| 
				
					| 
							
								|  | YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM 
 |  |  Eksploatacja - kranik paliwa w pozycji OFF
 
 maja - 2012-07-25, 21:59
 Temat postu: kranik paliwa w pozycji OFF
 Zakręcajcie , kranik paliwa - ja tego nie robiłem , i dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka oleju. Okazało się, że ( chodzi już o wiek mojego  DS ) benzynka zmieszła mi się z olejem . Spuściłem dobre 3,5 litra (olej+paliwo) jeszcze troche i silnik do wymiany . Nowy olej i kranik po każdej wyprawie OFF
  !!   Pirania_LM - 2012-07-26, 09:44
 
 Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika
       PSZEMAS - 2012-07-26, 09:58
 
 Podejrzewam, że 90% forumowiczów nie myśli nawet o kraniku a co dopiero o jego zamykaniu czy otwieraniu
   Ja osobiście zawsze obiecuje sobie, żeby sprawdzić pozycję kranika (szczególnie na zlocie) przed ruszeniem i jeszcze nigdy tego nie zrobiłem - pewnie kiedyś się zdziwię
       Mnich - 2012-07-26, 09:59
 
 Ja zakręcałem jak jeździłem trabantem, w moto zakręcam na zimę.
 JOKER - 2012-07-26, 10:04
 
 Maja to efekty Twojego nocnego piłowania
   Robrob - 2012-07-26, 10:16
 
 Niestety Maja ale raczej masz pierścienie i oby tylko do wymiany, zakręcanie kranik pomoże tyle co babci nieboszczce kadzidło.
 Mnich - 2012-07-26, 10:30
 
 Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? Oczywiście piszę o zakręcaniu na noc, na dłuższy parking.
 Pirania_LM - 2012-07-26, 10:34
 
 Nie ma
 PSZEMAS - 2012-07-26, 10:37
 
 
  	  | Mnich napisał/a: |  	  | Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? | 
 Luźna dyskusja o zakręcaniu kranika
 Mnich - 2012-07-26, 11:26
 
 PSZEMAS,
 Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne.
 
 No to jak z tym zakręcaniem na dłuższe postoje?
 arekw711 - 2012-07-26, 11:35
 
 Ja od kiedy kupiłem nie zakręcam nawet na zimę
  jak na razie jeździ PSZEMAS - 2012-07-26, 11:46
 
 Mnich, to nie wiem jak czytasz, że nie widzisz odpowiedzi.
 
 W temacie który podałem jest 31 postów z czego 9-ciu (mrcin1969, FhissT, jaro, nurek301, Dawid Z., PrzemekN, Pejter, Demolka i winiar) odpowiedziało na Twoje pytanie.
 Więc nie rozumiem po co dalej pytasz jak wystarczyło przeczytać uważnie.
 Tyle ile ludzi, tyle zawsze teorii, jedni zakręcają drudzy nie - AMEN.
 
 Ps. Ja nie zakręcam nigdy (chyba że zdejmuję zbiornik).
 dziekan_alzair - 2012-07-26, 11:51
 
 A gdzie ja mam kranik?
   OldDiver - 2012-07-26, 11:51
 
 Coś chyba Tu czytałem, ze przy zamknietym kraniku wysycha benzyna z gaźnika i to jest beee. (!!??)
 shipp - 2012-07-26, 13:05
 
 
 trafne spostrzeżenie, generalnie forum traktujemy jak miejsce, gdzie się rozmawia, a wiadomo że rozmowa nie zawsze da się utrzymać w rygorach narzuconych tematem, muszą pojawiać się wtręty i pewnego rodzaju odskocznie od meritum aby wymiana poglądów i myśli nie przypominała sztywnej, akademickiej dyskusji, przyprawiającej po krótkiej chwili o ziewanie. Niemniej sam dział, w którym znajduje się dany temat powinien narzucać pewną dyscyplinę wypowiedzi u adwersarzy, czyli w tym konkretnym przypadku wypowiadający się nie mogą zapominać, że istota rzeczy dotyczy eksploatacji motocykla a nie spożywania czarnej szmaty /co niekoniecznie musi przeczyć samemu sobie nomen omen/. 	  | Mnich napisał/a: |  	  | Ciężko czyta się sztukę, jeżeli są same didaskalia a akcja opisana tylko w tytule. Serio pytam. Nie pisz, żeby pisać bo ciężko później się łowi ważne rzeczy z takich wątków, gdzie 500 postów i 3 merytoryczne. | 
 yokozuna - 2012-07-26, 13:23
 
