YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - spalanie

bamzaj - 2011-09-28, 02:47
Temat postu: wzrost spalania benzyny. POMOCY!!!
Więc tak. Swoją Gwiazdą robiłem około 300-330 km na baku benzyny. natomiast od pewnego czasu, gdy postanowiłem uporać się z klekotaniem zaworów, przy okazji wyczyściłem gaźniki, wyczyściłem filtr powietrza, śruby regulacyjne gaźnika były ustawione na 4 i 3 obroty, ustawiłem tak jak książka mówi, na 2 i 2. luz zaworowy ustawiłem w połowicznych wartościach tzn ssący 0,10mm, wydech 0,15mm.. Przed ingerencją w to palił normalnie czyli zamykał się w niecałych 5l/100. teraz natomiast jak sprawdziłem przy różnych prędkościach spalanie wychodzi niecałe 8l/100. ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną?. powietrze w gaźnikach ustawiłem tak jak było 4 i 3. Ma ktoś może jakieś pomysły co mogło mieć wpływ na taki nagły wzrost spalania? napomknę jeszcze, że osiągi prędkość, oraz przyspieszenie pozostały takie samo, więc wykluczam to, że np gaźniki były przedtem przytkane czy cokolwiek,.. sam już :nie_wiem: :beczy: :ryczy:
Pancernik - 2011-09-30, 12:01

Oddaj do kogoś kto wie jak ustawić zawory w Yamahach. Szczerze.
koks79 - 2011-09-30, 12:33

eee tam, a co to za różnica ;) ja i tak zawsze tankuje za 7 dyszek :D
regulacja gaźnika na początek może rozwiąże problem.

kostass - 2011-09-30, 15:22

no własnie czy regulacja zaworów moze miec wpływ na wielkosc spalania ?
Moze mi sie wydaje ale po ostatniej reulacji jakby mi spalanie wzorsło .
A dla tych "kozaków" , Koksik co leją za 7 dyszek albo tyle ile spali to jednak jest roznica , j ak w miesiac robi sie tylke km co niektórzy przez caly sezon to nawet 0,5 l przy 1000km daje nastepne 100km za free. A co jak jest np 10000km ?

witek1965 - 2011-09-30, 16:46

Cytat:

eee tam, a co to za różnica ;)
czy silnik się niszczy czy nie. Spalanie na poziomie 8 litrów nie jest dobrym objawem i zapewne nie jest obojętne dla silnika. Skoro palił 5 l/100km, a po regilacji zaworów i ingerencji w gaźnik 8l/100 km to chyba jest coś spieprzone. Swoja drogą bamzaj, po czorta pchałeś tam łapy skoro nie było takiej potrzeby ?
Merlin - 2011-09-30, 16:58

Źle wyregulowane zawory mają wpływ na spalanie i mogą z....ć silnik.

Co do gaźników, podczas przeglądu rejestracyjnego stwierdzili, że mam za bogatą mieszankę, dałem do zubożenia i spalanie spadło o około 0,8 l (z 5,3 do 4,5 przy spokojnej jeździe) ale czasem strzeli.

bamzaj - 2011-10-01, 00:26

Witek pchałem, bo strasznie klekotały. a gaźnik czyszczony był przy okazji, . właśnie też się dowiedziałem, że to jednak może być wina zaworów. jestem już ugadany z jednym gościem, który obiecał rozwiązać problem.

[ Dodano: 2011-10-04, 18:07 ]
Gość niestety się za przeproszeniem wypiął.. :evil: :evil: ale dostałem na miar na pewnego Pana w Kargowej, zadzwoniłem, powiedziałem co było robione i stwierdził, że najprawdopodobniej przyczyną będą zamienione dysze w gaźniku, ponoć jest taki objaw, że jeździ tak samo ale żre jak smok, jestem z nim umówiony na środę za tydzień, mam nadzieje, że w końcu będzie ok..

Kozak_Barabasz - 2011-10-06, 13:14

Oj coś widzę, że mieszacie mechanikę pojazdów :P
Zawory mają wpływ na spalanie przy silnikach na wtrysku a nie gaźniku .......

Nie będę pisał czemu tak a nie inaczej bo nie chce mi się a i szkoda czytania.

Gaźnik daje stałą dawkę bo jest mechaniczny a nie elektroniczny (jak wtryski).
Gdyby miał spieprzone zawory to paliłby tak samo ale byłby słabszy.

Na 99% problem jest po stronie gaźników (za duże dysze, iglica źle wypozycjonowana).

Robrob - 2011-10-06, 19:22

a ja bym postawił na iglicę, bo skoro nie zmieniał dyśz a tylko czyścił to ame się nie zmieniły
remol71 - 2011-10-08, 23:01

Pancernik napisał/a:
Oddaj do kogoś kto wie jak ustawić zawory w Yamahach. Szczerze.


