|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Moto nie chce palić - Pomocy
Gadzet212 - 2009-09-19, 20:05 Temat postu: Moto nie chce palić - Pomocy Witam
Mam problem ponieważ moja drag star 650 nie chce palić.
Zaczynamy:
Jest do model z 2007, ściągany ze stanów, wszystko pięknie chodziło do momentu....
Motor stał w garażu, raz w tygodniu była wyciągana na "niedzielny spacer".
Pewnego pięknego dnia próbowałem ją odpalić, lecz z mizernym skutkiem, co prawda łapał coś ale po 30 sek zgasł. wybadałem że pracował tylko 1 cylinder. Następne próby skończyły się niepowodzeniem.
Co mam robić, co może być skutkiem tych niemiłych problemów, proszę o wymienienie WSZYSTKICH propozycji
z góry dziękuje
Lokis - 2009-09-19, 20:08
Proszę najpierw do przywitalni czyli do działu o sobie.
Rozrusznik rozumiem kręci ?
pajakbielsko - 2009-09-19, 20:10
może to zamach?
Gadzet212 - 2009-09-19, 20:11
Rozrusznik kręci, dla pewności podładowałem aku, i dalej nic.
pajakbielsko - 2009-09-19, 20:14
kranik ?
witek1965 - 2009-09-19, 20:16
jak juz wyeliminujesz zamknięty kranik, to są jeszcze świece zapłonowe i kable. Wiesz jak je sprawdzić? jak nie to pisz. i wejdź na tą http://yamaha-dragstar.pl/viewforum.php?f=18 i napisz kilka słów. Zapewniam, że dyskusja będzie bardzo ożywiona.
zen - 2009-09-19, 20:18 Temat postu: Re: Pomocy
Gadzet212 napisał/a: | Witam
Mam problem ponieważ moja drag star 650 nie chce palić.
|
Cholera, ja też nie chcę, właśnie rzucam
Cytat: |
Motor stał w garażu, raz w tygodniu była wyciągana na "niedzielny spacer".
Pewnego pięknego dnia próbowałem ją odpalić, lecz z mizernym skutkiem, co prawda łapał coś ale po 30 sek zgasł. wybadałem że pracował tylko 1 cylinder. Następne próby skończyły się niepowodzeniem.
Co mam robić, co może być skutkiem tych niemiłych problemów, proszę o wymienienie WSZYSTKICH propozycji
|
Wymieniam od najprostszego do najtrudniejszego (w naprawie):
1. Zawieszona iglica lub pływak w komorze pływakowej. Wystarczy popukać w gaźnik i powinno wyskoczyć (sprawdzone na sobie)
2. Rozregulowane gaźniki. Wyregulować (najlepiej w warsztacie)
3. Zawalony zbiornik w rezultacie gaźnik (sprawdzone na sobie). Zdjąć bak, wyczyścić, wywalić gaźniki, wyczyścić (najlepiej specjalnym środkiem - carburetor cleaner). Po tym konieczna regulacja
Sprawdź jeszcze, czy wylewa ci się paliwo z gaźnika (jest specjalna rurka przelewowa między cylindrami, ma ujście przy ich łączeniu z blokiem silnika)
jaro - 2009-09-19, 20:21
świczki
Jacek - 2009-09-19, 20:21
Może nie masz paliwa? A tak na marginesie w jaki sposób stwierdziłeś po 30 sekundach pracy silnika, że pracował tylko jeden cylinder ?
.
Lokis - 2009-09-19, 20:22
Ale na początku bym iskre na świecach sprzwdził
Gadzet212 - 2009-09-19, 20:24
pajakbielsko napisał/a: | kranik ? |
Kranik sprawdzałem - drożny.
witek1965 napisał/a: | jak juz wyeliminujesz zamknięty kranik, to są jeszcze świece zapłonowe i kable. |
Świece zapłonowe... sprawdzę, ale uważam że są sprawne, gdyż gdyby była ich wina to problem by stopniowo podczas jazdy sie pogarszał. A to nastąpiło z dnia na dzień.
