YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - xvs 650 pali 11 litrów

pawelg27 - 2015-10-22, 22:31
Temat postu: xvs 650 pali 11 litrów
Wiosną 2015 r kupiłem swój pierwszy motocykl. v-star 650 2000r. Od samego początku spalał ok 10 litrów, jesienią już ok. 11 litrów.Zaraz po zakupie oddałem do mechanika na czyszczenie gazników regulację wymiana oleju (spalanie bez zmian). Co może być przyczyną tak dużego spalania.
robert_p (vel Hipis) - 2015-10-22, 22:35

Bogowie to ponad 2 razy tyle co normalnie !
Może cały czas na ssaniu śmigasz ? Kolektory nie zrobiły się kolorowe ?

ps.
Na pewno zmienił bym mechanika :)

ADi - 2015-10-22, 23:09

pawelg27, jesteś pewien? Może jakiś błąd w obliczeniach? Pierwsza myśl, to zbyt mało powietrza. Może zatkany filtr powietrza? Ale to i tak nie dałoby aż takiego wyniku. To niemożliwe, żeby tyle palił. Może gdzieś gubi paliwo?
Ruffi - 2015-10-22, 23:25

No sporo łyka, sprawdź zabarwienie swiec moze gdzieś masz ubytek paliwa nie czuć benzyny jak podchodzisz do maszyny?
griswald - 2015-10-22, 23:38

Kolega miał podobnie w virago 535 tyllko do tego strzelał w tłumiki. Winne były popękane membrany
powalla - 2015-10-23, 00:51

Pierwszy moto , to i pewnie doświadczenie małe , a V-star to USA i licznik w milach ... 100 na liczniku przebiegu , to 100mil , czyli 160km i spalanie nie 10L , a 6,25 (co tez nie jest mało jak na 650 :shock:

PS: oczywiście to tylko moje gdybanie ...
to jest dział techniczny, więc gdybanie nie wchodzi w grę//pyra

pawelg27 - 2015-10-23, 07:30

No właśnie strzela z tłumików. Ale myślałem że tak powinno być. A co do pomyłki z odczytem to nie ma możliwości bo licznik jest w milach oraz kilometrach a przebieg jest km
ADi - 2015-10-23, 08:19

pawelg27, jak to przebieg w kilometrach? Sprawdź to dokładnie, bo pomysł powalla jak najbardziej ma sens.
Endrjul - 2015-10-23, 08:24

Jeżeli masz na liczniku duże cyferki w milach, a małe w kilometrach, to na wyświetlaczu masz przebieg w milach !
pawelg27 - 2015-10-23, 08:27

no to jest pewne że w kilometrach
OldDiver - 2015-10-23, 08:30

Endrjul napisał/a:
to na wyświetlaczu masz przebieg w mi

Czy DS 650 Classic rocznik 2000 ma wyświetlacz ? To dlaczego w moim DS-ie rocznik 2007 mam prymitywny, mechaniczny wskaźnik liczby kilometrów ? :beczy:

[ Dodano: 2015-10-23, 08:32 ]
pawelg27 napisał/a:
no to jest pewne że w kilometrach


A czym ta pewność jest podyktowana ?

ADi - 2015-10-23, 08:40

pawelg27, skoro to jest pewne (choć to prawie cud), to nikt tutaj nic nie pomoże. Ten silnik nie jest w stanie spalić tak bogatej mieszanki! Z jakiego kraju pochodzi ten motocykl? Może Kanada?
remol71 - 2015-10-23, 08:49

A może on tego paliwa nie spala, a tylko rozlewa ? Może nieszczelne zaworki w gaźnikach i przelewa ? Możliwości jest dużo. Zacznij od zmiany mechanika.
Endrjul - 2015-10-23, 09:36

OldDiver, chodziło mi o to, że jeżeli jest podwójne oznaczenie (w kilometrach i w milach) to na "budziku" czy to elektronicznym, czy jak napisałeś prymitywnym wskaźniku liczbowym mamy do czynienia z odczytem w milach

[ Dodano: 2015-10-23, 09:38 ]
Chyba, że ktoś modyfikował prędkościomierz i teraz wskazuje w kilomertrach

[ Dodano: 2015-10-23, 09:39 ]
Ale remol71, dobrze napisał. Zmień mechanika

powalla - 2015-10-23, 09:48

Pyra po kij te wycieczki? Napisz coś sensownego , a nie jakieś swoje przemyślenia poranne będziesz mi w poście wstawiał!

