YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechaniczny - Filtr z przepustnica

Roberciano - 2013-12-04, 20:56
Temat postu: Filtr z przepustnica
Siema zwróciłem uwage na Motocykle ktore maja filtr z 2 przepustnicami .Jak to sie ma do mocy ,czy to tylko wiecej optyka motocykla .Dokładnie chodzi mi o Drag Star 650 :)
F.I.P. Berek - 2013-12-04, 21:11

Jak sie domyslam chodzi o hypercharger. Jest na forum pare slow na ten temat. W skrocie -daje sie wyraznie odczuc przy jezdzie powyzej 120 km/h.

[ Dodano: 2013-12-04, 21:12 ]
Mam w 650 tce.

Madburn - 2013-12-10, 17:12

na 650 przy 120kmh to chyba pomoże nawet złożenie lusterek ...

cały myk w hyperchargerze to latające klapki - tylko że one są podłączone do podciśnienia gaźnika - więc praktycznie jest to bajer - dla polepszenia osiągów należało by te klapki urwać :)

zresztą w hyperchargerze wlot jest też od dołu ....

wemar - 2013-12-10, 18:08

Madburn napisał/a:
cały myk w hyperchargerze to latające klapki - tylko że one są podłączone do podciśnienia gaźnika - więc praktycznie jest to bajer - dla polepszenia osiągów należało by te klapki urwać :)

zresztą w hyperchargerze wlot jest też od dołu ....


Klapki, poza istotną funkcją stabilizacji podciśnienia, spełniają ważną funkcję - osłaniają filtr, by poprawa osiągów nie funkcjonowała wyłącznie przez 500 km, gdy filtr jest czysty. Podłączenie do "portek" pozwala na takie otwarcie, jakie jest w danej chwili potrzebne i zamykanie, gdy potrzeby nie ma.
Ta szpara u dołu, to wylot, a nie wlot - tam wydostaje się nadmiar powietrza oraz większe zanieczyszczenie, które odpadły od filtra (piasek, owady). Pozbycie się nadmiaru powietrza jest istotne dla uniknięcia zawirowań zasysanego powietrza.


Roberciano napisał/a:
... ,czy to tylko wiecej optyka motocykla .Dokładnie chodzi mi o Drag Star 650 :)

Byś mógł odczuć jakiś efekt, musisz podejść do sprawy kompleksowo. W pierwszej kolejności wymienić wydech na wydajniejszy, bo co po tym jak dostarczysz do silnika większy ładunek mieszanki, skoro przytka się to na tłumiku. Potem instalacja hyperchargera i regulacja gaźnika poprzez dobór właściwych ustawień (dobór i wymiana 3 dysz paliwowych). W silnikach dwugaźnikowych będzie to na dwa razy i sprawdzenie synchronizacji gaźników.

F.I.P. Berek - 2013-12-10, 18:37

Madburn
pisz o tym na czym sie znasz [ a jak sie nie znasz - to nie pisz].

Sorry za OT , ale jak w tematach technicznych czytam takie blyskotliwe wypowiedzi to mi... rece opadaja. Dla porownania post wemara jako przyklad fachowej i rzeczowej informacji.

remol71 - 2013-12-10, 19:49

wemar napisał/a:
istotną funkcją stabilizacji podciśnienia


To o czym piszesz odbywa się w gaźniku pomiędzy przepustnicą sterowaną linką gazu, a przepustnicą sterowaną podciśnieniem.

Roberciano - 2013-12-10, 19:55

650 ktora kupiłem ma owy hypercharger , poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane .optycznie robi wraznie :shock:
remol71 - 2013-12-10, 19:57

Roberciano napisał/a:
poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane


Z naciskiem na "powinno".

