|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Zakup - Czy wystarczająca moc drzemie w 650
jamiol87 - 2011-10-18, 19:50 Temat postu: Czy wystarczająca moc drzemie w 650 Witam przymierzam sie do drag stara 650 classic, myślałem też o hondzie shadow 750 ale ze względu na mój wzrost 190cm skłaniam się do drag stara ponieważ ma bardziej wysunięte podnóżki. Tak więc w związku z tym mam parę pytań.
1. Naczytałem się że drag star 650 jest strasznie słaby, ja waże troche ponad 70 a mój plecaczek około 50 i zastanawiam sie czy faktycznie z tym brakiem mocy to prawda. Czy faktycznie pod górkę trzeba redukować bieg do 4 czy to tylko bajki ?
2. Przy jakiej prędkości mogę włączyć już 5 bieg i powoli się toczyć bo mam nadzieje że przy 60 już da rade na 5 biegu jako tako nabierać prędkości.
3. I jeszcze jedno słyszałem plotki że taka 650 wytrzymuje około 60 tys km wydaje mi się to dość mało czy to prawda czy kolejna bujda ?
Ogólnie motocyklem bym jeździł prędkościami od 70 do 90 i jak najwięcej na najwyższym biegu, po prostu im wolniej tym lepiej, wtedy dopiero bedę czerpał przyjemność z każdego nawiniętego kilometra Dlatego pytam czy 650 się do tego nada.
Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
witek1965 - 2011-10-18, 19:55
Kłopoty miałem tylko przy wyprzedzaniu z plecaczkiem, Nasza waga to więcej o spore bagaże. Daje rade na 5 od 50 spokojnie. Pod górkę trzeba zredukować, żeby nie męczyć jamiol87 napisał/a: | I jeszcze jedno słyszałem plotki że taka 650 wytrzymuje około 60 tys | , no ale są górki i górki. Mamy na forum z większym przebiegiem. Silnik chodzi jak należy.
jaro - 2011-10-18, 19:56
jamiol87 napisał/a: | Czy faktycznie pod górkę trzeba redukować bieg do 4 czy to tylko bajki |
Jechałem 1100, pod taką górkę że zredukowałem do 2, więc co to za wykładnia.
WADERA - 2011-10-18, 19:57
o ile wiem to pod górkę zawsze się bieg redukuje
jaro - 2011-10-18, 20:01
Dwa lata jeździłem 650 i dawał rade, ale wiadomo apetyt rośnie. Zastanów się od razu nad 1100.
jamiol87 - 2011-10-18, 20:06
Tzn. ogólnie jeżdżę hondą cb500 i nie zależy mi na większej mocy, dlatego że lubię spokojną, relaksacyjną jazdę
Robrob - 2011-10-18, 20:21
Gdzie mieszkasz kolego to może się spotkamy i przymieżysz się do 650 i trochę pośmigasz i sam sobie sprawdzisz
Gosiaczko - 2011-10-18, 20:22
Ja jeżdżę 650 i jest to motocykl w sam raz dla mnie ale.... przy Twoim wzroście może być trochę za mała gabarytowo
Tak jak jaro piszę celuj wyżej, 1100 tez można jeździć spokojnie i relaksacyjnie
jamiol87 - 2011-10-18, 20:26
Jeżeli chodzi o moje gabaryty to już się przymierzałem i jest całkiem ok, a po za tym 1100 a 650 chyba nie ma zbyt wielkiej różnicy w wymiarach.
ePaweł - 2011-10-18, 20:30
Także jeżdżę 650-tką i moja waga waha się w okolicach 75 - 80 kg. Oraz tak jak Ty lubię jazdę stosunkowo wolną (moja prędkość przelotowa to ok 70 km/h) i nie wydaje mi się żeby przy takiej eksploatacji coś brakowało. Co prawda pod górkę trzeba redukować ale to każdym innym sprzętem też jeśli się nie rozpędzisz, trzeba zredukować.