Przewody, powiem tak - cała elektryka sprawdzona.
[ Dodano: 2009-09-19, 20:26 ]
Jacek napisał/a: | Może nie masz paliwa? A tak na marginesie w jaki sposób stwierdziłeś po 30 sekundach pracy silnika, że pracował tylko jeden cylinder ?
. |
- dławiło go
- po temperaturze cylindra
Lokis napisał/a: | Ale na początku bym iskre na świecach sprzwdził |
Iskra dobra
pajakbielsko - 2009-09-19, 20:31
a na pych zapali ?
[ Dodano: 2009-09-19, 20:34 ]
kranik do góry szpicem, ssanie, looz-rozpędzić pchając- sprzęgło- 2 - i................ ?
Gadzet212 - 2009-09-19, 20:39
pajakbielsko napisał/a: | a na pych zapali ?
[ Dodano: 2009-09-19, 20:34 ]
kranik do góry szpicem, ssanie, looz-rozpędzić pchając- sprzęgło- 2 - i................ ? |
Proóbowałem i to,
Tylko pchaj sobie taką krowę. Koło się tylko ślizgało.
Co jakliś czas obracało garami, ale dalej kiszka,
shipp - 2009-09-19, 20:41
Świece! Zwykle świece padają nagle i jest odwrotnie niż piszesz, wraz z rozgrzewaniem się silnika świece /te już słabe/ nabierają wigoru i pracują dobrze. Jeśli świeca słaba, od razu widac na zimnym silniku.
soft - 2009-09-19, 20:50
Ja stawiam też na świece. idea
Mam propozycję. Moto od tego nie pojedzie - ale może (adminki) wstawcie ankietę ... kosztem kolegi zrobimy małe głosowanko co mu padło ...
Lokis - 2009-09-19, 20:53
Mamy tu koledze pomóc a nie teleturnieje urządzać.
Ja widzę dwie możliwości, albo paliwo brak, zła synchronizacja albo prąd brak lub słaba iskra. Innej opcji nie ma. 90% problem z iskrą. Zaczął bym od świec, potem przewody i obwód WN
soft - 2009-09-19, 21:02
No tak, ale po tych objawach to tylko do wróżki lub głosowanko. Wróżki na forum (chyba) nie mamy, a głosowanko nawet z wykresami :-)
Do tematu ...Świece padają nagle - i myślę że jeżeli wcześniej kulawo chodził to już coś mu doskwierało ze strony świeczek.
Lokis - 2009-09-19, 21:05
Świece nie majątek wymienił bym profilaktycznie. Potem przewody WN bym przemierzył czy przebicia nie mają. Tylko systematyczne działania mogą pomóc, a nie zgadywanki i ankiety.
zen - 2009-09-19, 21:19
Tak delikatnie przypominam, że pytałem, czy paliwo się wylewa z gaźnika.
Dawid Z. - 2009-09-19, 21:20
Moim zdaniem możesz mieć wodę w gaźnikach.
Gadzet212 - 2009-09-19, 21:42
Świece... Kurde, jaki byłby ich koszt?
A dało by rade jakoś sprawdzić czy to na pewno one?
Wydam pieniądze kupie świece a tu dalej nie będzie palił i co wtedy?
Zaglądałem do świec ściągnąłem kapturek podłączyłem świece od simsona w celu sprawdzenia iskry, i wynik pozytywny, iskra dobra.
zen napisał/a: | Tak delikatnie przypominam, że pytałem, czy paliwo się wylewa z gaźnika. |
Gaźniki szczlne
soft - 2009-09-19, 21:47
Wykręć swoje i sprawdź - a nie z simsona (chyba że masz problem z simsonem)
A koszt świec potrafi zrujnować nawet twardziela - chyba ze 13 zł za sztukę.
