YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Przebieg dragstara

Rysiek - 2010-09-07, 13:28
Temat postu: Przebieg dragstara
Ciekawe czy któryś z nas się zbliży do wyniku tego kolegi
pleban - 2010-09-07, 14:35

Na 650-tkach nigdy w życiu bo mamy liczniki od SYRENEK.
Biały - 2010-09-07, 14:41

Ciekawe, czy to jest możliwe
Demolka - 2010-09-07, 20:52

W "moim" servisie robili Draga 1100, który przejechał 300 tys. :brawo: Ponoć był cały zardzewiały, ale na chodzie. Sam tego nie widziałem, znam z relacji, a relacjonujący nie miał żadnej motywacji by "ściemniać" :>
witek1965 - 2010-09-07, 23:03

Demolka napisał/a:
W "moim" servisie robili Draga 1100, który przejechał 300 tys. :brawo: Ponoć był cały zardzewiały, ale na chodzie. Sam tego nie widziałem, znam z relacji, a relacjonujący nie miał żadnej motywacji by "ściemniać" :>


uważam, że to powinno być normalne. Dlaczego przeciętna puszka robi tyle bez problemowo, a motocykl by miał nie zrobić ? Jeżeli jest odpowiedniej jakości to musi. Pomijam ostatnie dziwne awarie w całkiem młodych gwiazdkach. Inna sprawa, czy znajdzie się rider, który dokona tego.

jaro - 2010-09-08, 07:31

Jasne, że tak, dlaczego by nie wiadomo coś naprawiać trzeba i w moto i w puszkach. Uważam, że przebieg 50-100 tyś nie powinien być niczym sensacyjnym. Jak ktoś kupuje puszkę z rynku wtórnego to często powtarza przebieg TYLKO na przykład 116 tyś i nikt nie robi z tego sensacji.
arekw711 - 2010-09-08, 07:54

Kolega nakręcił już dragiem ponad 90 tys. km i cały czas jeździ bez problemów
soft - 2010-09-08, 08:12

Silniki samochodowe i motocyklowe (Drag Star) to zupełnie inne silniki.
Jeżeli chcecie porównywać silniki do siebie - to takiej samej klasy - czyli 2 cylindry,gaźniki, chłodzone powietrzem.
Tu nasuwa mi się na myśl tylko mały fiat. Czy przejechanie Fiatem 126P 100.000 km jest takie oczywiste? Niestety nie - miałem malucha jeszcze 600-tkę (włoskiego), jeździłem i koło 30 tysięcy trzeba było już w silniku grzebać.
Możecie napisać że materiały teraz lepsze - ale niestety to nie prawda. Teraz materiały są robione tak aby było opłacalnie - a nie trwale i dotyczy to tak samo konstrukcji japońskich jak, włoskich, czy niemieckich.

areks72 - 2010-09-08, 08:20

soft napisał/a:
Silniki samochodowe i motocyklowe (Drag Star) to zupełnie inne silniki.
Jeżeli chcecie porównywać silniki do siebie - to takiej samej klasy - czyli 2 cylindry,gaźniki, chłodzone powietrzem.
Tu nasuwa mi się na myśl tylko mały fiat. Czy przejechanie Fiatem 126P 100.000 km jest takie oczywiste? Niestety nie - miałem malucha jeszcze 600-tkę (włoskiego), jeździłem i koło 30 tysięcy trzeba było już w silniku grzebać.
Możecie napisać że materiały teraz lepsze - ale niestety to nie prawda. Teraz materiały są robione tak aby było opłacalnie - a nie trwale i dotyczy to tak samo konstrukcji japońskich jak, włoskich, czy niemieckich.


