YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Wyciek oleju lewa strona xvs 650

seba75 - 2011-06-06, 22:45
Temat postu: Wyciek oleju lewa strona xvs 650
Witam.Zauważyłem dzisiaj ślady oleju na ramie po lewej stronie mojego draga.Po obejrzeniu spodu silnika okazało się że cała strona lewa dolna strona (siedząc na moto)jest brudna od oleju(okolice korka spustowego są suche).Wyciek musi by niewielki gdyż podłoga garażu gdzie zawsze stawiam draga jest sucha.Czy ktoś z was miał może podobny przypadek.Czy możliwe jest że zmieniając olej na pełen syntetyk jakies 1000 km temu rozszczelniłem sobie silnik? Przebieg mojej gwiazdki to 19 tys km rocznik 2003.
dziekan_alzair - 2011-06-06, 22:58

u mnie jest to samo... zimering wybieraka dźwigni zmiany biegów mi poszedł. Zimering zakupiony w salonie 20 pln chęć do wymiany bezcenna aczkolwiek nie nadchodzi
Ravallo - 2011-06-06, 23:03

Mam podobny kłopot, dół silnika brudny od oleju, podejrzewałem uszczelkę.
Zmiana nic nie dała, okazało sie ze mam niewielkie wgniecenie na pokrywie i w tym miejscu się poci.

dziekan_alzair - 2011-06-06, 23:04

no u mnie na 99% ucieka w tym miejscu...

[ Dodano: 2011-06-06, 23:04 ]
jak zmienię po tym sezonie i będę pamiętał to napisze czy pomogło :)

seba75 - 2011-06-07, 09:49

Czy do wymiany zimeringu trzeba wyciagnac silnik?Nie mam ochoty odstawiac motoru do warsztatu na poczatku sezonu.Myslicie ze mozna tak jezdzic do zimy (jakies 4-5 tys) bez szkody dla silnika (slabe cisnienie oleju itp)?To tylko pocenie a nie duzy wyciek.
MIKI - 2011-06-07, 19:31

seba75 napisał/a:
Czy do wymiany zimeringu trzeba wyciagnac silnik?Nie mam ochoty odstawiac motoru do warsztatu na poczatku sezonu.Myslicie ze mozna tak jezdzic do zimy (jakies 4-5 tys) bez szkody dla silnika (slabe cisnienie oleju itp)?To tylko pocenie a nie duzy wyciek.
Seba jeżeli nie cieknie mocno, a tylko się poci to daj sobie spokój, sprawdzaj tylko częściej poziom oleju dla własnego spokoju :) . Wyciek nie ma żadnego wpływu na ciśnienie oleju.
seba75 - 2011-06-07, 22:02

Właśnie namierzyłem wyciek.Wytarłem wszystko do sucha , przejechałem 20 km na pełnym gazie i pojawił się olej w miejscu oznaczonym na zdjęciu na czerwono w kółku.Może śruba po prawej stronie wymaga dokręcenia lub uszczelka do wymiany.Niestety żeby dostać się do tego trzeba wyjąc silnik z ramy ! !Macie jakieś pomysły?
wolf - 2011-06-07, 22:23

Moze masz tak jak u mnie bylo, zeby odkrecic to ustrojstwo co zaznaczyles raczej trzeba wytargac silnik? gdzyz nie ma dostepu przez rame do srob od tego.
A wracajac, luknij lepiej powyrzej, tam gdzie idzie dekiel od alternatora i kable co wychodza (w okolicach tego trojkatnego rogu dekla, nad tym ustrojstwem co zaznaczyles). U mnie z tamtad spierniczal olej i przed wymiana oleju kupilem nowa uszczelke ale coz zaledwie po 100milach puscilo w tym miejscu, zlalem olej i nowa uszczelka. Znowu to samo po jakims czasie, wiec wkoncu nie chcialo mi sie znow zlewac oleju, to przechylilem moto na strone wydechow, opierajac na gmolu (uwaga na wydech). Poczekalem az splynie olej na tamta strone silnika, odkrecilem dekiel i gdzie sie dalo pod nowa uszczelke, do okola wybieraka i pod uszczelki od kabli, posmarowalem masa uszczelniajaca DIRKO (zaden silikon! tylko to). Wytarlem troche oleju co sie uronilo, zakrecilem, dolalem ciut potem oleju... i wlalaaaaa smiga i spokoj. Trzeba tylko wytrzec ladnie ta paste co wyplynie, poki swierze dookola.
Ja lepszego sposobu na ten wyciek nie znalazlem i dobrze ze znajomy mechanior mi podpowiedzial taki sposob :brawo:

seba75 - 2011-06-07, 22:48

Dzięki Wolf za podpowiedź.Wymienię najpierw uszczelkę i zobaczę czy nadal będzie ciekło. Cały czas mam nadzieję że nie będę musiał wyciągać silnika.Już obmyślam plan "B" polegający na dorobieniu narzędzia które pozwoli mi poluzować te trzy niedostępne śruby i wtedy może uda mi się napchać tam jakiegoś uszczelniacza i wszystko mocna dokręcić .
Arcon - 2011-06-07, 22:53

Takim zwykłym kluczykiem imbusowym 90 stopni nie idzie tam dosięgnąć, nawet takim co pozwala odkręcać pod kątem? Tam jest mały moment, 10 Nm, więc aby tylko złapać, to śruba powinna ruszyć.

