|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - KOMPLET ŻARÓWEK DS
soft - 2011-06-11, 22:32 Temat postu: KOMPLET ŻARÓWEK DS Ale to będą uniwersalne i mało przydatne do XVS.
Proponuję zrobić zestawienie żarówek i bezpieczników i takie kupić - po jednej sztuce każdej znajdującej się w motocyklu. To wszystko włożyć w gąbkę i pudełeczko i po sprawie.
Nawet 20 zł nie wyjdzie.
jusza - 2011-06-11, 22:34
Właśnie! Gdzie można kupić żarówki do motocykla "na sztuki"?
soft - 2011-06-11, 22:37
Na stacji paliw, w supermarkecie w sklepie z częściami samochodowymi.
Tylko trzeba zrobić zestawienie żarówek i najlepiej w tym temacie - bo wtedy większość skorzysta.
jusza - 2011-06-11, 22:40
- H4 60W/55W
- 4W
- 5W
- 21W
- 1,4W
- 1,7W
To zestawienie.
Ale nie wiem jakie mają być końcówki mocujące? Czy takie jak w samochodach?
soft - 2011-06-11, 22:47
Tu dane z service manuala
Pancernik - 2011-06-11, 22:50
Prawda, bardzo przydatne by takie zestawienie było. Sam teraz chciałem kupić komplet żarówek do Smoczycy, ale instrukcja jest w tym względzie cholernie nieprzydatna, jeżeli nie ma się rozeznania. Tylko podają woltaż i moc.
Arcon - 2011-06-11, 23:01
Przednia lampa to H4 60/55W
Kierunki to BA15s "duża" 21W
Tylna lampa to BA15d "duża" 21/5W
Nie pamiętam, jaka jest pozycyjna w przedniej lampie. Żarówek oświetlenia wskaźnika i kontrolek raczej chyba się nie wozi ze sobą Przynajmniej ja nie mam.
Oczywiście, jeśli ktoś ma nieprzerobione amerykańskie kierunki, to ma tam żarówki takie jak w tylnej lampie - BA15d "duża" 21/5W. Oddzielnej żarówki do oświetlenia tablicy nie ma.
witek1965 - 2011-06-12, 23:00
jusza napisał/a: | Właśnie! Gdzie można kupić żarówki do motocykla "na sztuki"? |
Ludzie kochane, za wyjatkiem motocykli sprowadzanych z USA nie ma żarówek do motocykli.( kierunki przód dwuwłókowe żółte) Są to identyczne żarówki jak do puszek. Podobnie bezpieczniki. To się nazywa normalizacja.
spider - 2011-06-24, 16:30
Koledzy moze wy mi wyjasnicie bo ja nic nie rozumie. Rozebralem dzis kierunkowskazy i 3 sztuki mam zarowki jedno wloknowe i 3 gniazda na jeden bolec a 1 szt (prawy tyl) jest zarowka dwu wloknowa i gniazdo na dwa bolce. Czemu tak jest? Pytam bo ta 1 wlasnie zarowka swiecila mi slabiej i musialem na sile pokombinowac z jej wsadzeniem aby zaskoczylo ten drugi drucik w srodku aby prawa i lewa strona swiecily rowno.
Arcon - 2011-06-24, 17:12
Jedyna możliwość, jak dla mnie, że ktoś wymieniał kierunkowskaz i wsadził w to miejsce z amerykańca.
OldDiver - 2012-01-29, 10:23
Chciałbym nabyć kopmplet żarówek ale w jakimś pojemniku. Czy to się nada - http://www.moto-akcesoria...-h4-beru,p,8843 ?
A może inny zestaw?
fazzi - 2012-01-29, 10:51
jesli ci nie przeszkadza ze ktoras bedzie zbedna to spokojnie moze byc
OldDiver - 2012-01-29, 11:10
fazzi, A która ? Tylko jedna czy więcej?
[ Dodano: 2012-01-29, 11:11 ]
A jak przewozicie zapasowe żarówki ?
witek1965 - 2012-01-29, 12:54
OldDiver napisał/a: | A która |
ta podłużna, . Słuzy przeważnie w puszkach do oświetlenia tablicy, schowka, światło pod lusterkiem itd.
Ja wożę żarówki w sakwie w pudełku po ...czymś tam.
