YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Pali OLEJ :(

Pipen - 2011-04-11, 07:53
Temat postu: Pali OLEJ :(
Niestety kupiłem "złomka"
Po kupnie mojego DS wymieniłem olej filtry itp.
Przejechałem sobie pięknie 150km no i okazało się że spaliłem 0,5l oleju.:(
Co rodzicie ??

Nie wiem czy go remontować...
Ile kosztować może przegląd silnika od podstaw??

POMOCY

spining - 2011-04-11, 09:22

jakos nie chce mi sie wierzyc, ze po 150 km spalil 0,5 l oleju

sprobuj dolac do stanu i skontroluj po kolejnych 150 km (postaraj sie uzupelnic i sprawdzic w tym samym miejscu (np.garazu) i tym samym ustawieniu motocykla)

Grzegorz Anis - 2011-04-11, 09:28

Pipen, sprawdź jeszcze filtr powietrza, zobacz czy tam nie masz zgubionego oleju.
soft - 2011-04-11, 09:40

Jedyna rada to zalać troszkę gęstszy olej:
Może Castrol ACT EVO 4T 20W40
To olej mineralny o bardzo wysokich parametrach.

Pipen - 2011-04-11, 10:23

może jescze informacja:
motor bardzo kopci z komina (pierwszy gar) dym biały

Demolka - 2011-04-11, 10:27

To pierścienie, jednak naprawa i to obu garów, tak myśle po tym dymie.
Przed rozbiórką radził bym jednak spotkanie u mechanika, może ciśnienia pomierzyć, to też jakaś wskazówka 8)

Pipen - 2011-04-11, 10:43

no jasne trz3eba kombinować
A cenowo jak to może wygladać??

witek1965 - 2011-04-11, 11:14

Pipen napisał/a:
A cenowo jak to może wyglądać??
wszystko zależy ile kosztują tłoki i pierścienie. Wymiana samych pierścieni może nie być wystarczająca.
Tak jak pisze Demolka, trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania, prosta czynność i dużo powie, jedna po takim dużym zużyciu oleju nic dobrego wróżyć nie można.
Pierścienie (komplet w USA) to koszt 20 $ tłok 65$-75$ ile w kraju, nie wiem. Ponadto trzeba sie liczyć ze szlifem i tłokami oraz pierścieniami nadwymiarowymi, a tutaj ceny to najlepiej określi zakład, który wykonuje te usługi. Oni dokonują pomiaru i doboru części.

Pipen - 2011-04-11, 11:18

jest możliwość że olej dostaje sie gdzieś z góry? tzn. przez zawory>??
komboj - 2011-04-11, 11:26

No może pocieknąć jak uszczelniacze zaworowe zużyte.Ja też miałem kopciucha z jednego cylindra,ale okazało się,że to przez zalany cylinder.Benzyna wlała się do oleju i miałem chyba tam poziom o 2 metry za wysoki :hahaha: ,dymił,że nie było widać okolicy.
Ziółek - 2011-04-11, 11:32

Pipen napisał/a:
Nie wiem czy go remontować...


Możesz wystawić w dziale "Sprzedam" ... zaraz pojawią się komentarze że to pewniak bo od forumowicza i żeby brać w ciemno. :hahaha:

A w temacie to ewidentnie bierze Ci olej i go przepala skoro tak dymi z komina. Oczywiście jeśli dymi już na rozgrzanym, bo na zimnym silniku to nic nadzwyczajnego jak trochę leci z komina. Ważny tez jest kolor tego "dymu".

