|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Filtr oleju-zewnętrzny 1100
Zdzich - 2009-01-31, 16:31 Temat postu: Filtr oleju-zewnętrzny 1100 Mam coś takiego przykręcone do motórka. Dwa przewody w oplocie stalowym odchodzą od miejsca gdzie powinien być filtr oleju i kończą sie w puszce obok rozrusznika. Myślę że jst tam filtr oleju. Czy ktoś ma podobny? Jeżeli tak to jak sie toto wymienia i co z tym robić?
Sylwek - 2009-01-31, 17:37
Mam taki sam (tylko czarny ) ,Czarny kosztuje okolo 15 zł,a chromowany okolo 45 zł. Będę niedługo wymieniał to dam Ci znać gdzie kupić.
Poza tym spróbuj tu:
http://www.phatperformanc...uctCode=PPP-007
Zdzich - 2009-01-31, 19:27
Dzięki wielkie. To właśnie dokładnie coś takiego.
Gucio68 - 2009-01-31, 20:00 Temat postu: Re: Filtr oleju
Zdzich napisał/a: | Mam coś takiego przykręcone do motórka. Dwa przewody w oplocie stalowym odchodzą od miejsca gdzie powinien być filtr oleju i kończą sie w puszce obok rozrusznika. Myślę że jst tam filtr oleju. Czy ktoś ma podobny? Jeżeli tak to jak sie toto wymienia i co z tym robić? |
Mam coś takiego ale mam nakładkę na filtr(Sylwek ma bez)więc uważaj wykręcając-jest ona na imbusy,a dopiero pod nią jest filtr.Trafiłem na dwie firmy oferujące takie sprzęta>Baron<oraz>Jardine<do tego ostatniego napewno pasuje filtr hiflofiltro HF 303 oraz ma pasować K&N KN 303,Champion F-306,Fram PH 6017A
Zobacz filmik,może Ci pomoże.Ta jest także instrukcja w pdf.
http://www.baronscustom.com/catalog/display/532/
mikgar - 2009-03-22, 20:57
a gdzie w polsce zakupic taki kit? bo już dawno o nim myśle... przecież to tragedia jest, żeby co 6tyś odkręcać podest i cały wydech! heh...
Temat o wymianie oleju TUTAJ // Kozak_Barabasz
Gucio68 - 2009-03-22, 21:45
mikgar napisał/a: | a gdzie w polsce zakupic taki kit? bo już dawno o nim myśle... przecież to tragedia jest, żeby co 6tyś odkręcać podest i cały wydech! heh... |
W Polsce popytaj ;
http://www.wmw.com.pl/ofirmie.php
http://www.lidor.pl/
Ja kupowałem u tego sprzedawcy:
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
Możesz zobaczyć:
http://www.baronscustom.com/catalog/display/532/
http://www.cruisercustomi...ssic&model_id=0
Kozak_Barabasz - 2009-03-22, 22:28
Na waszym miejscu wolałbym zatrzymać te 600-700zł w kieszeni i przemęczyć się z tą wymianą
pan_wiewiorka - 2009-03-22, 22:32
Kozak_Barabasz napisał/a: | Na waszym miejscu wolałbym zatrzymać te 600-700zł w kieszeni i przemęczyć się z tą wymianą |
Cienko rachujesz Kozaku. Przy dzisiejszym kursie $ to ok. 874PLN + jakies 20$ za wysyłkę.
krotom - 2010-05-17, 18:57
Też mam takie ustrojstwo... a raczej błogosławieństwo , gdyż wymiana filtru i oleju to teraz rzecz banalna do ogarnięcia w pół godziny
Jednak znajomy mechanik powiedział mi że spotkał się z przypadkiem, kiedy to jakiś kamień spod koła tak przydzwonił w ów filtr że ten się przedziurawił i dostał przecieku.
Ch.j wie jaka w tym prawda roll
Pomimo powyższego ryzyka ciesze się że to mam
wiarus12 - 2010-05-18, 08:10
Ja też to posiadam, a jest może polski odpowiednik tegoż filtra?