Madburn - 2013-12-10, 20:14

dopóki pęd powietrza nie wymusi przepływu przez portki to ten "wylot" robi za wlot (sorry ale powietrze nie wchodzi przez ładniejsze otwory albo tylko takie na których wlot jest napisane - włazi tamtędy gdzie mu łatwiej)
dlatego pisałem ze to bajer - wizualny - bo sam kuryakyn produkuje tez hyperchargery bez klapek

wemar ma racje w tym ze to musi być kompleksowo potraktowane - dysze, wydech, filtr
sam hypercharger w testach nie wychodzi jakoś rewelacyjnie - najwięcej daje inny filtr bo jest inny niż seria
po drugie fabryczny airbox ma fatalnie usytuowany wlot powietrza - zasysa ciepłe powietrze od strony silnika - wiec samo to że hyper ma wystawionego filtra na luft i lepiej lapie zimne powietrze to już plus (tylko tu jest tez kundel pogrzebany - wszelkie ram-scoopy czyli chwyty skierowane w kierunku jazdy mogą zaburzyć efekt vernouliego a to się średnio podoba gaźnikom - wiec fakt kłapaczki mogą pomagać ...psując :)


dalej uważam ze to tylko klapki na wzór przepustnic muscle carów - ładnie wygląda ale to są tylko imitacje przepustnic dolotu wyczynowych silników ...bez filtra powietrza

ale wygląda fajnie - wiec Mr. F.I.P Berek nie musi się tak napinać zaraz

F.I.P. Berek - 2013-12-10, 21:25

Madburn
przeczytaj jeszcze raz swoj pierwszy post w tym temacie, a moze bedziesz wiedzial dlaczego Mr F.I.P. Berek sie napina.
Na marginesie - moze chodzi o efekt Venturiego i powiazane z tym prawo Bernoulliego...

pozdrawiam

wemar - 2013-12-10, 22:43

remol71 napisał/a:
wemar napisał/a:
istotną funkcją stabilizacji podciśnienia

To o czym piszesz odbywa się w gaźniku pomiędzy przepustnicą sterowaną linką gazu, a przepustnicą sterowaną podciśnieniem.

Tak, zgadza się i działa to bardzo dobrze w filtrach osłoniętych i półotwartych. Tam gdzie nawiew jest wymuszony potrzebna jest dodatkowa regulacja - w przeciwnym wypadku, przy wysoko ustawionym poziomie paliwa i przymkniętej przepustnicy może dojść do przepychania paliwa przez powietrze dostające się pod ciśnieniem z otworu powietrznego zasilającego bieg jałowy (to te otworki na krawędzi gardzieli gaźnika). Nic strasznego się nie będzie działo, ot kilka dodatkowych i efektownych strzałów w kominy. Niektórzy to lubią. ;d

Roberciano napisał/a:
650 ktora kupiłem ma owy hypercharger , poprzedni własciciel serwisował Draga wiec powinno byc wszystko wyregulowane i dopracowane .optycznie robi wraznie :shock:

Z opini na forach i rozmów powiedziałbym, że ponad połowa ma mniej lub bardziej skopane regulacje pod hypercharger, choć serwisują systematycznie sami lub w serwisach.

Madburn napisał/a:
dopóki pęd powietrza nie wymusi przepływu przez portki to ten "wylot" robi za wlot (sorry ale powietrze nie wchodzi przez ładniejsze otwory albo tylko takie na których wlot jest napisane - włazi tamtędy gdzie mu łatwiej)
dlatego pisałem ze to bajer - wizualny - bo sam kuryakyn produkuje tez hyperchargery bez klapek

Masz absolutną rację - zapomniałem, że motocykl kupuje się by zadawał szyku stojąc - no bo jak jedzie, to nie można się przyjrzeć, jak ten zajefajny gadżecik pracuje - to znaczy jak motylki pulsują ;D Na postoju +100 punktów do lansu.

Tak swoją drogą ... wiesz jaki jest prześwit na klapce przepustnicy na biegu jałowym?
Na postoju, bo tylko wtedy nie ma przepływu powietrza (pomijam stanie pod wiatr ;D ) , to spokojnie możesz zakleić ten dolny otwór i oba motylki, a silnik da radę pracować na nieszczelnościach między połówkami obudowy.