(przypominam iż potrzebne są 2 sztuki do yamachy - simson ma 1 sztukę)
Gadzet212 - 2009-09-19, 21:51
Jak na taki koszt to sprawdzę, świece kupię w pon. tak mi teraz wpadł go głowy pomysł że może to być zalany/zatkany filtr powietrza.
Lokis - 2009-09-19, 22:07
Sprawdź świece i daj znać. Jak nie pomoże będziemy myśleć dalej
PUNIO - 2009-09-19, 22:30
a czy po ściągnięciu regulowałeś gaźniki? mój zaczął świrować jak dostał polskiej benzynki - pomogła synchronizacja
Gadzet212 - 2009-09-20, 07:41
Powiem tak - w stanach dostał pełen bak benzynki, od momentu sprowadzenia minęło około 7 miesięcy to wpadłem na pomysł że mogły się oktany ulotnić. Opróżniłem bak i zalałem naszej polskiej - dalej nic.
PUNIO napisał/a: | a czy po ściągnięciu regulowałeś gaźniki? mój zaczął świrować jak dostał polskiej benzynki - pomogła synchronizacja |
Nawet gdyby był rozregulowany to i tak by powinien coś tam łapać przy zapłonie.
Jacek - 2009-09-20, 09:34
Myślę, że zalałeś go na amen. Wykręć świece, wyczyść i porządnie wyżarz nad gazem.
arekw711 - 2009-09-20, 11:12
Dwie świece NGK to koszt ok 24zł to nie jese chyba duża suma
Gadzet212 - 2009-09-20, 14:04
Dziękuje za pomoc, jutro zakupie świecę i zdam relację.
bartek_p - 2009-09-20, 14:23
A mi się wydaje, że powinieneś oddać moto na porządny przegląd. Zapewniam cię że wtedy się skończą wszystkie problemy.
Z twoich opowieści wywnioskowałem , że za bardzo to ty sie na tym sprzęcie nie znasz.
Oddaj maszyne mechanikowi, a zapewniam cię że unikniesz wielu nieprzyjemnych problemów na trasie, czasem mała bzdura się trafi i pchasz maszyne kilka kilosów.
A koledze wyżej nie chodziło o to czy masz szczelne gaźniki, tylko czy z przelewu leci paliwo, bo jeśli nie to masz zawalone gaźniki i wtedy wymiana świec nic ci nie da.
zbymus - 2009-09-20, 14:46 Temat postu: Re: Pomocy
Gadzet212 napisał/a: | Witam
Mam problem ponieważ moja drag star 650 nie chce palić.
Motor stał w garażu, raz w tygodniu była wyciągana na "niedzielny spacer".
|
Gadzet212 jak już go uruchomisz po wymianie świec to wyciągaj go też na środowy spacer.
Gwiazdki lubią jak na nich jeżdzimy.
Gadzet212 - 2009-09-24, 16:50
bartek_p napisał/a: |
Z twoich opowieści wywnioskowałem , że za bardzo to ty sie na tym sprzęcie nie znasz.
|
Masz racjcę, dlatego proszę o wsparcie na forum. Ludzie ja mam 16 lat.
zbymus napisał/a: |
Gadzet212 jak już go uruchomisz po wymianie świec to wyciągaj go też na środowy spacer.
Gwiazdki lubią jak na nich jeżdzimy. |
Co prawda to prawda, lecz jeśli nie posiadam prawka na takiego motorka to dobry i ten "niedzielny" niż nic.
