezonu - ta prosta zasada uchroniła by Ciebie przed tym bagnem.
Pozdrawiam gery73
qbczas1984 - 2013-06-12, 12:33
ThePablo daj wieści jak sprawa się ma.
witek1965 - 2013-06-12, 19:39
Radio, ja nikogo nie tłumaczę i nie usprawiedliwiam, a z chirurgiem to akurat dobry dałeś przykład. Jak bardzo mocno poszukasz, to znajdziesz mnóstwo przykładów zaszytych w ciele pacjenta instrumentów, a przecież liczy je po zabiegu instrumentariuszka, amputowanych zdrowych kończyn, przez pomyłkę, czy innych tak zwanych błędów lekarskich.Ktoś źle opisał, ktoś źle uciął. Ktoś przeprowadził zły wywiad i antyterroryści weszli z hukiem do .......normalnej rodziny. Można, można. Ja tylko wskazałem, że jest to możliwe i że dobry warsztat powinien mieć ubezpieczenie od takich przypadków. Nie mylą się tylko nieżywi. Dziś nie byłoby tego tematu. Chłopak dostałby kasę o mechanika, mechanik od ubezpieczyciela i wszystko.
Merlin napisał/a: | Albo klocki hamulcowe założone metalem do tarczy | dokładnie tak jak napisałeś, można ? można.
skygge - 2013-06-12, 20:09
witek1965 napisał/a: | Jak bardzo mocno poszukasz, to znajdziesz mnóstwo przykładów zaszytych w ciele pacjenta instrumentów[...] |
Dokładnie, ja czasem mam wrażenie, że ktoś mi zaszył w dupie trąbę.
A na poważnie, to przykra sprawa, mam nadzieję, że wszystko się dobrze skończy.
witek1965 - 2013-06-12, 20:24
skygge, masz całkowita rację. Powinienem napisać narzędzi chirurgicznych
Sęk w tym, że coraz częściej, szpitale są ubezpieczone, natomiast warsztaty nie. Nie wiedzieć dlaczego nie przyjmujemy do wiadomości czynnika ludzkiego. Człowiek to nie maszyna, która jak się nie spierdoli, to monotematycznie, z dokładnością do setnej milimetra, będzie składać elementy.
Wszyscy się oburzają , jak można pomylić strony filtra ? A jak można wpuścić na jeden tor dwa pociągi ?
jacek71 - 2013-06-12, 20:29
Hm, tak sobie temat czytam i przypomina mi sie mój dylemat jak w pierwszym motórze wymieniałem oleum(Virago 535) i po wyjęciu tegoż własnie ustrojstwa zwanego filtrem oleju sam miałem dylemat co i jak ,ale na boga odwrotnie to z mega siłą trza go dokręcac prawie do zerwania srub ,wiec nie wiem jak go mozna odwrotnie załozyć a wiem co pisze bo póżnie miałem własnie Draga 650 clasic i założyć go odwrotnie to majstersztyk ,teraz mam na zewnątrz i zero błedów he .Dobra smieszne to nie jest i moim zdaniem gość (mechanik) powiniem miekim hu..m wyłozyć te 3 -4 tysie wramach rekompesaty i cześć.
Raider - 2013-06-12, 22:46
Ile to już Virek poszło do piachu z powodu odwrotnie założonego filtra...
Szkoda. Ja również doradzam wymianę silnika a nie remont. Po remoncie zawsze coś się pieprzy. Poszukaj nowego silnika i rozmawiaj z mechanikiem na temat finansów.
J36 - 2013-06-12, 23:12
Faktycznie bardzo przykra sprawa. Zastanawiam się tylko czy nasze motocykle nie mają jakiegoś czujnika przegrzania silnika lub zaniku ciśnienia oleju. Na pulpicie widnieje pomarańczowy silniczek, który zapala się na chwilę przy starcie motocykla i czy czasem ten wskaźnik nie powinien się zapalić informując, że coś jest nie tak? Przy najbliższej okazji z ciekawości sprawdzę czy można założyć ten filtr odwrotnie, szczerze mówiąc to myślałem, że inaczej się nie da. Co do tego mechanika to będzie chyba trudno udowodnić mu winę, ale za to reputację można mu łatwo zepsuć.
witek1965 - 2013-06-12, 23:15
J36 napisał/a: | Zastanawiam się tylko czy nasze motocykle nie mają jakiegoś czujnika przegrzania silnika lub zaniku ciśnienia oleju. | Nie mają niestety. Głupio pisać, ale to prymitywne konstrukcje. Nie wiem, czy koszty, czy zachowanie stylu. Taki czujnik ciśnienia to groszowe sprawy.
