|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elementy nadwozia - Demontaż przedniego koła
Zaker - 2010-09-25, 10:37 Temat postu: Demontaż przedniego koła Potrzebuję instrukcji/podpowiedzi: jak prawidłowo zdemontować i zamontować przednie koło, na co zwrócić uwagę aby nic nie spieprzyć - pomoże ktoś ?
arekw711 - 2010-09-25, 11:05
Zaker z przodem nie ma problemu musisz unieśc go do góry żeby później wyciągnąc koło , odkręcic śrubę zabezpieczającą na ladze w dolnej części , następnie ośkę koła i już jest twoje
Arcon - 2010-09-25, 16:47
A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy
fazzi - 2010-09-25, 18:55
jak ma orginalne przewody to guma sie do 2 metrow naciaga, gorzej ze stalowymi
Zaker - 2010-09-25, 21:53
Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
teraz mi to piszesz ?! było to tak: najpierw z pomocą dwóch kumpli ( podnośnik ) postawiłem moto na siporeksie ... ufff, później zrobiłem to co Arek podpowiedział ... ale koło nie chciało wypaść, więc kilka razy zdzieliłem je i wypadło ... łącznie z klockami hamulcowymi ... shock ; po załataniu dziury zaczęła się zabawa. Koło na miejsce wejść nie chciało, dopiero po przeanalizowaniu co zostało pominięte i rozkręceniu prowadnic tłoczków (czy bloczków hamulcowych), wprowadzeniu na miejsce czterech klocków i blaszki mosiężnej - bo też wypadła, udało mi się założyć kółeczko ... . Tak się przy tym spociłem , że wsiadłem na Yaćkę i przez trzy godziny wietrzyłem się jeżdżąc wokół komina ... Potrzeba matką wynalazku, ale po tej przygodzie to sobie sam będę klocki potrafił zmienić ... tylko podnośnik do moto kupię. kupię.
peter358 - 2011-02-22, 19:18 Temat postu: Demontaż przedniego koła Hej! Mój Drag ma kapcia Przednie koło. O ile utrzymanie stabilnej pozycji motocykla przy wykręcaniu tylnego koła nie jest większym problemem (już to przerabiałem) to moje pytanie do Was brzmi następująco - czy macie jakiś sprawdzony sposób na postawienie Draga 1100 w pozycji umożliwiającej odkręcenie przedniego koła przy pewności, że motor nie pierdyknie na żaden bok ani nie zjedzie do tyłu? Przy demontażu tylnego koła do podniesienia Gwiazdeczki użyłem kołka i siły własnych mięśni. Z przodem pójdzie nieco trudniej i na pewno zaopatrzę się w podnośnik.
jaro - 2011-02-22, 19:29
Dwie osoby i dwie opony, już to ćwiczyłem podnosicie za gmola opony pod silnik i gotowe. I najlepiej coś pod tylnie koło położyć, klin, cegła, coś.
Pawlo - 2011-02-22, 23:27
Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek?
A.R.T. - 2011-02-23, 00:18
Pawlo napisał/a: | Arcon napisał/a: | A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy |
Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek? |
w 1100 sa dwa zaciski hamulcowe prawy i lewy , opona nie chce sie zmieścić miedzy nimi dlatego warto odkręcić jeden zacisk aby sie nie meczyc. W 650 zacisk jest jeden wiec tego problemu nie ma
witek1965 - 2011-02-23, 02:21
no tak, sami spece. Klocki, zaciski, tarcze, a linka prędkościomierza to ?...... , a w zasadzie po co komu linka. Chyba trzeba do HP przenieść, albo jesień zrobić.
Pawlo, po prostu jest łatwiej i jest okazja przejrzeć zacisk, stan klocków takie tam niepotrzebne rzeczy.
jaro - 2011-02-23, 07:14
witek1965, w czym ? 1100 ?
witek1965 - 2011-02-23, 13:23
jaro, wypowiadali się właściciele obu modeli. Czy nie mozna zrobic pełnego opisu, z dopiskiem : różnice pomiedzy 1100 a 650 to................ . Ktoś kiedyś przeczyta, odkręci jak mu polecili ( zreszto właściciel 650) Pawlo napisał/a: | Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek? |
i padnie pytanie -gdzie mogę kupić ową... I po raz dziewiąty podasz adres www.moto...pl
Bakteria77 - 2011-03-08, 19:13
Mam pytanie, czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić.
miodzik - 2011-03-08, 20:00
Bo nie wykręciłeś zabezpieczenia (mała śrubka na imbus blokująca ośkę).
Bakteria77 - 2011-03-08, 20:31
Jeżeli mowa o tej z boku lagi to wykręciłem, a oś ani drgnie
miodzik - 2011-03-08, 21:02
W takim razie pozostaje jakaś chemia po stronie gwintu. Może WD40.
Bakteria77 - 2011-03-08, 22:26
Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś
miodzik - 2011-03-09, 08:47
Popsikaj jeszcze po drugiej stronie.
arekw711 - 2011-03-09, 08:57
Cytat: | czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić. |
Widocznie dawno nie była odkręcana lagi to stop jakiś chyba alupodobny , ośka jest stalowa zaśniedziało najwidoczniej , spróbuj tak jak koledzy radzą może jakiś odrdzewiacz lub coś podobnego , niech to trochą postoi zapuszczone tym preparatem , może wtedy puści
witek1965 - 2011-03-09, 14:51
Bakteria77 napisał/a: | Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś |
warsztat jakikolwiek, nawet wulkanizatorzy mają-pneumatyczny klucz udarowy i temat załatwiony w kilka sekund.
Bakteria77 - 2011-03-09, 19:16
Dobra, dzięki za rady, trochę chemii przerwa na piwko i oś poddała się.
Adam69 - 2011-11-06, 10:17
Witam odświeżając temat jak wysoko musi być przednie koło od ziemi żeby można je zdjąć , błotnik mam zdemontowany jest w malowaniu . Tak poza tym to potrzebuje je zdjąć by wymienić tarcze mam bicie przy hamowaniu i klamka pulsuje .
fazzi - 2011-11-06, 10:23
jesli nie masz blotnika to wystarczy 2 mm, poniewaz jak wykrecisz os to kolo wykulasz do przodu z blotnikiem rowniez nie trzeba podnosic zbyt wysoko ale niestety nie mierzylem ile to jest cm
|
|