|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Optyczny - OŚWIETLENIE KONSOLI
zbymus - 2009-11-14, 23:04 Temat postu: OŚWIETLENIE KONSOLI Ma spaloną żarówkę12V/1,7W na konsoli tj. licznik km.
Kupiłem 12v/3W ale mam obawy czy nie będzie za mocna tj, za jasna a może będzie za dużo oddawała ciepła.
Czy ktoś już zakładał 3W żarówkę.
A może wiecie gdzie kupić 1,7W nigdzie w necie nie mogę znaleźć.
krotom - 2009-11-14, 23:10
podłącz sobie diode LED, w dowolnym kolorze - uzyskasz unikalny efekt
jaro - 2009-11-15, 08:19
zbymus, Ja mam nie oryginalną, ale nie pamiętam ile Watt, generalnie mam tą żarówkę od mercedesa, więc wal do sklepu z gratami do puszek.
witek1965 - 2009-11-15, 13:36
Obie propozycje są OK, 3W również nie powinna sprawiać kłopotu, LED faktycznie może dać ciekawy efekt w kolorze. Ja chyba posłucham Krotoma i sobie kai gadżecik zaserwuję.
zbymus - 2009-11-15, 14:28
jaro zakładam 3W ,myślę że nic się nie przypali.
Lokis - 2009-11-15, 15:11
Ja mam założoną LEDową w kolorze niebieskim i o dziwo zegar w nocy jest bardziej czytelny.
Po drugie za mocna żarówka powoduje to że w czasie nocnej jazdy masz swiatło które świecąc przy dłuższej jeździe mnoże męczyć wzrok nawet jak bezpośrednio nie swieci Ci w oczy.
romus - 2009-11-15, 15:22
witam
Próbowałem się dobrać, do wymiany spalonej żarówki i napotkałem na problemy na które nie miałem pomysłu jak je przeskoczyć.
1. Jak zdjąć konsole, przeszkadza mi pokrętło kasowania licznika dziennego, jak go zdemontować lub pominąć?
2. Gdzie szukać tej żarówki, czy da się ją wymienić bez demontażu konsoli?
Może ktoś pokazać zdjęcia lub załączyć urywek serwisówki.
dzięki.
Lokis - 2009-11-15, 16:25
1. pokrętło należy odkręcić. Jest one przykręcone małą śrubeczką. Należy użyć cienkiego długiego śrubokręta. śruba jest umieszczona na osi pokrętła.
2. Nie musisz rozbierać konsoli. Odkręcasz trzy śruby co trzymają zegar podnosisz całość, odpinasz linkę i kostkę od wiązki kabli. Obracasz wszystko do góry nogami i masz dostęp do żarówek.
zbymus - 2009-11-15, 22:03
Lokis napisał/a: | Ja mam założoną LEDową w kolorze niebieskim i o dziwo zegar w nocy jest bardziej czytelny.
Po drugie za mocna żarówka powoduje to że w czasie nocnej jazdy masz swiatło które świecąc przy dłuższej jeździe mnoże męczyć wzrok nawet jak bezpośrednio nie swieci Ci w oczy. |
Lokis i normalnie wlutować tego leda ,a jak moc?
Lokis - 2009-11-15, 23:29
Dokładnie. Kupujesz LED'a który jest zamiennikiem żarówki a więc nic nie robisz tylko wkładasz go zamiast żarówki. To jest żarówka ledowa. W sklepach do tuningu spoko dostaniesz koszt chyba 3 zł.
shipp - 2009-11-26, 00:25
Zbymus jaki kolor miałeś przed wymianą i czy teraz lepiej widać konsolę?
witek1965 - 2009-11-26, 00:36
miał tradycyjną białą. Lokis miał pierwszy i podsunął pomysł. Sądzę, że zarówno zielona jak i niebieska będzie miód.
