|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - Chromowanie plastiku
kostass - 2010-02-09, 16:04 Temat postu: Chromowanie plastiku Koledzy szukam patentu na chromowane pokryw cylindrów do DS 650 , tych z tworzywa sztucznego które zakrywają góre cylindrów . Mam trochę obskrobane z chromu i wypadałoby je odswirzyc . Pytałem sie w firmach które chromuja ale tworzywa sztucznego sie nie podejmuja , jest cos takiego jak metalizowanie ale nie wiem czy będzie to trwałe . Moze wiecie ile moze kosztowac komplet góra i boki . Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi .
jaro - 2010-02-09, 16:10
W serwisie kupę kasy nawet się nie pytaj. Na rynku wtórnym jeszcze tego nie widziałem. Są firmy, które plastik chromują czy jak to się tam nazywa.
kostass - 2010-02-09, 16:13
tak sie domyslałem ze od Yamahy to nie bedzie tanio . Chyba przyjdzie mi albo to jakoś pochromowac albo jezdzic z takimi stupkami
jaro - 2010-02-09, 16:16
Szukaj w necie firm, które robią plastik.
kostass - 2010-02-09, 16:19
dzwoniłem do kilku w okolicach łodzi ale powiedzieli ze nie robia plastików . Inna sprawa czy metalizowanie daje taki efekt jak chromowanie i czy jest trwałe
witek1965 - 2010-02-09, 16:20
z tego co słyszałem nikt tego w Polsce nie robi, ale mogę się mylić.
jaro - 2010-02-09, 16:25
Raczej się mylisz, a wszelkiego rodzaju półeczki i inne graty łazienkowe plastik na błysk. Słyszałem ze to jest po prostu specjalna farba.
vaaks - 2010-02-09, 17:27
A ja słyszałem, że plastik pokrywa się wpierw grafitem jako przewodnikiem, a potem chromuje.
Jacek - 2010-02-09, 18:46
W Warszawie na ul. Mechaników jest firma, która chromuje plastik.
Corvius - 2010-02-09, 19:23
zapytajcie PIOTRa jak to wyglada w końcu on zajmuje sie chromowaniem na co dzień - a z tego co pamiętam (przynajmniej kiedyś tak było) plastiku sie nie chromuje tylko nikluje co daje bardzo podobny efekt...
kostass - 2010-02-10, 08:33
ale na w naszych dragach na plastikach jest wyraznie chrom a nie nikiel
BtS - 2010-02-10, 12:05
post kolegi z c3m:
Osobiście sprawdziłem gościa (miałem element z abs lekko uszkodzony chrom)
Wysłałem i dzisiaj otrzymałem element odnowiony śladu po uszkodzeniach.
Sam przygotuje do chromowania, cenowo dość umiarkowanie,(zawsze warto się troszkę potargować) ma się to nijak do zakupu nowej części.
Oto jego strona: http://www.metalizacja.waw.pl/
obudowa licznika do vtx - koszt ok 100zł, czas od wysłania elementu do powrotu - 2 tyg.
witek1965 - 2010-02-10, 12:11
vaaks napisał/a: | A ja słyszałem, że plastik pokrywa się wpierw grafitem jako przewodnikiem, a potem chromuje. | dobrze słyszałeś, taka technologia jest, tylko czy u nas ktoś to robi.
[ Dodano: 2010-02-10, 12:15 ]
Corvius napisał/a: | plastiku sie nie chromuje tylko nikluje co daje bardzo podobny efekt... | nikiel, jest bardziej żółty, chrom bardziej śrebrny, ale co to za różnica dla tworzywa. Proces galwanizacji jest procesem galwanizacji.
Kozak_Barabasz - 2014-04-23, 15:37
Temat stary ale wart odkopania.
Czy są już firmy specjalizujące się w chromowaniu plastików ?
