YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - DS 125

Robert - 2008-09-22, 21:03
Temat postu: DS 125
Witam wie ktoś gdzie są blokady w yamaha dragstar 125????
Kozak_Barabasz - 2008-09-25, 18:43

Zapewne chodzi mu o blokady, który ograniczają moc (ogólne osiągi) motocykla.
W tej klasie motocykli jest dość duży kłopot ze ściągnięciem blokad roll
Zazwyczaj są na module, gaźnikach i wydechu ...

Robert - 2008-09-25, 22:45

tak chodzi mi o blokady ktore ograniczaja moc motoru
Kozak_Barabasz - 2008-09-26, 00:26

Tak jak pisałem powyżej zazwyczaj są 3 blokady.

1.Moduł- z tym jest najwięcej problemów, ponieważ o ile się nie mylę trzeba wgrać nowe sterowniki (zazwyczaj wymienia się na innym cały moduł). Odblokowuje końcowe obroty - silnik jest mocniejszy ale dostaje nieźle po dupie ... :(

2.Gaźnik- zazwyczaj występują w nim zbyt małe dysze (rozwiercenie lub wymiana na większe)- polecam wymianę zamiast wiercenia ;)

3.Tłumik- nie zawsze występuje w nim blokada, jak już jest to polega na zwężce (rurce o małej średnicy), która utrudnia wydostawanie się spalin. Odblokowanie polega na wyciągnięciu jej. Znajduje się ona zazwyczaj na samym początku kolektora dolotowego.

W skrócie ...
Odblokowanie motocykli tego typu jest moim zdaniem nieopłacalne, wpływa negatywnie na trwałość całego osprzętu motocykla. Jak uda nam się już odblokować to moc jest znikoma (zamiast 100km/h może lecieć max 120km/h). Po tygodniu zacznie nam znów brakować mocy.

Najlepszym rozwiązaniem jest sprzedanie 125 i zakup 650 a najlepiej 1100.

Janusz - 2008-09-27, 15:13

tutaj masz link do tuningowego modułu do 650, ale też takie są do innych modeli
http://www.cruisercustomi...tar_650_Classic

Pablo - 2009-02-19, 13:02

trzeba się jescze zastanowić nad tym, czy warto te blokady zdejmować. Moim zdaniem jeśli są one fabrycznie zainstalowane to ktoś obliczył ich techniczną strone i sprawność optymalną. Zdjęcie ich może spowodować znaczne zużycie paliwa i szybsze zużycie podzespołów silnika, a z drugiej strony przyniesie to pewnie zwiększenie predkosci max. - le czy nie zaprojektowana do takich osiągów rama to wytrzyma? ;)
Bartek95 - 2009-07-08, 23:56

Nie dokońca tak jest, posłuże się pszykładem jawy mustang i rometa ogara 200, miał ten sam silnik co jawka, pewnie niektórzy jeszcze pamiętają, ale na temat: jawka miała ponad 3 km, a ogar z tym samym silnikiem 2km z czymś, zresztą jawki importowane na polski rynek też mialy taką niską moc. Dlaczego? Ponieważ nie spełniały norm prawnych dotyczących motoroweru.
PIOTR - 2010-01-20, 20:44
Temat postu: DS 125
mam do Was prośbę i zarazem pytanko,za nie długi czas chce synowi kupić jego pierwszy moto no i padło na Drag Stara 125 :czoper: ,a pytanko jest takie,czy ktoś z Was ma jakieś dane techniczne ( najbardziej zależy mi na jego szybkości V-max,bo jakoś w czarnych barwach :ryczy: widzę jazdę z nim 80 km w trasie) a nigdzie nie mogę znaleźć :lamer: żadnych porządnych danych :wiewior:
LARRY - 2010-01-20, 21:04

Znalazłem tylko takie dane http://www.scigacz.pl/Yam...e,13752,im.html
witek1965 - 2010-01-20, 21:06

PIOTR, pisz PW do Dragini. Ona ma takowy sprzęcior i wszystko ci powie. 100 km/ leci swobodnie, bo widziałem ją jak cisnęła jeszcze bez prawka
PIOTR - 2010-01-21, 17:34

Dragini wiem że latałaś Gwiazdką 125 ,prosze powiedz mi co sądzisz o tym moto i ile to da rade śmigać :czoper:
dragini - 2010-01-22, 08:20

Piotr moja maksymalna prędkość to około 100 km ala pamiętaj, że ja mam prawko dopiero od września i nie zdążyłam jeszcze naśmigać, a skoro umiejętności słabiutkie raczej nie przeginam. Nie miałam się też gdzie rozwinąć bo raczej tak wkoło komina. Jeśli będziesz w okolicy - zapraszam.