Piterson - 2010-05-18, 13:25
Ja również jestem szczęśliwym posiadaczem takiego rozwiązania. Filtr oleju wyprowadzony na zewnątrz. Zalety są dwie. Po pierwsze, jak ktoś już wspomniał, wymiana oleju nie wymaga odkręcania podestu i wydechu oraz dekielka. Po prostu wykręca się stary filterek i wkręca nowy. Po drugie, temperatura oleju powinna być o kilka stopni niższa, przynajmniej podczas długich przebiegów.
wiarus12 - 2010-05-27, 16:52
www.sklep.motocykle.pl/in...roducts=product
Luk - 2010-10-13, 10:55
Gucio dzięki wielkie za założenie tego ustrojstwa
No to teraz olej mogę zmieniać sam
I dzięki Tobie wydechy znów gadają pełną parą
- jeden głupi kabelek, który wypadł . Jak to się stało? Zresztą ważne, że działa.
Odwdzięczę się przy pierwszym czytaniu książek
maniek - 2010-10-13, 19:31
Niestety nie mam
ale płakał nie będę w końcu nie co dzień wymienia się olej
vaaks - 2011-02-09, 11:36
Podpowiedzcie jaki filtr oleju stosuje się w 1100 z 2007? Larsson kończy katalog na 2006, a w materiałach eksploatacyjnych Kozak napisał, ze taki sam jak w 650 Chyba jednak nie tak.
SAJMON - 2011-02-09, 11:42
Ja mam filtr o symbolu 4X7-13440-90. Na opakowaniu (oryginalne) napisali, ze pasuje zrówno do 650 jak i 1100.
witek1965 - 2011-02-09, 11:43
biorąc pod uwagę jak upierdliwa jest wymiana filtra oleju w silniku XVS 1100 to proponowałbym zaopatrzyć się w takie cudeńko jak opisano powyżej.
[ Dodano: 2011-02-09, 11:45 ]
SAJMON, a napisali w jaich rocznikach ? W Larssonie są filtry które pasuja do 650 i 1100, ale w przypadku 1100 na 2006 roczniku jest koniec informacji.
[ Dodano: 2011-02-09, 11:47 ]
Konkretnie to filtr DELO 4X7-13440-90 i pasuje do XVS 1100 D.STAR (VP05)
XVS1100 D.S.CL. (VP16) ( oprócz tego pasuje do dziesiatek innych motocykli) W tych symbolach jest pies pogrzebany ( rocznik również)
z kolei Yamaha Oil Filter P/N 4X7-13440-90-00 pasuje do Yamaha OEM oil filter.
Fits:
XV1600A '99-'03
XV1600AT '99-'03
XV1600AL '00
XV1600AS '01-'03
XV1700A '04-'05
XV1700AT '04-'05
XV1700AS '04-'05
XV1700ATL '04
XV1700ATS '05
XJ600S '98-99
pewnie też pasuje do naszych gwiazdek, ale nie raczyli napisać.
tutaj http://www.boats.net/part...3440-90-00.html chyba najbardziej wyczerpująco opisali ten filtr, chociaż głowy nie dam
KOSA - 2011-02-09, 11:49
ja tez posiadam taką przeróbkę filtra i jestem z tego zadowolony a jaki luksus przy wymianie oleju
SAJMON - 2011-02-09, 11:55
witek1965 napisał/a: | SAJMON, a napisali w jaich rocznikach |
Niestety nie.
jusza - 2011-02-09, 11:55
Nie chce mi się wierzyć, że w konstrukcji silnika nastąpiły takie zmiany, że aż trzeba stosować inny filtr oleju. W moim motocyklu (2004r) używam filtrów:
- MIW Y4001 Y4004
- HILFO HF145
- EMGO 10-79100
- CHAMPION X302
witek1965 - 2011-02-11, 19:14
jusza, masz rację. Już to sprawdził dla mnie kolega z zaprzyjaźnionego sklepu. Są identyczne.
luban - 2011-03-28, 20:23
ok, ale jaka jest pewność, że przy takim rozwiązaniu nie ma drugiego filtra- tego pierwotnego? Może znajdują sie dwa jeden pod deklem, a drugi wyciągnięty na zewnątrz. Wiem, że to banalne, ale może nasze motorki posiadają dwa filtry.
witek1965 - 2011-03-28, 20:42
luban, znajdź chociaż jedną sensowna odpowiedź na pytanie : w jakim celu dwa filtry ? i odfpowiedz na drugie pytanie : w jakim celu wywala się kilkaset złotych na wyprowadzenie filtra oleju na zewnątrz ?
i będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie.