Trywialna czynność ta regulacja. Ja bym to Koledze naprawił motor ale z Międzyrzecza do Wawy kawał drogi jest. Widzę, że problem nie ustępuje, na wiosnę będę jechał bunkry zwiedzać to mogę pomóc.

bamzaj - 2011-10-09, 00:09

remol71 w środę oddaje do mechanika, więc zobaczymy co wymodzi.
remol71 - 2011-10-09, 22:25

bamzaj napisał/a:
remol71 w środę oddaje do mechanika, więc zobaczymy co wymodzi.


Tylko koniecznie zdaj dokładną relację. Wszystkie szczegóły techniczne poproszę.

Ndz000 - 2012-03-24, 13:07
Temat postu: spalanie
witam towarzystwo mam pytanie wyczyscilem i ustawilem gazniki wyregulowalem obroty pod okiem specjalisty i dalej spala 8l na sto :ryczy: czy nieda sie zrobic cos z tym ?wypowiedzcie sie cos na ten temat ....
kujawax - 2012-03-24, 16:48

Przegoń gwiazdę na odcinku 300-400 km i wtedy oceń możę to tylko złudzenie jeżdżąc wokół komina kręcąc tylko 100 km a przy odrobinie szaleństwa moja po Poznaniu i wsunie 9L:)
Merlin - 2012-03-24, 17:30

kujawax napisał/a:
Przegoń gwiazdę na odcinku 300-400 km i wtedy oceń możę to tylko złudzenie jeżdżąc wokół komina kręcąc tylko 100 km a przy odrobinie szaleństwa moja po Poznaniu i wsunie 9L:)


9 litrów :nie_wiem: , nawet przy ostrej jeździe w moim dragu nieosiągalne a ile spala przy spokojnej jeździe?

Nigdy nie przekroczyłem 6,5 litra, nawet z plecaczkiem.

kujawax - 2012-03-24, 17:36

Mieszczę się w 6,5:)
Ndz000 - 2012-03-25, 12:14

spokojnej jezdzie wcina ponad 8l tak hyba musze zrobic wybrac sie w dłuzsza eskapade
MaD - 2012-03-25, 22:00

Hej, czy coś w temacie się przejaśniło ponieważ mi właśnie zeszło 13l/100 km........?
witek1965 - 2012-03-25, 22:24

MaD napisał/a:
13l/100 km........?
czas odwiedzić warsztat ;/
Dawid Z. - 2012-03-25, 22:25

MaD a może nie przeliczasz w km. Tylko w milach.

[ Dodano: 2012-03-25, 22:27 ]
Ja dzisiaj zrobiłem traskę ok. 350 km. BIESZCZADY , wraz z plecaczkiem i spalił mi równo 5 l.

witek1965 - 2012-03-25, 22:31

Dawid Z. napisał/a:
MaD a może nie przeliczasz w km. Tylko w milach.
trochę mniej, ale i tak sporo. No chyba, że w milach szwedzkich, ale to byłby z kolei cud ;D
MaD - 2012-03-25, 22:56

66 mil.......... kurde poprzednie tankowanie bylo 15l na 145 mil. Zobacze ten bak ale mam jednak nadzieje ze ktos mi troche benzynki podpieprzyl...
burza - 2012-03-26, 10:18

mój wciąga około 10 l / 100 mil czyli raczej w normie

a i tak zawsze jestem zdziwiony jak mi się pusto w zbiorniku zrobi ;D


GŁ coś o tym może powiedzieć :hahaha:

MaD - 2012-03-26, 16:18

A ja mam coraz więcej wątpliwości co do tego mojego zdarzenia ponieważ prześledziłem mapę google i wyszło mi że przejechałem 170 km a nie 66 mil co przy tych 170km wyszłoby mi 7,7l\100 i z tym ewentualnie bym się zgodził. Teraz pytanie czy nie zresetował mi się gdzieś po drodze licznik z kilometrami.

Tak czy tak przy tym baku sprawdzę jak to będzie wyglądać....