[ Dodano: 2010-01-22, 08:27 ]
Wydaje mi sie, że dla początkujących motocyklistów jest w sam raz. Oczywiście konkretny facet może zaczynać od 650 ale ja wolę mieć maszynę którą utrzymam bez problemów i wyprowadzę z garażu manewrując między innymi maszynami i samochodami. Wtedy nie muszę prosić małża - bo czasem to ma humorek....

1janbo - 2010-01-22, 15:13

Młody śmiga na 125, może się dołączy do dysputy...

Piotr - zaatakuj Młodego na PW

shipp - 2010-01-23, 16:51

dragini napisał/a:
moja maksymalna prędkość to około 100 km

90-100, najprzyjemniesza prędkość na sprzęt poniżej lytra. Moim zdaniem nie masz czego się wstydzić :okok:

Zeo00 - 2010-03-10, 21:34

Ja mam 125, tylko że ja mu powiększyłem kanały, zwiększyłem kompresję i przemagikowałem w gaźniku i filtrze pod troche wybebeszone wydechy i potrafi sie rozbujać do 120, a dźwięk jest w 100% zadawalający ;D
Jak chcesz coś więcej się dowiedzieć to pisz ;d

Ravallo - 2010-03-11, 16:42

Jeśli moge cos powiedziec, to powiem ze ja kiedy dosiadałem 125kę (fabryczna bez jakich kolwiek zmian) to rozpedziłem sie do 115km/h (zabujstwo dla silnika:))
Trwało to wieki, ale dało się, jednak jak SHIPP słusznie zauwazył

Cytat:
90-100, najprzyjemniesza prędkość na sprzęt poniżej lytra.


wiec 80ka jest jak najbardziej osiagalna

lesiatek - 2011-07-21, 17:00

Witam, jestem miesiecznym uzytkownikiem DS 125. Zainteresowaly mnie te blokady. Jestem zdecydowany na rozwiercenie dysz i wyjecie tej zwezki w wydechu. Nie ma jeszcze moze jakiejs blokady na kroćcu ssacym? Przesiadłem sie z DT 125 i tam trzeba bylo kruciec odblokowac. Pozdrawiam:)
HELLOWEEN - 2011-07-21, 17:17

Wszystko to prawda,ale jeżeli sprzęt był zza granicy i zameldowany na klasie A1 może mieć blokadę na module.Musisz najpierw w brief popatrzyć.Jeżeli znajdziesz notatkę
"gedrosselt bis..."(piszę naturalnie o moto z niemiec)to na pewno jest zdławiony do prędkości podanej.Potem zostaje odcięty zapłon.Króćce ssące,wydechy i moduł.Trzy podstawowe miejsca blokad.

lesiatek - 2011-07-21, 17:24

Motorek jest z polskiego salonu. Stal 9 lat i mial przejechane 350 km. dwa tygodnie temu go dotarlem ale nie jedzie kompletnie. jedynie co moge z niego wydusic to 80 km/h. wszystko wskazuje na gaznik( czyszczenie i regulacja). stopien na cylindrach wynosi 12,5 i 12 na moje szczescie. kiedy sie pompuje manetka gazu moto jakby lepiej szlo ale to nadgarstek moze wysiasc.:) zdecydowalem sie na zdjecie tych blokad bo i tak caly gaznik musze rozlozyc a z wydechem nie powinno byc problemow. pozdr:)
PIOTR - 2011-07-21, 18:39