Co do żywotności tak jak pisze witek1965 są i z większym przebiegiem i cały czas tykają jak należy. Można kupić nowy salonowy i po 1000 km może się silnik rozsypać...
Życzę szczęścia w kupnie!
jamiol87 - 2011-10-18, 20:40
odpowiedni ludzie na odpowiednim stanowisku jeszcze na żadnym forum nie spotkałem się z tym żeby tak szybko mi odpowiadano na pytania, dzięki i czekam na kolejne wypowiedzi
Pancernik - 2011-10-18, 21:03
Jamiol87, ja ważę pod 80kg (plus ok. 10kg ciuchów itp), Adela 50parę (i też parę kilo ciuchów), do tego sakwy i kufer z bagażami i spokojnie jechaliśmy 140km/h a Drag się nie męczył. 100km/h przy takich gabarytach to bez problemu.
jamiol87 - 2011-10-18, 21:12
To mnie pocieszyliście na wiosnę będzie drag star a czy problem z drugim cylindrem chodzi o przegrzewanie się to prawda czy tęż opinia posiadaczy innych marek
jaro - 2011-10-18, 21:14
jamiol87 napisał/a: | a czy problem z drugim cylindrem chodzi o przegrzewanie się to prawda |
Nic mi na ten temat nie wiadomo, to jakaś bzdura.
jamiol87 - 2011-10-18, 21:17
No widzicie czyli wszystkiego co ludzie piszą na internecie nie można brać do siebie... Powinienem od razu się tu zarejestrować i nie czytać głupot dzięki wielkie.
Dariow - 2011-10-18, 21:18
ja kupiłem jako pierwszy motor 650 i jak dla mnie jest wystarczająca, mam 94kg wagi plecaczek 50 i jakoś daje rade, 5 wrzucam między 50 a 60 a pod górke wszysko zależy jaka i jak się rozpędzisz
jaro - 2011-10-18, 21:18
jamiol87 napisał/a: | tu zarejestrować i nie czytać głupot |
dokładnie
kefir - 2011-10-18, 21:20
Mam ponad 100kg ( bez ubrań ) i jeździ się ok., z plecaczkiem ( ok 60 kg ) 650 też daje radę.. oczywiście nie ma wtedy zawrotnego przyśpieszenia ale 100-120 km/h na trasie nie męczy silnika. Przebieg ponad 40 tyś km i wg naszego serwisanta jest w b. dobrym stanie.
Pozdrawiam
kef
fazzi - 2011-10-18, 21:39
ja mam 1100 i 5 wrzucam przy 80km/h
ale wracajac do tematu to 650 spokojnie da rade
Rydelek - 2011-10-18, 22:01
Ja 85 kilo wagi + plecaczek ok 50 paru + bagaże,trasa w bieszczady np.bez żadnych problemów.Nie stwierdziłem żadnych objawów zadyszki, czy też szczególnego niedoboru mocy przy podjazdach pod górę Prękość 90-100 jak dla mnie najbardziej optymalna na trasę
Rafcon - 2011-10-18, 22:23
Do 100 daje rade bez problemu (obładowana) w 140 km za bardzo tego nie widze to już raczej katowanie maszyny a nie jazda no i potem musisz szukać pomocy w postach o wale kardana i jego niedomaganiach. To tylko 60 Nm tak więc szału nie ma, jak lubisz jazde relaksacyjną to na 2 3 sezony ci wystarczy
sq5naz - 2011-10-18, 23:13
Mam również 650 (kupiona od człowieka z forum - a jakże!) i jestem bardzo zadowolony. Po mieście sobie jeżdżę 50 km/h, a na trasie jak się da to jestem najwolniejszy - około 70 do 80 km/h się toczę. I tyle mi wystarczy. Wiatr mnie fajnie owiewa, maszyna dużo nie pali i jest git. Z klamotami i plecaczkiem nie próbowałem jeszcze, ale moim zdaniem do spokojnej jazdy bez szaleństw wystarczy. No chyba, że szofer waży 150 kg, a plecaczek drugie 150 i do tego jeszcze bagaże.
