| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Elementy nadwozia - uszczelki wydechów
 
 kubus1982 - 2010-01-01, 22:11
 Temat postu: uszczelki wydechów
 witam zdjałem  oba wydechy i nie wiem czy tam jest potrzebna  uszczelka? widze resztki czegos spalonego są , czy moge go przykrecic z tym "czymś" co pozostało czy sa jakies uszczelniacze?
 jaro - 2010-01-01, 22:14
 
 Jak nie będzie przedmuchów to, co to przeszkadza.
 witek1965 - 2010-01-01, 22:20
 
 Jest oczywiście uszczelka. Raczej bym nie skręcał bez. Raz, że będzie ryczeć, a dwa może wypalić koncówki
 
 [ Dodano: 2010-01-01, 22:24 ]
 Zapytaj u nich http://moto.allegro.pl/sh...hop_id=5209437. To nie powinno byc drogie. Na alledrogo znalazłem od 6-20 zł, ale akurat żadnej do Gwiazdki
 Tomasz36 - 2010-01-02, 09:16
 
 http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php tu znajdziesz uszczelki do wydechów
 miodzik - 2010-01-31, 14:38
 
 Kupiłem tutaj: http://moto.allegro.pl/it...xl_xv_1005.html
 marian00 - 2010-01-31, 14:44
 
 A to nie beda takie same uszczelki jak w virago 535??
 witek1965 - 2010-01-31, 20:24
 
 z opisu jaki jest w linku podanym przez Miodzika wynika, że 1100 ma takie same jak Virago 535, brak na rozpisce XVS650
 MIKI - 2010-02-01, 21:38
 
 Przyłączam się do tematu: Dzisiaj demontowałem wydechy przy DS-ie 1100, ( 2-gi cylinder ) jest taki mały kolektorek wdechowy do, którego jest przykręcany wydech. Mam pytanie czy między kolektorem a wydechem musi być jakaś uszczelka? ( Przy wyjściu z cylindrów uszczelki są )
 miodzik - 2010-02-02, 13:39
 
 Ja uszczelkę miałem, choć była tak wpasowana, że na pierwszy rzut oka nie było jej widać. Przy wyjmowaniu trochę się zdeformowała, ale z pomiarów wynikało że ma 46mm średnicy zewnętrznej i 38mm wewnętrznej. Jak przyjdą moje (lada dzień) dam znać czy pasują. Do XVS650 są inne.
 Fatum - 2010-04-13, 17:59
 
 Ja zmowilem uszczelki i dostalem dwie jednakowe. Niestety o ile do przodu wchodzi jak zloto to do tylu ten rozmiar jest ciut za duzy... Wy tez tak macie?
 Arcon - 2010-05-27, 11:12
 
 Zgodnie z serwisówką, w układzie wydechowym XVS 650 są dwa typy uszczelek:
 
 4TR-14613-00-00 - między kolankiem a cylindrem (2 szt.)
 - wymiary katalogowe to 38.20 x 45.60 x 4.8mm
 
 4BR-14613-00-00 - między kolankiem tylnym a kolektorem wydechu tylnego (1 szt.)
 - wymiary katalogowe to 30.50 x 39.10 x 5.0mm
 
 Zapewne masz ten pierwszy typ, dlatego pomiędzy kolanko a kolektor ta uszczelka się nie mieści.
 aldek - 2010-05-27, 19:23
 
 Wczoraj kupiłem taką uszczelkę w Larssonie. Zapłaciłem aż 2,67zł/szt
   Baggy - 2014-06-16, 15:38
 
 Pozwolę sobie odświeżyć temat.
 Jakie wymiary mają uszczelki w DS XVS 1100 A 2006r VP16?
 Stare mam troszeczkę zdeformowane i nie mogę ich dokładnie pomierzyć, a po modelu nie mogę za bardzo znaleźć
 witek1965 - 2014-06-16, 21:51
 
 
 eee tam 	  | Baggy napisał/a: |  	  | a po modelu nie mogę za bardzo znaleźć | 
 
 VP 161 http://www.larsson.pl/ind...OQ==&bid=111932
 
 Jakby link nie chodził to : Uszczelka kolektora wydechowego 43x55x4
 nr artykułu 6393159, cena 5,60 zł.
 Baggy - 2014-06-17, 04:56
 
 Dzięki kolego, tak myślałem że to będzie ta, ale ona jest do wydechu który wychodzi z przodu, natomiast z tyłu między kolankiem a wydechem jest jeszcze jedna miedziana i jest mniejsza od tej 43x55x4. Nie jestem pewien  ale może mieć wymiary 37x45x4. Czy może ktoś to potwierdzić? Na schemacie oznaczone jako 4 (większa ) i 5 (mniejsza)
 MaciekS - 2015-04-30, 20:17
 
