|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Elektryka - śwatła postojowe w amerykańcach
andy - 2012-08-06, 23:00 Temat postu: śwatła postojowe w amerykańcach hej, mam draga z USA no i oczywście nie ma postojowych świateł, ostatnio na stacjach diagnostycznych co roku to gorzej, będę musiał coś wykombinować, może ktoś ma jakieś oryginalne rozwiązanie.
johnypl - 2012-08-06, 23:21
andy, patent jest dość prosty:
1. odcinasz kable od pozycyjnych idące do kierunków
2. nabywasz diodę LED białą 10mm i rezystor 512 ohm/ 0,5W ( nie kupuj diody na 12V bo one faktycznie są na 12 a w instalacji moto napięcie dochodzi do 15V )
3. nawiercasz od spodu w lustrze lampy otwór 10mm wklejasz w niego diodę podłączasz masę i jeden z przewodów, które szły do kierunków wstawiając w niego rezystor
4. i już masz pozycje taką jak ma być
remol71 - 2012-08-07, 06:19
johnypl,
To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają.
Graboss - 2012-08-07, 09:05
Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie.
Przy pierwszym przeglądzie pan powiedział:
-wie pan że te kierunki nie powinny się świecić cały czas???
-wiem
-no to dobrze ale to cały urok tego motoru wiec się nie będę czepiał
remol71 - 2012-08-07, 09:41
Graboss napisał/a: | Trzeba znaleźć odpowiednią stację i po kłopocie.
.... |
Tu jest dział techniczny o elektryce. Praktyką dzielimy się gdzie indziej
Endrju - 2012-08-08, 12:30
stacje czepiają się raz do symetrycznej lampy innym razem do tego że nie ma pozycyjnych, trzeba szukać dobrej stacji. Jeśli chodzi o kierunki jest bardzo prosty sposób :
odkręcasz przednie kierunki i plasterm zasłaniasz jeden styk żarówki ( żarówka ma dwa styki ) montujesz żarówkę i sprawdzasz czy dobry styk zasłoniłeś - może się zdażyć że zasłonisz kierunek a nie pozycyjne, jeśli tak się zdaży należy odwrotnie zakleić styk.
To robiusz na czas przeglądu. Po przeglądzie odklejasz styki i po sprawie
Mnich - 2012-08-08, 12:47
Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach
witek1965 - 2012-08-08, 15:04
remol71 napisał/a: | johnypl,
To nie wszystko. Amerykańska lampa jest symetryczna i nie doświetla pobocza po prawej stronie drogi. Prawidłowo to należy wstawić lampę z homologacją na nasze drogi. Należy też zamontować przełącznik świateł pozycyjne/mijania którego to amerykańce nie mają. |
Remol. Założyciel tematu chce wiedzieć jak w lampie amerykańskiej zamontować światło pozycyjne. Odpowiedź Johnego jest jak najbardziej prawidłowa, natomiast wszyscy doskonale wiemy, że aby było zgodnie z przepisami cały ten temat można wrzucić do kosza, bo trzeba zmienić lampę, przełącznik, i odpiąć pozycje z kierunkowskazów. Twoja negacja postu Johnego wybiega poza założenia założyciela tematu. Takim sposobem nikt nigdy niczego się nie dowie. Jak ktoś założy temat -jak założyć ksenon do lampy, to każda prawidłowa odpowiedź będzie : niezgodne z przepisami. Bez sensu. Podobnie jak odpowiedzi typu zmień stację Graboss.
remol71 - 2012-08-09, 17:20
witek1965,
Tak. Należy wywiercić dziurę i wetknąć w nią żarówkę
Antek - 2012-08-13, 21:02
Mnich napisał/a: | Robiłem ostatnio przegląd, gdzie facet nawet bieżników nie oglądał. Jak wiesz sam czym jeździsz, to na PW mogę puścić namiary. Zasadnioczo rozmawialiśmy o zlotach |
Założyłem do Draga dodatkowe lampy ze stelażem, odłączyłem obrys z kierunkowskazów, w dodatkowych lampach mam postój, oraz światła drogowe i mijania. Pod zbiornikiem z prawej strony mam dyskretny włącznik na dodatkowe światła. Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów i w lampie wkleiłem diodę Led. Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator. Na krótki okres czasu H-3 nie rozładowują akumulatora. Jak nie ma potrzeby używania ich, wyłączam je przełącznikiem.
witek1965 - 2012-08-13, 23:54
Antek napisał/a: | Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator | A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania.
Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie radę
Antek napisał/a: | Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów | , a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach
Antek - 2012-08-14, 05:54
witek1965 napisał/a: | Antek napisał/a: | Zaznaczam , że w dodatkowych lampach mam żarówki H-3. Na H-4 po 60 km padł akumulator | A to ciekawe bo H3 standardowo maja 55W mocy jak H4 na mijania.
Faktem jest natomiast, że alternator w 650 nie daje rady z lightbarami, aczkolwiek po założeniu H3 35W dawał u mnie radę
Antek napisał/a: | Tyl zrobiłem podobnie, odłączyłem obrys z tyłu kierunkowskazów | , a skąd ci się tam wziął ten obrys ? Przecież w amerykańcach tylko przód pali się w kierunkach |
Skąd się wziął obrys z tyłu, nie odpowiem, po prostu w lampach od kierunkowskazów zarówno z przodu, jak i tyłu, były założone i podłączone dwa włókna żarówki. Kupiłem go jeszcze na Amerykańskich papierach. Po tygodniu jazdy i małych niedomówieniach na rondach. Odłączyłem obrys, kilka razy wpakował mi się ktoś pod nos tłumacząc, że widział jak mam włączony prawy kierunek. Dodatkowych lamp z H3 35W używam tylko od czasu do czasu, lub jak zachodzi potrzeba przywołania kogoś do porządku ( np. zapomniał zmienić świateł na mijania i pędzi na długich, itp. ) Na dłuższą metę nie testowałem, samemu ciężko Draga na pych odpalić, a po drugie obciach..
gery73 - 2012-08-14, 10:18
Oj Panowie, ale macie problemy - według mnie rozwiązanie są dwa, albo robimy porządnie i zmieniamy lampe na europejską koszt 200 i przełącznik z alledrogo od Draga, albo znajdujemy stację na której podbijaja przegląd i koniec kropka. Z tego co mi wiadomo większość wybiera drugie rozwiązanie i bardzo dobrze bo przy żadnej kontroli jeszcze policja nie miała do mnie żadnego ale.
pozdrawiam
Pio Trek - 2012-09-20, 22:45
a moze ktos zna jakiegos sprytnego elektryka w 100 licy, coby postojowki sklecil, bo rzeczywiscie na przegladach coraz gorzej.
dragbiker - 2012-09-21, 10:42
Po co kombinować z postojówkami jak lepiej kupić lampę w wersji europejskiej i mieć święty spokój, nie martwić się czy moto przegląd przejdzie, czy też zostanie nam zabrany dowód rejestracyjny. Na alledrogo lampa po 120zł.
Pio Trek - 2012-09-22, 15:58
Lampe europejska to ja mam, ale postojowka sie nie pali bo stacyjka nie ma takiej funkcji,
Dlatego trzeba zklecic to poza stacyjka na dodatkowym wyłączeniu, w sumie proscizna.
gery73 - 2012-09-22, 19:07
Ale po co Wam to światło postojowe byłem na przeglądzie i pytałem diagnosty - on twierdzi że światło postojowe w motocyklu nie jest obowiązkowe gdy zapalane jest wraz z przekręceniem kluczyka światło mijania i nie ma możliwości jego zgaszenia. Może jakiś niedouczony - ale myśli logicznie i co najważniejsze nie robi przy tym problemu.
pozdrawiam gery
Pio Trek - 2013-01-04, 15:12
chyba jednak sa obowiazkowe postojowe,
powinny sie zapalac po przekreceniu kluczyka, bez uruchamiania silnika - jak w samochodzie,
w wersjach usa ich nie ma, stacyjka nie ma takiej pozycji,
dlatego sa problemy na SKP
pyra - 2013-01-04, 15:16
Pio Trek napisał/a: | w wersjach usa ich nie ma, | bo są w kierunkach
winiar - 2013-01-04, 18:44
Pio Trek, z czego to wnioskujesz?
na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia nie ma ma obowiązku by w motocyklach było światło pozycyjne nie wspominając o postojowym. Nie wszyscy wiedzą, że to różne światła więc pisze o dwóch...
