YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - "Branie" oleju

BenWito - 2015-07-09, 12:14
Temat postu: "Branie" oleju
Po przejechaniu ok. 3000 km od wymiany, muszę dolać olej, gdyż stan jest do połowy. Proszę o informację czy to jest normalny objaw?
OldDiver - 2015-07-09, 12:15

BenWito napisał/a:
gdyż stan jest do połowy

Do połowy ... czego ?

BenWito - 2015-07-09, 12:17

Do połowy wziernika kontrolnego
Kita - 2015-07-09, 12:38

No moim zdaniem to normalne nie jest ...
OldDiver - 2015-07-09, 12:44

Kita, BenWito, A Wy zapoznaliście się z instrukcją obsługi DS 650 ? :evil:

Szukać i czytać - > http://www.yamaha-dragsta...=olej+silnikowy

Kita - 2015-07-09, 13:30

No patrzę w instrukcję, i za bardzo nie wiem o co Ci chodzi.
Jeśli oleju ubywa, to nie jest to dobry i normalny objaw w żadnym z przypadków...

robert_p (vel Hipis) - 2015-07-09, 13:50

Zapewne OldDiver, miał na myśli , że jeśli olej jest w połowie wziernika to wszystko jest OK, dokładnie taki stan powinien być.
Kita - 2015-07-09, 13:51

No ok, ale autorowi tu chodzi o to że ubywa go w dość szybkim tempie...
Bo jak rozumiem, pewnie zalał "do pełna"

PSZEMAS - 2015-07-09, 14:03

Kita napisał/a:
Bo jak rozumiem, pewnie zalał "do pełna"
potem odpalił silnik, olej rozszedł się po nim i na wskaźniku jest połowa.
U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu, wlewałem tyle ile mówi instrukcja i jeździłem do następnej wymiany.

OldDiver - 2015-07-09, 14:05

BenWito napisał/a:
Po przejechaniu ok. 3000 km od wymiany, muszę dolać olej, gdyż stan jest do połowy

Jak widać wyżej to nie ma mowy o jakimkolwiek szybkim zużyciu oleju.

Odpowiedź nasuwa się jedna - Nie dolewać oleju gdy stan jest "do połowy". ;p

moondek - 2015-07-09, 14:25

BenWito napisał/a:
Do połowy wziernika kontrolnego

No to masz ideał, tak powinno być.

BenWito - 2015-07-09, 14:29

Był zalany do pełna, przykrywał cały wziernik, żadnych wycieków nie ma, wczoraj sprawdzam a tu sięga do połowy wziernika. Moto ma przejechane łącznie ok. 5000 km.
remol71 - 2015-07-09, 14:32

Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj.
BenWito - 2015-07-09, 14:50

OK będę obserwował, dzięki.
soft - 2015-07-09, 15:05

Zaraz zaraz... moto ma dopiero 5 tyś km ?? ??

To wszystko jest o.k. - bo jeszcze był (i jest) na dotarciu, a przy docieraniu zużycie oleju jest większe.

robert_p (vel Hipis) - 2015-07-09, 15:10

remol71 napisał/a:
Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj.


A po co ma dolewać skoro stan jest ok ?

remol71 - 2015-07-09, 15:56

robert_p napisał/a:
remol71 napisał/a:
Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj.


A po co ma dolewać skoro stan jest ok ?



Aby obserwować prędkość opadania ?

BenWito - 2015-07-09, 16:18

Właśnie tak przypuszczałem, że na dotarciu może wziąć więcej oleju.
pyra - 2015-07-09, 17:21

BenWito napisał/a:
Moto ma przejechane łącznie ok. 5000 km.

rocznik 2007
soft napisał/a:

To wszystko jest o.k. - bo jeszcze był (i jest) na dotarciu, a przy docieraniu zużycie oleju jest większe.

8 lat docierania, :roll:

moondek - 2015-07-09, 18:20

Pyra, bo to są...