Takie trochę głupie pytanie. Mógł by mi podać nr,model czy jescze inne oznaczenia świecy jaka idzie do Drag Star? Dokładnie chodzi mi o to czy z długim, czy z krótkim gwintem
oldnita - 2009-09-24, 18:52
Gadzet212 napisał/a: | Takie trochę głupie pytanie. Mógł by mi podać nr,model czy jescze inne oznaczenia świecy jaka idzie do Drag Star? Dokładnie chodzi mi o to czy z długim, czy z krótkim gwintem |
Kłania się opcja -"szukaj" ale nim Cie inni objadą podaje za Kozakiem
Drag Star 650
NGK DPR7EA-9 (zwykłe świece- koszt około 30zł/sztuka)
NGK DPR7EVX-9 (platynowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)
NGK DPR7EIX-9 (irydowa świeca - koszt około 60zł/sztuka)- NAJLEPSZA na rynku
DENSO X22EPR-U9 (zwykła świeca - koszt około 30zł/sztuka)
Długi63 - 2009-09-24, 20:02
Irydy są do dupy, więc sobie daruj
Gadzet212 - 2009-09-24, 20:40
Długi63 napisał/a: | Irydy są do dupy, więc sobie daruj |
to mi pomieszałeś plany, byłem nastawiony na zakup irydowych.
Dlaczego irydowe wg. ciebie są "do dupy" ?
Wawrzek - 2009-09-24, 20:53
A Kolega akumulator ma sprawny?
Może trzeba podładować lub zakupić nowy.
oldnita - 2009-09-24, 20:57
Długi63 napisał/a: | Irydy są do dupy, więc sobie daruj |
? ? ?
dadamos - 2009-09-24, 21:10
Tak czytam i czytam i widzę, że niektórzy to chyba nie czytają... Ok kolego nasz powiem tak: Przy takiej nagłej przypadłości na samej wpierwszód sprawdza się dopływ paliwa i iskrę na świecach. Tych świecach, które są wkręcone a nie od simsona ponieważ na zimnym silniku kiedy jedna z nich nie poda iskry to moto nie odpali a jeśli już to na chwilkę o czym sam wspomniałeś, że tak było. Lokis podpowiedział a nie słuchacie... Nie da się tak na wariata zdiagnozować.
1. iskra
2. paliwo
Jeżeli nie wiesz jak to sprawdzić pisz. Nie że tak sprawdzisz po swojemu widzi mi się tylko tak jak się powinno wedle kanonów mechaniki wyższej inżynierii techniki tłokowych zespołów napędowych teraz pojechałem
Gadzet212 - 2009-09-24, 21:38
Iskra na świecy z simsona była sprawdzana w celu sprawdzenia przewodów WN.
Wykręciłem świece, okazuje się ze iskra dobra. To ja już nie wiem co robić.
dadamos napisał/a: |
1. iskra
2. paliwo
Jeżeli nie wiesz jak to sprawdzić pisz. |
Sprawdzic paliwo ?
Jeśli chodziło o ganik - to masz rację nei wiem jak.
dadamos - 2009-09-24, 22:06
Popuść śruby w gaźniku tam gdzie spuszcza się paliwo z komory pływakowej. Jeżeli z obu będzie ciekło znaczy, że paliwo w gaźniku jest. Może byś przyczyn wiele więc może powiedz najpierw jaki kolor miały te wykręcone świece. Czy były mokre, zasmolone, suche itd. Może trzeba przyjżeć sie dolotowi powietrza ale tak można snuć i snuć.
zen - 2009-09-24, 22:39
Co do irydowych, to panuje dosyć powszechna opinia, że są najlepsze z dostępnych. Pod warunkiem, że z fabryki w Japonii.
darkside - 2009-09-25, 00:56
Pierdolita hiopolita czy ku...(czaki) nikt z rejonu nie moze podjechac do niego.
Jezdzicie po 100km na herbate do pana "X" to niech ktos podjedzie do kolegi z forum
na "odpalenie" . Moze postawi kawe
A swoja droga to faktycznie najlepiej do mechanika tylko jak, skoro moto zdechlo.
empiq - 2009-09-25, 09:55
no Darkside! brawo - świetny pomysł!!
Lokis - 2009-09-25, 16:13
No już dawno patrzałem kto jest w okolicy. Są ludziska ale mało się udzielają. Nich kolega wejdzie na mapkę zobaczy i podzwoni i poprosi o pomoc.