Rychu - 2010-02-12, 19:20
No własnie, mógłby ktosik powiedzieć która to konkretnie żarówka LED'owa? Ja u siebie nic nie rozbierałem jeszcze, więc nie mam pojęcia jaki tam jest ten wtyk. Myślę, żeby dać czerwoną evil Chyba nie będzie za ciemna...
RAF - 2010-02-15, 11:02
Zamiennik żarówki .... to LED z końcówką W5W
najlepsze są walcowe z wklęsłym stożkiem, dają bardziej rozproszone światło.
nie polecam natomiast diod typu FLUX szybko sie przepalają
RAF - 2010-02-15, 12:39
nie polecam także diod z półkulistym łbem wypukłym, dają światło punktowe i słabo będą oświetlać konsolę
zbymus - 2010-05-16, 10:18 Temat postu: Re: Podświetlenie konsoli prędkościomierza.
dadamos napisał/a: | Mam pytanko bo się nie doszukałem takowego.... Mianowicie: czy ktoś zmieniał kolor podświetlenia tegoż naszego cyferblatu na zbiorniku paliwa ? Mam zamiar coś z tym zrobić bo te białe luksy mnie irytują. Przypomnę, iż posiadam rocznik 2004 1100 Classic oczywiście |
SATURIAN - 2010-12-20, 21:22
Panowie , mam śmieszne pytanie . Czy kontrolki w zegarze są tylko wciśnięte , czy wyjmując je należy je w odpowiedni sposób obrócić. Mam poprostu pozamieniane kierunkowskazy z tą drugą po prawej stronie.
Demolka - 2010-12-20, 21:52
Myślę, że chodzi Ci o żaróweczki kontrolek i oświetlenia licznika. Jaśli tak to one są w oprawkach gumowych wciśniętych w gniazda w liczniku. Wyjąć najłatwiej podważając je małym śrubokręcikiem. Na tej gumowej oprawce jest pierścionek ustalający, jak on się ruszy to bez trudu już wyjmiesz
PatrykR922 - 2011-08-17, 11:34 Temat postu: Podświetlenie licznika 650 Classic Witam mam pytanie bo chciałem założyc do drag stara 650 Classica niebieskie podświetlenie licznika I mam pytanie czy w liczniku są wlutowane diody czy normalnie wkładane ?
Proszę o pomoc
Z góry dzięki
johnypl - 2011-08-17, 21:44
W liczniku do podświetlenia jest zwykła żarówka.
witek1965 - 2011-08-17, 21:56
każdą zarówke jak chcesz to możesz zastąpić odpowiednikiem led w kolorze zielonym, niebieskim, czerwonym lub standardowo białym .
PatrykR922 - 2011-08-18, 10:37
Oo wielkie dzięki
Kozak_Barabasz - 2011-08-18, 12:02
Pamiętaj tylko, że dioda świeci zazwyczaj punktowo ....
W 650tkach jest 1 żarówka i zastosowanie nawet super mocnej diody i dookólnej da nierówne podświetlenie licznika ......
1100 mają 2 już żarówki i efekt jest na pewno lepszy przy zastosowaniu diod .....
PatrykR922 - 2011-08-18, 15:06
Jutro jak bd miał czas to rozbiore to i oblukam
Dzięki za info
Lanky - 2013-10-29, 09:10 Temat postu: Brak podświetlenia prędkościomierza Witam.
Nie wiem czy nie umiem szukać, czy po prostu takiego tematu nie ma ale potrzebuję pomocy w sprawie podświetlenia prędkościomierza. Świeciło, świeciło i pewnego dnia zgasło Niby usterka niezbyt duża ale denerwująca zwłaszcza przy jeździe po zmroku. Kolego powiedział mi, że pewnie padła żarówka podświetlająca i że wystarczy odkręcić 3 śruby imbusem i kupić taką jak trzeba. Niestety wczoraj pod sklepem na szybko odkręciłem licznik i okazuje się, że jest to tylko osłonka do której przykręcony jest licznik. Moje pytania to: 1) czy możliwe jest brak podświetlenia przez spaloną żaróweczkę, 2) czy rozbierał ktoś licznik i wie jak to zrobić i na co uważać, 3) gdzie jest ta żarówka podświetlająca prędkościomierz i jak to jest. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.