;)

BenWito - 2015-07-09, 19:16

Tak to już czasami bywa, że niektórzy mają szczęście i kupują prawie nieużywany motocykl. lol
Ruffi - 2015-07-09, 23:06

Wg instrukcji docieranie twojego motorka powinno zakonczyć się po przebiegu 1600km. Także obowiązują cię normalne procedury sprawdzania poziomu oleju - czyli składanie pokłonów maszynie ;D . Ja poziom oleju sprawdzam wg instrukcji mianowicie:
- po rozgrzaniu motorka gaszę silnik i odczekuję kilka minut od 5 do 10,
- następnie muszę kogoś prosić o to aby zasiadł na moim moto i mniej więcej trzymał go równo
- lukam na wziernik jak jest pomiędzy min i max na wzierniku to jest ok!
A w instrukcji znalazłem takie informacje:
Procedura docierania silnika
Pierwsze 1600km decyduje o osiągach i trwałości silnika. Z tego względu należy starannie przeczytać i przestrzegać poniższych wskazówek. Podczas pierwszego 1600km przebiegu silnika nie wolno przeciążać, ponieważ różne elementy silnika uzyskują dopiero w trakcie docierania prawidłowe luzy robocze. Dlatego w okresie docierania należy unikać wysokich obrotów, dłuższej jazdy na pełny gaz i innych obciążeń powodująych silne rozgrzanie silnika.
1. Pierwsze 1000km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/3
2. 1000 do 1600km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/2
UWAGA
Po pierwszych 1000km koniecznie wymienić olej silnikowy i filtr oleju oraz olej przekładniowy
3. Po 1600km : można wykorzystać pełny zakres mocy i obrotów silnika
UWAGA
W razie zakłóceń w pracy silnika w okresie docierania niezwłocznie zgłosić się do autoryzowanego serwisu Yamahy

witek1965 - 2015-07-10, 01:27

PSZEMAS napisał/a:
U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu
no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan.

U mnie było widach. Wlewałem, tyle co nakazał producent. Odpaliłem, następnie dolewałem 150 ml ponad stan, czyli o ile dobrze pamiętam 2750 ml. ( tak poradzono mi tu na forum, a miało to związek ze smarowaniem zębatki 5-tego biegu).
Na wyprostowanym motocyklu doskonale widać było poziom w okienku rewizyjnym. Po dolaniu okienko było zalane w całości.
BenWito,
być może po zalaniu i nie odpaleniu motocykla miał zalane okienko rewizyjne na maks. Nie sprawdził po odpaleniu, a dopiero po przejechaniu 3000 km.
Rada remol71, jest jak najbardziej w tym przypadku uzasadniona.
Wystarczy wlać bardzo precyzyjnie, obserwując okienko rewizyjne, do pełnego zakrycie i obserwować co się wydarzy po przejechaniu kolejnych 3 000 km. Być może zupełnie nic i niepokój okaże się nieuzasadniony.

PSZEMAS - 2015-07-10, 08:12

witek1965 napisał/a:
no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan.


Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ? ;)

Nie było widać, bo te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne.

witek1965 - 2015-07-10, 15:56

PSZEMAS napisał/a:
Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ? ;)
no nikt, bo i po co.
PSZEMAS napisał/a:
te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne.
to jest możliwe i wkurzające ;/
BenWito - 2015-07-10, 21:23

Wczoraj uzupełniłem w ten sposób, że olej prawie w całości zakrył okienko rewizyjne, dzisiaj po przejechaniu ok 30 mil stan oleju był do wysokości maximum. Bez dolewania będę obserwował co pokażą dalsze, przejechane kilometry.
pyra - 2015-07-10, 22:33

To radzę moto stawiać na podnośniku lub opierać o ten sam element, gdyż ręczne"pionowanie"daje różne wyniki ;/
gartor - 2015-08-21, 09:19

Najlepiej obserwuj i nie dolewaj na maksa, bo będziesz miał nadmiar.
Ruffi - 2015-08-22, 10:57

Ja ostatnio do poziomowania motocykla używam podnośnika. Przy ostatniej wymianie oleju dla osiagniecia odpowiedniego jego poziomu wlałem około 2,4 litra. Sprawdzałem kilka razy i stan jest ok. Troche oleju starego zostanie w silniku całego się nie zleje dlatego moim zdaniem wyszło 2,4l - tak to rozumię. W literaturze napisane jest, że wymiana z filltrem to 2,8l, czyli 400ml mniej mi weszło.Zdziwiło mnie to ale stan sprawdzany kilka razy po jezdzie oraz na rozgrzanym silniku i jest ok . Także nie musi być tak jak w literaturze piszą, że ma wejść 2,8 llitra oleju. A w razie prelania motorka olejem jakie macie metody na odciągnięcie nadwyżki oleju z silnika? - ja używam strzykawki z rurką pcv.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group