YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Optyczny - obnizenie tylnego zawieszenia

dwilu - 2009-11-21, 23:32
Temat postu: obnizenie tylnego zawieszenia
panowie czy ktos obnizal zawieszenie w customie ?
przebudowuje customa 1100 i myslalem o usunieciu blotnika tylnego (na singla) ale po namysle doszedlem do wniosku, ze dobrze bedzie czasami posadzic plecaczek, wiec chcialbym zostawic blotnik obcinajac koncowke zadarta ku górze (moze ktos juz to robił?)
ale wyglad koncowy moze nie byc zadowalajacy (zbyt duzy odstep blotnika od koła)
chcialbym go obnizyc (nie zwracam uwagi na komfort, mam inny motocykl do turystyki)
mile widziane sugestie ;)

pan_wiewiorka - 2009-11-21, 23:38

Nie sądzę aby regulacja amortyzatora coś dała a zakup gotowego setu do obniżenia zawieszenia (jak i poszerzenia tylnego lacza) była opłacalna. Kiedyś widziałem coś takiego i kosztowało - o ile mnie pamięć nie myli - coś pod 4000$. Musiałbyś poszperać na amerykańskim ibaju ;)
empiq - 2009-11-22, 00:42

samo obniżenie do classica 1100 kosztowało mnie kilka dolków . (dwa kawałki płaskownika)
patryk_c - 2009-11-22, 11:35

No w końcu jakiś sensowny temat gdzie mogę się wyżyć ;D

Dwilu, ja generalnie cały czas knuję nad terminarzem moich prac nad moto w zakresie przeróbek customowych.

Polecam bardzo tą stronę www.sscustomcycle.com

DS 1100



Tu masz ludzi którzy specjalizują się w przeróbkach Yamahy - głównie właśnie 1100 - trzy z ich customów trafiły do Yamaha Callendar - z czego dwa to to Dragi 1100.

Masa pomysłów części i innych inspiracji. Wszystko po prostu co przyjdzie Ci do głowy.

Ja mam od nich ich własnej produkcji kierownicę i wydechy RB, a na liście zakupów dopałkę do DS650, przedni reflektor i zestaw do poszerzenia tylego koła i nie ważne że to nie opłacalne. To hobby a nie business :hahaha:


Jak sobie przejrzysz to znajdziesz sporo różnych błotników, i wiele przykładów poobniżanych bike'ów.

DS 1100



Na pewno zgodzę się z tobą, że Drag ze skróconym oryginalnym tyłem wygląda głupawo.

I jeszcze jedna z ich na prawdę świetnych przeróbek - taka mała inspiracja dla mnie:

DS 650




Pozdrawiam,

Patryk C

dwilu - 2009-11-22, 22:24

Patryk, potezne dzieki, oto chodzilo, chyba zamowie ten
http://sscustomcycle.com/...100Pro-Comp.jpg
bo chyba nie trzeba bedzie tych zeber pod blotnikiem wycinac a i awaryjnie pleaczek mozna posadzic

ewentualnie bez plecaczka i zebra wyciac wiec moze ten (jeszcze mysle)
http://sscustomcycle.com/...0DaggerRear.JPG
ale stronka git ! ! THX

[ Dodano: 2009-11-24, 22:38 ]
Panowie, ogromna prosba ! czy mogl by ktos wymierzyc (odrysowac) plaskownik do obnizaenia draga a ja bym za pare groszy wyprodukowal nieskonczenie wiele takich blaszek ;)
chodzi dokladnie o rozstaw otworow. thx i pozdrowka dwilu

[ Dodano: 2009-11-26, 09:15 ]
Panowie, jesli ktos ma obnizone zawieszenie to bardzo prosze zmierzyc tylko rozstaw srub tych plaskownikow (od srodka sruby do srodka) bez demontarzu (1 minutka pracy).
mam kolege ktory wysyla czesci do wycinania laserowego i mysle ze to by kosztowalo grosiki a nie jak w ofertach polskich sklepow customowych 400-500zł.
pozdrawiam

dwilu - 2010-04-09, 10:08

gdyby ktoś jeszcze chciał obniżyć zawieszenie to podpowiadam, oryginalny rozstaw śrub płaskowników miedzy amortyzatorem a rama wynosi 14 cm (średnica otworów 12mm, grubość płaskownika 6mm, szerokość 16mm) więc ja zrobiłem rozstaw na 15cm co obniżyło mi maszynę o około 4-5cm, do jest zbyt dużo, na polskich drogach na większych nierównościach obcieram ramą nawet solo. Myślę, że rozstaw 14,5cm był by idealny.
zamieszczam fotkę jak wygląda teraz po obniżeniu. pozdrawiam wszystkich dwilu


Tomero - 2010-04-09, 11:38

Dwilu - rewelka. Bardzo dziękuję za info.

Właśnie takich danych potrzebowałem. Czas zabrać się do roboty przy okazji zmiany garnituru ;D ;D ;D

patryk_c - 2010-04-09, 12:24

Tomero napisał/a:
przy okazji zmiany garnituru


Czyżbyś znowu oddawał blachy do farbowania 8) ?

dwilu - 2010-04-10, 09:09

Tomero napisał/a:
Dwilu - rewelka. Bardzo dziękuję za info.