Pirania_LM - 2014-04-23, 15:46
Są http://www.mazurczak.pl/uslugi.php
OldDiver - 2015-12-20, 11:10
Czy ktoś może coś powiedzieć o firmie - http://metalizacjachrzastawa.pl/ ?
Chrząstawę mam "za miedzą" i planuję do nich wpaść i pogadać ... co mogą i za ile.
Merlin - 2015-12-20, 11:57
I to Ty wtedy o nich opowiesz.
HELLOWEEN - 2015-12-20, 12:07
Jedź Oldi i opisz jak to wygląda. Szczególnie jeżeli chodzi o efekt chromu i lustra. Mam jeden projekt na zimę do zrobienia i potrzebuję parę plastików z nadwozia upiększyć. Zapytaj też jak z trwałością. Żeby po jednym sezonie nie odlazło,albo nie zmatowiało.
OldDiver - 2015-12-20, 12:19
HELLOWEEN napisał/a: | Zapytaj też jak z trwałością | Ja bez wyjazdu Tam znam odpowiedź.
Dlatego napisałem tego posta bo może już ktoś mógłby odpowiedzieć na powyższe pytanie.
Ale zadam takie pytanie w kontekście gwarancji.
HELLOWEEN - 2015-12-20, 12:38
Trwałość jest ważna. Te elementy,to spodnio - boczne plastiki w skuterze. Nie chciałbym tego co rok do chromowania wozić. Kurz,piasek,kamyczki,woda z asfaltu - to wszystko ma bardzo "ścierne" działanie... No chyba żebym to jeszcze klarem prysnął,to wtedy będzie jako taka ochrona. Tylko wtedy połysk trochę zblednie,ale coś za coś.
Tak to ma wyglądać,tylko bez tego durnego orurowania. Wszystko poniżej białego jest w chromie. Widziałem taki skuter "na żywca" i chcę zrobić podobny.
Baza stoi już u mnie w garażu.
OldDiver - 2015-12-20, 12:53
W pierwszym momencie myślałemm ze to ... skuter wodny.
HELLOWEEN - 2015-12-20, 13:07
To pierwszy seryjny i kultowy "kanapowiec",czyli Honda CN 250 Helix. Zanabyłem właśnie taki z dość niskim przebiegiem i chciałbym go doprowadzić do stanu tej "Białej Damy". Muszę tylko jeszcze z Marsinusem pogadać o chromowaniu felg i innych metalowych pierdół.
arkady007 - 2015-12-20, 17:18
Siema
OldDiver Odnośnie tej firmy - mam doświadczenie bo robiłem u nich plasticki do swojego moto.
Moja opinia:
Bardzo profesjonalna Firma z super podejściem do klienta. Są fair i nie liczą jakichś chorych pieniędzy a przede wszystkim podejmują się jednostkowych tematów (gdzie indziej próbowałem i jakby było 1000 szt OK - jedną - nie ) i mówią co i jak od razu a nie po zleceniu.
Natomiast odnośnie wyglądu po położeniu powłoki niestety nie da się tego położyć w takiej jakości jak fabryka (chyba że podkład jest zrobiony idealnie), a i tak w niektórych miejscach zdarzą się wtrącenia. Trwałość niestety nie jest taki jak chromu na metalu - niestety. Także na tematy piasku i kamyków - nie polecam bo odlezie.
OldDiver - 2015-12-21, 09:08
arkady007 napisał/a: | zdarzą się wtrącenia | Co to są te "wtrącenia". Proszę rozwiń.
arkady007 - 2015-12-21, 23:54
OldDriver wyglądają tak, jakbyś przylakierował jakiś pył (np ziarenka piasku). Jak się przyglądniesz to widać.
Bardzo dużo zależy od tego jak wygląda powierzchnia przed robieniem tej powłoki.