 Ale temat o kraniku był w Hyde Parku . A tam wolna amerykanka.
 Endrju - 2012-07-26, 19:49
 
 ja zakręcam kranik. Podam przykład - silniki małych mocy typu HONDA do maszyn dtrogowo-budowlanych, jeśli nie zamkniesz kranika paliwo dostaje się do oleju. W silnikach gaźniki pływakowe tzn paliwo nie powinno  przedostawać się przez zawór ssący, cylinder do miski olejowej a jednak przedostaje się. Dlatego na wszelki wypadek staram się zawsze zamykać kranik w swojej gwieździe
 maja - 2012-07-26, 21:21
 
 
  	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  | Zakręcanie kranika nie ma znaczenia przy dostawaniu się paliwa do miski olejowej. On tylko pozwala na spływ paliwa do gaźników. Tam znajdują się iglice odcinające kanały paliwowe ( inaczej miałbyś w cylindrach paliwa po świece ).Obawiam się, że pierścienie powiedziały papa. Więc nie ciesz się z wymiany kranika       | 
 
 Mam informacje od gościa który urodził się , z motocyklem przyklejonym do tyłka , robi przy nich i z nimi śpi
  : 
 - kranik zakręcać na dłuższe postoje i noc , bo paliwo dostaje się  do oleju i kropka.
 - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem
 - kontrolka w dragach zapala sie w dwóch przypadkach: za niski poziom oleju lub jest walnięty czujnik (ewentualne zwarcie)
 W moim przypadku ( prawdopodobnie usterka kontrolki , dzięki bogu , spowodowała że okazało się, że mam w oleju paliwo) Nigdy kranika nie zakręcałem , i jakoś zawsze mi paliwkiem w garażu waliło , ale myślałem, że tak ma być.
 Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF ?
 illusion - 2012-07-26, 21:44
 
 
  	  | maja napisał/a: |  	  | bo po co w takim razie - pozycja OFF | 
 
 ... to postaraj się ściągnąć zbiornik bez wykorzystania tej pozycji
   
 a co do przyklejenia do tyłka to spójrz na to z innej strony => mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli
     JOKER - 2012-07-26, 21:45
 
 
  	  | maja napisał/a: |  	  | Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF | 
 
 
 Ano np. po to aby bak zdjąć
 maja - 2012-07-26, 21:47
 
 
  	  | illusion napisał/a: |  	  |  	  | maja napisał/a: |  	  | bo po co w takim razie - pozycja OFF | 
 
 ... to postaraj się ściągnąć zbiornik bez wykorzystania tej pozycji
   
 a co do przyklejenia do tyłka to spójrz na to z innej strony => mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli
     | 
 
 tysz prawda
   
 [ Dodano: 2012-07-26, 22:49 ]
 
  	  | JOKER napisał/a: |  	  |  	  | maja napisał/a: |  	  | Podsumowując - zakręcam kranik - bo po co w takim razie - pozycja OFF | 
 
 
 Ano np. po to aby bak zdjąć
 | 
 
 no to też , ale to może 50% zastosowania  pozycji OFF
   Mnich - 2012-07-26, 22:43
 
 
  	  | illusion napisał/a: |  	  | mamy kobiety , przykleiły sie do nas wiele lat temu , śpimy z nimi i nie powiem byśmy wszystko o nich wiedzieli | 
 Przypomnij mi, że masz piwo u mnie za ten teks, który od dziś będę cytował ile wlezie
   Szacun
   Pirania_LM - 2012-07-27, 09:23
 
 
  	  | maja napisał/a: |  	  | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem 
 | 
 Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza
      otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach     Robrob - 2012-07-27, 14:26
 