PIOTRUŚ - 2009-09-25, 17:18
A nóżkę boczna kolega złożył??? nie mam jeszcze gwaizdy ale też kiedyś kręciłem w motorku i kręciłem i mogłem tak w nieskończoność;p
a i jescze ten guzi czerwony od zapłony w dobrej pozycji jest???
arekw711 - 2009-09-25, 17:20
Nóżka nie ma nic do palenia
PIOTRUŚ - 2009-09-25, 17:22
jak nie ma a nie jest tak ,że jak nie złożona to odcina zapłon??
empiq - 2009-09-25, 17:26
Jak jest nie złożona nie odcina - prawidłowo działająca odcina zapłon po wrzuceniu jedynki (przy rozłożonej nóżce)
może czujnik przy nóżce coś nie teges.?
arekw711 - 2009-09-25, 17:30
empiq wszystko wyjaśmił
Gadzet212 - 2009-09-25, 17:40
Nóżkę zostawmy w spokoju, - jest sprawna.
Zajmijmy się tym gaźnikiem. Kolega wyżej zaproponował rozkręcenie jakieś śrubki. Wszystko by było ok, gdyby nie fakt że nie wiem o którą chodzi, cyknołem fotkę, aby była pewność.
PS. jak się nimi pobawię to potem nie będzie jakiś rozregulowany czy coś ?
Długi63 - 2009-09-26, 19:16
zen napisał/a: | Co do irydowych, to panuje dosyć powszechna opinia, że są najlepsze z dostępnych. Pod warunkiem, że z fabryki w Japonii. |
Kupiłem irydy od gościa, który wielkimi literami na swojej stronie zarzekał się , że to japońce.
Przejechałem 300 km i ledwo wróciłem do chaty. Na drugi dzień załapałem się na pchanko pod górkę, całe szczęście, że blisko domku. Świece czarne z iskrą. Wymieniłem na stare, zwykłe denso i do dzisiaj śmigamy
Irydy to zło, a do tego za kupę kasy.
Aha, jeszcze jedno-dla mnie nie ma żadnej róźnicy w pracy serducha. Jak wymienie świece to na zwykłe i za 12 zeta za sztukę mogę to robić co sezon
Tyle mojej filozofii w temacie swiec
arekw711 - 2009-09-26, 19:32
No i po co zaproblemiać skoro NGK kosztują ok 12 zł za sztukę i nie ma problemów chociaż ja mam jeszcze oryginalne nie wiem jakie bo nawet nie patrzyłem
Gadzet212 - 2009-09-26, 22:41
Problem rozwiązany
Problem polegał na wszystkim po trochu.
1. Wymieniłem świece na zwykłe (12zl),
2. Filtr powietrza,
3. Gaźnik (regulacja postojowych obrotów)
Dalej mnie nie pokoi gaźnik, czasami motor szarpnie tz. Gdy dodam mu gazu motor sie dusi, lecz zaraz po tym następuje nagły zapłon.
Ale najważniejsze że wogule pali.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
pajakbielsko - 2009-09-26, 23:00
sprawdź zasysanie powietrza- filtr i przewody
Gadzet212 - 2009-09-27, 08:30
Sprawdzałem - sprawne.
moondek - 2009-09-27, 08:49
A ja w piątek miałem taką akcję:
Pojechałem sobie motocyklem do pracy i po robocie wsiadam na moto, przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci, ale moto nie chce zaskoczyć... I tak pochechłalem go jeszcze kilka minut i nic. Wyłączyłem stacyjkę, przekręciłem ją znowu na zapłon i moto odpalił za pierwszym razem. O co kaman?
dadamos - 2009-09-27, 09:50
o złośliwość rzeczy martwych
Gadzet212, Teraz trudno stwierdzić co było bezpośrednią przyczyną. Pojeździj trochę i zobaczymy czy ustąpi to "duszenie się".
|
|