Madburn - 2013-12-11, 00:11

FIP - tu jest dział tjuning - watki techniczne piętro wyżej :P
F.I.P. Berek - 2013-12-11, 08:50

Otoz mylisz sie - tuning mechaniczny jest jak najbardziej tematem technicznym [ nawet jezeli nad dzialem nie jest to napisane].
I pomoge Ci zrozumiec - jezeli piszesz, ze 'caly myk' w hyperchargerze to klapki [motylki] by zakonczyc mysl spostrzezeniem, ze nalezaloby te 'klapki' urwac no to... sorry...
Jezeli masz wlasna teorie na temat dzialania [ lub jego braku ] hyperchargera to dobrze byloby ja jakos umotywowac - sprowokowany, w swoim drugim poscie zaczynasz to robic.
Natomiast zwykle osoba zadajaca pytanie chce jasnej opowiedzi i snucie teorii w niczym tu nie pomaga.

Madburn - 2013-12-11, 09:01

EOT - bo wygląda ze kupiłeś i złego słowa powiedzieć nie dasz - innego zdania innym też nie dasz powiedzieć (w używkach sporo hyperków jest założonych jako jedyna przeróbka - wiec poza lansem zysk niewielki) - ok wiec klapki +5 do mocy i koniec tematu
F.I.P. Berek - 2013-12-11, 09:06

Otoz to - poniewaz MAM, wiec MOGE potwierdzic, ze daje poprawe osiagow.
Roberciano - 2013-12-11, 18:48

Panowie - widze ,ze poruszyłem ciekawy temat i opinie sa podzielone .pojde dalej .Skoro w hypku jest filtr K&N to co ile mam go wymieniac? razem z wymiana oleju czy wystarczy wyczyscic ?
wemar - 2013-12-11, 19:01

Nie wymieniasz, tylko myjesz tak co 6 tyś km. Jeśli zapaskudzi się wcześniej (kurz owady), to trochę szybciej. To jest filtr bawełniany, wielokrotnego użytku. Wymieniasz tylko w przypadku uszkodzenia mechanicznego. Po myciu nanosi się niewielką (bardzo niewielką) ilość oleju, dla poprawienia "chwytności" filtra.
Pirania_LM - 2013-12-11, 19:01

Roberciano, wyczyścić. K&N się nie wymienia.
wemar pisaliśmy w tej samej chwili :D

F.I.P. Berek - 2013-12-11, 19:03

Nie wymienia sie tak czesto jak standartowy. Ja mam trzeci sezon - raz w sezonie czyszczenie. Moj sezon to okolo 8-10 tys km.

[ Dodano: 2013-12-11, 19:06 ]
Cha cha - jaka jednomyslnosc ... i w tym samym momencie.

Roberciano - 2013-12-11, 19:11

Ok Dziekuje Pytam poniewrz w moim Dragu ostatni serwis był 3-2012 w ktorym wiltr był sprawdzany -stad moja watpliwosc ,ale teraz juz wiem
F.I.P. Berek - 2013-12-30, 16:37

Jako 'post scriptum' do powyższej dyskusji - analogiczna dyskusja ( dobrych już parę lat temu ) - czyli, Piotr Dudek kontra 'znawcy tematu ze słyszenia'. Nawinęło mi sie ostatnio - jak ktoś chce to niech poczyta: http://forum.motocyklisto...e-gdzie-szukac/
OldDiver - 2013-12-30, 17:08

Tak googlujac w powyższym temacie zobaczyłem coś takiego http://www.lidor.pl/filtr...g-star-650.html - filtr powietrza. Ale z "jakimiś" ruchomymi przesłonami. :nie_wiem:
witek1965 - 2013-12-30, 22:01

OldDiver, to co pokazałeś to nie jest hypek ale jest piękny. Tylko okrutnie drogi

[ Dodano: 2013-12-30, 22:03 ]
i słowa nie ma w opisie o ruchomych przesłonach. Zastosowany tam nietypowy filtr K&N, zbudowny tylko dop tej obudowy może słono kosztować w przyszłości. No chyba, że dajemy wiarę w jego żywotność ok 100 000 km.