OldDiver - 2015-12-22, 09:31
Znalazłem taki opis procesu metalizacji próżniowej -> http://www.metalizer.pl/proces_metalizowania.html
Wg tego opisu metalem napylanym jest aluminium i nie potrzeba żadnego podkładu.
arkady007 - 2016-01-02, 21:34
nie potrzeba żadnego podkładu.[/quote]
O podkładzie myślałem w formie szpachli (po uszkodzeniach plastiku) czyli "ubytkach" tj. rysy ubicia czy tego typu tematy.
Moje plastiki były po szlifie - dlatego trzeba było je naprawić
OldDiver - 2016-01-06, 14:22
Wysłany: 2016-01-03
arkady007 napisał/a: | dlatego trzeba było je naprawić |
Podniosłeś ciekawy aspekt. Jak czytałem o metalizacji to wyczytałem że struktura podłoża winna być jednorodna bo to ... potem widać.
Czy po tym szpachlowaniu widać u Ciebie jakąkolwiek różnice?
Wysłany: 2016-01-06, 14:14
Kupiłem przez OLX boczki do mojego DSa. Musze je trochę potraktować pastą polerską do karoserii. Znalazłem w garażu. A potem wybiorę się do tej mojej firmy w mojej okolicy celem pochromowania.
MARSINUS - 2016-01-07, 13:02
OldDiver bardzo ciekaw jestem efektu jaki daje metalizacja próżniowa.
Załącz poglądowo jakieś fotki przed i po.
maximus - 2016-01-07, 13:29
A powiedzcie mi czy jest szansa żeby w ten sposób albo jakiś inny pochromować ten plastikowy dekiel na cylindrze. Znaczy napewno się da ale czy wytrzyma to wysoką temperaturę.
OldDiver - 2016-01-07, 13:41
maximus napisał/a: | ale czy wytrzyma to wysoką temperaturę | Wysoka temperaturę ... od czego ? Od cylindra czy od metalizacji? Przeczytaj dokładnie zacytowany przeze mnie opis procesu metalizacji i tam stoi że specjalnie utrzymuje się "odpowiednią" temperaturę obiektu metalizowanego aby się (plastik) nie zniekształcił.
Oczywiście jak udam się do mojej "metalizerni" to ten problem będzie pierwszym pytaniem jakie zadam.
Chyba że Ci chodzi czy chrom na plastiku wytrzyma wysoką temperaturę od cylindrów
HELLOWEEN - 2016-01-07, 13:48
OldDiver napisał/a: | wyczytałem że struktura podłoża winna być jednorodna bo to ... potem widać. |
Po każdym szpachlowaniu trzeba położyć podkład,inaczej zawsze będzie widać szpachlówkę. Dopiero podkład niweluje przejście i zamyka pory w szpachli. Potem trzeba to przeszlifować na mokro i gotowe. Masz jednorodna powierzchnię. Tak robi się "pod lakier". Podejrzewam,że do napylania można zrobić podobnie. Trzeba tylko przed położeniem podkładu spryskać element specjalnym "podkładem" do plastiku,który zwiększa przyczepność. Inaczej farba/podkład może odłazić z plastiku. No i do podkładu trzeba dodać (do farby również) plastyfikatora,w celu uelastycznienia warstwy. Plastik jest miękki i podatny na odkształcenia nietrwałe. Podkład lakierniczy to twarda powłoka,więc trzeba ją uplastycznić żeby nie pękała. Jest jeszcze parę podpowiedzi dotyczących samej obróbki szlifierskiej podkładu,ale nie będę już tu przynudzał. Zapytaj w tej firmie,czy tak przygotowany element można bez problemu napylić próżniowo. Być może trzeba użyć jakiegoś specjalnego podkładu?
maximus - 2016-01-07, 16:31
Olddiver, chodzi mi oczywiście o to czy taka powłoka wytrzyma gorączkę z cylindra.
OldDiver - 2016-01-07, 16:36
maximus napisał/a: | wytrzyma gorączkę z cylindra |
Zapytam się.
maximus - 2016-01-07, 22:28
Byłbym wdzięczny. Jeszcze jakbyś cenę takiej usługi poznał byłoby rewelacyjnie.