Andrzej11 - 2011-10-18, 23:42
jamiol87 napisał/a: | Ogólnie motocyklem bym jeździł prędkościami od 70 do 90 i jak najwięcej na najwyższym biegu, po prostu im wolniej tym lepiej, wtedy dopiero bedę czerpał przyjemność z każdego nawiniętego kilometra |
70-90 km/h to jeżdza w Polsce tylko skutery
Po miesiącu, dwóch bedziesz najprawdopodobniej latał koło 100, tak jak wszyscy.
XVS 650 fajny jest tak do 100 km/h, pózniej to właściwie powoli się buja i ma słabiutkie hamulce ( od 100 to właściwie są spowalniacze). Predkość przelotowa xvs 650 jest gdzieś na poziomie 120km/h, max ~ 140 km/h przy spalaniu około 7 l/100 km.( predkość na maksymalnych obrotach, ale tak nikt chyba nie jeżdzi na dłuzszych odcinkach). Jak będziesz kupował 650 to zwróć uwage na jego moc. Bardzo dużo jest motocykli sprowadzonych z Niemiec, które są zdławione do 34 kucyków.
Biały - 2011-10-18, 23:50
Najlepiej jak sobie usiądziesz na 650 i na 1100 i zobaczysz jak się czujesz i niech ktoś Ci powie na którym lepiej wyglądasz. Może się okazać, że przy Twoim wzroście, to będziesz wyglądał jak na psie. Jeżeli kasa nie gra za bardzo roli, to ja bym na Twoim miejscu brał 1100, będziesz miał więcej czasu nad zastanowieniem się, kiedy zmienić na większy. Mnóstwo ludzi z forum miało 650, a teraz śmigają 1100, 1700 i nawet 1800. Wybór należy do Ciebie.
zbymus - 2011-10-19, 07:09
jaro napisał/a: | Dwa lata jeździłem 650 i dawał rade, ale wiadomo apetyt rośnie. Zastanów się od razu nad 1100. |
Słuchaj tego głosu to głos serca.
Ja latam 650 i nie zmienię (brak kasy), ale moja gwiazdka jest do spotkań z rodziną Drag-Stara. Do innych rodzin jeżdżę inaczej.
Triumph Speedmaster ma cylindry w rzędzie - to się nie grzeje drugi- może będzie następny,
Apple Mike - 2011-10-19, 14:25
Cóż tu dodać - my z Edytką i pakunki (łacznie z wagą sakw, kufra) to będzie w okolicach 200kg, czyli praktycznie max ładowności - 650 daje radę bez problemu, 140km/h na autostradzie też mozna spokojnie utrzymać, w porywach 150km/h (chwilowo).
witek1965 - 2011-10-19, 14:34
Gosiaczko napisał/a: | Ja jeżdżę 650 i jest to motocykl w sam raz dla mnie ale.... przy Twoim wzroście może być trochę za mała gabarytowo |
powiedz to Larremu
[ Dodano: 2011-10-19, 14:36 ]
Ludzi co wy sobie jaja robicie. Ja mam 180 wzrostu i jeszcze mi nikt nie powiedział, że wygladam jak pajac na hulajnodze. Vaaks też nie pigmej i nie wyglądał jak dziwnie.
[ Dodano: 2011-10-19, 14:38 ]
Jasne, że 1100 jest lepszy, zwłaszcza, że nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Jak chłopak dawał radę na cb500 to spokojnie da radę na 650-tce. Ale polecam 1100.
Nosiu - 2011-10-19, 14:56
Biały napisał/a: | Najlepiej jak sobie usiądziesz na 650 i na 1100 i zobaczysz jak się czujesz i niech ktoś Ci powie na którym lepiej wyglądasz. Może się okazać, że przy Twoim wzroście, to będziesz wyglądał jak na psie.... |
To słuszna rada ja tak zrobilem (troche przez przypadek) i dlatego mam 1100....
a celowałem w 650.
