YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Dysze gaźnika

arekw711 - 2009-11-25, 10:05
Temat postu: Dysze gaźnika
mam pytanie czy musi się wymieniać dysze w gaźnikach od czasu jak ściągnąłem moto z USA nie zaglądałem w gaźniki ( 2 sezony) podobno są inne dysze , jeździ bez problemowo więc nie wiem
pan_wiewiorka - 2009-11-26, 08:50

Powienieneś inaczej z czasem z cała pewnością przebarwisz rury. koszt zestawu DynoJet to jakieś 350-500PLN (zależy gdzie kupisz). Pamiętaj, że benzyna w Stanach, poza paliwem jakimś specjalnym, ma do 85 oktanów.
witek1965 - 2009-11-26, 09:20

pan_wiewiorka napisał/a:
Pamiętaj, że benzyna w Stanach, poza paliwem jakimś specjalnym, ma do 85 oktanów.


Hmm, nie miałem pojęcia, że amerykańce maja tak niskooktanową benzynę
Yamaha zaleca minimum 91 oktanów, niektóre sportowe fury minimum 98, a jak sobie radzą europejskie i japońskie auta? Rozumiem, że w europie radzą sobie dobrze bo maja lepsze, a czujnik spalania stukowego załatwia sprawę, ale moce spadaja przy kieskiej zupie.

Gdzieś doczytałem, że mają w USA również 91 oktan, a temat mnie tak zaciekawił, że przeczytałem dwie strony na temat liczby oktanowej i o co z nią kaman

[ Dodano: 2009-11-26, 09:32 ]
arekw711, zrób taki wybieg. Napisz do jakiegoś serwisu Yamahy( a najlepiej kilku w całym kraju), że chciałbyś od przyszłego sezonu serwisować u nich swój motocykl, który jest jeszcze drodze. Zadaj pytanie odnośnie paliwa w USA i ewentualnych różnic w wielkości dysz. Zobaczymy co napiszą.

arekw711 - 2009-11-26, 09:50

OK dzięki spróbuję tylko najpierw poszukam adresów a może jakieś masz to podrzuć
EDDIE - 2009-11-26, 12:10

Zainteresowała mnie informacja o innych, amerykańskich dyszach w gaźniku...
W Radomiu w serwisie nie bardzo wiedzą o konieczności zmiany dysz. Powiedzieli mi, że musieli by sprawdzić jakie dysze są w mojej Gwiazdeczce. O zestawie Dynojet słyszeli.

arekw711 - 2009-11-26, 12:51

No właśnie te nasze serwisy , nie wiem czy się czegoś dowiemy ale będziemy próbować
monkton - 2009-11-26, 13:39

Kiedy gadalem ze swoim mechaniorem to powiedzial, ze nie trzeba zmieniac , co do DynoJet to niby maja poprawiac parametry taki niby tunning.
gregor_1973 - 2009-11-26, 14:30

Jeżeli ktoś jest zainteresowany zestawem DynoJet to mam taki zestaw na pozbyciu -nowy w pudełku . Firmowy COBRA do 650-tki.
EDDIE - 2009-11-26, 14:32

Hał meny ?
arekw711 - 2009-11-26, 14:44

Jeden z serwisów odpowiedział że wymiana nie jest konieczna chyba że byłyby problemy z synchronizacją poczekamy może jeszcze z innych coś napiszą
gregor_1973 - 2009-11-26, 14:49

Taniej niż gdziekolwiek widziałeś. Jeżeli ktoś będzie zainteresowany kupnem to się dogadamy. Padła wcześniej kwota 350-500. To będzie jeszcze dużo taniej.
pan_wiewiorka - 2009-11-26, 15:32

Aaaaaaaaaaaa! Zapomniałem, ja miałem kominy przelotowe dlatego wymiana była konieczna. Przy seryjnych nie zabijesz silniaka ale z czsem przebarwisz rury. Mając puste kominy może być kłopot z regulacją dlatego wymiana jest wymagana. Mój błąd, sorki za brak precyzji :doh:
monkton - 2009-11-26, 17:11

DynoJet sprzedaje zestawy do XVS1100 i 650 za 85.65 $, nie wiem jaki jest w tej chwili kurs ale chyba wyjdzie mniej niz 350-500.DynoJet
pan_wiewiorka - 2009-11-26, 17:12

monkton napisał/a:
DynoJet sprzedaje zestawy do XVS1100 i 650 za 85.65 $, nie wiem jaki jest w tej chwili kurs ale chyba wyjdzie mniej niz 350-500.

Jeżeli potrafisz sam to zamontować, to pewnie tak. Ja jestem humanista ;)

monkton - 2009-11-26, 19:11

No jezeli w te 350-500 jest wliczony montaz to inna inszosc.
1janbo - 2009-11-27, 08:13

gregor_1973, ma na sprzedaż zestaw dysz . Posta przeniosłem do odpowiedniego działu.
SoH - 2009-12-01, 10:26

pan_wiewiorka napisał/a:
Pamiętaj, że benzyna w Stanach, poza paliwem jakimś specjalnym, ma do 85 oktanów.