OldDiver - 2016-01-08, 09:58
maximus, Przypomnij mi gdzie już pisałeś o tym deklu na cylindrze. Bo jak podejrzewam to cena zależy od powierzchni ... a może ja też To pochromuję. A co ?
.
.
Przejrzałem Twoje posty - to chyba nie Ty pisałeś o takim deklu. Ale chyba ktoś niedawno pisał
[ Dodano: 2016-01-08, 11:03 ]
.
.
.
.
Jak pogooglowałem to wyszło mi że są chyba takie dwie różne pokrywy - tył, przód. Podaj mi więcej szczegółów abym mógł rozmawiać o cenie.
[ Dodano: 2016-01-08, 11:05 ]
Coś takiego ?
maximus - 2016-01-08, 11:38
Dokładnie o to chodzi co na zdjęciu. Dekiel pierwszego cylindra. Kupiłem draga od sagittariusa i mechanicznie jest ok ale sagi już chyba czuł że przesiądzie się na lokomotywe i kilka estetycznych drobiazgów muszę zrobić bo podantem jestem
OldDiver - 2016-01-08, 11:59
maximus, Ale jak widzę na zdjęciu ten dekiel jest już pochromowany. Czy chcesz poprawić "chromy", czy Twój jest "inny" ? Nie chce mi się lecieć przez "zaśnieżone pola" i oglądać jak to u mnie jest
maximus - 2016-01-08, 12:46
W oryginale jest chromowane ale u mnie na pierwszym cylindrze ten chrom odchodzi. Na allegro używany taki dekiel kosztuje ok 150-200 zł i się zastanawiam ile by kosztowało zrobienie tego po twojemu.
OldDiver - 2016-01-08, 13:01
Jeśli maximus napisał/a: | ten chrom odchodzi | to czy nie powinno się go najpierw zerwać, wypolerować itd. Bo jak ktoś już pisał to mogą być potem widoczne te ubytki starego chromu.
maximus - 2016-01-08, 15:11
Pewnie tak, zresztą on już praktycznie trzyma się na słowo honoru tak ze myślę że problemu z tym nie będzie.
arkady007 - 2016-01-10, 13:43
Któryś z Kolegów pytał o ceny (tej firmy pod Wrocławiem).
Za nakładkę na zbiornik paliwa i 2 szt nakładek na błotnik tylny do Strykera zapłaciłem coś koło 200 PLN nie pamiętam dokładnie.
W Yamaha nowe graty kosztowały ponad 1000 ....
HELLOWEEN - 2016-01-10, 15:00
Arkady007 a jak z wyglądem i trwałością? Może jakaś fotka?
OldDiver - 2016-01-15, 20:58
Oddałem moją robótkę i rozmawiałem o tej metalizacji. A więc:
HELLOWEEN napisał/a: | Jedź Oldi i opisz jak to wygląda. Szczególnie jeżeli chodzi o efekt chromu i lustra. Mam jeden projekt na zimę do zrobienia i potrzebuję parę plastików z nadwozia upiększyć. Zapytaj też jak z trwałością. Żeby po jednym sezonie nie odlazło,albo nie zmatowiało. |
Z rozmowy wynika że gość przygotowuje powierzchnię aby uzyskać efekt lustra. Daje jakiś podkład i na to napyla metal. Warstwa metalu jest b. cieniutka i nieodporna mechanicznie. Można wytrzeć np. przez intensywne pocieranie palcem. Aby uodpornić ten metal na końcu pokrywa wszystko jakimś lakierem i utwardza temperaturowo. Więc ta metalizacja jest na tyle wytrzymała na ile wytrzymały jest ten zewnętrzny lakier. Ta technologia nie nadaje się dla Twojego kanapowca.