Leonn - 2013-04-24, 00:45
odświeżam temat
czy próbował ktoś z was założyć drozsze zarowki philipsa lub thungsram +50% chodzi mi o te z czysta bielą a zarazem mocniejszym światłem - jak to się ma do temperatury klosza, wypalania lustra i do widoczności drogi
ps: skoro białe w głównej lampie to i lightbarach trzeba by było pomyśleć oraż wymienić żółte postojowe na jakis bielszy odcień
witek1965 - 2013-04-24, 01:01
ja mam założone. Nie pamiętam natomiast ile jest tego + X% światła. 50-60 % na pewno nie 80 czy 90%.Nic się nie dzieje. Leonn napisał/a: | jak to się ma do temperatury klosza | Nie mierzyłem i nie porównywałem, ale skoro moc się nie zmienia, to i temperatura się nie powinna zmieniać. W końcu to sa homologowane żarówki. Takie same ma Vaaks, bo razem kupowalismy, może on pamieta.
jacek34 - 2013-04-24, 08:06
witek1965 napisał/a: | Nic się nie dzieje. |
Witku żarówka daje wiecej - proste pomiary robiłem luksomierzem. Szkopuł w tym że w yadżkach jest taka a nie inna lampa , wiec efekt marny/żaden
Mam wrażenie iż montują owe lampy abyśmy byli widoczni a nie my WIDZIELI
Leonn - 2013-04-24, 08:37
No więc widzę że i ja się skuszę na H4 Tungsram +50% 30 zł za dwie sztuki to z kumplem na pol kupimy i jak za darmo tylko jeszczę zajrzę do light barów co tam siedzi żeby też podobnej barwy dobrać
tylko słyszałem że takie żarówki szybciej się palą...
jacek34 - 2013-04-24, 08:48
Leonn napisał/a: | tylko słyszałem że takie żarówki szybciej się palą... |
? dlaczego ? technologicznie jest ona przystosowana do + x%,
pozatym żarówki do użytku w samochodach i w motocyklach - różnią się technologicznie, w dobrych firmach i to ma znaczenie.
wemar - 2013-04-24, 09:09
W Makro można nabyć dobre żarówki motocyklowe Osram Night racer plus z podwyższoną odpornością na wstrząsy - 48zł za H4 i 52zł za H7.
Mają też Osram Night breaker plus - 30zł/H1, 37zł/H4 i 47zł/H7. Oba typy mają podwyższoną wartość świetlną, a wygląd też jest bardzo atrakcyjny. Zgodnie z deklaracją producenta, obie dają więcej światła przy tej samej ilości traconego ciepła - a to istotne, bo w kloszu są łaczenia wiązek elektrycznych i lepiej nie przegrzewać izolacji.
Są też Osram "zwykłe" w fajnym pudełku w kształcie kasku w zestawie z bezpiecznikami, żarówkami postojowymi i kierunków - 18,50 zł.
Tej pierwszej używam od roku i jest OK.
witek1965 - 2013-04-24, 20:34
jacek34, pisząc nic się nie dzieje, miałem na myśłi - nic złego się nie dzieje z kloszem i lustrem. W lightbarach też nic, natomiast swiatło jest lepsze. Nawet w ori lampie, może dlatego, że ja mam wersje USA, czyli synchroniczną. Cytat: | ? dlaczego ? technologicznie jest ona przystosowana do + x%, | a nieprawda. Co zrobić, żeby dać więcej światła, nie podnosząc mocy przy zastosowaniu tej samej technologii? Skrócić żarnik wolframowy. Moc pozostaje ta sama, ale żarnik świeci jaśniej. Tak wyczytałem w jednym z czasopism. Dlatego szybciej się zużywają.
Tak na chłopski mój rozum to ma sens, bo jak wezmę długi kabel o określonym przekroju i podłączę go do aku, na zwarcie, to nic się zbytnio nie stanie, natomiast krótki, zaraz się nagrzeje. Chętnie się dowiem, od strony fachowej jak to jest.
jacek34 - 2013-04-24, 20:57
witek1965 napisał/a: | przy zastosowaniu tej samej technologii? |
Ano właśnie Witku technologia produkcji jest odmienna, wstosunku do rodzaju i przeznaczenia żarówki. Np. kiedyś klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni
nawet ścianki są powlekane różnymi specyfikami nie wpominając o zastosowanych materiałach.