Wiatr w Polu - 2011-03-28, 21:00
Luban, sprawdź, a później nam powiesz, czy są dwa
witek1965 - 2011-05-01, 08:20
Krotom napisał/a: | Jednak znajomy mechanik powiedział mi że spotkał się z przypadkiem, kiedy to jakiś kamień spod koła tak przydzwonił w ów filtr że ten się przedziurawił i dostał przecieku.
Ch.j wie jaka w tym prawda roll |
jest to jak najbardziej możliwe. Ale z innej beczki. Jakiego używasz filtra ? HF 303 ? bo również posiadam zewnętrzny filtr oleju
karol697 - 2014-10-26, 18:28
Koledzy.Jak uszczelnić cieknące wężyki filtra zewnętrznego? Są dokręcone.
witek1965 - 2014-10-26, 18:29
odkręcić i wymienić uszczelnienie . Tak przy okazji wymiany oleju.
Madburn - 2014-10-26, 19:15
Najlepiej wymienić jeśli mają różne średnice
Na forach murica'ncuf jest sporo o ORK i prawdopodobnych problemach po założeniu i piłowaniu...
karol697 - 2014-10-26, 19:42
A wiecie gdzie mogę kupić takie wężyki? Jestem z lubelskiego?
Madburn - 2014-10-26, 20:54
warsztaty hydrauliki siłowej - zarabiają dowolne węże końcówkami
sprawdź czy sam oring nie wystarczy - skoro na tym ORK już jeździsz to raczej nie padnie
wucet rura z ciastoramy nie podejdzie do oleju
karol697 - 2014-10-26, 21:01
Pewnie by wystarczył tylko jak się do niego dostać? Madburn, jeśli pozwolisz to wyślę ci na pocztę zdjęcie ze strzałką gdzie cieknie.Jeszcze nie umiem wstawiać zdjęć.
[ Dodano: 2014-10-26, 21:13 ]
Ok. Już umiem. Strzałka to miejsce wycieku.
Madburn - 2014-10-26, 22:44
nowy trzeba
vadoz - 2014-10-27, 16:56
Takie wężyki do kupienia w USA. Wyciek jest prawdopodobnie na zatrzasku kulkowym.
Najtaniej wychodzi dorobienie samych króćców.Ja dałem do zrobienia do warsztatu- od razu 4 szt. Nie muszą być okręcane tak jak oryginał.Wykręć jeden i daj na wzór, bo z jednej strony- nie pamiętam z której jest jakiś dziwny( chyba calowy) skok gwintu.
karol697 - 2014-10-28, 21:01
Ok.Będę kogoś szukał kto to dorobi.
[ Dodano: 2014-11-30, 18:44 ]
Witam wszystkich.Sprawa wężyków rozwiązana!! Chciałem dorabiać w zakładach hydrauliki siłowej ale proponowali mniejszy przekrój co obniżyło by przepustowość oleju wiec odpuściłem i kupiłem dekielki (powrót do oryginału) .Po jakimś czasie nie dałem za wygraną i rozebrałem wężyki ,wymieniłem uszczelniacze i jest ok. Dekle wystawiłem do sprzedania.
szczepantom75 - 2016-02-08, 17:26
witam..
Także posiadam przy swoim dragu 1100 taki filtr zewnętrzny...mam zamiar wymienić olej w silniku i chciałem kupić chromowany, czy ktoś z was wie: jaki i gdzie kupić taki filtr.
Dzisiaj pytałem w sklepie motocyklowym i sprzedawca był zdziwiony ze mam filtr zewnętrzny,koniecznie chciał mi wcisnąć oryginalny montowany w silniku.
Bardzo proszę o podpowiedz lub podanie strony gdzie można kupić ten filtr zewnętrzny.
TAJ - 2016-02-08, 17:51
Montowałem u siebie firmy HIFLO jeżeli dobrze pamiętam symbol 303 C
witek1965 - 2016-02-08, 18:34
Tak jest HF 303 i jego odpowiedniki. Sa również "chromowane". Szkoda kasy, bo kosztuje prawie x 2. To juz lepeij kupić K&N 303 za te same pieniądze.
szczepantom75 - 2016-02-08, 19:56
dzięki za podpowiedz...to jest własnie ten filtr u mnie nie widać symbolu bo jest chromowany
witek1965 - 2016-11-29, 19:13
jaw ubiegłym sezonie przeszedłem na filtry Mann MW 68. Jest to odpowiednik HF 303.
|
|