YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Śruba z dziwnym gwintem

moondek - 2011-04-04, 09:37
Temat postu: Śruba z dziwnym gwintem
Zmieniam mocowanie spacerówek do gmoli i mam pewien problem z dopasowaniem śruby do spacerówki. "Fabryczna" śruba posiada inny gwint (ściślejszy) od naszych standardowych śrub. Na 3 zwoje naszego standardowego gwintu przypadają 4 w tej śrubie, którą mam. Domyślam się, że chodzi o angielską, albo amerykańską normę gwintowania.
Nie wiecie czasem, gdzie można w Polsce (najlepiej w Warszawie) kupić śruby z nierdzewki z takim nietypowym gwintem?

vaaks - 2011-04-04, 09:46

Asmet Al. Jerozolimskie
Dawid Z. - 2011-04-04, 09:48

Z tego co piszesz to jest to gwint drobnozwojony. Wpisz w jakiejś wyszukiwarce i coś na pewno znajdziesz.
Demolka - 2011-04-04, 09:54

Musisz do sprzedawcy pójść ze śrubą i na wzorniku sprawdzić (lub fachowca oku). Ja przypuszczam (piszesz, że drobniejszy), że jest to gwint metryczny drobnozwojowy 1,25 (tzw. normalny to 1,50), ale przy nawale motocykli i części z Ameryki czy wogóle krajów zbliżonych do miar calowych może być to każdy inny gwint calowy.
moondek - 2011-04-04, 10:09

Bardziej mi to podchodzi pod gwinc calowy...
vaaks napisał/a:
Asmet Al. Jerozolimskie

Dzwoniłem już do nich, ale gość był jakiś małorozmowny, a co drugi wyraz to "problem"... Nie wiem, może trafiłem na tzw. poniedziałkowy dół... ;)

Arcon - 2011-04-04, 10:19

Możesz jeszcze spróbować tu:

P.P.H.U. Gamet
Warszawa, ul. Radzymińska 147
tel/fax: (022) 678-01-78

witek1965 - 2011-04-04, 10:29

moondek napisał/a:
Bardziej mi to podchodzi pod gwinc calowy..


Jeżeli jest kłopot z kupnem, to zawsze można dorobić. Tylko trzeba wiedzieć co to ma być.

Demolka - 2011-04-04, 10:51

Zapytaj w jednym czy drugom warsztacie somochodowym czy ślusarskim lub innym używającym śrub gdzie kupują śruby. W samej Zielonej Górze jest kilka firm od śrub, niemożliwe żebyś nie znalazł wielu w Warszawie.
moondek - 2011-04-04, 10:58

W przerwie lunchowej podjadę do Asmetu i dam znać, co i jak :)
witek1965 - 2011-04-04, 11:12

Demolka, jeżeli to faktycznie gwint calowy to nie kupi takiej śruby, zwłaszcza z nierdzewki, w sklepie handlującym śrubami, gwoździami itd. bo to jest nietypowa śruba na naszym bądź co bądź metrycznym rynku.
Maniu_85 - 2011-04-04, 11:27

Ja miałem ten sam problem gdy montowałem oparcie pasażera. Potrzebowałem 2 dłuższych śrub od moich o jakieś 1.5cm no i pojawił się problem. Zjechałem pół miasta z sklepami typowo śruby itd i kicha wszędzie standardowy gwint, w jednym mieli ale kolor czarny i tylko pół cm dłuższe, wziąłem je w ostateczności gdybym nic nie kupił. Wracając do garażu widzę sklep z częściami rolniczymi itd. Wchodzę pytam się młodego stażysty czy z takim gwintem coś znajdę a on raczej nie, aż wkońcu podszedł do mnie pracownik zapytał co potrzeba, pokazałem mu śrube. Wziął do ręki specjalni miernik gwintu, zmierzył jaki jest. Śruby miał w różnych długościach. Wybrałem jaką potrzebna. Jedyny minus że te nie były na imbus jak moje tylko na zwykły klucz. Przykrecone oparcie jest :-) jestem zadowolony :) Więc jak będziesz szukał to najprędzej możesz spotkać w sklepie typowo z maszynami narzędziami rolniczymi. Części do ciągników itd.
moondek - 2011-04-04, 11:30