Leonn - 2013-04-24, 20:59
Dzięki chłopaki zapomniałem o firmie Osram i faktycznie te żarówki Osram Night racer plus mają na sztuki i nie trzeba kupować paczki 2 szt chociaz jezeli chodzi o cene to jedna Osram kosztuje tyle co dwie Tungsram albo Philips
Problem troche bo u mnie nie ma makro i musze kupic przez internet wiec dochodzi jeszcze przesylka same koszty z każdej strony
wemar - 2013-04-24, 21:06
To się nazywa przewoltowanie żarówki. Podawana wartość 12 wolt, jest tzw. wartością znamionową, która jednak nie ma wiele wspólnego z faktycznym napięciem pracy. Standardowa żarówka samochodowa jest zaprojektowana do stałej pracy w instalacji ok. 14-to woltowej. Wystarczy jednak zaprojektować żarówkę na np. 13V, a w tej samej instalacji będzie świecić jaśniej, bo spowoduje to silniejsze rozgrzanie żarnika. Niestety, ma to wpływ na trwałość. Żarniki w takich żarówkach szybciej "kruszeją", co zwiększa ich podatność na wstrząsy. Sama żywotność żarnika nie jest mniejsza, ale w samochodach, a szczególnie motocyklach liczy się też udroodporność. Żarówki dedykowane do pracy w lampach motocyklowych, mają dodatkowy wspornik (drucik) podtrzymujący żarnik. Jest on też często inaczej "zapleciony" (krótszy) co poprawia jego sztywność.
Żarówki o podwyższonej jasności mają też dodatkowe powłoki z mieszanki róznych metali i minerałów, napylane wewnątrz bańki, co umożliwia zmianę barwy (temperatury) świała. Ten ostatni zabieg jest wynikiem tego, że powietrze nocne (często wilgotniejsze) inaczej "przyjmuje" światło białe, jedne barwy mocniej, a inne słabiej filtrując. Pierwszy tego typu żarówki wprowadzał chyba Philips i były to samochodowe żarówki, które dużo lepiej oświetlały zamgloną drogę. Nie dajcie się jednak nabrać na niebieskie powłoki żarówek opisywanych jako "ksenony". Wprawdzie dają one zimne, niebieskie światło, ale powłoka ta zwykła farba, prawie całkowicie odfiltrowuje "ciepłe" barwy światła białego, przez co faktyczna ilość światła padającego na drogę, jest dużo mniejsza.
Leonn - 2013-04-25, 00:18
a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich w lightbarach świeciło się również światło mijania z lampy głównej bo teraz mam tak że jak włącze długie to świecą same lightbary to nawet żarówka dwu-włóknowa w lampie głównej w takim przypadku nie potrzebna chociaż chyba nie ma H4 o jednym włóknie (mam nadzieje ze altek wytrzyma taki pobór prądu )
witek1965 - 2013-04-25, 00:37
jacek34 napisał/a: | Np. kiedyś klasyczna bańka była produkowana w technologi próżnowej a obecni | ja nie pisze o kiedys. ja piszę o dzisiejszej żarówce firmy OSRAM - zwykłej, H-4 +50% również firmy OSRAM i OSRAM +90%. Superekstra ( lub każdej innej firmy)
To co napisał wemar,też mnie przekonuje, bo ma to sens. Zresztą to co napisał to święta racja, Raz mi babka na stacji paliw sprzedała żarówkę na 24V, czego nie zauważyłem. Świeciła jak................... Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko.
Tu znalazłem test żarówek, akurat H7, ale można poczytać, czy warto przepłacać tyle kasy za superhiperlux żarówki, zresztą to obecnie najpopularniejsza żarówka samochodowa, więc też się przyda.
A tu test H4
Jest w nim wzmianka na temat żarników żarówek +X% światła. Dobrze, więc kojarzyłem coś z tym żarnikiem.
Leonn napisał/a: | a czy wie ktoś może jak zmienić schemat podłączenia lamp z przełącznikiem świateł żeby podczas włączania świateł długich | H schematy są dostępne na forum.
jacek34 - 2013-04-25, 08:42
witek1965 napisał/a: | Z kolei jak podłączyć żarówkę 12-woltową do instalacji 24V, to świeci cholernie jasno, ale bardzo krótko. |
ok, ja wycofuję się z dyskusji.
witek1965 - 2013-04-25, 19:41
jacek34, spokojnie, to normalne, że taka żarówka spali się po kilkunastu sekundach, ale faktem jest, że żarówki o podwyższonej "jasności" są mniej żywotne. Niejeden raz to podnoszono w fachowej prasie i to samo, zresztą przeczytasz w wyżej zamieszczonych artykułach. Z treścią tych artykułów polemizuj, a nie z kawałkiem zdania, które generalnie nie jest w temacie.