Właśnie takich danych potrzebowałem. Czas zabrać się do roboty przy okazji zmiany garnituru ;D ;D ;D


Tomero ja zrobiłem coś takiego, chciałem mieć pełną regulację ale okazało się, że na pierwszych otworach (A-B) jest już obcieranie ramą. Według mnie 14,5 a max 15cm.
I jeszcze coś, ta szersza strona płaskownika nie może być za taka szeroka, jak zamontujesz ja szersza strona do dołu to będziesz wszystko tym zaczepiał a jak szersza do góry to musiałem ją ścinać bo była zbyt szeroka i nie można jej przykręcić.
będziesz miął problem z wyjęciem dolnej śruby (przeszkadza rama) więc po wyjęciu górnej, cała rama na maxa siadzie na glebie i wtedy wyciągając dolną śrubę (ona jest wewnątrz tulejki) musisz spowodować żeby ta tuleja poszła w przeciwnym kierunku tylko w taki sposób śruba da się wyciągnąć. w razie kłopotów 501106266


empiq - 2010-04-20, 14:28

Dwilu - super ten Twój Dragstarek wygląda!!! :)
podobają mi się takie przeróbki! :) i obniżenie pasuje jak ulał!! :D

BtS - 2010-04-21, 12:53

a nie można by pokombinować z usztywnieniem sprężyny?? tak żeby siedział niżej, ale nie obcierał przy większych nierównościach??
dwilu - 2010-04-21, 14:32

No wlasnie to obcieranie ramy na nierownosciach wkurza, z pasazerem to juz non stop.
patryk_c - 2010-04-21, 14:41

Usztywnienie sprężyny + tuleja dystansowa, żeby nie dobijało

Zapytam o zdjęcia moich "przerabiaczy", może coś się uda wrzucić.

Pozdr

soft - 2010-04-21, 21:11

Czy wiecie jak takie obniżenie działa na wał kardana ? Tak myślę że przy normalnym zawieszeniu pracuje on w linii prostej, przy obniżonym jest w ciągłej pracy pod kontem.
Czy to może mieć wpływ na jego żywotność?

BtS - 2010-04-22, 11:00

soft??
ale co ma jedno do drugiego??

obniżasz zawieszenie - więc motocykl jest w takiej pozycji jak podczas jazdy w "dołku"

krzyzak jest odpowiedzialny za odpowiednie przeniesienie napędu, a do wału wszystko dochodzi tak samo - na sztywno :-)

soft - 2010-04-22, 16:37

BtS napisał/a:
obniżasz zawieszenie - więc motocykl jest w takiej pozycji jak podczas jazdy w "dołku"


I to mnie właśnie martwi ... Też mam ochotę obniżyć swojego, ale ile skróci się żywotność kardana ? ... Nie jest on obliczony na ciągłą pracę pod kątem.
Czy jest na "pokładzie" jakiś inżynier od mechaniki ?

Lysycycki - 2010-12-14, 22:22
Temat postu: Obnizanie tylnego zawieszenia
Witam,

Szukajac inspiracji na wymarzony motor znalazlem cos takiego:

http://www.650ccnd.com/images/112.jpg

Potem znalazlem cos takiego:

http://www.cruisercustomi...sic&model_id=34

To zestaw do obnizania tylnego zawieszenia, jest pelno takich zestawow w handlu.

Pytanie: robil ktos z was takie modyfikacje? I jak myslicie, czy na polskie drogi ma to sens?

Pozdrawiam,

Ziółek - 2010-12-14, 22:33

Lysycycki, Wydaje mi się że patryk_c szorował tyłkiem po asfalcie w swojej 650-ce. Chyba http://www.powerchoppers.pl/ z Iławy przerabiali mu motocykl.
piwu - 2010-12-15, 10:14

Mój dobry kumpel z klubu miał takie elementy w zawieszeniu. Jak jechał sam to było elegancko. Jak już wziął plecaka ze sobą to była tragedia, nawet jak naciągnął sprężynę na maxa. Na zakrętach nawet na równych chorwackich asfaltach przydzierał płozami...

Jeśli jeździsz sam i chcesz, żeby pięknie moto się prezentowało to montuj, ale jak chcesz jeździć z kobietą to szkoda kasy i późniejszych nerwów.

Corvius - 2011-02-20, 14:48

hmmm tak w temacie czy ktoś ma taki kit od 650 bo chciałbym to zobaczyc i moze samemu sobie dorobić...
dryblas7 - 2011-02-20, 15:23

swojego draga kupiłem już obniżonego mam pytanie czy podczas sprawdzania poziomu oleju trzeba to uwzględnić obniżony jast o jakieś 5cm
Lokis - 2011-02-20, 17:14

Ma wpływ. Musisz się mocniej schylić do oczka
dryblas7 - 2011-02-20, 19:37

chodzi mi o to jeśli moto obniżone jest tylko z tyłu a oczko do sprawdzabia jest na środku a nawet bliżej przedniego koła czy to obniżenie ma ?? ? napewno ma wpływ na ocene stanu w oczku
Peters - 2011-02-20, 20:02

Jak chcesz mieć pewność to to najedź tylnym kołem na pięciocentymetrową deskę .Ale moim zdaniem takie obniżenie nie ma większego wpływu na poziom oleju .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group