Podaj mi numer rozporządzenia bo moze czegoś nie wiem i jestem w błądzie. Może coś się zmieniło?
Diagnosta moim zdaniem i na podstawie podawanego rozporządzenia miał rację i nikt nie ma prawa wymagać czegoś czego nie wymaga Ustawa...
benan - 2013-01-04, 19:41
Winiar- jeśli rozporządzenie jest z 31 grudnia 2002 to może być uznane za niewazne to był sylwester i mogła nastąpić pomroczność jasna lub inna niewyjaśniona okolicznosć poddająca w wątpliwosć treśc rozporządzenia-i tu należało by powołać komisję śledczą ;
winiar - 2013-01-04, 21:48
benan, do tego kilka nowelizacji też
Pio Trek - 2013-01-05, 00:04
winiar chodzi oczywiscie o pozycyjne, i dokladnie w tym rozprzadzeniu z heheh sylwestra stoi napisane ze maja byc - rozdz 3 Swiatla, par 12 pkt 6 i 7
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262
(pozniej bylo kilka zmian ale nie w tej kwestii).
i tego chcial ode mnie pan z SKP, i chyba mial racje.
w koncu poscil, z litosci
Kyokushin - 2013-05-31, 09:32
pytanie może głupie, ale lepiej być głupim chwilę niż całe życie.
Czy kierunkowskazy świecą się tylko z przodu czy i z tyłu w dragach z usa?
Arcon - 2013-05-31, 10:03
Tylko z przodu.
Kyokushin - 2013-06-15, 21:46
Jak uważacie, lepiej mieć świecące te kierunkowskazy czy nie?
wolfenstin - 2013-06-15, 21:55
Na przegląd w moim v-starze rozpiąłem kabelki tak dla "świętego spokoju" (nawiasem mówiąc diagnosta nie pytał o postojówkę w lampie głównej), a potem połączyłem tak jak było. Wydaje mi się, że jak więcej świeci - jestem bardziej widoczny. Kilka razy mijałem patrol policji i jakoś nie kwpili się do zatrzymania.
Endrju - 2013-06-15, 22:29
W żarówkach kierunkowskazowych z przodu ( wersja amerykańska) są dwa wyjścia, jedno jest do kierunku drugie do świateł pozycyjnych. Do przeglądu wystarczy zakleić plasterkiem jedną końcówkę na żarówce. oczywiście metodą prób i błędów trzeba sprawdzić która jest która. W ten sposób na czas przeglądu wyłączamy pozycyjne w kierunkach.
Nie trzeba grzebać głębiej. Jest to dużo łatwiejsze. Po przeglądzie plasterek zdejmujemy i już mamy wszystko po staremu
Kyokushin - 2013-06-15, 22:40
Chodzi mi bardziej o widoczność i to czy świecące kierunki nie będą dla innych mylące, przegląd czy kontrole mam gdzieś. Czy dla samego siebie, lepiej mieć świecące, czy nie?
jacala - 2013-06-16, 09:26
ja też mam wersję hamerykańską i święcoce kierunki.
Na przeglądzie diagnosna oznajmił " te kierunki przymnie nieświeciły", policja w moim przypadku też sie nie czepia a czy palące sie na stałe żółte dwie końcówki mogą być mylące? Przecież z prawej i lewej są takie same a mrygają dopiero po załączeniu.
Kyokushin - 2013-06-16, 13:22
Tak, ale jednak ktoś tu wcześniej pisał że ludzie na rondach zwracali na to uwagę
jacala - 2013-06-16, 15:47
ciulatej baletnicy to i rąbek w spódnicy przeszkadza.
