| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Eksploatacja - "Branie" oleju
 
 BenWito - 2015-07-09, 11:14
 Temat postu: "Branie" oleju
 Po przejechaniu ok. 3000 km od wymiany, muszę dolać olej, gdyż stan jest do połowy. Proszę o informację czy to jest normalny objaw?
 OldDiver - 2015-07-09, 11:15
 
 
  	  | BenWito napisał/a: |  	  | gdyż stan jest do połowy | 
 Do połowy ... czego ?
 BenWito - 2015-07-09, 11:17
 
 Do połowy wziernika kontrolnego
 Kita - 2015-07-09, 11:38
 
 No moim zdaniem to normalne nie jest ...
 OldDiver - 2015-07-09, 11:44
 
 Kita, BenWito, A Wy zapoznaliście się z instrukcją obsługi DS 650 ?
   
 Szukać i czytać - > http://www.yamaha-dragsta...=olej+silnikowy
 Kita - 2015-07-09, 12:30
 
 No patrzę w instrukcję, i za bardzo nie wiem o co Ci chodzi.
 Jeśli oleju ubywa, to nie jest to dobry i normalny objaw w żadnym z przypadków...
 robert_p (vel Hipis) - 2015-07-09, 12:50
 
 Zapewne OldDiver, miał na myśli , że jeśli olej jest w połowie wziernika to wszystko jest OK, dokładnie taki stan powinien być.
 Kita - 2015-07-09, 12:51
 
 No ok, ale autorowi tu chodzi o to że ubywa go w dość szybkim tempie...
 Bo jak rozumiem, pewnie zalał "do pełna"
 PSZEMAS - 2015-07-09, 13:03
 
 
 potem odpalił silnik, olej rozszedł się po nim i na wskaźniku jest połowa. 	  | Kita napisał/a: |  	  | Bo jak rozumiem, pewnie zalał "do pełna" | 
 U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu, wlewałem tyle ile mówi instrukcja i jeździłem do następnej wymiany.
 OldDiver - 2015-07-09, 13:05
 
 
  	  | BenWito napisał/a: |  	  | Po przejechaniu ok. 3000 km od wymiany, muszę dolać olej, gdyż stan jest do połowy | 
 Jak widać wyżej to nie ma mowy o jakimkolwiek szybkim zużyciu oleju.
 
 Odpowiedź nasuwa się jedna - Nie dolewać oleju gdy stan jest "do połowy".
   moondek - 2015-07-09, 13:25
 
 
  	  | BenWito napisał/a: |  	  | Do połowy wziernika kontrolnego | 
 No to masz ideał, tak powinno być.
 BenWito - 2015-07-09, 13:29
 
 Był zalany do pełna, przykrywał cały wziernik, żadnych wycieków nie ma, wczoraj sprawdzam a tu sięga do połowy wziernika. Moto ma przejechane łącznie ok. 5000 km.
 remol71 - 2015-07-09, 13:32
 
 Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj.
 BenWito - 2015-07-09, 13:50
 
 OK będę obserwował, dzięki.
 soft - 2015-07-09, 14:05
 
 Zaraz zaraz... moto ma dopiero 5 tyś km
  ?? 
 To wszystko jest o.k. - bo jeszcze był (i jest) na dotarciu, a przy docieraniu zużycie oleju jest większe.
 robert_p (vel Hipis) - 2015-07-09, 14:10
 
 
  	  | remol71 napisał/a: |  	  | Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj. | 
 
 A po co ma dolewać skoro stan jest ok ?
 remol71 - 2015-07-09, 14:56
 
 
  	  | robert_p napisał/a: |  	  |  	  | remol71 napisał/a: |  	  | Spokojnie, bez paniki. Dolej do górnego poziomu i obserwuj. | 
 
 A po co ma dolewać skoro stan jest ok ?
 | 
 
 
 Aby obserwować prędkość opadania ?
 BenWito - 2015-07-09, 15:18
 
 Właśnie tak przypuszczałem, że na dotarciu może wziąć więcej oleju.
 pyra - 2015-07-09, 16:21
 
 
  	  | BenWito napisał/a: |  	  | Moto ma przejechane łącznie ok. 5000 km. | 
 rocznik 2007
  	  | soft napisał/a: |  	  | To wszystko jest o.k. - bo jeszcze był (i jest) na dotarciu, a przy docieraniu zużycie oleju jest większe.
 | 
 8 lat docierania,
   moondek - 2015-07-09, 17:20
 
 Pyra, bo to są...
 