pyra - 2013-12-31, 06:47

witek1965 napisał/a:
No chyba, że dajemy wiarę w jego żywotność ok 100 000 km.
witek1965, przynajmniej jedno zero Ci uciekło :hahaha:
http://knfilter.pl/zamienne_filtry_powietrza.htm
z tym czyszczeniem to trochę pojechali :evil: u mnie 2x w sezonie -ale ja mam drogi gruntowe i przebiegi nieogłoszeniowe :hahaha:

remol71 - 2013-12-31, 09:02

Kupię filtr K&N na wiosnę :P
witek1965 - 2013-12-31, 09:04

pyra, fakt. Miało być milion. Ale nie chce mi się wierzyć w ten milion.
OldDiver - 2013-12-31, 10:57

witek1965 napisał/a:
i słowa nie ma w opisie o ruchomych przesłonach
Tam są dwa zdjęcia. Na jednym przesłony otwarte, na drugim zamknięte, ale "co" je zamyka i otwiera i tak się głupio zapytam ... po co ?
Też mi się ten filtr podoba.

witek1965 - 2013-12-31, 11:21

OldDiver napisał/a:
Tam są dwa zdjęcia.
Masz rację, zauważyłem teraz że na jednym zdjęciu jest "otwarte" a na drugim nie. Nie mam pojęcia, czy one się otwierają i zamykają. Nic nie napisali . Skupiłem się na estetyce. Może to dwie wersje ? :nie_wiem:

[ Dodano: 2013-12-31, 11:31 ]
[ Dodano: 2013-12-31, 11:29 ]
jak znasz angielski, to więcej jest chyba tu http://www.streetperforma...86-ky-9853.html

http://www.cruisercustomi...11/part/KY-9853

Roberciano - 2013-12-31, 12:54

http://www.youtube.com/watch?v=G3crQD3QvVo
Witek 1965 powyzej masz link - jak hypek i kiedy sie otwiera .Dokładnie taki sam mam w swoim motocyklu

witek1965 - 2013-12-31, 13:00

Roberciano, jak otwiera się hypek itd to ja wiem, nie wiem natomiast nic o otwieraniu sie tego z linku OldDiver, http://www.lidor.pl/filtr...-star-650.html, a to chyba nie jest to samo co hypek

[ Dodano: 2013-12-31, 13:04 ]
dyskusja od wczorajszego postu z godziny 17:08

OldDiver - 2013-12-31, 14:13

witek1965, Ja używam tylko drink-bar-english. Przepusciłem opisy angielskie przez translator i wychodzi z tego taki reklamowy bełkot - wszystko z tym filtrem jest lepiej, wiecej i bez tego to już nie ma co latać, ale ani słowa o tych przesłonach.
F.I.P. Berek - 2013-12-31, 17:40

OldDiver
niewątpliwie bardzo efektowny wygląd. Z pewnością lepszy dopływ powietrza, a przy otwartych przesłonach nawet szansa na lekkie doładowanie przy większych prędkościach. Pytanie czy do filtra dołączają dysze - bo logicznie rzecz biorąc byłoby to wskazane aby jakiś efekt osiągnąć. W kwestii sterowania (zamykanie/otwieranie) najlepiej zadać pytanie chłopakom z Lidora - my możemy tylko snuć domysły.

witek1965 - 2013-12-31, 19:00

F.I.P. Berek napisał/a:
Pytanie czy do filtra dołączają dysze
sądzę, że tak. Jest w opisie i ulotce (instrukcji) montażu.
F.I.P. Berek - 2013-12-31, 19:20

No to zapowiada się sensownie. Kto będzie pierwszy ?
PrzemekN - 2014-01-01, 12:13

Kupiłem do swojego Wildka hypercharger z linka OldDivera.
Nie ma w nim ruchomych części - a przynajmniej, w pudełku nic nie znalazłem ;d
W zestawie jest dysza do gaźnika.
Teraz tylko czekam, aż dojedzie zamówiony wydech i będę mógł całość poskładać ;d