Tylko jeśli po 150km spalił 0,5L to ... nie chce Ci straszyć. Jedź do mechanika a nie szukaj diagnozy na forum.

apstryk - 2011-04-11, 12:17

Zgaduję że to Twój pierwszy motocykl, więc ośmielę się zadać jeszcze jedno pomocnicze pytanie: skąd wiesz, że spalił 0,5 litra?
Jeśli po wymianie wlałeś olej do odpowiedniego poziomu w oczku i pojechałeś w trasę, a po powrocie dolałeś 0,5l, to może wszystko jest w porządku? Po wlaniu olej nie wypełnia wszystkich zakamarków i kanałów w silniku, zwłaszcza po wymianie filtra. Rozprowadza się dopiero przy pierwszym uruchomieniu. Mogłeś więc po prostu dolać do poziomu nominalnego. Pamiętasz ile wlałeś? Cały silnik mieści 3,2 l, przy standardowej wymianie wlewa się 2,6 l, przy wymianie z filrem 2,8 l (dane dla 650).
Trzymam kciuki, że to tylko to

Pipen - 2011-04-11, 13:08

wlałem 2,7 litra wymieniałem filtr oleju.
witek1965 - 2011-04-11, 13:56

Pipen,

Punkt. 1 ciśnienie sprężania.
Punkt2 ciśnienie sprężania z zalanym cylindrem ok. 2 ccm oleju.
Jak po oleju ciśnienie wzrośnie to pierścienie, jak nie to uszczelnienia trzonków zaworowych. Tak czy siak dobry mechanik. Więcej na forum nikt ci nic nie powie, bo to byłoby wróżenie z fusów. Silnik trzeba rozebrać i tyle.
Przykro mi, ale taka jest naga prawda.
Mam speca, który jest w stanie zrobić to za ok. 600-800 zł ( robocizna-rozebranie i złożenie) ale co do części to na twojej głowie, lub po zaakceptowaniu ceny. Ewentualne koszty szlifu itd, wg ceny jaką wystawi zakład szlifierski.

soft - 2011-04-11, 19:21

Jaki przebieg ma ta maszyna ?

Być może trzeba jeszcze zwrócić uwagę na luzy wału korbowego oraz luzy na prowadnicach zaworów.

Podaj przebieg ....

witek1965 - 2011-04-11, 19:27

soft, jak mechanior rozbierze silnik to sprawdzi wszystko. Przebieg to nie jest istotny bardzo parametr ( pod warunkiem, że nie jest to 200 tysięcy lub więcej) . Jak ktoś go przegrzał solidnie, a jest to przecież możliwe, to może mieć nawet tysiąc i będzie do szlifu wszystko, z wałem, włącznie. Mus rozbierać silnik, nasze gdybanie to wróżenie z fusów.
soft - 2011-04-11, 19:31

Dokładnie tak.
Ale kolega niech pogada z mechaniorem, a potem sprawdzi e-bay bo ceny cylindrów z tłokami do 650-tki rozpoczynają się od 50$ za komplet, a całe silniki oscylują w granicach 700$.

Silnik może być ciężko kupić z powodów celnych ale komplet cylindrów z tłokami - żaden problem.

Tylko niech to mechanior zobaczy i Ci powie co kupić.

Pipen - 2011-04-12, 06:44

Wilekie dzieki chłopaki.. Umowiłem sie na piątek z mechanikeim także bede was informował i prosił pewnie o rady co do części..

Wielkie DZIKEKI WSZYSTKIM:)

SATURIAN - 2011-04-12, 08:46

A może by poszukać silnika w Polsce u ludzi , którzy sprowadzają moto. Mają przecież także moto na części.
Pipen - 2011-04-12, 08:57

no tak zobaczymy co mechanik powie czy warto go robić czy też nie.

Jeśli trzeba będzie to poszukamy silnika w polsce.

Kozak_Barabasz - 2011-04-13, 23:43

Jaki masz przebieg tego motocykla ?
Bo to pierwszy taki egzemplarz u nas :]

Pipen - 2011-04-14, 07:16

38 tyś .. od 2009 w polsce
miodzik - 2011-04-14, 09:11

Nie wierz w ten przebieg. I to wcale nie z powodu silnika. 2700 na rok to strasznie mało.
Co do silnika, jak już będzie zrobiony daj znać co jak i za ile. Może komuś się przyda.