Mam sąsiada, który pracuje w serwisie Land Rovera, w razie czego do niego uderzę. No bo gdzie, jak nie w typowo angielskiej marce szukać szczęścia? :P
witek1965 - 2011-04-04, 11:31

Maniu_85, ale nadal nie wiemy czy rozmawiamy o śrubie z drobnym gwintem metrycznym, czy z gwintem calowym. Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy.

[ Dodano: 2011-04-04, 11:32 ]
równie dobrze mozna póść do ASO ROVERA albo ROLLSROYSA i tam popytać. W końcu to sa angielskie wozy i gdzieś tam taka śruba może mieć zastosowanie :nie_wiem:

moondek - 2011-04-04, 12:13

witek1965 napisał/a:
Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy

Witek, dzięki za dobre słowo :pokooj:

witek1965 - 2011-04-04, 13:53

moondek napisał/a:
"Fabryczna" śruba posiada inny gwint (ściślejszy) od naszych standardowych śrub. Na 3 zwoje naszego standardowego gwintu przypadają 4 w tej śrubie, którą mam. Domyślam się, że chodzi o angielską, albo amerykańską normę gwintowania.



Nie gniewaj się Moondziu, ale z takim zapytaniem to cię wyśmieją w każdym sklepie czy warsztacie.
W technice obowiązują parametry. Śruby mają rożne rodzaje gwintów i wielkość. Podaj mi je a ja załatwię ci po koleżeńsku dorobienie z nierdzewki i wyślę.

Nawet nie podałeś długości, ani średnicy. Wcale nie musi być gwint calowy, tylko metryczny "drobozwojny". Więcej danych.

tu masz pomocną tabelkę http://lwcad.republika.pl/r_gw_cal.htm gwintów calowych
i metrycznych http://lwcad.republika.pl/r_gw_metr.htm

nie wymagaj od nas jasnowidzenia

Maniu_85 - 2011-04-04, 14:01

witek1965 napisał/a:
Maniu_85, ale nadal nie wiemy czy rozmawiamy o śrubie z drobnym gwintem metrycznym, czy z gwintem calowym. Dobra radźcie sobie, bo tak do niczego nie dojdziemy.

[ Dodano: 2011-04-04, 11:32 ]
równie dobrze mozna póść do ASO ROVERA albo ROLLSROYSA i tam popytać. W końcu to sa angielskie wozy i gdzieś tam taka śruba może mieć zastosowanie :nie_wiem:


Tego to już nie wiem nawet nie wiem jak rozpoznać czy to gwint metryczny czy calowy?

moondek - 2011-04-04, 14:03

witek1965 napisał/a:
Nie gniewaj się Moondziu, ale z takim zapytaniem to cię wyśmieją w każdym sklepie czy warsztacie.

Witek, nie gniewam się :) Wróciłem właśnie z Asmetu. Pan sprzedawca wziął śrubę, zmierzył suwmiarką, uśmiechnął się (nie wyśmiał!) i za chwilę miałem to, czego szukałem. Niestety mieli tylko śruby ocynkowane, więc nadal będę szukał wersji z nierdzewki, niemniej tymczasowo mam problem rozwiązany.
Jeżeli chce Ci się mi pomóc, to podaję Ci pełne oznaczenie śruby:

3/8x1 1/4 DI- N931 8.8

Powodzenie! :)

darkside - 2011-04-04, 14:04

witek1965, jaki jest koszt dorobienia takich śrub z nierdzewki ? Mam ten sam problem w spacerówkach co nasz "szpec gfffintowy" ;D ;D
witek1965 - 2011-04-04, 16:20

jak tutaj nie znajdziecie http://www.bolt-sklep.pl/...ew=3&sort=price
to zapytam co i ja i dlaczego tak drogo.
Wytrzymałości 8.8 nie uzyska sie z nierdzewki. Ale w tym przypadku nie musi być tej klasy

winiar - 2011-04-04, 16:53

moondek, zobacz w Asmet ale na Bartyckiej. Tam są kumaci sprzedawcy i jeśli u siebie nie znajdą to powiedzą Ci gdzie to dostaniesz. Piszę o tym z doświadczenia. Nie zawsze we wszystkich Asmetach jest ten sam asortyment. Dużo śrub z nierdzewki jest w Wurth. Napewno jest na Modlińskiej bo przejeżdzam obok.
darkside - 2011-04-04, 17:23

zakup na opakowania więc wychodzi cholernie droga :evil: za 2 sruby kolo 70zl z wysylką, a moje spacerówki to koszt 90-100zl ;/
witek1965 - 2011-04-04, 18:53

moondek, jak nie znajdziesz do jutra to daj znać. Dorobi się. ;D
Demolka - 2011-04-04, 20:07

witek1965 napisał/a:
Demolka, jeżeli to faktycznie gwint calowy to nie kupi takiej śruby, zwłaszcza z nierdzewki, w sklepie handlującym śrubami, gwoździami itd. bo to jest nietypowa śruba na naszym bądź co bądź metrycznym rynku.

Ja moondkowi proponowałem szukanie sklepu ze śrubami, a nie gwoździami itd.
Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym".
Istnieją już specjalistyczne sklepy, musi moondek po prostu popytać o dobry sklep z normaliami 8)

witek1965 - 2011-04-04, 21:33

Demolka, podrzuciłem Moondkowi specjalistyczne sklepy, w poście który zacytowałeś miałem na myśli sklepy z typowym asortymentem. W Głogowie sa takie dwa. Gwoździe każdy kaliber, nakrętki, podkładki, śruby - każdy kaliber, ale wszystko metryczne a tu nie dość, że calowa to jeszcze ma być z nierdzewki.

http://www.stalmut.pl/sru...pienia-p-7.html

http://www.bolt-sklep.pl/...ew=3&sort=price

Demolka napisał/a:
Co do naszego rynku pełnego Land RoVerów, Harleyów , Fergussonów, Tata itd. nie nazywał bym go już "metrycznym".


:hahaha: wolne żarty



rynek nadal jest metryczny, bez względu na ilość tego na ulicach. Można wręcz powiedzieć, że udział tego segmentu jest symboliczny.
Zadzwoń do jakiegokolwiek sklepy specjalizującego się w tej branży i zapytaj, kiedy ostatnio ktoś pytał o calowe śruby i kiedy mieli w sprzedaży, oraz ile sprzeali kilogramów tych calowych, a ile ton tych metrycznych.. Śruby do pojazdów kupuje się w servisie, jeżeli nie są to typowe śruby i nie można kupic ich w każdym sklepie "metalowym".. Przykład śruba do zacisku hamulcowego opla Astry-nawet w systemie nie oznaczyli, ze to gwint calowy, ale po podaniu danych koleś przyniósł z magazynu i sprzedał. Sprzedał śrubę do zacisku hamulcowego Opel Astra 1998 rok, a nie 5/8 '' x 2'' Czy jest jakaś różnica-dla mnie żadna, dla tego sprzedawcy-astronomiczna. Nigdy w życiu by jej nie znalazł na magazynie po podaniu wymiaru ot co.

gery73 - 2012-02-17, 08:49

Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej. Tam jest śruba fi10 o skoku gwintu 1,25. Przynajmniej u mnie. Narzynka z 8 złoty i uchwyt załatwi sprawę.

Pozdrawiam

komboj - 2012-02-17, 09:56

M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm.
1.25mm to śruba M8.

witek1965 - 2012-02-17, 10:09

komboj napisał/a:
M10 ma skok 1.5mm,lub drobnozwojna-wtedy 1mm.


Coś tam słyszałeś, ale nie do końca i wprowadzasz ludzi w błąd.