Dariow - 2013-10-29, 12:38
Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci
Demolka - 2013-10-29, 12:41
Wymieniałem już 2 czy 3 razy lecz w DS-1100 w innych modelach może być trochę inaczej.
1. odkręcasz imbusem 3 śrubki mocujące chromowaną maskownicę (uwaga na silokonowe podkładki pod łbami śrub, to uszczelnienie)
2. Dla wygody i lepszego dostępu rozepnij wtyczkę i maskownicę możesz odłożyć
3. Odkręcasz 3 nakrętki kluczem nasadowym 8 (uwaga na podkładki, są ważne) i podnosisz licznik
4. Obracasz licznik i bez żadnych dodatkowych rozbiórek wyciągasz ostrożnie z pomocą cieniutkiego śrubokręcika gumowe oprawki żaróweczek po dwóch stronach licznika. Oprawki oświetlenia tarczy są widoczne po bokach licznika.
5. Żaróweczki, malutkie bezoprawkowe, 12V 1,7W.
Lanky - 2013-10-29, 12:59
dzięki za instrukcję obsługi. Mam nadzieję, że w weekend dam radę z tym zrobić.
Dariow napisał/a: | Lanky załóż sobie od razu ledową fajniej świeci |
też o tym myślałem więc na pewno zamieszczę jakieś zdjęcia jak się już uda. A tak przy okazji to jaki kolor wygląda najlepiej???
Dariow - 2013-10-29, 16:53
Ja miałem białą żarówkę bo miałem białe podświetlenie motora, dla mnie było ok, te żaróweczki nie są drogie kup kilka kolorów i poprzymierzaj ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik
RIZI - 2013-10-29, 23:33
W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka.
Lanky - 2013-10-30, 08:25
Panowie za podpowiedzi wczoraj udało mi się zrobić z tym podświetleniem. Założyłem żaróweczkę ledową w kolorze zielonym. Całkowity koszt 3,20 PLN i 30 minut zabawy
Dariow napisał/a: | ale chyba przy białym oświetleniu jest najlepiej widoczny licznik |
zgadzam się z tym ale podświetlenie kolorowe też fajnie wygląda
RIZI napisał/a: | W przypadku całkowitego wymontowania licznika w 650-ce należy pamiętać, że głęboko w pokrętle do zerowania licznika jest śrubka. |
jest choć wogóle jej nie widać i trzeba mieć dobry śrubokręcik żeby to odkręcić
Jaro2002 - 2013-12-30, 15:11
Panowie, gdzie kupić albo jak zrobić z LED żarówkę licznika sygnalizującą załączenie kierunków. Mam tu coś nagrzebane i żarówka sygnalizacji kierunków świeci byle jak tj jest niedopasowana.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam
OldDiver - 2013-12-30, 19:00
Jaro2002 napisał/a: | świeci byle jak tj jest niedopasowana | Co to znaczy byle jak ? Na czym polega niedostosowanie ? Ja chyba na początku tego roku zainstalowałem "bzyczek" podłączony do lampki kierunków. Już nie zapominam wyłączać kierunków.