Ja napisałem to co mi przyszło na myśl po analizie postu kolegi , ba po jego następnych postach to już na 99,9% jestem pewien iż mając licznik w milach , to i przebieg jest w milach, a Twoje przypierniczanie się jest nie na miejscu :nie_wiem:
No cóż Twoja pewność na 99,9 jednak okazała się pudłem. A moje moderatorskie prawo, wręcz obowiązek jest pilnowanie regulaminu , przypomnij sobie p. 14 i 19 regulaminu //pyra

OldDiver - 2015-10-23, 11:14

Endrjul napisał/a:
mamy do czynienia z odczytem w milach

Chyba (jak sygnalizował ADi był to egz. na rynek Kanadyjski gdzie opisy prędkości są "dwujęzyczne" a licznik przejechanych kilometrów w kilometrach. (Poczytałem o tym w necie)

powalla napisał/a:
Twoje przypierniczanie się jest nie na miejscu
Przeczytaj Regulamin a tam właśnie o gdybaniu, nie popartych konkretami sugestiach, i innych takich jest dla działu Mechanicznego odpowiedni paragraf.
Krótko - wg tego regulaminu gdybanie jest pojęciem filozoficznym a nie technicznym. ;D
(... o zaraz i do mnie się pyra przy.....czepi)

powalla - 2015-10-23, 14:27

Bylo by lepiej jakbym nie dopisywal o gdybaniu? Przeciez inni podawali argument iz gubi paliwo ... to nie jest gdybanie i pasuje do tego dzialu? Zakladajacy nie widzialby gubionego paliwa i zapachu?
remol71 - 2015-10-23, 15:58

Zawsze, gdy ktoś pyta, co się zepsuło w jego motocyklu, to odpowiedzią jest gdybanie.
ADi - 2015-10-23, 16:03

Nawet mechanik, mając sprzęt na warsztacie, nie zawsze ma pewność jaka jest przyczyna awarii.
pawelg27 - 2015-10-23, 16:30

Nie pomyliłem się z licznikiem. Mierzona odległość samochodem.Fakt że muszę ją oddać do innego mechanika (teren Częstochowy)Paliwa nie zauważyłem żeby gdzieś gubił.Membrana???
500 zł???Kurcze sprawdzę ale membranę zostawię na koniec.

Piotruś Pan - 2015-10-23, 16:48

Zacznij od gaźnika trzeba go wyjąć i zobaczyć co jest w środku ...... ;D
monkton - 2015-10-23, 16:55

Wymień filtr powietrza.
gai-jin - 2015-10-23, 17:26

to tankując go do pełna ile jesteś w stanie przejechać ?
jakie jest wskazanie na liczniku ??

arkady007 - 2015-10-23, 19:50

Kolego weź jeszcze podjedź sobie do pierwszej lepszej stacji diagnostycznej, żeby Ci sprawdzili skład spalin. Jeśli faktycznie nie ma błędu w Twoim liczeniu to skład spalin powinien być max na czerwono (mieszanka bardzo bogata).
Jak będzie ciepły dzień sprawdź sobie ten swój przebieg czy masz w milach czy w km - najprościej jest na drodze poza miastem - odległości miedzy słupkami drogowymi są 100 m a jak są opisane to masz tam km drogi i metry (duża cyfra metryx100), wyzeruj dzienny i przejedź od 0 do 9 + 1 słupek i musi Ci wskazać 1 km jak nie - masz w milach.
Mój XVS 1300 spalił przy okładaniu max 7,5 l (więcej mi się nie udało) więc ten rezultat powala z nóg. Jak masz gaźniki i jesteś pewny braku wycieków - regulacja Cię kolego czeka bo inaczej zbankrutujesz (chyba że chcesz Ojczyznę uratować akcyzą ;D ).