Cudów nie ma i nie da się zrobić perpetum mobile. Zawsze jest coś za coś. ( o zmowie producentów - celowe postarzanie produktów) nie wspomnę. Reguły gry są sztywne. Moc nie może przekroczyć określonej wartości, ba, nawet ilość lumenów nie może przekroczyć określonej wartości dla danej żarówki.Jako fachowiec w dziedzinie sam sobie odpowiedz, skąd wziąć więcej czegoś, jeżeli na 3 składowe parametry, dwa muszą być zachowane niezmiennie ? Pozostaje "żyłowanie żarnika" jak to ładnie ujął redaktor Auto-Świata.
jacek34 - 2013-04-25, 20:24
ależ ja jestem spokojny Witku
sorry ale na codzień mam mnóstwo łamigówek (też z żródłami światła) więc na forum, niemam ochoty brnąć w podstawy elektryki
Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać aby uzyskać pożadany cel.
Sebastian - 2013-04-25, 21:46
Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe?
Leonn - 2013-04-25, 21:57
Dwu włóknowe pomarańczowe trudno dostać ale są w motoryzacyjnych - rozumiem że masz wersje USA skoro 2 włókna potrzebujesz a nie lepiej przerobić ogólno dostępna jest biała - więc najlepiej klosz pomarańczowy założyć i nie będzie problemu
a z pomarańczowych to dostępne są 27W/8W i 29W/8W zamiast 21W/5W ale pytaj w motoryzacyjnych i powinieneś znaleźć
Sebastian - 2013-04-25, 22:07
mam wersję z USA.
Pytałem się, u mnie w mieście nie ma. Nikt ze "sklepikarzy" nie chce podjąć tematu.
Musze pogrzebać w necie
witek1965 - 2013-04-25, 23:10
jacek34 napisał/a: | Masz swoja wiedzę i bardzo dobrze. | tylko przeczytana w periodykach o motoryzacji. Ciekawi mnie opinia fachowca. jacek34 napisał/a: | Zapewniam Ciebie że nie trzeba NIC skracać | użyłem złego sformułowania. Zacieśniono splot, czy jakoś tak. Sebastian napisał/a: | Pomóżcie mi, gdzie można kupić żarówki do kierunkowskazów dwu-włóknowe pomarańczowe? | na allegro, w sklepach internetowych -wpisz tylko w google żarówki USA i wyświetlą się same
np. tutaj http://czesci-usa.com.pl/...a,mb1157na.html
[ Dodano: 2013-04-25, 23:11 ]
Ja mam w zapasie, ale drugie włókno jest mi zbędne. I tak zrezygnowałem z tego oświetlenia, a wykorzystałem do postojówek w lightbarach.
Kojak - 2013-07-15, 12:40
Czytam ten temat i nadal się zastanawiam jak to jest z światłem mijania w moto z USA.
Czy tylko lampa jest inna i do świateł mijania będzie pasowała żarówka H4 czy i lampa i żarówka jest inna niż w europejskich wersjach?
yanis56 - 2013-07-15, 15:43
Pasuje H4
Kojak - 2013-07-15, 23:07
No to super że H4 pasuje,muszę sobie zorganizować komplet żarówek i niech zawsze będą w sakwie.
burza - 2013-07-16, 00:56
Kojak, a po co to wozić ze sobą ?
przecież H4 kupisz wszędzie
Kojak - 2013-07-16, 07:09
Planuję w sierpniu jechać na Słowację a oni chyba wymagają żeby mieć zapasowe żarówki.
A na co dzień i tak wożę prawie puste sakwy to niech komplet zapasowego światła sobie w nich leży
Kojak - 2013-07-16, 08:14
Burza w takim razie pakuj do sakwy komplet żarówek i też dawaj na Słowację
Toledo - 2013-09-15, 21:35
A co sądzicie o czymś takim?
http://egaraz.com/offer,list1,127502,49629,o.html
|
|