Lesiatek to motorek mojego syna ten z tyłu pierwszy to moja GWIAZDA
fakt jego 125 też jechała w PORYWACH 90 km ale po małych zmianach leci 110 km
trzeba wypróżnić wydechy,zmienić cały napęd ( tylna zębatka zmienić z 60 ma 47 zębów )
czyli zmiana całego napędu,no i co dziwne dla niewtajemniczonych regulator napięcia przenosisz tam gdzie mają 650 i 1100 bo w 125 znajduje się za akumulatorem pod siedzeniem i się przegrzewa co powoduje że spada napięcie na aku i na świecach i spada moc a w skrajnych przypadkach spali się
Tak się stało jak z synem pojechaliśmy do czech i padł
no i w gaźniku trzeba podłubać i wyregulować
robota na cały dzień ale efekt jest no i rasowy gang
My to zrobiliśmy i naroście jeździ jak powinien a i przy 100 km może wyprzedzać

W razie pytań dzwoń lub pisz,


Mo i zapomniałem-wywal oryginalny filtr powietrza jest do niczego bardzo dławi my zastosowaliśmy filtr węglowy i poprawiliśmy dolot powietrza
Pamiętaj że czym chłodniejsze powietrze tym lepiej bo więcej tlenu a tlen potrzebny do spalania
Inaczej mówiąc nie da się pierdzieć jak z armaty oddychając przez słomke

lesiatek - 2011-07-21, 20:32

Dzieki wielkie Piotrze. Biore sie za robote. Napewno napisze jak mi poszlo w ciagu kilku dni.:)
jupa - 2012-06-09, 20:54

Witam wszystkich
Jestem nowym użytkownikiem Drag Stara 125.
Rocznik 2000, na liczniku 13 tysięcy (tak, śmieszny), ale Drag Star jest w idealnym stanie wizualnym, beż jakichkolwiek śladów rdzy, jeśli chodzi o jazdę również bez zastrzeżeń.
Wcześniej jeździłem na skuterach Vespa 50 i 125.
Przyznam szczerze, że 125-tka dynamiką przewyższała Yamahę, ale kupując ją nie sugerowałem się V-maksem.
Mam następujące pytania do wszystkich użytkowników byłych, bądź obecnych:
- czy da się wymienić tłumiki (na allegro widziałem wiele uniwersalnych modeli za korzystne pieniądze, ale czy będą pasować), ewentualnie czy da się w łatwy sposób zmodyfikować fabryczne i czy w ogóle daje to jakiś efekt akustyczny i przyrost mocy?
- czy w tych motocyklach były montowane jakieś blokady (słyszałem, że XVSach 125 głównie w Niemczech montowali w nich blokady do 80km/h, moja leci ok 90-94, ale wydaje mi się, że da się z niej wycisnąć dużo więcej...)?
- czy wymieniał ktoś opony na szersze (głównie przód) i jakie są wrażenia z jazdy po wymianie?
- czy mieliście jakieś poważne usterki?
Będę wdzięczny za odpowiedź, na choćby jedno pytanie ;)

Dobry obyczj nakazuje najpierw się przywitać ,a później zadawać pytania. :evil:

Zapraszam do
przywitalni Peters

fincher - 2012-06-12, 10:57

Wymienić wydech zawsze można tak samo jak i rozbebeszyć seryjny.
Nie polecam psuć oryginalnego bo nigdy nie wiadomo kiedy się zachce powrotu do cichutkiego wydechu :)

dzisiaj na YT znalazłem filmik draga 125 na tanich wydechach za 80zł z allegro http://www.youtube.com/wa...feature=related
i powiem że brzmi to całkiem fajnie.

jupa - 2012-06-12, 14:17

Zakupiłem już podobne tłumiki, nawet 2 rodzaje, ale w serwisie powiedzieli mi, że w tymo motocyklu wymienia się całe wydechy, a nie same tłumiki.
W przypadku wymiany samych tłumików jest potrzeba dorobienia pierwszej części wydechu, ponieważ podobno seryjne wydechy są jednoczęściowe i wymagałby spawania.
Czy wymieniał ktoś wydechy w XVS125 lub modyfikował seryjny?
Proszę o odpowiedź :)








fincher napisał/a:
Wymienić wydech zawsze można tak samo jak i rozbebeszyć seryjny.
Nie polecam psuć oryginalnego bo nigdy nie wiadomo kiedy się zachce powrotu do cichutkiego wydechu :)

dzisiaj na YT znalazłem filmik draga 125 na tanich wydechach za 80zł z allegro http://www.youtube.com/wa...feature=related
i powiem że brzmi to całkiem fajnie.

fincher - 2012-06-12, 16:36

W oryginalnych wydechach jest przelot spalin między jednym kominem a drugim ale to nie znaczy że w akcesoryjnych też musi być.
Wpisz sobie na YT "dragstar 125 custom exhaust" i na akcesoryjnych wydechach nigdzie nie ma tego przelotu. tylko po zmianie wydechu konieczna jest regulacja gaźnika.