Krótko mówiąc, na sezon zimowy, zaplanowałem do mojego Wildka kurację, polegającą na montażu hyperchargera Twin Velocity, wymiany dyszy w gaźniku i wymiany wydechów na PeaceMaker.
Według mnie, dopiero taki komplet daje sensowne wyniki poprawy dynamiki motocykla i poprawia wrażenia akustyczne ;d
Ci, którzy mieli okazję poznać moją Venturę, wiedzą o czym mówię ;d

Na razie mam zamontowany sam hypercharger, jeszcze nie wymieniałem dysz. Odpaliłem silnik i słychać różnicę w pracy silnika.
Przy zejściu z wysokich obrotów na niskie, zdarza mu się strzelić w wydech. Ewidentnie, trzeba wymienić dyszę, ale, dostrajanie silnika będę robił jak dojadą wydechy ;D
Już się nie mogę doczekać efektu końcowego lol

A wracając do Twin Velocity - wybrałem ten model, bo według mnie, daje lepsze efekty niż klasyczny hypek z klapkami (też kiedyś taki miałem). A poza tym, zajebiaszczo wygląda ;d

OldDiver - 2014-01-01, 15:57

PrzemekN napisał/a:
Nie ma w nim ruchomych części
To nic nie rozumiem o co chodzi w tych dwóch zdjęciach Lidora :nie_wiem:
SATURIAN - 2014-01-01, 16:48

O ile dobrze pamiętam taki miał ostatnio Illusion , zadzwońcie to wszystko wam powie.
F.I.P. Berek - 2014-01-01, 18:30

Dostrojenie układu zasilania po założeniu hyperchargera nastręcza pewnych trudności ( to ze słyszenia z wielu źródeł) i pewnie stąd podzielone opinie na temat jego skuteczności ( wrażenie braku efektów konsekwencją nieoptymalnego strojenia ).

Twin Velocity wydaje się być urządzeniem mniej skomplikowanym ( sądząc z opisów z tej dyskusji ) i być może, że dzięki temu odczuwalny rezultat będzie łatwiejszy do uzyskania.

Endrju - 2014-01-03, 17:33

Ja mam w swojej gwiazdce hypka i jestem zadowolony. Po pierwsze efekt wizualny. Po drugie moim zdaniem lepiej ciągnie od dołu. Mały minus to taki, że przy dużym wietrze i dużej szybkości wyczuwa się jakby silnik dostawał za dużo powietrza. Oczywiście jest to moje subiektywne odczucie.
F.I.P. Berek - 2014-01-04, 12:48

Endrju

przypuszczam, że troche nad regulacją trzeba popracowac - hypek powinien PRZEDE WSZYSTKIM poprawiac dynamike przy wiekszych predkosciach.

Endrju - 2014-01-04, 18:13

to już na wiosnę trzeba będzie zrobić regulację, ale chodziło mi o to, że dynamika jest OK, tylko przy dużym wietrze jest takie uczucie jakby dostawał za dużo powietrza. Ale regulacja nigdy nie zaszkodzi
remol71 - 2014-01-04, 18:14

Endrju napisał/a:
to już na wiosnę trzeba będzie zrobić regulację, ale chodziło mi o to, że dynamika jest OK, tylko przy dużym wietrze jest takie uczucie jakby dostawał za dużo powietrza. Ale regulacja nigdy nie zaszkodzi


Co chcesz tam regulować i czym ?

F.I.P. Berek - 2014-01-04, 23:40

Endrju
po pierwsze - kwestia, czy dysze masz optymalnie dobrane...
po drugie - jak jestes z W-wy to moze jest opcja aby wejsc na hamownie - wtedy bedzie pelna jasnosc...
U mnie po zalozeniu hypka bylo wrazenie, ze przy ok 120km/h dopiero budzi sie do zycia...

