YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - REMONT SILNIKA PO 50000???

sly1078 - 2009-03-01, 21:21
Temat postu: REMONT SILNIKA PO 50000???
Motocykl o drag starze 650 napisał o obowiązkowym szlifie cylindrów wymianie tłoków i docieraniu zaworów po 50000km A do tego, że w skrzyni zużywają się zębatki i skośne tryby wału
Jestem zszokowany tym artykułem
Mógłby ktoś się wypowiedzieć o tym remoncie. Czy redaktorowi się coś pomyliło, czy rzeczywiście tak jest

pan_wiewiorka - 2009-03-01, 21:28

Słyszałem, że Dragi potrafią przejechać bezproblemowo 70-80 tysięcy. Też czytając ten artykuł byłem zdziwiony wink
krokodyl - 2009-03-01, 21:37

Dragstar cieszy się opinią mało awaryjnego.
Myślę, że jego długowieczność zależy od tego w jaki sposób się z nim jeździec obchodzi. Systematyczne przeglądy, nie katowanie maszyny z pewnością pomogą mu dożyć sędziwego wieku.
Sam widziałem już motocykl, zajechany po 30 tyś na śmierć i taki co ma 78 tyś i nadal jeździ - a pojemność tego długodystansowaca to jedynie 500cc.
Dbajmy zatem o maszyny i nie wpadajmy w popłoch poartykułowy ;)
Wielu mil życzy Krokodyl
;D

shipp - 2009-03-01, 21:51

Silnik najbardziej dostaje po tyłku tuż po rozruchu, zanim się rozgrzeje. Tak więc nie odpalac niepotrzebnie na chwilę, nie pałowac a dojedzie i do 100 tys. I tego nam wszystkim życzę! ;D
Jacek - 2009-03-01, 21:59

To chyba był artykuł sponsorowany :x
Dawid Z. - 2009-03-01, 22:11

Ja w swoim mam zrobione 35 tyś. mil tj. ok 54600 km. i odpukać nie ma problemów, aby drugie tyle bez remontu.
sly1078 - 2009-03-02, 11:34

mój sprzęt ma na liczniku 30000 ale ile razy w nim manipulowano to nie wiem stąd moje obawy mam wielką nadzieję że się nie rozsypie jakiegoś pięknego dnia będę musiał zbadać ciśnienie to zobacze pozdrawiam Wasze maszyny lol
Kozak_Barabasz - 2009-03-02, 16:45

Tak k woli przypomnienia ;)

650: Ciśnienie w cylindrze: min 10bar, norm 11bar, max 12bar
1100: Ciśnienie w cylindrze: min 9bar, norm 10bar, max 11bar

Adam - 2009-03-02, 22:29

Ja u siebie mam przejechane 34000km (mniej więcej) rocznik 98 na koniec sezonu przy nie rozgrzanym silniku dziewnie mi pukało w pierwszym cylindrze okazało sie ze był luz na tłoku. Tłok został wymieniony do tegi pierścienie i motorek gada normalnie. Po takej wymianie chyba jest potrzebne dotarcie jeżeli sie nie myle tak?
Kozak_Barabasz - 2009-03-02, 22:36

Tak Adamie.
Tak około 3tys km masz docierania.

Madźka - 2009-03-04, 11:54

mam prośbę - jak ktoś ma możliwość to niech wrzuci skan tego artykułu,
nie kupowałam tej gazety

freeriders - 2011-03-10, 17:13

Dzisiaj przy okazji regulacji zaworów ( wymagały naprawdę minimalnej korekty ) postanowiłem sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Mój Drag Star przejechał już 55tys. km.
Zaopatrzyłem się w profesionalny manometr i przeprowadziłem pomiar.
Oto wyniki.
Zimny silnik - 11,7 bar ( tak samo na dwóch cylindrach )
Gorący silnik - 11,9 bar ( tak samo na dwóch cylindrach )

Myślę więc że zadbany silnik zrobi bez problemu dużo większy przebieg niż ten sugerowany w gazecie "Motocykl".
Pozdrawiam ;)

PIOTRUŚ - 2011-03-10, 17:35

no i pamiętajcie o docieraniu na ostro ;D

http://forum.scigacz.pl/a...html&highlight=

freeriders - 2011-03-10, 18:27

Pod tym tekstem przeczytałem trafny komentarz:
"Brzmi tak pięknie, jak z reklamy amerykańskich magnetyzerów" :)

hehe docieranie na ostro ;D

miodzik - 2011-03-11, 09:41

Oglądałem kilka maszyn z przebiegiem ponad 70000. Żadnych problemów.
Rysiek - 2011-03-11, 10:48

Ja mam stuknięte 80 kilo i nawet nie myślę o remoncie ;D
WADERA - 2011-03-11, 10:58

a ja mam 65 i gość mi kazał robić :nie_wiem: i zmieniłam mechanika :D
oldnita - 2011-03-11, 14:13

Dziś rozmawiałem z kumplem który poprzednio jeździł Virago to chyba mniej więcej podobne konstrukcje 130 000 bez żadnych problemów i poszła w następne ręce ;D
witek1965 - 2011-03-11, 14:24

WADERA napisał/a:
a ja mam 65 i gość mi kazał robić :nie_wiem: i zmieniłam mechanika :D
słuszna decyzja. Jak przyjedziesz na moto (wiesz kiedy) to sprawdzę ci ciśnienie w sprężania.

