YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Awaryjność XVS 650 do 2002 r. prod.

Zyjon - 2012-12-28, 04:44
Temat postu: Awaryjność XVS 650 do 2002 r. prod.
Szukając/pytając trochę na temat 650-tki usłyszałem opinię, iż najlepiej szukać maszyny wyprodukowanej od 2002 r. Podobno 2001 r. prod. i starsze miały większą awaryjność. Czy któryś z Was potrafi się odnieść do takiej opini, czy faktycznie od 2002 roku wprowadzono jakieś zmiany/ usunięto jakąś istotną bolączkę?
artek - 2012-12-28, 07:25

Wg. mnie bzdury miałęm z 1997 roku i jedyne awarie to spalone żarówki i rozwalona opona, ale to na terenie d. Ziem Polskich tj. kilka km za Lwowem ... przejechałem bezawaryjnie ok. 66000 km ... oczywiście serwis zawsze na czas ... najpoważniejszą rzeczą jaką wymieniłem to króćce gażnikowe ... i sprzęgło w oklicach chyba 40 000 km ...
moondek - 2012-12-28, 08:13

Bzdura nad bzdurami jeżeli chodzi o 650... Jedyną wadą, o jakiej nam wiadomo to wadliwej jakości wieloklin w niektórych egzemplarzach 1100 z bodajże 2005 roku (było o tym sporo na forum). Ja sam miałem 650 z 1998 roku i sprawowała się bez zarzutu i wiem, że Blackbart, który ją ode mnie kupił też nie miał z nią żadnego problemu... Generalnie ktoś chce Cię wsadzić na lewe sanki lol
oldnita - 2012-12-28, 10:10

Zyjon, aleś mnie rozbawił . Mam z 2000 , według papierów przebieg 48 000 jedyna naprawa to wymiana sprzęgła i to profilaktycznie , bo się jeszcze nie ślizgało tylko było strasznie miękkie .
Uryś - 2012-12-28, 10:34

Zyjon, zależy od eksploatacji motocykla, jeśli będziesz dbał o motocykl, nie ma większego problemu z 650, ja miałem rocznik 97 zrobiłem 30 tys. i bez awaryjności.

Zyjon, nie czytaj za dużo o wadach, lepiej zacznij przeglądać oferty ;D Życzę powodzenia w zakupie motocykla. Pozdrawiam

artek - 2012-12-28, 10:35

oldnita sprzęgło to część podlegająca wymianie w każdym motocyklu, więc nie ma nic współnego z awarią ... ;D
oldnita - 2012-12-28, 10:40

artek, właśnie :)
Żółw - 2012-12-28, 10:51

Jeżdżę 3 sezony 650 z 99r. i jak na razie (odpukać) tylko materiały eksploatacyjne oraz paliwo mnie kosztowały (nie liczę upiększania). Przejechane ma ponad 60k. Zyjon, wychodź z założenia - "jak dbasz tak masz", a nie słuchaj stereotypowych opowiastek. ;)
artek - 2012-12-28, 11:09

... i wszystko, ja bym zakończył temat, 650 przy właściwej eksploatacji to bezawaryjny motocykl ... ;D
kris sps20xx - 2012-12-28, 11:33

zakupiłem 650 z 2007 roku,i cos mi kap,kap oliwa sie wydobywa na zapalonym silniku spod spodu.. :shock:
jakies rady ma Starszyzna?

artek - 2012-12-28, 11:35

kris bardzo ogólnie napisałeś, skąd konkretnie, może jakaś fota ... może o-ring spod fitra ... ?? ?
kris sps20xx - 2012-12-28, 11:38

artek napisał/a:
kris bardzo ogólnie napisałeś, skąd konkretnie, może jakaś fota ... może o-ring spod fitra ... ?? ?


najbardziej wystajaca częśc silnika jest wilgotna...
ale może kapie gdzies z góry od filtra..słuszna sugestia..sprawdze :idea:

a przy okazji fotke zapne z całej akcji.. :idea: :brawo:

artek - 2012-12-28, 11:43

... generalnie w tak "młodym" motocyklu to jedyna rzecz, gdzie moze powstać wyciek ... choc jest różnie zacznij od tego, a najlepiej daj fotę ...
witek1965 - 2012-12-28, 11:48

kris sps20xx napisał/a:
najbardziej wystajaca częśc silnika jest wilgotna...


czyli najniżej położona. Zacznij od wytarcia i dokręcenia korka spustowego oleju.

kris sps20xx - 2012-12-28, 11:52

witek1965 napisał/a:
kris sps20xx napisał/a:
najbardziej wystajaca częśc silnika jest wilgotna...


czyli najniżej położona. Zacznij od wytarcia i dokręcenia korka spustowego oleju.


wczoraj wytarłem,ale nic nie dokrecałem.. :idea:
jutro podokrecam co tam tylko zobacze do dokręcenia..;) ;D