remol71 - 2013-06-13, 06:18
Zgodnie z instrukcją serwisową aby sprzwdzić, czy jest smarowanie należy odkręcić stosowną śrubę w głowicy i obserwować, czy cieknie olej Trochę przedpotopowa metoda. Gdyby w miejsce tej śruby wkręcić czujnik ciśnienia i dać wskaźnik na kierownicę, to by nawet ładnie to wyglądało. Z tańszych i prostszych rzeczy, to pewnie kiedyś z ciekawości zainwestuję w termometr oleju w korku.
jacek34 - 2013-06-13, 08:21
remol71 napisał/a: | Z tańszych i prostszych rzeczy, to pewnie kiedyś z ciekawości zainwestuję w termometr oleju w korku. |
raczej temperatury korpusu silnika z temperaturą oleju ten "gadżet" ma niewiele wspólnego.
witek1965 - 2013-06-13, 10:22
remol71, silnik jest smarowany pod ciśnieniem i rozbryzgiem. Jeżeli tak jak napisałeś remol71 napisał/a: | obserwować, czy cieknie olej | to może mieć to mało wspólnego z ciśnieniem oleju. Co najwyżej zobaczymy jego obecność. Chętnie bym zamontował czujnik ciśnienia oleju.
J36 - 2013-06-14, 06:49
witek1965 napisał/a: | Chętnie bym zamontował czujnik ciśnienia oleju. |
Pomysł fajny, też chętnie bym coś takiego zamontował, pytanie tylko gdzie go podłączyć? Może jest ktoś na forum, kto ma już zamontowany taki czujnik.
remol71 - 2013-06-14, 08:57
J36 napisał/a: | witek1965 napisał/a: | Chętnie bym zamontował czujnik ciśnienia oleju. |
Pomysł fajny, też chętnie bym coś takiego zamontował, pytanie tylko gdzie go podłączyć? Może jest ktoś na forum, kto ma już zamontowany taki czujnik. |
Instrukcja serwisowa XVS650 strona 3-19, na rysunku śruba nr 1, (oil gallery bolt).
witek1965 - 2013-06-14, 09:51
remol71, a w XVS 1100?
jacek71 - 2013-06-14, 12:13
Kurde to chyba nie jest zachowanie stylu ten brak kontrolki cisnienia oleju ,bo przecież Virago 750 jak i 1100 takowa kontrolke posiadają (czerwona że hej )
J36 - 2013-06-14, 14:51
remol71 napisał/a: |
Instrukcja serwisowa XVS650 strona 3-19, na rysunku śruba nr 1, (oil gallery bolt). |
ok. dzięki. Teraz trzeba tylko znaleźć odpowiedni zestaw do montażu. Poszperam w sieci, może znajdzie się coś w przyzwoitej cenie, muszę tylko sprawdzić jaki gwint ma ta śruba.
witek1965 - 2013-06-14, 15:46
J36, dotoczenie redukcji pod czujnik ciśnienia to żaden problem
remol71 - 2013-06-14, 18:59
witek1965 napisał/a: | remol71, a w XVS 1100? |
Badam temat.
J36 - 2013-06-14, 19:57
Witek, to fakt. Akurat dobrze się składa bo mam sąsiada z tokarką. Załatwię to z nim na najbliższym spotkaniu literackim Ten wskaźnik mi się bardzo podoba: http://www.malyhd.com/wsk...ley_fo-006.html niestety cena już nie za bardzo. Kupię na razie w celach doświadczalnych coś tańszego w rolniku.
[ Dodano: 2013-06-15, 13:50 ]
Po namyśle zrezygnuję jednak z wskaźnika ciśnienia z uwagi na znaczny koszt i problem z jego montażem. Spróbuję na razie zamontować zwykły czujnik ciśnienia z kontrolką sygnalizacyjną. Nie orientuje się może ktoś z was jakie jest ciśnienie oleju na wolnych obrotach w DS 650? Na razie myślę o czymś takim:
[ Dodano: 2013-06-15, 14:02 ]
czujnik oleju
ThePablo - 2013-06-16, 23:14
Witam. Mechanik do tematu podszedł po męsku - spierniczył temat, kupa się zrobiła więc trzeba to posprzątać. Motocykl zabrał ode mnie w zeszły wtorek, w środę wieczorem testowałem już nowy silnik. Jest Ok na razie, chociaż przejechałem dopiero ze 100 mil. Jakiej kondycji jest silnik wyjdzie po przejechaniu co najmniej z 500 mil chociaż jak by coś miało być to by od razu wyszło. Na razie pali, cicho chodzi, nic nie stuka, puka, moc ma więc źle nie jest. Chromy utrzymane w bardzo dobrym stanie, bez żadnych przecieków. Podczas jazdy słychac tylko leciutkie bardzo delikatne ale naprawdę bardzo delikatne szumienie z prawej strony silnika (skrzynia?) Objaw ten słychać przy 50-60 km/h trochę głośniej później już nie słychać bo wydech zagłusza Jak wcisnę sprzęgło to ustaje nawet przy prędkości. W starym silniku tak jak teraz mi się przypomina chyba zaczynała skrzynia hałasować tu jest cicho tylko to szumienie bo nazwać to wyciem to za dużo. To były całkowicie inne odgłosy. Ciekawe co to może być? I tak dużo przeszedłem więc nie chciałbym teraz jeszcze dłubać w skrzyni. Spotkaliście się z czymś takim?
qbczas1984 - 2013-06-16, 23:22
U mnie takie odgłosy sprzegło dawało.
witek1965 - 2013-06-17, 00:20
J36, najtańszy czujnik ciśnienia oleju to koszt ok 5 zł. Do "malucha" Wskaźnik to zwykła dioda lub żaróweczka i wszystko. Pewnie, że ten co pokazałęś to jest ładne cacko, ale też i kosztuje.
