|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Zakup - Dragstar licznik
raf.ftr. - 2009-11-20, 00:26 Temat postu: Dragstar licznik Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tutaj pierwszy raz i dopiero przymierzam się do zakupu draga. Mam pytanie do użytkowników tych maszyn, czy one wszystkie na licznikach nie mają wskaźnika paliwa? Widziałem tylko w Road starach kontrolkę rezerwy. A jak to jest z Dragiem?
Proszę przeczytać punkt 1 regulaminu i się do niego dostosować
Następny post oficjalne ostrzeżenie evil LARRY/ Mod
koszerny - 2009-11-20, 00:31
niestety wszystkie nie maja do rezerwy kontrolek itp.
tylko kranik
witek1965 - 2009-11-20, 02:12
Proponuję zerknąć do 1. pkt. regulaminu forum. Wyszczególniony przy rejestracji. Jest specjalny dział do przywitania. Niemniej jednak witam.
Co do kontrolki rezerwy, koszerny ma rację.
Królowa - 2009-11-20, 12:39
No nie odstraszą nam kociewiaka, raf.ftr. najpierw powitalnia:)
1janbo - 2009-11-20, 12:53
evil
jkurnik - 2009-11-20, 17:07
Mój drag nie ma kontrolki paliwa. To że cza sna tankowanie czuje po tym, że muszę kranik przekręcić na rezerwę.
Jacek - 2009-11-20, 19:50 Temat postu: Re: Dragstar licznik
raf.ftr. napisał/a: | Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tutaj pierwszy raz i dopiero przymierzam się do zakupu draga. Mam pytanie do użytkowników tych maszyn, czy one wszystkie na licznikach nie mają wskaźnika paliwa? Widziałem tylko w Road starach kontrolkę rezerwy. A jak to jest z Dragiem?
Proszę przeczytać punkt 1 regulaminu i się do niego dostosować
Następny post oficjalne ostrzeżenie evil LARRY/ Mod | We wszystkich dragach nie ma czegoś takiego jak wskaźnik paliwa. Jest kranik, który ma funkcję rezerwy, ale ja stosuję zasadę - przejechałem 200 km, tankuję.
Gucio68 - 2009-11-20, 20:19
raf.ftr. napisał/a: | nie mają wskaźnika paliwa |
Niestety-to i umiejscowienie stacyjki się "japanom"nie udało,ale reszta
[ Dodano: 2009-11-20, 20:19 ]
idzie z tym żyć
raf.ftr. - 2009-11-20, 21:07
Co do powitania to zrobiłem mam nadzieję wszystko prawidłowo.
To, że nie wyszło "japanom" umiejscowienie stacyjki no i brak kontrolki to pewnie można im wybaczyć jeśli cała reszta (jak słyszę i czytam) jest ok.
Jkurnik, a ile na rezerwie można jechać?
[ Dodano: 2009-11-20, 21:09 ]
Nie zauważyłem Jacek już odpowiedział.
jaro - 2009-11-20, 21:13
Ja stosuję zasadę 180 mil tankuję na rezerwie jakieś 15 mil, czyli około 20 km, ale na pewno nie wiem nie próbowałem do sucha jeździć.
raf.ftr. - 2009-11-20, 22:00
Gorsza sprawa kiedy podróżuje się po poważnych bezdrożach. Od jednej stacji do drugiej +- 200km. wtedy lipa, jedyne wyjście to chyba awaryjnie jakiś kanisterek przy sobie wozić.
jaro - 2009-11-20, 22:03
to chyba na syberii
ttom - 2009-11-20, 22:14
raf.ftr. napisał/a: | Gorsza sprawa kiedy podróżuje się po poważnych bezdrożach. Od jednej stacji do drugiej +- 200km. wtedy lipa, jedyne wyjście to chyba awaryjnie jakiś kanisterek przy sobie wozić. |
No to na każdej trzeba tankować... Zbiornik ma 16 litrów...
raf.ftr. - 2009-11-20, 22:57
Nie koniecznie na Syberii. Mieszkam nie tylko w Polsce, ale ze względu na pracę też w Norwegii (północnej). Jadąc tutaj śmigam przez Szwecję. Samochodem nie ma problemu bo mam tylko jedno tankowanie w połowie drogi, a zauważyłem, że nocą większość stacji jest niestety zamknięta. Jest odcinek ok 200 km. gdzie jest kompletne bezludzie. Wspomniałem o takim prawie ekstremalnym przypadku bo (jak już kupię draga) w przyszłym roku wybieram się tutaj motorem. Oczywiście wcześniej muszę dokładnie przeanalizować trasę.