witek1965 - 2013-12-30, 21:54
OldDiver napisał/a: | Co to znaczy byle jak ? | no jak na moje rozumowanie, to tak chyba słabo, ledwo widocznie. Jaro2002 napisał/a: | jest niedopasowana. | może nie jest niedopasowana, tylko już tak zużyta, że prawie nie przepuszcza bańka światła. bańka ma kolor prawie czarny. Sprawdź. Kupisz w byle motoryzacyjnym, tylko miej na wzór, bo jest tego trochę
Jaro2002 - 2013-12-30, 22:00
Dzięki za zaintersowanie. Byle jak to w szczegółach jak wrzucę kierunek na prawo to podświetla mi od spodu a jak w lewo to od góry. Po demontarzu okazało się że poprzedni właścicoiel moto zlutował 2 diody LED i wcisnął zamiast żarówki. Dlatego szukam nowej żarówki. Ostatecznie mogę się bujać z tym jak jest ale głupio z tą sygnalizacją kierunku. Przegręcenie tego nowego zestawu LED jakoś niewiele zmienia ale jestem na początku drogi. Jutro jeszcze będę się bawił.
Pozdro.
witek1965 - 2013-12-30, 22:10
Jaro2002, weź zdemontuj inną żaróweczkę z licznika i idź do motoryzacyjnego. Dobierzesz, a w najgorszym razie ASO.
Jaro2002 - 2013-12-30, 22:28
Najlepsze pomysły to te najprostrze! Dzięki. Mam niedaleko salon. Sprawdzę.
OldDiver - 2013-12-31, 10:45
Nie wiem jak jest DS1100 (witek1965, ?) ale mam opanowany temat kierunków w DS650. W moim na żaróweczkę kierunków jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada. Albo dwie tak jak u Jaro2002, lub jedna z układem Gretza.
Ale może te dwie diody były jednak "przemyślane" przez poprzedniego właściciela - wiadomo który kierunek jest włączony.
witek1965 - 2013-12-31, 10:54
OldDiver, ja odniosłem wrażenie, że kolega Jaro2002, chce po prostu zamontować tak jak to było fabrycznie, a tam zapewne jest zwykła żarówka.
Masz rację jeżeli chodzi o OldDiver napisał/a: | jest podawane napięcie o zmiennej polaryzacji w zależności od włączonego kierunku. Dlatego jedna dioda się nie nada. | ale na zwykłą żarówkę to nie działa. Możesz podawać plus i minus jak chcesz. Tak to już jest z żarówkami. Ja nie polecałem wstawienia diody. Czy jak w puszcze zakładasz postojową żarówkę, to się zastanawiasz nad polaryzacją, albo odo oświetlenia tablicy ? Nie, bo to nie gra żadnej roli.
Jaro2002 - 2013-12-31, 12:03
OldDiver, masz oczywiście rację, że poprzednik wkombinował specjalnie połączone diody tak, aby się zapalały naprzemiennie przy zmianie polaryzacji. Nie wyszło mu jednak z montarzem (brak złącza, diody połaczył piętrowo bo nie mógł ich wcisnąć jednocześnie w wąski otwór.
Witek 1965 też ma rcję, chcę wrócić do pierwotnej postaci, ostatecznie jest mi obojętne który kierunk działa, ważna jest sygnalizacja działania. Doszedłem, że to powinny bęć żarówki T5 (5mm szrokości styku oprawki). Nie znalazłem na necie szklanych ale są diodowe zamienniki i chyba się zdecyduję zamioast tracić czas na jeżdżenie po mieście i skazane być może na niepowodzenie szukanie oryginałów.
Szerokości i długiego sezonu w 2014 roku!
witek1965 - 2013-12-31, 13:05
Jaro2002 napisał/a: | ale są diodowe zamienniki | odpada, w związku z tym co napisał OldDiver,
[ Dodano: 2013-12-31, 13:07 ]
T5 to wielka żarówa, jak do "postojówek". Wątpię, że takowa tam była https://www.jula.pl/zarow...2w-2-szt-602040
[ Dodano: 2013-12-31, 13:13 ]
prędzej coś z żarówek do kontrolek w licznikach
https://www.google.pl/sea...iw=1920&bih=924
takie małe pchły. Elektronicy samochodowi kupują to garściami. S a w różnych rozmiarach
|
|