[ Dodano: 2013-06-17, 00:23 ]
J36 napisał/a: | Nie orientuje się może ktoś z was jakie jest ciśnienie oleju na wolnych obrotach w DS 650? | oraz w 1100. I tu może być jak to mówią pies pogrzebany, bop tej wartości chyba serwisówka nie podaje. A dobrze byłoby dobrać odpowiedni czujnik.
jacala - 2013-06-17, 16:04
ThePablo słusznie stwierdziłeś że mechanik wyszedł z twarzą. A to szumienie to najprawdopodobniej jak stwierdził qbczas sprzębło. Mój podobnie słychać a przejechane ma naprawdę niedużo.
marwoj4804 - 2015-05-03, 17:59 Temat postu: naprawiać silnik po zatarciu czy kupić używany proszę o pomoc, co zrobić z zatartym silnikiem, wiem że jest wiele możliwości zatarcia, moim jest zle założony filtr oleju w yamaha ds 650
HELLOWEEN - 2015-05-03, 18:24
Zatarłeś silnik,ale co konkretnie? Wał? Tłoki? Oświeć trochę temat,to będzie wiadomo jak Ci pomóc. A tak to
marwoj4804 - 2015-05-03, 18:31
to dość świeży temat, jeszcze nie dałem moto do zbadania, jedyne co sprawdziłem to że tłoki stoją, ślizga sie chyba na sprzęgle, podczas pchania. rozrusznik nie jest w stanie obrucić, a moto zgasło podczas zmiany biegu..
[ Dodano: 2015-05-03, 18:43 ]
chciałbym się dowiedzieć ile maksymalnie może mnie kosztować naprawa w najgorszym przypadku- silniki wiem ile kosztują...
HELLOWEEN - 2015-05-03, 19:07
Bez rozebrania silnika to tylko jasnowidz będzie Ci w stanie powiedzieć co się zatarło. To normalne że nie jesteś w stanie niczym pokręcić w silniku.
Jak złapał na tłokach,to szlif (albo nowe tuleje) i jazda. Jak na wale to gorzej. Yamaha nie przewiduje szlifu wału... Ale i tak musisz silnik rozebrać,żeby poznać przyczynę zatarcia - chyba że jeździłeś bez oleju
Madburn - 2015-05-03, 19:23
decyzje podejmiesz jak będzie po sekcji
ocenisz czy warto zrobić czy kupić niespodziankę
marwoj4804 - 2015-05-03, 19:39
Dziękuje za odpowiedź, za tydzień napisze co stało się mojej lalce i poproszę o dalsze rady..pozdro
soft - 2015-05-03, 19:48
Może nie być to aż tak duży problem jak Ci się wydaje.
Jeżeli tłoki stanęły to zapewne wał jest o.k . Należy zdjąć cylindry i fachowiec oceni sytuację. Może delikatne honowanie i zmiana pierścieni wystarczy......
marwoj4804 - 2015-05-03, 20:09
dajecie mi nadzieje na ten sezon, a bałem się, że jest już stracony
marwoj4804 - 2015-05-14, 22:07
Po sekcji serca mojej kochanki okazało się, że zatarł się wałek rozrządu co jest chyba najmniejszym wymiarem kary za mój błąd.koszt naprawy to maks 1500 zł (zakup głowicy 500zł, uszczelki, komplet, również 500 i mechanik rozebrał silnik w 3 godziny, który nie kroi na robociźnie i częściach powiedział maks 500 (Dyzio) nadmienię, iż inni za samo stwierdzenie co sie stało wołali 200-500 a za robociznę 1000-2000..napisze jak się maszyna ma po złożeniu..
robert_p (vel Hipis) - 2015-05-14, 22:25
marwoj4804, powodzenia i czekamy za dalszą , mam nadzieję pozytywną opowieścią
marwoj4804 - 2015-07-05, 20:38
Trochę to trwało, ale moto jeździ na całkowity koszt składa się komplet uszczelek 500, olej i filtr jakieś 150, zrobienie głowicy oraz należność dla mechaniora za część prac 900, no o trochę czasu spędzone w garażu.. w razie, gdyby ktoś miał podobny problem podpowiem co robić (503923126) ..pozdro dla wszystkich
|
|