Uzupełnianie ubytków winno się robić jakimiś temperaturo-odpornymi szpachlami np. termoutwardzalnymi. Także powierzchnia po tych wszystkich obróbkach, uzupełnieniach winna być jednorodna materiałowo bo inaczej to wyjdzie po metalizacji.
maximus,
Czy te dekle na cylinder są z plastiku ? Bo ten gość utwardza lakier powierzchniowy temperaturą taką na jaka jest odporny materiał elementu. Im lepiej utwardzimy (przy wyższej temp.) tym odporność temperaturowa jest większa. Aby uzyskać efekt lustra trzeba by dobrze zedrzeć stary chrom, przeszlifować powierzchnię na gładź. Koszt metalizacji takiego Twojego dekla - ok. 50 zł netto.
Odbieram moje boczki za 2 tygodnie. Pokaże zdjęcie przed i po operacji.
W sprawach technicznych dzwonić do gościa - 605 215 838
witek1965 - 2016-01-15, 21:10
Cytat: | Odbieram moje boczki za 2 tygodnie | Biorąc pod uwagę co napisałeś wyżej, żeby nie okazało się, że gra nie warta świeczki. Boczki można bez problemu okleić folią na co chcesz, chrom, złoto polerowane i odnawiać za grosze ile chcesz. Można swoje sprzedać i kupić chromowane jak należy, bez obawy, ze zejdzie pod palcem.
OldDiver - 2016-01-15, 21:17
witek1965 napisał/a: | zejdzie pod palcem | Przed zabezpieczeniem zewnętrzna warstwą lakieru.
Chromowane (nie wiem jaką metodą) w Lidorze ponad 500 zł.
Jarek74 - 2016-01-15, 21:21
OldDiver napisał/a: | nie wiem jaką metodą | tradycyjna, po prostu solidne metalowe dekle chromowane
witek1965 - 2016-01-15, 21:23
OldDiver napisał/a: | Chromowane (nie wiem jaką metodą) w Lidorze ponad 500 zł. | Lidor to nie jest jedyne miejsce, gdzie można kupić. Jarek74 napisał/a: | po prostu solidne metalowe dekle chromowane | oryginalne sa z tworzywa, wiec ............
Jarek74 - 2016-01-15, 21:30
spotkałem się z metalowymi chromowanymi w 650 classic'u, znajomy takie miał, więc sądziłem, że te w Lidorze za 500 też są metalowe
[ Dodano: 2016-01-15, 21:32 ]
swoją drogą, ja mam czarne w kolorze moto, lewy jest plastik, prawy metalowy, tak powinno być oryginalnie ?
OldDiver - 2016-02-11, 14:52
Jarek74 napisał/a: | tak powinno być orginalnie |
Moje oryginalne obydwa plastikowe. Te do chromowania kupiłem na OLXie. Sprzedający tez miał parkę już pochromowanych i sprzedawał te chromowane i czarne te co kupiłem za jednakową cenę.
[ Dodano: 2016-02-11, 14:50 ]
Odebrałem moje boczki.
Przed metalizacją
Po metalizacji
Po dokładnym obejrzeniu roboty zauważyłem że jeden element jest lekko odkształcony. Podejrzewam że nie dopasowali temperatury i plastik się uplastycznił. Sprawdziłem czy da się zamontować na moto. Da się ale trzeba trochę docisnąć, lekko wygiąć.
Wysłałem do nich maila ze zdjęciami. Czekam na reakcję.
Reasumując: Chrom ładnie wygląda a powierzchnia gładsza niż w oryginale ale to przegrzanie dyskwalifikuje wg mnie tą firmę pod kątem metalizacji naszych plastików.
[ Dodano: 2016-02-14, 15:52 ]
Wysłałem do Nich propozycję zwrotu części kosztów i otrzymałem co poniżej:
"Niestety nie możemy przystać na takie warunki, gdyż usługa
została wykonana z należytą starannością. Cały proces technologiczny i ryzyka zostały Panu
wcześniej przedstawione podczas przyjmowania elementu."
Więc nie polecam firmy Vac-Met 2 matalizacjachrzastawa.pl
|
|