Ps pokaż link jaki wydech masz

jupa - 2012-06-12, 18:23

Zamówiłem dwa komplety, ponieważ nie wiedziałem, który będzie lepiej pasować.
Pojechałem z nimi do serwisu, ale powiedziano mi, że trzeba całkowicie rozmontowywać fabryczny wydech lub dorabiać specjalnie jakieś elementy.
Jest to mój pierwszy motocykl, stąd wiedza na ten temat nie jest zbyt duża.
Linki do aukcji poniżej:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2321192093
http://allegro.pl/show_item.php?item=2357660522

Widziałem na filmy z tymi wydechami, dźwięk jest przyzwoity i w porównaniu do fabrycznych niebo, a ziemia.
Przykładowe link poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=u6GMMbn6A0A
https://picasaweb.google.com/Budda93/DragSprzedaz#5651848599759987474

W jaki sposób można zmodyfikować fabryczne wydechy?






fincher napisał/a:
W oryginalnych wydechach jest przelot spalin między jednym kominem a drugim ale to nie znaczy że w akcesoryjnych też musi być.
Wpisz sobie na YT "dragstar 125 custom exhaust" i na akcesoryjnych wydechach nigdzie nie ma tego przelotu. tylko po zmianie wydechu konieczna jest regulacja gaźnika.

Ps pokaż link jaki wydech masz

sobstylek - 2013-04-06, 12:17

Witam kolegow :-), ja takze jestem szczesliwa posiadaczka drag stara 125. Kupilam go w tamtym roku w lipcu. Poprzedni wlasciciel (Niemiec) przerobil go troche, a mianowicie zalozona byla prosta kierownica, pedal zmiany biegow i hamulca byly przesuniete do przodu o ok.10 cm, a zamiast linki hamulcowej zalozony byl metalowy pret. I w zwiazku z tym mam prosbe, czy ktorys z szanownych posiadaczy takiego wlasnie motocykla moglby zrobic zdjecia owego hamulca. Konkretnie chodzi mi o to jak wygladaja i jak sa zamocowane owe elementy fabrycznie. Jesli bedzie taka mozliwosc to bardzo prosze o przeslanie zdjec na adres oberhausen@wp.pl, z gory dziekuje i pozdrawiam.
Bemol - 2013-04-06, 18:42

sobstylek, pomimo tego, że zarejestrowałaś się u nas w zeszłym roku jeszcze nie zdążyłaś się nam przedstawić. Zapraszam do Powitalni ( spełnienie 1 Pkt regulaminu )
mmwj - 2013-08-10, 11:58

PIOTR napisał/a:
Lesiatek to motorek mojego syna ten z tyłu pierwszy to moja GWIAZDA


teraz Dragi syna Piotra jest mój ;D
i wygląda tak

Bulanos - 2014-11-03, 01:48

wznowie może temat.

Czy ktoś wie lub zna kogoś w okolicy zachodniopomorskiego kto zająłby się odblokowaniem tych wszystkich niewygód oprócz wydechu bo ten został już wymieniony na Line.Naprawdę nie chodzi mi o garażowych mechaników tylko człowieka który wie co robi.

PIOTR - 2014-11-14, 21:02

mmwj napisał/a:
PIOTR napisał/a:
Lesiatek to motorek mojego syna ten z tyłu pierwszy to moja GWIAZDA


teraz Dragi syna Piotra jest mój ;D
i wygląda tak


HAHAHA :brawo: :brawo: fajnie go zobaczyć w tak dobrym stanie :brawo: :brawo: Aczkolwiek właśnie taki silnik przerabiam i 0 20 kucy podnoszę moc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group