No chyba ze kasa ograniczona...
ttom - 2011-10-19, 14:57
witek1965 napisał/a: | jeszcze mi nikt nie powiedział, że wygladam jak pajac na hulajnodze. |
Bo się wszyscy boją
jamiol87 - 2011-10-19, 15:54
gdybym miał kasę na 1100 to bym się nie wahał nawet przez sekundę ale niestety do przeznaczenia mam max 14tys i będę szukał naprawdę ładnej oryginalnej sztuki, a w tej cenie ładnej 1100 raczej nie wyrwę. Niepokoi mnie jeszcze w 650 sprawa wałka poczytałem troszeczkę i dla wielu z was wyrobił się wieloklin, droga później taka naprawa??
Arcon - 2011-10-19, 16:20
Z robocizną 500-600.
witek1965 - 2011-10-19, 16:21
jamiol87 napisał/a: | Niepokoi mnie jeszcze w 650 sprawa wałka poczytałem troszeczkę i dla wielu z was wyrobił się wieloklin, droga później taka naprawa?? |
w 650 nie ma problemu wałka. Kto smaruje ten nie ma problemów. Kto doprowadza do tego, że rdza niszczy wałek sam jest sobie winien. Naprawa polega na kupnie przekładni od Virago 535 i przełożeniu zębatego koła talerzowego i wałka. Można tego uniknąć smarując wielowypust oraz w odpowiednim czasie zmieniając uszczelnienie na wale, które nie nie jest strasznie drogie. Robota jest prosta i nie wymaga oddawania do serwisu.
lenio - 2011-10-19, 19:21
Witam. Nie wiem o jakich problemach z wałkami piszecie napewno nie jest to jakiś powtarzający się problem ,ja w swojej jadzi nie zauważyłem nic co mogło by martwić,a jeśli chodzi o wielkość to nie martw się "nie będziesz wyglądał jak byś na psie jechał"bo między 650 a 1100 to z zewnątrz nie ma prawie żadnej różnicy.Polecam jednak 1100 bo kiedyś "niedługo " dojdziesz do wniosku że potrzebujesz więcej pojemności.ja nie nażekam na brak mocy w 650 daje rade bez problemu wszędzie a śmigam razem z plecaczkiem + bagaże.
PS.Ja mam zamiar zmienić na coś o pojemności od 1.7 minimum ,skłaniam się do Rocketa3
jeśli myslisz o 650 to zamieżam sprzedać moją przebieg ok 22k,mam ją 1 sezon nakręciłem 7k.tel masz na profilu,zdjęcja moge przesłać na email, do tego forum zaglądam żadko jak już co to jestem na forum Choppers Club Małopolska nick Lenio
jacek71 - 2011-10-19, 19:45
Szczerze polecam ,nie zastanawiaj się znajdż dobrą sztukę i ciesz się jazdą ,jak ci mocy braknie (za jakiś czas pewnie tak -a może nie) to zmienisz na większe ,ja śmigałem na Virago 535 przez 3 sezony ,teraz mam Draga 650 ,i niby 6 kucy mniej od Virago ale nie narzekam -jest Oki
artek - 2011-10-19, 21:00
W pełni popieram to co piszą Poprzednicy. Co do przebiegu to mam ponad 83000 km. Powodzenia w wyborze Wędrującej Gwiazdy !!
kaziu - 2011-10-20, 07:24
śmiało, zobaczysz co potrafią 650, nie ma problemu w niczym. Jak w dobrym stanie kupisz to nie będzie jakieś wielkiej różnicy od 1100.
Robrob - 2011-10-22, 18:34
jamiol jak chcesz to malik16 ma fajną 650 do sprzedania z 2005r.
|
|