Kozak_Barabasz - 2009-11-20, 23:53
Bez obaw. Na pełnym baku w trasie zrobisz około 350km na całym baku
Sprawdzone
EDDIE - 2009-11-21, 00:29
Po prostu nie wolno dopuszczać do tego, by gwiazdeczka traciła moc z powodu braku paliwa. Chociaż w Virażce jest kontrolka rezerwy, to już po 100 milach zajeżdżałem na tankstacje (bak 8,5l) To samo będę praktykował z gwiazdeczką i każdemu polecam wdrożyć tą zasadę.
raf.ftr. napisał/a: | To, że nie wyszło "japanom" umiejscowienie stacyjki no i brak kontrolki to pewnie można im wybaczyć jeśli cała reszta (jak słyszę i czytam) jest ok |
To może nie mieć żadnego znaczenia jeśli masz taki alarm (jak ja), który ma funkcję nieużywania kluczyka i zapalania z pilota.
raf.ftr. napisał/a: | a ile na rezerwie można jechać? |
To jest bardzo względna sprawa. Przy spokojnej jeździe możesz przyjąć minimum 50km.
jkurnik - 2009-11-21, 10:43
raf.ftr. napisał/a: | Jkurnik, a ile na rezerwie można jechać? |
Nie wiem nie sprawdzałem - ale raz pchałem już draga bo jak sie okazało był nieszczelny wężyk przy kraniku a zostawiłęm moto na kraniku ustawionym na rezerwę - no i całe paliwo wykapało przez noc. Przejechałem 2 kilometry i stop:(
EDDIE napisał/a: | nie wolno dopuszczać do tego, by gwiazdeczka traciła moc z powodu braku paliwa. |
Czemu nie wolno? Ja zawsze tak jeżdzę że jak czuje spadek mocy to się przełączam na rezerwę i szukam stacji. Stacje mam pod nosem jedna za drugą więc zero stresu. Na dłujższym wypadzie tankuje zawsze pod korek na każdej napotkanej stacji.
EDDIE napisał/a: | a ile na rezerwie można jechać?
To jest bardzo względna sprawa. Przy spokojnej jeździe możesz przyjąć minimum 50km. |
A komuś sikę udało tyle przejechać?
raf.ftr. - 2009-11-21, 11:13
W Polsce myślę, że nie ma takiego problemu. Kozak pisze o 350 km. na pełnym zbiorniku, ale pewnie jest różnica też między 650,a 1100. Ile pod korek wchodzi do jednego i drugiego, no i ile średnio (faktycznie) Wam spalają?
krotom - 2009-11-21, 13:02
raf.ftr. napisał/a: | [...] Ile pod korek wchodzi do jednego i drugiego, no i ile średnio (faktycznie) Wam spalają? | o paliwożerności Dragów jest osobny, 8-stronicowy, temat miłej lektury
[ Dodano: 2009-11-21, 13:09 ]
o pojemności baków (i innych rzeczach) przeczytasz w dziale technicznym
650-ka Cytat: | Zbiornik paliwa
CLASSIC oraz CUSTOM
Rodzaj paliwa: PB 95 (benzyna 95- oktanowa)
Całkowita pojemność zbiornika: 16 l
W tym rezerwa: 3 l |
1100-ka Cytat: | Zbiornik paliwa
CLASSIC oraz CUSTOM
Rodzaj paliwa: PB 95 (benzyna 95- oktanowa)
Całkowita pojemność zbiornika: 17 l
W tym rezerwa: 4,5 l |
EDDIE - 2009-11-21, 16:15
jkurnik napisał/a: |
EDDIE napisał/a: | nie wolno dopuszczać do tego, by gwiazdeczka traciła moc z powodu braku paliwa. |
Czemu nie wolno? Ja zawsze tak jeżdzę że jak czuje spadek mocy to się przełączam na rezerwę i szukam stacji. Stacje mam pod nosem jedna za drugą więc zero stresu. Na dłujższym wypadzie tankuje zawsze pod korek na każdej napotkanej stacji.
|
Ano dla braku stresu. Brak mocy może ciebie spotkać w najbardziej nieodpowiednim momencie, na przykład przy wyprzedzaniu, kiedy to zabraknie ci 10 metrów by dokończyć manewr. Po co narażać się na własne życzenie ? roll
raf.ftr. - 2009-11-21, 17:09
Z tą jazdą na oparach to oczywiście Eddie ma rację. Samochodem też kiedy zaświeci się tylko "księgowa" jadę na stację.
Jacek - 2009-11-21, 18:26
Ja ( przez przypadek ) przejechałem na rezerwie dokładnie 60 km.
witek1965 - 2009-11-22, 02:09
Moja razda. tankuj na każdej otwartej stacji. Nieważne ile :5 czy 15 litrów. w takich warunkach, jak opisujesz to może byc bardzo znaczące. jak masz gdzie władowac, to nie zaszkodzi żelazna rezerwa w postaci 2,5 litra nawet w butelce pet po coca coli, oczywiście wymytej. (lepiej nosić jak się prosić)
|
|