Zawsze znajdzie sie jakiś ciul któremu i np świecący w słońcu chrom przeszkodzi
Azmadan - 2013-06-16, 22:01
jest to kolejny kruczek dla ubezpieczalni... żeby nie wypłacić $...
ttom - 2013-06-17, 14:35
Robiłem w tym roku przegląd u naprawdę luzaka i powiedział, że za rok to ni chu chu nie puści z tymi kierunkami... Jakieś przepisy się zmieniły, nie wiem jak dawno... Dałem mu słowo skauta, że zakleję w żarówkach styki... za rok...
gery73 - 2013-06-17, 14:39
W sprawie widoczności - to bardziej zwracasz uwage na moto z podświetlonymi kierunkami czy bez ? ...
gery73
Azmadan - 2013-06-17, 15:05
szczerze... z własnego doświadczenia...
mam wyjazd z uliczki z 0 widoczności... zamontowali mi lustro...
jeżeli widzę 1 światło... = motocykl - nie wyjeżdżać...
jeżeli widać więcej ale blisko siebie np lightbary = samochód daleko - można jechać...
no i jest problem... tzn. nauczyłem się że muszę czekać aż nic nie widać... ;-P
nie zawsze dodatkowe światła są czymś dobrym...
i jak pisałem wyżej... spotkałem się wśród znajomych czepianiem się do wszystkiego... przez ubezpieczyciela żeby nie wypłacić...
- opony poniżej znacznika zużycia, tylne światła LED bez homologacji... itd...
może są fajne...
mogą sie podobać...
ja mam moto z USA... i mam to wyłączone na stałe...
Radio - 2013-06-17, 16:39
Azmadan, trzymając się takich teorii dużo ryzykujesz a co jak będą jechały dwa motocykle tyle że jeden obok drugiego ? pomyślisz że to puszka i wyjedziesz...... a tu niemiła niespodzianka.
Ilość świateł nie powinna mieć żadnego znaczenia, znaczenie ma baczne obserwowanie drogi i podejmowanie odpowiednich decyzji a nie kierowanie się rutyną lub metodami które opisuje Azmadan
jarecki - 2013-06-17, 17:24
Azmadan napisał/a: | jeżeli widać więcej ale blisko siebie np lightbary = samochód daleko - można jechać... |
no to chyba powinny być 3 sztuki światełek więc wiesz że to moto
Azmadan - 2013-06-17, 18:16
no nie martwcie sie... zawsze do 1/2 drogi wyjezdzam zeby się upewnić... bo WIEM...
ale ilu jest takich którzy nie wiedzą ?
a lustra są BARDZO powszechne...
i naprawdę widać w nich tylko światła...
i nie da się rozróżnić czy są 2 czy więcej...
mozna rozpoznać że 1... lub że coś wiecej...
pare os. z tego forum wie jaki mam wyjazd :-P
http://goo.gl/maps/kRwu7
gery73 - 2013-06-17, 19:14
O Panowie cała ta dyskusja przypomina mi rozważania o wyższości Świąt Bożego... itd... Co niektórzy z nas mają motocykle z rynku amerykańskiego i ich oświetlenie jest niezgodne z przepisami polskimi koniec kropka. Jeżeli policjant, czy inna cholera mająca ochłap władzy w tej kwestii będzie chciała się przypier .....c to się przypie....li. No i co najwyżej zabierze dowód a Wy po przeglądzie go odzyskacie. Ja wychodzę z prostego założenia - w stanach jeździ motorów pewnie odrobinę więcej niż w polsce, historia ich motoryzacji i doświadczenia w tej kwestii mają także odrobinkę większe niż w Polsce. Słońce świeci tak samo i popieprzonych użytkowników dróg też jest od groma (może drogi mają prostsze i lepsze). Dla mnie wniosek jest prosty - nie poprawiam tego co dobre - choć w naszej naturze leży chęć poprawiania i znajdowania dziury w całym zarówno w codziennym życiu jak i w kwestiach prawa. Chcecie mieć motór zgodny z prawem przeróbcie, chcecie miec postojowe w wersji amerykańskiej - to miejcie. Wystarczy sobie samemu odpowiedzieć na te pytania a nie szukać usprawiedliwienia na forum.
Oj się mi zaraz dostanie
pozdrawiam gery73
|
|