Mam fotkę ze swojego moto po zdjęciu dekla alternatora, to ta górna lewa śruba od pokrywy smoka jest doskonale widoczna, i przynajmniej ze zdjęcia wydaje się, że da się odkręcić.

seba75 - 2011-06-07, 23:07

Problem jest na pewno z tymi dwiema po prawej stronie trzymającymi większy element.Jest tam niecały cm luzu od ramy.Próbowałem już kombinerkami ale nic to nie dało.
Arcon - 2011-06-07, 23:12

No to nieźle, aż sobie to z ciekawości obejrzę jutro. Ale jedyne, co mi w tej chwili przychodzi do głowy, to przyciąć taki mały kluczyk imbusowy z tej krótszej strony najkrócej, jak się da. Tylko nie mam pojęcia, czym ciąć CrV :nie_wiem:
migdał - 2011-06-08, 08:37

wymieniłem wczorar uszcelniacz w czujniku oleju z dołu silnika też był mały wyciek
seba75 - 2011-06-08, 20:10

pomysł z przycięciem imbusa nie wypalił kolanko się nie mieści.Wiecie może czym najlepiej złapac te śruby od zewnątrz?
blady00 - 2011-06-08, 20:52
Temat postu: cd
może spróbuj odciąć kawałek imbusa tak aby tylko troszkę włożyć w otwór i aby kawałek wystawał , złapać wystający kawałek kluczem widlastym
Arcon - 2011-06-08, 22:44

Shit, właśnie wróciłem z garażu, tam faktycznie na nic nie ma miejsca pomiędzy tymi śrubami a ramą :/ Możesz spróbować jeszcze złapać od zewnątrz żabą zaciskową. Ale nawet jeśli uda Ci się to odkręcić, to z uszczelnianiem silikonem to ja bym uważał - to jest główny trakt olejowy i jeśli kawałek masy się oderwie i pójdzie dalej - to umarł w butach.
Andrzej11 - 2011-06-09, 00:01

Arcon napisał/a:
Takim zwykłym kluczykiem imbusowym 90 stopni nie idzie tam dosięgnąć, nawet takim co pozwala odkręcać pod kątem? Tam jest mały moment, 10 Nm, więc aby tylko złapać, to śruba powinna ruszyć.

seba75 napisał/a:
pomysł z przycięciem imbusa nie wypalił kolanko się nie mieści.Wiecie może czym najlepiej złapac te śruby od zewnątrz?


Utnij imbusa i dospawaj do kawalka blaszki o grubosci okolo 3 mm, może wtedy się zmieści.

seba75 - 2011-06-18, 19:38

Wymienilem uszczelke pod pokrywa alternatora, uszczelniacze na walku zmiany biegow, odkrecilem ucietym imbusem te niedostepne sruby i przykrecilem je na nowo bez zadnego uszczelniacza.Okazalo sie ze jedna z nich (ta gorna) byla luzna.Teraz olej cieknie w innym miejscu :beczy: z przodu pod uszczelka pokrywy alternatora.Przy okazji mam pytanie czy uszczelki trzeba smarowac olejem przed skreceniem elementow?Dokrece jedna ze srub wiekszym momentem to moze wyciek ustanie.
Rumun1983 - 2011-06-18, 20:09

ja wymieniałem dekiel z lewej strony, zdemontowałem wszystko co było konieczne, założyłem nowy simmering od wałka zmiany biegów, nową uszczelkę dekla położyłem razem z masą uszczelniającą (20zł jakaś niemiecka) i wszystko jest narazie w porządku, zrobiłem już po w/w wymianach jakieś 1500km i sucho.
seba75 - 2011-06-18, 20:44

Te mase uszczelniajaca dales po dwoch stronach uszczelki?mam taki preparat ( uszczelka w plynie) specjalny do motorow ale stosuje sie go bez uszczelki.
Rumun1983 - 2011-06-19, 09:57

Uszczelkę również założyłem, a masę uszczelniającą dałem z dwóch stron uszczelki (dla pewności ;D ) posmarowałem najpierw od strony silnika poźniej włożyłem uszczelkę a na koniec posmarowałem uszczelkę no i założyłem dekiel. Dokręciłem go lekko a po dwóch czy trzech godzinach dokręciłem na maksa.
rafuss - 2012-01-26, 21:23

[ Dodano: 2012-01-26, 21:25 ]
Rumun1983 napisał/a:
ja wymieniałem dekiel z lewej strony, zdemontowałem wszystko co było konieczne, założyłem nowy simmering od wałka zmiany biegów, nową uszczelkę dekla położyłem razem z masą uszczelniającą (20zł jakaś niemiecka) i wszystko jest narazie w porządku, zrobiłem już po w/w wymianach jakieś 1500km i sucho.