Endrju - 2014-01-05, 18:18

Bartek. jestem z W-wy ale nie wiem gdzie jest hamownia żeby sprawdzić moto. Może masz namiar. Co do dysz to nie mam pojęcia jakie powinny być, czy przy zakładaniu hypka zmienili w serwisie dysze. Ale generalnie sprawdzałem gwiazdę na autostradzie i 180 km/h daje radę.
F.I.P. Berek - 2014-01-05, 20:13

Endrju
nie znam namiaru na hamownie w W-wie, ale pewnie jakas jest i pewnie by mnie korcilo zeby skorzystac ( gdybym tam mieszkal ). Wierze, ze 1100 poleci 180, bo niby czemu nie... ale jak masz wrazenie ze przy duzych predkosciach ma za duzo powietrza to pewnie cos nie tak dobrane - w zestawie sa 3 rozmiary dysz i na poczatek trzeba dobrac wlasciwy - hypek ma dostawac wiecej powietrza przy duzych prekosciach bo na tym ma polegac doladowanie dynamiczne - trzeba mu wtedy zapewnic wystarczajaca dawke paliwa do mieszanki - szkoda zeby nie wykorzystac tego za co zaplaciles troche kasy. Aby tylko mechanik stanal na wysokosci zadania - bez hamowni to troche zabawy ( i w pewnym zakresie metoda prob i bledow ).

wemar - 2014-01-05, 21:06

Nie bardzo rozumiem, czemu zakładanie hiperchargera jest kojarzone z jakimś demonicznym wzrostem osiągów w górnym zakresie obrotowym. To jakieś totalne nieporozumienie. Wolnoobrotowe V2 nie są silnikami o konstrukcji pozwalającej osiągnąć wielką moc, a ta właśnie jest potrzebna do podkręcania dużych prędkości.
Zastosowanie hiperchargera ma istotny wpływ moment obrotowy, a zatem na dolny i średni zakres obrotów. Góra też urośnie, ale nie będzie to nic spektakularnego.
Jeśli po założeniu hiperchargera oczekujecie, że będziecie zamykać budzik, to wybijcie sobie pomysł hipka z głowy, bo będziecie bardzo rozczarowani.

F.I.P. Berek - 2014-01-05, 21:18

wemar
nie wzrostem osiagow - z hypkiem sprzet nabiera dynamiki (lepiej reaguje na ruch manety) i reakcja jest najlepiej zauwazalna przy wiekszych predkosciach ( u mnie w przedziale 120-140) - to nie teoria - pisze o tym co znam z wlasnego doswiadczenia. Predkosc maksymalna NIE wzrosla (pisalem o tym w temacie o hyperchargerze do 650 tki, pare lat temu jak zalozylem).

[ Dodano: 2014-01-05, 21:36 ]
http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20

wemar - 2014-01-05, 22:50

F.I.P. Berek napisał/a:
wemar
nie wzrostem osiagow - z hypkiem sprzet nabiera dynamiki (lepiej reaguje na ruch manety) i reakcja jest najlepiej zauwazalna przy wiekszych predkosciach ( u mnie w przedziale 120-140) - to nie teoria - pisze o tym co znam z wlasnego doswiadczenia.

Ten zakres to średnio wysokie, ale rozumiem, że to kwestia sprzętu.
To jak silnik odda zyski z hiperchargera zależy od wielu czynników, o czym tu zresztą było. Pomijając jednak kwestie wydechu, to w samym gaźniku masz kilka regulacji, które decydują o tym, co się stanie z parametrami - to od nich zależy gdzie to wystąpi, a nie od hiperchargera. On tylko dostarcza powietrza.
Najmniej do powiedzenia mają dysze i pokrętła dołu obrotów - czyli dysze biegu jałowego i dysze przejściowe. W zasadzie poza pierwszą reszta nic nie daje, bo są to otwory stałe, a pierwsza w głównej mierze decyduje o zużyciu paliwa przy jeździe z niskimi obrotami.
Zostają:
- dysza obrotów średnich;
- dysza główna;
- poziom paliwa na pływaku;
- ustawienie wydajności pompki przyspieszacza.
- charakterystyka własna silnika (pojemność, przełożenia) i rodzaj wydechu (temat rzeka).
W efekcie możesz ustawić obok siebie 10-ciu motocyklistów i każdy powie coś innego. Jednemu przybędzie tu, drugiemu tam, trzeci nic nie zauważy, czwarty powie, że jest gorzej, a kilku nie bardzo wiedząc co powiedzieć, to powie, że fajnie wygląda.