 Odgrzeje wątek. Zdjąłem wydechy i nie zauwazyłem żadnych uszczelek. Ile łacznie powinno byc w XVS 1100 classic z 2009 ? Po jednej na przód i na tył ? W opisach w sklepach czy na allegro podają najczesciej do XVS do 2005 roku.  Do nowszych nie znajduje.
 Baggy - 2015-05-05, 05:33
 
 U mnie skończyło się tak że wyszukałem w katalogu z częściami do gwiazdeczki numery uszczelek i zamówiłem w Intermotors. Niestety w IM nie mieli zamienników więc kupiłem oryginały które sporo kosztują.
  Potrzebowałem 2 uszczelki oznaczone 4 i jedną oznaczoną 5 jak na rys. wyżej 
 Co do braku uszczelek to przyjrzyj się dobrze bo ja też nie mogłem jednej znaleźć a okazało się że bardzo ładnie się wprasowała a za razem przepaliła i trzeba było ją operacyjnie wyciągać
   
 A tutaj link do katalogu z częściami
 https://www.yamahapartsan...r&dealernumber=
 
 Jak znajdę opakowania to napiszę oznaczenie tych uszczelek.
 Madburn - 2015-05-05, 17:07
 
 mnie ta 2 zastanawia - wygląda jakby była miedzy kolankiem a rurą wydechową
 sadzę jednak że razem z 9 idą między rury a tłumiki - niestety z obrazka jakoś to nie wynika - z katalogu ...tym bardziej  - Exhaust gasket - mogli rownie dobrze napisać "taki tam bulbulator z przyczłapami"
 
 mam zamówione uszczelki bo mam przedmuch z kolanka - strzały w tłumik mi nie przeszkadzają ale głośno pod zadkiem jest
   
 [ Dodano: 2015-05-08, 12:43 ]
 no to już wiem wszystko
   złą uszczelkę przysłali
  (( 
 między głowicę i kolektor to ta nr 4 miedziana
 między kolanko kolektora a tylną rurę wydechową 5 (azbestowa ? )
 a 2 i 9 to takie grafitowe .... izolatory mocowań osłon rury wydechowej (to mi przysłali ciućwoki) - ten sam numer katalogowy
 
 15 to uszczelki tłumików
 Romuald - 2016-03-01, 21:57
 
 W związku z wymianą tłumików też przerabiam ten temat. Niestety te uszczelki tanie nie są, ja znalazłem prawie wszedzie że kosztuja 40pln.
 Natomiast mam jeszcze problem z połączeniem jak na rysunku poniżej:
 
 Czy tulejkę oznaczoną nr 15 też trzeba za każdym razem wymieniać oraz czy połaczenia zaznaczone kolorem trzeba uszczelnić jakąś pastą.
 Tłumiki dosałem rozłączone w tym miejscu natomiast jak się temu przyjrzałem widze że jest to wysmarowane czymś szarym.
 
 
   nunio - 2016-03-01, 22:05
 
 Romuald - to "szare" to właśnie ta pasta... ona po skręceniu musi zostać wypalona najlepiej na wolnych obrotach, aż przestanie dymić... a jeżeli przy rozbieraniu tej tulei nie uszkodzono, to spokojnie możesz jej użyć tak długo, jak jest cała... tylko oczyścić wszystko ze starej pasty i będzie pan zadowolony
   
 W niektórych układach jest to dość kruchy, prasowany grafit ale ten przy rozbiórce by się chyba rozleciał... tak sądzę...
 Romuald - 2016-03-02, 21:39
 
 No właśnie chodzi o to że to nie jest żaden tzw cement do tłumików tylko jakaś pasta która się nie utwardza pod wpływem temperatury. Jest koloru grafitowego i ma konsystencje... pasty
   Wolę takim czymś to uszczelnić. Montaż i demontaż tego nie sprawia żadnych problemów a połączenie pozostaje czyste i nietknięte. <ktoś wie co to za produkt?
 nunio - 2016-03-02, 22:24
 
 Tylko trzy smary są do tego stopnia odporne na temperaturę - grafitowy, molibdenowy i miedziowy... nie mówię tutaj o super_hiper_wynalazkach silikonowych /nie ufam im za grosz w podwyższonych temperaturach/ ale o solidnym, sprawdzonym i wytrzymującym próbę czasu smarnym smarze
   
 
  	  | Romuald napisał/a: |  	  | Jest koloru grafitowego | 
 
 Prawdę mówiąc w tym miejscu jest tak gorąco, ze nawet taki smar powinien odparować... a może nie... chyba najbardziej odporny jest miedziowy i ten spokojnie możesz zastosować... grafitowy pewnie także, bo chyba on tam właśnie jest... molibdenowego nigdy nie używałem...
 
 Co do pasty termoutwardzalnej - jest bardzo dobra a demontuje się ją bez kłopotu ostukując... całkiem lekko... używam jej zawsze na każdym łączeniu wydechów...
 
 |  |