A powiedz kolego czy do wymiany tego uszczelniacza na wałku od zmiany biegów musiałeś wyjmować silnik z ramy czy miałeś jakiś inny sposób na odkręcanie niedostępnych śrub?

Rumun1983 - 2012-01-27, 18:13

Nie wyjmowałem silnika z ramy. Jak chodzi Ci o te śruby co są blisko ramy to z tego co pamiętam to dorabiałem imbus-tylko nie pamiętam czy wystarczyło żeby z jednego końca był krótszy. W każdym razie całego silnika nie ruszałem napewno. Było sporo kombinacji żeby wyciągnąć ten dekiel ale jeszcze więcej się orobiłem z montażem wszystkiego do kupy, dobrze że tata mi pomógł.
mobi - 2012-01-27, 19:00

Witam draga ma dopiero od miesiąca , i mam też wyciek w tym miejscu?.Jak się dobrze przyjrzałem to wyciek oleju jest spod czujnika biegu jałowego (czujnika luzu).U mnie nie cieknie od razu ale jak stygnie po jakimś czasie zbierają się właśnie w tym miejscu plamki oleju. Byłem przed chwilą w garażu i były kropelki zdjąłem tą mała chromowaną pokrywkę (półksiężyc). I z pod tego czujnika delikatnie się soniczny .Motor na boczce jest tak przechylony że olej znajduje sobie traskę i kończy właśnie pod tym dekieliem z trzema srubami .N a wiosnę spuszczę olej zdemontuje czujnik i go uszczelnię pozdrawiam.

Ps a ta masa uszczelniająca to tylko silikon kałczukowy.

rafuss - 2012-02-19, 11:11

Piszecie koledzy o wymianie simmeringów na wałku od zmiany biegów, ale moim zdaniem ten wałek nie znajduje się w części olejowej, tam nie powinno nic cieknąc, a na pewno przez simmeringi na wałku-chyba ,że się mylę. Ponizej foty.
mobi - 2012-02-20, 09:25

Odkręć ten mały dekiel co jest wcześniej na zdjęciu i zobacz czy nie sończy się z pod czujnika.Olej potrafi się zebrać pod tą klapą co zdjąłeś .
Pozdrawiam

rafuss - 2012-02-20, 19:10

mobi napisał/a:
Odkręć ten mały dekiel co jest wcześniej na zdjęciu i zobacz czy nie sończy się z pod czujnika.Olej potrafi się zebrać pod tą klapą co zdjąłeś .
Pozdrawiam

Oki zdejmę popatrzę ale mówisz że ewentualnie cieknący olej z czujnika gdzie się zbiera? pod tą dużą kapą czy pod tą małą osłaniającą przekładnię Cardana?

mobi - 2012-02-21, 07:57

Olej zbiera się pod klapą którą zdjąłeś wygląda to tak jakby z pod tego wałka ciekło .Jak motor stoji na bocznej stopce olej znajduje sobie trasę i tam ląduje .Ten czujnik znajduje się za tą mniejszą pokrywą (duży plastykowy przykręcany na trzy śruby i podłączony do niego kabelek ). Można ja zdjąć nie odkręcając drugiej klapy . Sprawdzałam z pięć razy olej zbiera się w tym miejscu .Na wiosnę przy wymianie oleju zdejmę i uszczelnię czujnik .
Pozdrawiam

rafuss - 2012-02-21, 20:19

dziękuję za szczegółową pomoc czujnik wykręcony czerwony oring wydawał się w dobrym stanie zostawiłem więc i skręciłem do kupy. Po wymianie oleju postawiłem na bocznej stopce i jutro zobaczę czy wyciek został opanowany :)
mobi - 2012-02-22, 07:39

Dodam iż ciekło po odpaleniu i rozgrzaniu moto jak stygł.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-22, 07:50 ]
Wyciek opanowany oring.(troszkę silikonu i po robocie). Trzeba uważać przy dokręcaniu czujnika lubi pęknąć.
Pozdrawiam

Kali - 2012-06-19, 22:03

Witam,

Ostatnio zauważyłem że, w czasie jazdy wycieka mi niewielka ilość oleju z plastikowej śruby po lewej stronie silnika (plastikowa śruba z gumową uszczelką), nigdzie nie znalazłem informacji o takich przypadkach, zastanawiam się czy to powód do zmartwień, czy może wymienić uszczelkę pod śrubą itp... Poziom oleju jest na razie stabilny, ale wyciek jest denerwujący.
Dokręcić śruby mocniej się już nie da, nie chcę jej uszkodzić, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Będę wdzięczny za pomoc.

witek1965 - 2012-06-19, 22:41

Kali napisał/a:
czy może wymienić uszczelkę pod śrubą
no jasne, że tak. I zapraszam do Przywitalni

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group