Pierwszym krokiem by cokolwiek uzyskać, to zmiana wydechu, bo nie można ładować do cylindrów więcej ładunku, skoro nie można się potem pozbyć większej ilości spalin. Lub pogodzić się z tym, że jeśli cokolwiek się poprawi, to tylko w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Drugi krok, to poza założeniem hyperchargera jest wymiana dysz w gaźniku (gaźnikach). Nie regulacja wolnych obrotów, przyspieszacza i synchronizacja gaźników (jak są dwa), ale wymiana dysz. W komplecie fabrycznym jest zestaw i instrukcja jakie założyć w zależności od posiadanego wydechu. Jeśli mamy wydech innego rodzaju lub przerabiany, to trzeba trochę pokombinować. Można też pobawić się i zamiast ustawień optymalnych, zrobić ustawienia pod własne preferencje - jak np. ktoś lubi zawstydzić szlifierki na starcie ze świateł. Tylko wtedy trzeba się liczyć z tym, ze powyżej średnich obrotów silnik zrobi się mułowaty.
Na koniec dorzucę jeszcze drobny detal - zużycia paliwa. Hipercharger nie jest dla tych, którzy chcą jeździć bardzo ekonomicznie. Oczywiście da się jeździć w miarę oszczędnie. Tylko całkiem bez radości ;d No i ostatnia rzecz na koniec - szybsze zużycie tylnego kapcia i to dość mocno zauważalne.

[ Dodano: 2014-01-06, 06:43 ]
Małe uzupełnienie.
Dysze odpowiadające za zakres niskich obrotów mają oczywiście wiele do powiedzenia, ale przy dynamicznej jeździe, a tak to zwykle w dolnym zakresie obrotów wygląda, ich działanie jest dość skutecznie maskowane przez wydatek pompki przyspieszacza. Jednak tak, czy siak, dysza ta też jest do wymiany, bo jej wpływ ciągnie się aż do zakresu średnich obrotów i inaczej motocykl będzie miał dziurę w obrotach lub pojawi się opóźnienie w odpowiedzi na odwinięcie manetki.

F.I.P. Berek - 2014-01-06, 07:12

Byc moze, w kontekscie tego co piszesz, tak wyraznie u mnie zauwazalna poprawa dynamiki powyzej 120 byla powiazana z faktem, ze zakladajac hypercharger wydech juz mialem wymieniony ( Roadburner 2,5' ). Nie wiem czy dobrze pamietam, czy w instukcji do hypka nie bylo wzmianki, ze dla lepszego efektu zalecany jest wydajniejszy uklad wydechowy.
remol71 - 2014-01-06, 08:36

wemar,

O jakim Ty gaźniku piszesz ?

wemar - 2014-01-06, 09:04

O jakim? Praktycznie każdym, o budowie choć trochę bardziej złożonej niż gaźnik starego Komarka. Nie znam gaźników do DS'ów, ale nie wydaje mi się, by były pozbawione podstawowych dysz (wymiennych).
remol71 - 2014-01-06, 13:13

wemar,

Proponuję rozebrać :)

wemar - 2014-01-06, 14:36

W RS-ie są w sumie 4 dysze powietrze i paliwowe (pomijam układ ssania), a do tego iglica regulacyjna w dyszy głównej. Jeśli w DS'ach układ regulacyjny jest uboższy, to trudniej będzie ustawić gaźnik. Ja mam to szczęście, że poprzedni właściciel zlecił instalację hiperchargera komuś, kto się na tym dobrze znał i wszystko jest ustawione jak trzeba, ale znam przypadku kolegów, którzy spędzili sporo czasu na regulacjach.
Szczególnie ciekawie to wygląda tam, gdzie motocykl był przez handlarza modyfikowany (np. zmieniono zniszczony wydech), a potem na siłę ustawiano gaźnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group