witek1965 - 2015-10-23, 19:51

nie róbcie z człowieka idioty. Skoro napisał, że nie pomylił się z przebiegiem to chyba wie co pisze.
80% naszych motocykli pochodzi zza wielkiej wody i jakoś nikt nie ma problemu z przeliczeniem mil na km. Dlaczego w tym przypadku miałoby być inaczej. :nie_wiem:

Proponuję oddać motocykl w dobre ręce, kto sprawdzi cały układ zasilania, poczynając od filtra powietrza, a kończąc na rozebraniu gaźnika w drobny mak, wyczyszczeniu ustawieniu składu mieszanki ( zaraz się zacznie, że są zaplombowane śruby regulacyjne i nie da się ), sprawdzeniu szczelności układu itd.

remol71 - 2015-10-23, 21:59

witek1965,

Nawet gdyby się pomylił z obliczeniami to i tak wyjdzie absurdalne spalanie, dlatego pisałem, że gdzieś musi gubić benzynę.

Co do membran to 500 pln to i tak tanio niestety :(

griswald - 2015-10-24, 01:40

Jeżeli filtr powietrza się zabrudzi czy nawet czymś zapcha to zużycie paliwa także wzrośnie ale nie o tyle a przy okazji motocykl znacznie straci moc więc to napewno zauważyłbyś. Jak chcesz sprawdzić czy to membrany to odpal motocykl i przechylaj go raz na prawą raz na lewą stronę, jeśli obroty będą spadać lub wzrastać to winne są membrany. Podobne objawy przy przechylaniu motocykla mogą też dawać zawieszające się pływaki ale wtedy paliwo wylewałoby się rurkami spustowymi a to zauważyłbyś po kroplach benzyny lub chociażby po zapachu.

P.S Virago , o którym pisałem potrafiło spokojnie spalić te 12 litrów przy okazji strzelając z tłumików ( nie podczas hamowania silnikiem tylko przy rozpędzaniu go)

remol71 - 2015-10-24, 07:07

griswald, zakładam, że jeśli motocykl był u mechanika na regulacji i wymianie oleju, to filtr powietrza też był wymieniany, a przynajmniej sprawdzany.
pawelg27 - 2015-10-24, 17:22

filtry były wymieniane gaznik podobno po remoncie jakieś uszczelki wymieniał i owiedział że w najbliższym czasie do wyminy pujdą krućce bo są popękane ale nie na wylot i jeszcze można na nich jezdzić.za chwilkę pujdę przechylać moto i sprawdzę czy zmienia obroty.
ADi - 2015-10-24, 17:30

pawelg27, za chwilę, to Ciebie Anula dopadnie ;)
pawelg27 - 2015-10-24, 18:39

Nie zmienia obrotów
soft - 2015-10-24, 18:54

Może masz dyszę za dużą założoną, lub iglicę za wysoko podniesioną. Chyba że ssanie jest uszkodzone i motocykl pracuje ciągle na ssaniu - wtedy to by potwierdzało takie spalanie.
pawelg27 - 2015-10-24, 22:57

i już chyba po problemie-dysze.

[ Dodano: 2015-10-24, 22:58 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc

kacmar - 2015-10-24, 23:00

To teraz test na trasie :)
pyra - 2015-10-25, 07:28

pawelg27, jak już nie będzie "chyba" , tylko "na pewno" - napisz co faktycznie było problemem, i jakie masz spalanie, to sie może jeszcze komuś przydać.
remol71 - 2015-10-25, 08:50

pawelg27 napisał/a:
i już chyba po problemie-dysze.

[ Dodano: 2015-10-24, 22:58 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc



Co z tymi dyszami ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group