 
 Miałem to napisać ale Pirania mnie wyprzedził 	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  |  	  | maja napisał/a: |  	  | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem 
 | 
 Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza
      otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach     | 
 Merlin - 2012-07-27, 17:15
 
 
  	  | Mnich napisał/a: |  	  | Pytanie, czy nie zakręcanie kranika ma jakiś inny negatywny skutek? Oczywiście piszę o zakręcaniu na noc, na dłuższy parking. | 
 
 Nigdy nie zakręcałem, nawet na zimowy postój.
 
 [ Dodano: 2012-07-27, 18:19 ]
 
  	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  |  	  | maja napisał/a: |  	  | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem 
 | 
 Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza
      otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach     | 
 
 Nie wiem jak w motocyklu (czy jest pierścień zgarniający?) ale w samochodzie zużycie pierścienia zgarniającego powoduje dymienie z rury.
 Po prostu spala się olej i dymi na niebiesko.
 arekw711 - 2012-07-28, 19:58
 
 Endrju napisał:
 
  	  | Cytat: |  	  | ja zakręcam kranik. Podam przykład - silniki małych mocy typu HONDA do maszyn dtrogowo-budowlanych, jeśli nie zamkniesz kranika paliwo dostaje się do oleju
 | 
 
 Mała moc czyli jaka bo ja mam inny przykład silniki HONDA  dokładnie szt 4 poj. 150-250 czyli  moc też nie za wysoka w agregatach prądotwórczych stoją już ponad 10 lat z otwartym kranikiem i na ssaniu tylko podchodzisz i palisz jak na razie nic się im nie stało to już
   maja - 2012-07-29, 09:40
 
 
  	  | Pirania_LM napisał/a: |  	  |  	  | maja napisał/a: |  	  | - gdyby były pierścienie walnięte , to dym z rury byłby tego również objawem 
 | 
 Drogi "maj frend" z miasta bez ratusza
      otóż mylisz się strasznie, dym z rureczki świadczy o kończących żywot uszczelniaczach zaworowych, nie o pierścieniach     | 
 
 Pirania , mechanik ze mnie żadny
  Ale w końcu jak chcesz być autorytetem      Podtrzymuje swoją wcześniejszą informacje i juz  przy pierścieniach- również spalanie oleju (dym) + ubytek oleju (u mnie tego nie było) Demolka - 2012-07-29, 12:41
 
 Drag Star to nie W-F-M czy inny Junak gdzie paliwo grawitacyjnie spływało do gaźnika i przy minimalej nawet nieszczelności zaworka iglicowego (a bywało tak często) napełniało gaźnik i mogło spływać do silnika (w przypadku Junaka do oleju w skrzyni korbowej właśnie). W Dragu paliwo grawitacyjnie dociera do położonej poniżej silnika pompy paliwa, która nie pracując jest wystarczającą zaporą dla paliwa, potem jeszcze zawory poziomu w gaźnikach...
 Bez obaw, nie znam przypadku zalania silnika Draga paliwem, a jeśli ktoś miał taki przypadek to cała droga paliwowa do d..py i naprawy. Zamykanie kranika to tylko półśrodek, bo w czasie jazdy trzeba go jednak otworzyć, a reszta problemu i tak istnieje
   Endrju - 2012-07-29, 17:12
 
 Arekw711
 Sprawdź poziom oleju i zapach oleju w tych agregatach. ja nie twierdze że nie uda się uruchomić silnika, tylko możesz mieć rozrzedzony benzyną  olej.
 arekw711 - 2012-07-29, 18:57
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Sprawdź poziom oleju i zapach oleju w tych agregatach. | 
 
 Jest sprawdzany przed każdym uruchomieniem silnika , nic nie widać ani nie czuć
 
 |  |