[ Dodano: 2012-12-28, 12:05 ]
a propos;;
czy tylko w serwisie dostane takie cós z gwintem co jest zamontowane w w zbiorniku paliwa,i do tej gumki z gwintem przykręca sie pierwsza patrzac od strony kierowcy srube mocującą to chromowane cos z licznikiem na baku.. :brawo:

kierwa..ale opis /.. :shock: ;D

artek - 2012-12-28, 12:20

k... najbardziej wystający jest , wystająca jest obudowa fitra oleju, chyba nikt nie pozwoli sobie niedokręcić śruby spustowej oleju ... ;/ kris fota ! !!
Uryś - 2012-12-28, 12:33

kris sps20xx, sprawdź pokrywy zaworowe od góry, to chyba najwyższy punkt w silniku gdzie może olej uciekać, i tak w dół i w dół, aż znajdziesz źródło wycieku. I jakbyś coś zauważył, klucz dynamometryczny dokręcamy i kap, kap, kap zanika ;D . Myjemy silnik i sprawdzamy wzrokowo i dotykowo ;D .Powinieneś znaleźć w dziale mechanika wskazówki dotyczące wycieków itp. Pozdrawiam i życzę w Nowym Roku bezawaryjnego motocykla ;D
kris sps20xx - 2012-12-28, 12:46

wsumie kupiłem go zonie pod choinke ;D ,i w ŚWIETA TROCHE GO ROZEBRAŁEM .. :oops:
a kapanie jest na wysokości tylnej części podestów..z korpusu..jutro podam fotki.. :oops:

ale jutro polece po "paluszku"od samej góry..

artek - 2012-12-28, 13:04

... obstawiam obudowę filra oleju, oring lub słabo dokręcona obudowa ... tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny, chyba, że jesteś zegarmistrzem ... trzeba mieć wyczucie, żeby nie zerać tych śrubek ! !!
kris sps20xx - 2012-12-28, 13:13

artek napisał/a:
... obstawiam obudowę filra oleju, oring lub słabo dokręcona obudowa ... tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny, chyba, że jesteś zegarmistrzem ... trzeba mieć wyczucie, żeby nie zerać tych śrubek ! !!


23 lata na siłke chodze,a dynamometrycznego nie mam... :shock: ;D

w palcach dociągne... :hahaha:

artek - 2012-12-28, 14:13

... żebyś nie przeciągnął, boli ... ;D
Madburn - 2012-12-28, 14:25

taaa ja 100Nm do kol w puszce to reka dociagam
tylko np tarcze hamulcowa u mnie sie dokreca kolkami cetrujacymi kolo - 12Nm - i mi sie sruba urwala jak plastelina

ciekawostka - 12Nm dokrecanie - ale do odkrecenia chyba ze 1000Nm + 1000 atletów i nie pusci menda tylko sie obcharata - jest zrobiona z klasycznego gufnolitu czy innego amelinium :)

witek1965 - 2012-12-28, 14:35

artek napisał/a:
chyba nikt nie pozwoli sobie niedokręcić śruby spustowej oleju ... ;/


ale byś się zdziwił. A możliwe jest wlanie oleju do nieskręconej lagi ?
Wystarczy chwila przerwy, ktoś o coś zapyta, i ktoś zadzwoni i.............. ;D olej leci na podłogę

Zyjon - 2012-12-30, 12:02

moondek napisał/a:
Bzdura nad bzdurami jeżeli chodzi o 650... ... Generalnie ktoś chce Cię wsadzić na lewe sanki lol

Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Informację zasłyszałem od mechanika, który jednocześnie sprowadza motocykle z USA. Z oczywistych względów sprowadza młodsze roczniki i dlatego też jego wypowiedź wzbudziła moje podejrzenia (jak widzę zasadne - chyba moondek masz rację).
Coś w okolicach 2002 dodano w standarcie podesty zamiast podnóżek i pomyślałem, że może przy okazji dokonano jakichś zmian technologicznych. Jestem żółtodziobem w tych sprawach i chciałem dowiedzieć się "u źródła". Dzięki raz jeszcze.

moondek - 2012-12-30, 12:08

Podesty masz w Classicach, podnóżki w Customach, bez względu na rok produkcji. Jeżeli o tych podestach też zasłyszałeś od tego mechanika, to dla mnie temat się wyczerpał :)
Robrob - 2012-12-30, 12:12

moondek nie to żebym był uperdliwy ale podesty w classicu były dopiero od 2000r, a wcześniej też podnóżki
moondek - 2012-12-30, 18:45

Robrob napisał/a:
moondek nie to żebym był uperdliwy ale podesty w classicu były dopiero od 2000r, a wcześniej też podnóżki

Ok, zwracam honor :) Aczkolwiek...
http://www.youtube.com/watch?v=FWbO247ePCI
http://www.youtube.com/watch?v=n8LTTqowpzY
http://polskajazda.pl/Mot...r-Classic/71501

Lokis - 2012-12-30, 18:50

Moja jest z 97. osobiście przejechałem na niej ponad 50kkm.

Awaria - a co to takiego :mysli:

Zasada jest jedna - jak dbasz tak masz .

moondek - 2012-12-30, 18:58

Lokis napisał/a:
Zasada jest jedna - jak dbasz tak masz .

Albo inaczej: Jeśli dbasz o motocykl, motocykl zadba o ciebie :)

witek1965 - 2012-12-30, 19:24

moondek napisał/a:
http://polskajazda.pl/Mot...r-Classic/71501
ja się dobrze przyjrzysz to ten motocykl ma na części zdjęć podnóżki, a na części podesty. Podesty są akcesoryjne. Oryginały nie były chromowane, niestety ;/
Tu dokładnie taka sama maszyna.

W zestawieniu części zamiennych dopiero w 2001 roczniku wykazują podesty. Pierwsze roczniki classica z 2000 włącznie podnóżki.

http://www.cheapcyclepart...-stand-footrest

http://www.cheapcyclepart...-stand-footrest

litwik - 2013-01-13, 17:46

Panowie a jak jest z awaryjnością DS 1100 ? Którego warto kupić i na co patrzeć /pytać przy zakupie ?
Robrob - 2013-01-13, 20:00

najbardziej awaryjną częścią DS 1100 jest sprzęgiełko rozrusznika, zwracać uwagę też trzeba na kardana, a tak poza tym to spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group