Hmmm... Pocieszające :(

Demolka - 2010-09-08, 08:28

Co do porównań silników to z racji dokładności wykonania porównywał bym raczej z silnikiem "VW-Garbusa".
soft - 2010-09-08, 09:06

Masz rację - z tym silnikiem Garbuska, lecz przebiegi w garbusie będą większe ze względu na lepiej rozłożoną siłę na wale korbowym. W bokserach nie zużywają się tak elementy wału korbowego i ułożyskowania gdyż rozłożenie sił działających na nie jest korzystniejsze.
vaaks - 2010-09-08, 09:47

Wyedytowałem niektóre posty i jest nowy temat.
Nie siać.

fazzi - 2010-09-08, 10:01

osobiscie uwazam, ze dobrze traktowany silnik drga przejedzie spokojnie 300 tys km i nie porównujcie go do malucha bo wiekszy drag nie musi dzwigac puszki, 4 osob a ma 2 razy wieksza pojemnosc i wierzcie mi ze jest o niebo lepiej wykonany
WS - 2010-09-08, 10:07

Teraz materiały są robione tak aby było opłacalnie - a nie trwale

Zamienię na starego

F.I.P. Berek - 2010-09-08, 10:09

W związku z tym tematem ciekawy jestem jakie koledzy macie przebiegi w swoich sprzętach i czy były jakieś poważniejsze naprawy/wymiany ( przy jakim stanie licznika ). Może nasuną się jakieś wnioski... Wiem oczywiście,że wiele zależy od sposobu użytkowania, właściwego serwisowania itp. U mnie przy stanie 42 000 km zostało wymienione sprzęgło ( tarcze i sprężynki ) chociaż jeszcze nie było tragedii - dopiero pojawiały się pierwsze symptomy, że czas by się na to przygotowywać - ale sprzęt był w serwisie na regulacje więc za jednym podejściem i wymiana sprz.
kostass - 2010-09-08, 14:26

Moj ma na liczniku okolo 30000km , zakaldam ze nic nie było krecone . Wszystko chodzi jak w zegarku , olej od wymiany do wymiany bez dolewek . Sprzeglo tez bierze bez problemów . Biorąc pod uwagę ze sam nim przejechałem ponad 10000km i oprocz wymiany mat. eksploatacyjneych to uwazam ze wazniejsze dla silnika jest to jak sie o niego dba i jak sie go ekspolatuje niz przebieg . Maluchem tez moznabyło zrobi 60-70 do remontu silnika
WADERA - 2010-09-08, 18:39

Ja mam 65 000 przejechane i tak się zastanawiam czy ja mam coś z tym zrobić. oprócz pierduł, jak np coś sie urywa np. bagażnik to reszta bez zarzutu. choć gośc z zakładu powiedział, że powinnam na jesień robić remont silnika. co o tym sądzicie
piwu - 2010-09-08, 19:34

Co do przebiegu, to moja maszyna ma 40 tys km i wymieniłem sprzęgło...

Kuzyna Drag 1100 ma 70 tys i tylko olej...

Kumpla FJR-a dobija do 200 tys bez remontu...

Etek - 2010-09-08, 20:22

WADERA - nic nie tykaj (rozmawialiśmy o tym)
sprawdź sprężanie w cylindrach i GO!!!!!!!!!!!!

witek1965 - 2010-09-08, 20:29

Etek, a jaką powinno mieć wartość ciśnienie sprężania w sprawnym silniku Dragusia 650 ?
Etek - 2010-09-08, 20:59

WITEK - myślę, że muuuusi być dobre ;D
skoro sprzęt nie łyka oleju i takie tam. To nie ma co się martwić jakimiś głupotami typu: już czas remontu, to się nie nadje, taaaaki przebieg... to wszystko gówno warte.
trochę przesadzają niestety ludzie z tymi dolegliwościami Naszych moto... a tu nagle - Zbychu ma kłopot z przekładnią i ... może ktoś dać na to lekarstwo??? dupa blada - nie ma złotego środka.
jeździć i się nie przejmować.
pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-09-08, 21:01 ]
WADERA napisał/a:
PS. rozmawialiśmy o tym ;/ kiedy

no niestety wiek robi swoje.... ;D
ale nie przejmuj się - jeszcze będzie nie raz o tym mowa ;D - przypomnę się ;p