Pierwszy raz słyszę, żeby robić remont silnika tylko na podstawie przebiegu, bez zrobienia podstawowych testów. Przynajmniej by gość sprawdził ciśnienie sprężania w cylindrach-zawsze robi się na rozgrzanym do temp. 70 st silniku i przy sprawnym, w pełni naładowanym akumulatorze. W zależności od wyniku (jeżeli jest zły) robi się ponowną próbę z zalanym do cylindra olejem. Otrzymany wynik mówi o tym, czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, czy zawory.

A w ogóle o czym my rozprawiamy. Taka parodia silnika jak silnik 650 w naszym rodzimym maluchu potrafiła bez remontu wykręcić ponad setkę kkm, a porządnie zrobiony silnik japoński remont po 50 kkm. To byłby szok. Ciekawe co na to Yamaha.

WADERA - 2011-03-11, 14:28

Witek dzieki, ale o mały włos a dałabym sie namówić, :D
maniek - 2011-03-11, 15:00

Co niektórzy mechanicy wcisną każdy kit aby zarobić :nie_wiem:
freeriders - 2011-03-11, 16:30

Ja z ciekawości zmierzyłem również kompresje na zimnym silniku i wyszła prawie taka sama jak na rozgrzanym ( 0,2 bara różnicy ). Teoretycznie na zimnym silniku nie ma filmu olejowego i powinny wychodzić mniejsze pomiary, ale są tacy którzy twierdzą że zimny olej jest bardziej gęsty ( z tym oczywiście się zgadzam ) i podczas pomiaru na zimnym silniku wychodzi większa kompresja. W moim przypadku ciśnienie w garach jest lekko wyższe na ciepłym silniku.

WADERA - Masz jakieś niepokojące objawy ? Np ciężkie odpalanie na zimnym silniku lub odczuwalny spadek mocy ? Bo nie rozumiem po czym ten mechanik stwierdził konieczność remontu :)

WADERA - 2011-03-11, 17:21

nic takiego nie zauważyłam, a stwierdził bo zerknął na licznik, i powiedział żebym szykowała 2 kola :D
freeriders - 2011-03-11, 17:30

Z ciekawości pytałem mechanika w salonie Yamahy jakie przebiegi kręcą te silniki. Facet stwierdził że jest to nie wysilona "fałka" i taki silnik oczywiście używany zgodnie z jego przeznaczeniem wytrzyma około 200tys km.

Więc jeżeli nie widać żadnych niepokojących objawów to nie ma się czym przejmować. Dla świętego spokoju można zrobić pomiar ciśnienia.
Pozdro WADERA :)

WADERA - 2011-03-11, 17:35

;D i tak zrobię
miodzik - 2011-03-11, 18:12

Podparcie opinią eksperta.
Wiatr w Polu - 2011-03-11, 18:17

Nie, no jaja normalnie. Mechanik szuka kasy chyba. Według jakich przesłanek chce remont silnika robić? Według przebiegu? A może taką konieczność poprzeć jakimiś wskazaniami z tabeli przeglądów, z serwisówki? Nie dajmy się zwariować! Sprzedałem w jesieni draga z przebiegiem nieco ponad 70 tys. Miał się bardzo dobrze i nic, ani nikt (żaden z mechaników) nie próbował mi wcisnąć, że silnik się kończy i wymaga remontu.
miodzik - 2011-03-11, 19:33

No ja się nie dziwię, byłby to samobójca. Narażać się gościowi do którego podobny jest Chuck :nie_wiem: ;)
Demolka - 2011-03-11, 22:59

W "moim" servisie robiony był DragStar który przekroczył 300 tys. (kilometrów oczywiście).
Robione miał bardzo dużo bo cały nawet pordzewiał, tylko silnika nie trzeba było robi prócz regulacji. Pisałem już kiedyś o tym 8)

Colmann - 2011-03-24, 20:34

Grunt to dobry filtr ,olej pilnowanie poziomu regularne ustawianie gaźników i kontrola zaworów no i nie katowanie zimnego silnika
I każdy silnik pociągnie 100000
A jak ktoś nie dba to i honde VT chłodzoną cieczą zajedzie przed 50000
A artykuł jak artykuł pisał ktoś bez pojęcia i na podstawie zbiórczych opini
ludzi którzy w większości mają moto zajechane od handlarzy i w większości cofnięte liczniki ,które to standardowo z 60-100tys. cofane są na 20 -30 tys.
Zresztą tak samo jak z autami wujek zrobił 197000 polonezem caro na gazie jako taksówka dlaczego bo regularnie wszystko było pilnowane i wymieniane dopiero po takim przebiegu robiona była głowica i dalej przy 240000 pierwszy szlif i pierścienie no i przy 300000 dopiero denka tłoków się rozleciały.
Tak więc jak dbasz tak masz :)

empiq - 2011-03-25, 14:44

Właśnie sprzedałem swoją Janinkę z 40 tyś przebiegu, kupujący sprawdził ją dogłębnie w serwisie Yamahy - stan idealny!!! (tylko koła musieli dopompować). Wątpię, że za 10 tyś zrobi remont silnika ! ! :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group