YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elementy nadwozia - Demontaż przedniego koła

Zaker - 2010-09-25, 10:37
Temat postu: Demontaż przedniego koła
Potrzebuję instrukcji/podpowiedzi: jak prawidłowo zdemontować i zamontować przednie koło, na co zwrócić uwagę aby nic nie spieprzyć - pomoże ktoś ?
arekw711 - 2010-09-25, 11:05

Zaker z przodem nie ma problemu musisz unieśc go do góry żeby później wyciągnąc koło , odkręcic śrubę zabezpieczającą na ladze w dolnej części , następnie ośkę koła i już jest twoje
Arcon - 2010-09-25, 16:47

A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy 8)
fazzi - 2010-09-25, 18:55

jak ma orginalne przewody to guma sie do 2 metrow naciaga, gorzej ze stalowymi :hahaha:
Zaker - 2010-09-25, 21:53

Arcon napisał/a:
A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy 8)


teraz mi to piszesz ?! :hahaha: było to tak: najpierw z pomocą dwóch kumpli ( podnośnik ) postawiłem moto na siporeksie ... ufff, później zrobiłem to co Arek podpowiedział ... ale koło nie chciało wypaść, więc kilka razy zdzieliłem je i wypadło ... łącznie z klockami hamulcowymi ... shock ; po załataniu dziury zaczęła się zabawa. Koło na miejsce wejść nie chciało, dopiero po przeanalizowaniu co zostało pominięte i rozkręceniu prowadnic tłoczków (czy bloczków hamulcowych), wprowadzeniu na miejsce czterech klocków i blaszki mosiężnej - bo też wypadła, udało mi się założyć kółeczko ... ;D . Tak się przy tym spociłem :hahaha: , że wsiadłem na Yaćkę i przez trzy godziny wietrzyłem się jeżdżąc wokół komina ... ;D Potrzeba matką wynalazku, ale po tej przygodzie to sobie sam będę klocki potrafił zmienić ... tylko podnośnik do moto kupię. ;D kupię.

peter358 - 2011-02-22, 19:18
Temat postu: Demontaż przedniego koła
Hej! Mój Drag ma kapcia :( Przednie koło. O ile utrzymanie stabilnej pozycji motocykla przy wykręcaniu tylnego koła nie jest większym problemem (już to przerabiałem) to moje pytanie do Was brzmi następująco - czy macie jakiś sprawdzony sposób na postawienie Draga 1100 w pozycji umożliwiającej odkręcenie przedniego koła przy pewności, że motor nie pierdyknie na żaden bok ani nie zjedzie do tyłu? Przy demontażu tylnego koła do podniesienia Gwiazdeczki użyłem kołka i siły własnych mięśni. Z przodem pójdzie nieco trudniej i na pewno zaopatrzę się w podnośnik.
jaro - 2011-02-22, 19:29

Dwie osoby i dwie opony, już to ćwiczyłem podnosicie za gmola opony pod silnik i gotowe. I najlepiej coś pod tylnie koło położyć, klin, cegła, coś. lol
Pawlo - 2011-02-22, 23:27

Arcon napisał/a:
A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy 8)

Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek?

A.R.T. - 2011-02-23, 00:18

Pawlo napisał/a:
Arcon napisał/a:
A w ogóle to najpierw zacisk hamulcowy 8)

Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek?


w 1100 sa dwa zaciski hamulcowe prawy i lewy , opona nie chce sie zmieścić miedzy nimi dlatego warto odkręcić jeden zacisk aby sie nie meczyc. W 650 zacisk jest jeden wiec tego problemu nie ma ;D

witek1965 - 2011-02-23, 02:21

no tak, sami spece. Klocki, zaciski, tarcze, a linka prędkościomierza to ?...... , a w zasadzie po co komu linka. Chyba trzeba do HP przenieść, albo jesień zrobić.

Pawlo, po prostu jest łatwiej i jest okazja przejrzeć zacisk, stan klocków takie tam niepotrzebne rzeczy.

jaro - 2011-02-23, 07:14

witek1965, w czym ? 1100 ? ;D
witek1965 - 2011-02-23, 13:23

jaro, wypowiadali się właściciele obu modeli. Czy nie mozna zrobic pełnego opisu, z dopiskiem : różnice pomiedzy 1100 a 650 to................ . Ktoś kiedyś przeczyta, odkręci jak mu polecili ( zreszto właściciel 650)
Pawlo napisał/a:
Po wykręceniu śruby i ośki koło samo wypada, poco odkręcać zacisk hamulcowy? przypadek?


i padnie pytanie -gdzie mogę kupić ową... I po raz dziewiąty podasz adres www.moto...pl

Bakteria77 - 2011-03-08, 19:13

Mam pytanie, czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić.
miodzik - 2011-03-08, 20:00

Bo nie wykręciłeś zabezpieczenia (mała śrubka na imbus blokująca ośkę).
Bakteria77 - 2011-03-08, 20:31

Jeżeli mowa o tej z boku lagi to wykręciłem, a oś ani drgnie
miodzik - 2011-03-08, 21:02

W takim razie pozostaje jakaś chemia po stronie gwintu. Może WD40.
Bakteria77 - 2011-03-08, 22:26

Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś
miodzik - 2011-03-09, 08:47

Popsikaj jeszcze po drugiej stronie.
arekw711 - 2011-03-09, 08:57

Cytat:
czy nie mieliście problemu z odkręceniem ośki, bo ja za hu.. hu.. nie mogę odkręcić.


Widocznie dawno nie była odkręcana lagi to stop jakiś chyba alupodobny , ośka jest stalowa zaśniedziało najwidoczniej , spróbuj tak jak koledzy radzą może jakiś odrdzewiacz lub coś podobnego , niech to trochą postoi zapuszczone tym preparatem , może wtedy puści

witek1965 - 2011-03-09, 14:51

Bakteria77 napisał/a:
Ma ktoś jeszcze jakieś dobre rady, żeby bez uszkodzenia odkręcić oś


warsztat jakikolwiek, nawet wulkanizatorzy mają-pneumatyczny klucz udarowy i temat załatwiony w kilka sekund.

Bakteria77 - 2011-03-09, 19:16

Dobra, dzięki za rady, trochę chemii przerwa na piwko i oś poddała się.
Adam69 - 2011-11-06, 10:17

Witam odświeżając temat jak wysoko musi być przednie koło od ziemi żeby można je zdjąć , błotnik mam zdemontowany jest w malowaniu . Tak poza tym to potrzebuje je zdjąć by wymienić tarcze mam bicie przy hamowaniu i klamka pulsuje .
fazzi - 2011-11-06, 10:23

jesli nie masz blotnika to wystarczy 2 mm, poniewaz jak wykrecisz os to kolo wykulasz do przodu :) z blotnikiem rowniez nie trzeba podnosic zbyt wysoko ale niestety nie mierzylem ile to jest cm

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group