Gwoli ścisłości. Liczba oktanowa u nas i w Stanach jest zbliżona, tylko inaczej oznaczana. Stad taki duży przeskok w samej liczbie.

pan_wiewiorka - 2009-12-01, 12:19

SoH napisał/a:
Liczba oktanowa u nas i w Stanach jest zbliżona, tylko inaczej oznaczana.

A możesz więcej? shock

ttom - 2009-12-01, 12:22

SoH napisał/a:
Gwoli ścisłości. Liczba oktanowa u nas i w Stanach jest zbliżona, tylko inaczej oznaczana. Stad taki duży przeskok w samej liczbie.

Jeśli to prawda to... nieźle nas walą po kieszeni... evil
Swoją drogą w samochodach z usa chyba nikt nie grzebie we wtryskach...

pan_wiewiorka - 2009-12-01, 12:49

No dla mnie dziwne byloby gdyby w USA oznaczenie Pb85 oznaczało to co w UE Pb95. W takie cuda, to nie wierzę... A może? shock
SoH - 2009-12-01, 16:54

pan_wiewiorka napisał/a:
SoH napisał/a:
Liczba oktanowa u nas i w Stanach jest zbliżona, tylko inaczej oznaczana.

A możesz więcej? shock


U nas liczba oktanowa to RON (Reesarch Octane Number). Jest jeszcze MON (Motor Octane Number) i ostatnio się dowiedziałem że i DON (roaD Octane Number ?? ?).

W stanach stosuje się MON albo DON. Nie jestem do końca pewny którą. RON od MON różni się warunkami pomiaru. DON to z kolei wartość równa (RON+MON)/2

pan_wiewiorka - 2009-12-01, 16:59

SoH, kumam ale nadal nie widzi mi sie aby różnica była aż tak duża aby np. oznakowanie 95 w UE w Amerykanowie stanelo na 85 ;/
SoH - 2009-12-01, 17:14

pan_wiewiorka napisał/a:
SoH, kumam ale nadal nie widzi mi sie aby różnica była aż tak duża aby np. oznakowanie 95 w UE w Amerykanowie stanelo na 85 ;/


No to nawet, ich 85 to na nasze jakieś 90. Już nie jest tak źle, a zapewne 85 to nie jedyne paliwo.

EDIT: O takie o znalazłem:
http://upload.wikimedia.o...ane_Ratings.jpg

pan_wiewiorka - 2009-12-01, 17:43

SoH napisał/a:
No to nawet, ich 85 to na nasze jakieś 90.

W takim razie stawiałbym na 91. W instrukcji Draga piszą, że minimalna liczba oktanów dla gwiazdkowego paliwa to 91. Czyli ich superdupersportowaponadstuoktanowa benzynka to nic innego jak zwykłe, europejskie Vipałer? :nie_wiem:

SoH - 2009-12-03, 12:07

pan_wiewiorka napisał/a:
Czyli ich superdupersportowaponadstuoktanowa benzynka to nic innego jak zwykłe, europejskie Vipałer? :nie_wiem:

Na to wychodzi :D
Ale jak by się zastanowić, u nich nie potrzeba wysokooktanowej benzyny. Jak powszechnie wiadomo, w stanach są duże silniki, z których łatwo wyciągnąć określoną wielkość mocy. U nas wyciąga się ją z mniejszych pojemności. Najłatwiej to osiągnąć zwiększając stopień sprężania, a do tego potrzeba już paliwa o większe liczbie oktanowej.

Jeszcze taka rzecz, która można wyczytać na angielskiej wikipedii. Na dużych wysokościach, jak wiadomo powietrze jest rzadsze, czyli jego ciśnienie jest mniejsza. Więc jeżeli będziemy jeździć na takich większych wysokościach, do cylindra będzie się dostawać mniej powietrza (zakładając, że nie mamy doładowania) i ciśnienie w nim panujące będzie mniejsze, tym samym zmniejsza się ryzyko spalania stukowego. W związku z tym można nalać benzynę o mniejszej liczbie oktanowej
I teraz okazuje się, że ta amerykańska benzyna 85 oktanowa jest przede wszystkim sprzedawana w północnych stanach, gdzie wysokości nad poziomem morza są duże.
Natomiast ten dystrybutor, którego zdjęcie wcześniej wstawiłem, prawdopodobnie jest z Kalifornii, gdzie wysokości są mniejsze (dlatego oferowana jest również benzyna wysokooktanowa, natomiast tej powszechnie znanej 85 brak)

witek1965 - 2009-12-03, 23:40

dość dużo na temat tych oktanów można liczba oktanowa poczytać tutaj
EDDIE - 2009-12-03, 23:48

witek1965 napisał/a:
dość dużo na temat tych oktanów można liczba oktanowa poczytać tutaj


Jeszcze więcej wyczytasz tutaj lecz to nie da odpowiedzi na pytanie autora tematu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group