Pipen - 2011-04-15, 07:44

Więc tak kolegi jade dzisiaj do mechaniora w związku z tym że "złomek" spalił tyle oleju...
Będe przy naprawie więc na co zwrócić szczególną uwage poza tym że mechanik jest trzeźwy??

kostass - 2011-04-15, 11:12

Jak bedziesz wiedział co potrzebujesz daj znać dam ci namiary na kogos kto sprowadza moto z Hameryki .
Pipen - 2011-04-15, 11:32

s prowadzenie całego silnika?? jak to się ma??
witek1965 - 2011-04-15, 15:11

Cytat:
Będe przy naprawie więc na co zwrócić szczególną uwage poza tym że mechanik jest trzeźwy??


na to czy wie co robi ?
silnik po pomiarze ciśnienia sprężania ( wynik jakiś będzie ) i tak trzeba wyjąć z motocykla.

zdemontować cylindry, dokonać pomiaru średnicówką mikrometryczną ( warsztat szlifierski to robi i wydaje opinię czy należy dokonać szlifu i ile to będzie kosztowało, sprawdzić stan uszczelnień zaworów, oraz jak już jest wszystko wybebeszone stan panewek i dokonać pomiaru wału-również szlifiernia. Jeżeli wynik pomiaru mieści się w nominale to i tak bym kupił nowe panewki. Teraz pytanie ile kosztuje szlif ( to akurat nie będzie drogie) i ile kosztują tłoki i pierścienie. Chyba, że jakimś cudem tylko pierścienie do wymiany, co jest raczej nierealne skoro tyle oleju pije. Mechanik jedynie to ma rozebrać i nie pogubić części. Reszta w rękach szlifierni.

Pipen napisał/a:
s prowadzenie całego silnika??


pytanie w jakim stanie kupisz silnik ? reklamacji raczej nie będzie a po szlifie masz silnik jak nowy.

Pipen - 2011-04-15, 15:20

a jaki maksymalnie slif można wykonać no i o ile zwiększy on pojemność?
soft - 2011-04-15, 15:51

Zadaniem szlifu nie jest zwiększanie pojemności. Szlify wykonuje się jako dziesiątki milimetrów - często 0,5 mm. (całe nic dla pojemności).

Pojemność po szlifie na dwóch cylindrach zwiększy się o niecałe 5 cm na pojemności całkowitej motocykla.

Pipen - 2011-04-16, 08:27

koledzy potrzebuje bardzo pilnie pierścienie nominalne...
Proszę o pomoc gdzie kupi i za ile...

witek1965 - 2011-04-16, 10:09

jeżeli pilnie to serwis, ale jesteś pewny, że tylko pierścienie ? cylindry i tłoki były mierzone przez doświadczonego speca (w zakładzie szlifierskim)
Pipen - 2011-04-16, 18:10

niestety muszę zrobic narazie tyle bo brak mi funduszy... :( Wypadek losowy mały...:(
witek1965 - 2011-04-16, 19:48

Pipen, niemniej jednak, jak to wszystko będzie na wierzchu, a będzie to podjedź chociaż do szlifierni z cylindrami i tłokami, niech pomierzą. Grosze wezmą, albo nic licząc na klienta. Będziesz wiedział na czym stoisz.
Pipen - 2011-04-18, 07:02

witek1965, może dla całkowitej pewności wymienić komplet cylinder tłok i pierścień.. ??
apstryk - 2011-04-18, 09:49

znaczy cały silnik byś wymienił...
cylindrów się nie wymienia, bo są częścią bloku silnika, można je co najwyżej przeszlifować, co wiąże się z dopasowaniem nowych tłoków i / lub pierścieni

Pipen - 2011-04-18, 10:04

no i może tak zrobić co??
Kozak_Barabasz - 2011-04-18, 11:29

Najlepiej.
Wtedy masz generalny remont silnika i wiesz, że będzie Ci służył.
Chyba, że go chcesz szybko sprzedać .....

Pipen - 2011-04-18, 11:30

tak myślę ze generalny remont zrobie ... tyle ze ile może to wynieść ?? zrobi ktoś kosztorys??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group