witek1965 - 2010-09-08, 21:15

Etek, Nie rozumiemy się. Proponujesz Waderza sprawdzenie ciśnienia sprężania, mni również to zainteresowało, ale trzeba mieć jakieś odniesienie, czyli innymi słowy ile wynosi wartość nominalna ciśnienia sprężania dla DragStara 650 ?
Ja nie twierdzę, że Wadery Drag, albo twój ma złe, tylko chcę wiedzieć ile ma być. Swoja drogą to samo mówiłem Waderce na grunwaldzie, żeby nie słuchała bzdetów tylko kazała mechanikowi zmierzyć ciśnienie sprężania.

WADERA - 2010-09-08, 21:37

no nareszcie kumam mam sprawdzić cisnienie w cylidrach i wtedy będę wiedziała czy jest ok czy nie
vaaks - 2010-09-08, 23:13

za sianie będą liście evil evil evil
witek1965 - 2010-09-08, 23:22

Etek napisał/a:
WITEK - myślę, że muuuusi być dobre ;D
skoro sprzęt nie łyka oleju i takie tam.


Mniejsze ciśnienie sprężania nie musi iść w parze z pożeraniem oleju. Wszak może być nadpalony zawór, czy cóś innego jak pęknięty pierścień uszczelniający. Ciśnienie będzie kaput, a oleju nie będzie brał. To sa oczywiście tylko przykłady.

edit vaaks

BtS - 2010-09-09, 08:31

Kompresja na cylindrach w ds 650 wg service manual:

1,100 kPa (11 kg/cm3, 156,4 psi) => standard
1,000 kPa (10 kg/cm3, 142,2 psi) => minimum
1,2000 kPa (12 kg/cm3, 170,6 psi) => maximum.

Wartości przy badaniu na poziomie morza.

soft - 2010-09-09, 16:04

BtS napisał/a:
Wartości przy badaniu na poziomie morza.


BtS - tobie to prosto sprawdzić lol

witek1965 - 2010-09-09, 16:13

BtS, na poziomie 152 m npm nie beda odbiegały od normy. Przy wymianie świec sobie sprawdzę przy okazji.

Przy okzaji, mnie uczono, żeby pomiaru dokonywać na:
rozgrzanym silniku do temt. 70 st. C, sprawnym akumulatorze.

empiq - 2010-09-09, 16:15

u mnie 39 tyś przebiegu i nic (odpukać) -
duży przegląd przy 32 tyś zrobiłem - wymiany tylko eksploatacyjne plus wszystkie regulacje.
i tylko olej teraz wymienię i filtry.

arekw711 - 2010-09-09, 17:42

Ja na razie tylko 10 tys mil
gahu - 2010-09-25, 19:32

Aktualnie 50000 km przebiegu, przy 45000 km wymiana sprzęgła, a pomiędzy tylko eksploatacja-olej, filtry, świece.
W planie sezon zima/wiosna nadejdzie czas na regulację zaworów, wymianę opon, naprawę gwintów w dyfrze-uszkodzone przez wulkanizatora uważajcie.

HELLOWEEN - 2010-09-25, 20:11

Ja mam w Virce XV 750 SE ponad 33 tys mil(czyli ponad 52 tys km)i poza klepiacymi zaworami(normalka)nic się nie dzieje.Żadnego brania oleju,pali od strzała(jak rozrusznik zatrybi-też norma w tym modelu),a przecież to prawie ten sam silnik co w Dragu.Jak nie ma drastycznych objawów w rodzaju apetytu na olej,zarzucania świec,strat mocy,kopcenia-to tylko regulacje,wymiany oleju na bieżąco i śmigać! ;D
pandzioch2003 - 2010-10-28, 06:49

Ja mam ok.48500 mil, czyli ok 77-78tys km. Silnikowo bez zarzutu, wymienilem sprzeglo jakies 2 tys temu a teraz czeka na wymiane sprezgla rozrusznika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group