 
   
 
   BenWito - 2015-07-09, 18:16
 
 Tak to już czasami bywa, że niektórzy mają szczęście i kupują prawie nieużywany motocykl.
   Ruffi - 2015-07-09, 22:06
 
 Wg instrukcji docieranie twojego motorka powinno zakonczyć się po przebiegu 1600km. Także obowiązują cię normalne procedury sprawdzania poziomu oleju - czyli składanie pokłonów maszynie
  . Ja poziom oleju sprawdzam wg instrukcji mianowicie: - po rozgrzaniu motorka gaszę silnik i odczekuję kilka minut od 5 do 10,
 - następnie muszę kogoś prosić o to aby zasiadł na moim moto i mniej więcej trzymał go równo
 - lukam na wziernik jak jest pomiędzy min i max na wzierniku to jest ok!
 A w instrukcji znalazłem takie informacje:
 Procedura docierania silnika
 Pierwsze 1600km decyduje o osiągach i trwałości silnika. Z tego względu należy starannie przeczytać i przestrzegać poniższych wskazówek. Podczas pierwszego 1600km przebiegu silnika nie wolno przeciążać, ponieważ różne elementy silnika uzyskują dopiero w trakcie docierania prawidłowe luzy robocze. Dlatego w okresie docierania należy unikać wysokich obrotów, dłuższej jazdy na pełny gaz i innych obciążeń powodująych silne rozgrzanie silnika.
 1. Pierwsze 1000km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/3
 2. 1000 do 1600km: unikać dłuższej pracy silnika z manetką gazu otwartą więcej niż na 1/2
 UWAGA
 Po pierwszych 1000km koniecznie wymienić olej silnikowy i filtr oleju oraz olej przekładniowy
 3. Po 1600km : można wykorzystać pełny zakres mocy i obrotów silnika
 UWAGA
 W razie zakłóceń w pracy silnika w okresie docierania niezwłocznie zgłosić się do autoryzowanego serwisu Yamahy
 witek1965 - 2015-07-10, 00:27
 
 
 no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan. 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | U mnie w 650-tce nigdy nie było widać stanu | 
 
 U mnie było widach. Wlewałem, tyle co nakazał producent. Odpaliłem, następnie dolewałem 150 ml ponad stan, czyli o ile dobrze pamiętam 2750 ml. ( tak poradzono mi tu na forum, a miało to związek ze smarowaniem zębatki 5-tego biegu).
 Na wyprostowanym motocyklu doskonale widać było poziom w okienku rewizyjnym. Po dolaniu okienko było zalane w całości.
 BenWito,
 być może po zalaniu i nie odpaleniu motocykla miał zalane okienko rewizyjne na maks. Nie sprawdził po odpaleniu, a dopiero  po przejechaniu 3000 km.
 Rada remol71,  jest jak najbardziej w tym przypadku uzasadniona.
 Wystarczy wlać bardzo precyzyjnie, obserwując okienko rewizyjne, do pełnego zakrycie i obserwować co się wydarzy po przejechaniu kolejnych 3 000 km. Być może zupełnie nic i niepokój okaże się nieuzasadniony.
 PSZEMAS - 2015-07-10, 07:12
 
 
  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | no nie żartuj. Szybka okienka rewizyjnego była nieprzezroczysta, czy jak ? Bo jak na kosie sprawdzałeś, to zawsze było ponad stan. | 
 
 Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ?
   
 Nie było widać, bo te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne.
 witek1965 - 2015-07-10, 14:56
 
 
 no nikt, bo i po co. 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | Witek a kto sprawdza olej na pochylonym moto ?   | 
 to jest możliwe i wkurzające 	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | te okienko było całe "zafajdane" jakieś takie ciemne. | 
   BenWito - 2015-07-10, 20:23
 
 Wczoraj uzupełniłem w ten sposób, że olej prawie w całości zakrył okienko rewizyjne, dzisiaj po przejechaniu ok 30 mil stan oleju był do wysokości maximum. Bez dolewania będę obserwował co pokażą dalsze, przejechane kilometry.
 pyra - 2015-07-10, 21:33
 
 To radzę moto stawiać na podnośniku lub opierać o ten sam element, gdyż ręczne"pionowanie"daje różne wyniki
   gartor - 2015-08-21, 08:19
 
 Najlepiej obserwuj i nie dolewaj na maksa, bo będziesz miał nadmiar.
 Ruffi - 2015-08-22, 09:57
 
 Ja ostatnio do poziomowania motocykla używam podnośnika. Przy ostatniej wymianie oleju dla  osiagniecia odpowiedniego jego poziomu wlałem około 2,4 litra. Sprawdzałem kilka razy i stan jest ok. Troche oleju starego zostanie w silniku całego się nie zleje dlatego moim zdaniem wyszło 2,4l - tak to rozumię.  W literaturze napisane jest, że wymiana z filltrem to 2,8l, czyli 400ml mniej mi weszło.Zdziwiło mnie to ale stan sprawdzany kilka razy po jezdzie oraz na rozgrzanym silniku i jest ok . Także nie musi być tak jak w literaturze piszą, że ma wejść 2,8 llitra oleju.  A w razie prelania motorka olejem jakie macie metody na odciągnięcie nadwyżki oleju z silnika? - ja używam strzykawki z rurką pcv.
 
 |  |