M10 gwint zwykły skok 1,5
M10 drobnozwojny skok 1,25 1,00 oraz 0,75 do sprawdzenia w tabeli skoków gwintów metrycznych zgodnych z ISO oraz PN

[ Dodano: 2012-02-17, 10:11 ]
Cytat:

Z tego co ja wiem tam nie ma żadnej śruby calowej


sprawdziłeś Moondka spacerówki ? Czy telepatia. :nie_wiem: :poddajesie:

gery73 - 2012-02-17, 10:14

Oj kolega się myli, gwiny możemy wykonywać różnym skokiem m10 może być w skoku 0,75, 1 ,1,25, 1,5 tu jest śruba m10 1,25, a przynajmniej tak jest u mnie (bo nie chciał bym kogoś w błąd wprowadzić). Z tego co zdążyłem się zoriętować w motocyklach sprowadzanych z USA występują czasem modyfikacje gwintów np. przy zakładaniu osprzętu nie OEM-owego typu Kuriakiny i inne cholery - tam występują gwinty calowe np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2 ``
A oto zdjęcie narzynki którą się taki gwint wykonuje.


Ps nie mogę dodać tego zdjęcie - no nie umim
:) )




pozdrawiam gery73

witek1965 - 2012-02-17, 10:26

gery73 napisał/a:
Oj kolega się myli
to znaczy kto ?

Wracając do wypowiedzi -nie tylko w motocyklach sprowadzanych z USA występują problemy typu gwinty calowe, czy klucze calowe do śrub. A w Polsce to już nie można nic kupić z kolekcji Kuryakyna ? Włąśnie przerabiam ten temat z imbusami

[ Dodano: 2012-02-17, 10:33 ]
gery73 napisał/a:
np. u mnie mocowanie kierownicy jest śrubą 1/2


? ? ? standardowo kierownica jest mocowana do riserów dwoma śrubami imbusowymi na każdy riser i nie jest to śriba 1/2 " chyba, że masz na myśli same risery

gery73 - 2012-02-17, 10:49

NIe no Komboj oczywiśie - przecież nasze wypowoedzi się pokrywają.

Mam na myśli mocowanie od dołu półki czyli ryserów choć u mnie takowe właściwie nie występują bo mam kiere typu podwójne T jako całość. A jaki masz problem z tymi inbusami ?

pozdro gery

gshort - 2012-02-17, 10:51

Ludzie kochani Moondek zapytał o śruby a Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów.
Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu ;p

dla ciekawskich http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint

gery73 - 2012-02-17, 10:55

No cholera zima jest to można pogadać - a swoją drogą to może taki temat się przyda komuś kto będzie miał podobny problem w przyszłości.


pozdro gery73

witek1965 - 2012-02-17, 11:18

gery73 napisał/a:
jaki masz problem z tymi inbusami ?
no taki, że ich nie mam, a nie chciałem kupować kompletu calowych imbusów tylko po to, żeby przykręcić 4 śrubki.Dopasowałem torxy i jest miodzio


gshort napisał/a:
Pomijając fakt że Moondek pytał o śruby w kwietniu ;p
i zapewne już go nie interesuje, bo zamocował spacerówki. Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy pozamykać wszystkie tematy, bo zainteresowani już zaspokoili swoją ciekawość.
gshort napisał/a:
Wy zaczynacie doktoryzować się z rodzajów gwintów.
nie doktoryzujemy się, a jedynie prostujemy teorie jaki raczył nas uraczyć kolega komboj
Merlin - 2012-02-17, 16:00

Znów habilitacje?
Na zakończenie, proszę niech któryś Zielony zostawi w tym temacie sedno.

witek1965 - 2012-02-17, 16:24

Merlin, temat może iść do kosza w całości. Moondek śrubę dokupił, tyle, że ocynk, ale temat został rozwiązany - rozmiar i skok gwintu. I to jest sedno sprawy. Temat dotyczył elementu, który nie jest elementem stałym motocykla. Nie przyda się nikomu, bo ktoś inny może mieć spacerówki innego producenta i inną śrubę. Tak sądzę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group