Merlin - 2012-03-26, 16:42

Mógł się zresetować jak klema zatraciła na chwilę kontakt (luźna), sprawdź klemy aku.
Stian - 2012-04-08, 01:56

Jestem troszkę zdziwiony waszym kosmicznym spalaniem. Możliwe jest osiągnięcie spalania na poziomie 4,3 l na trasie bo tyle właśnie spala moja gwiazda przy prędkości przelotowej 80-100km/h. Bardzo dokładnie zmierzone. Dodam jeszcze że mam puste wydeche, oczywiście zmienione dysze w gaźniku i filtr powietrza oraz wymontowany całkowicie dopalacz spalin.
Demolka - 2012-04-08, 08:53

Średnia niezmienna (różne style jazdy) 5,5 l/100 km ;D
monkton - 2012-04-08, 10:30

Stian napisał/a:
Jestem troszkę zdziwiony waszym kosmicznym spalaniem. Możliwe jest osiągnięcie spalania na poziomie 4,3 l na trasie bo tyle właśnie spala moja gwiazda przy prędkości przelotowej 80-100km/h. Bardzo dokładnie zmierzone. Dodam jeszcze że mam puste wydeche, oczywiście zmienione dysze w gaźniku i filtr powietrza oraz wymontowany całkowicie dopalacz spalin.


Moja Britney też jest "stage one" może i spaliłaby 4,3 l na trasie ale przy 80-100 to ta trasa zajęłaby wieki i jazda z taką prędkością w trasie w ogóle nie wchodzi w grę. Nie za bardzo kumam po co tuningować sprzęta i dalej bujać się nim tak wolno . Gdybym chciał żeby mój motocykl mało palił i osiągał prędkość 80-100 kupiłbym 125ccm.

Stian - 2012-04-08, 11:10

Dziwna ta twoja uwaga i zupełnie niepotrzebna. Sprzęta nie tuninguje się po to żeby pobijać nim rekordy prędkości, czasem parę koni więcej przyda się chociażby przy wyprzedzaniu. Mój natomiast już był przerobiony jak go kupiłem. Po drugie nie zawsze człowiek sie śpieszy a jazda z prędkością do 100km/h może być przyjemniejsza niż przy 150. Po trzecie pośpiech czszególnie na motocyklu nie jest wskazany a nasze drogi w większości przypadków nie są odpowiednie do szybszej jazdy, dodam że nie lubie autostrad i staram się je omijać. Głupia i nieprzemyślana ta twoja opinia.

[ Dodano: 2012-04-08, 11:16 ]
Jeszcze dodam ze ja nie skupiam sie bardzo na spalaniu, napisałem tylko że jest możliwe zeby tyle spalił. Informacja dla tych którzy chcą oszczednie jeździć i modyfikować pod tym kątem swoje moto.

[ Dodano: 2012-04-08, 11:37 ]
To jeszcze w temacie spalania:) Nie wiem czy temat już poruszany. Zauważyłem że coraz więcej osób montuje w swoich samochodach HHO. u jednych to działa u innych wcale. W motocyklach zadko spotykane. Czy ktoś miał z tym do czynienia i może coś więcej napisać?
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Traktuje to jako ciekawostkę ale jaśli benzynka miała by kosztować dyszkę za litr to kto wie, mam duże kufry, jest gdzie zamontować:)

monkton - 2012-04-08, 11:48

Może i głupia . Wesołych Świąt.
kostass - 2012-04-08, 12:20

Jak paliwko bedzie za dyche to przyjdzie cofnac sie do czasow wozu na drewnianych kołach i konia na oklep ;D
EDDIE - 2012-04-08, 21:17

monkton napisał/a:
Stian napisał/a:
Jestem troszkę zdziwiony waszym kosmicznym spalaniem. Możliwe jest osiągnięcie spalania na poziomie 4,3 l na trasie bo tyle właśnie spala moja gwiazda przy prędkości przelotowej 80-100km/h. Bardzo dokładnie zmierzone. Dodam jeszcze że mam puste wydeche, oczywiście zmienione dysze w gaźniku i filtr powietrza oraz wymontowany całkowicie dopalacz spalin.


Moja Britney też jest "stage one" może i spaliłaby 4,3 l na trasie ale przy 80-100 to ta trasa zajęłaby wieki i jazda z taką prędkością w trasie w ogóle nie wchodzi w grę. Nie za bardzo kumam po co tuningować sprzęta i dalej bujać się nim tak wolno . Gdybym chciał żeby mój motocykl mało palił i osiągał prędkość 80-100 kupiłbym 125ccm.


Stian napisał/a:
Głupia i nieprzemyślana ta twoja opinia.


monkton napisał/a:
Może i głupia . Wesołych Świąt.


Absolutnie nie. Opinia jak opinia, dlaczego ma być głupia? Czy tylko dlatego, bo jest inna niż opinia Stiana?
Podpisuje się pod opinią Monktona obydwiema rękami !

Spalanie mojej 650-tki na trasie podczas dwóch sezonów wyniosło w okolicach 5,5-6,0l
Zawsze przy przebytych 250km starałem się tankować, by uniknąć przełączania na rezerwę.

Stian - 2012-04-08, 22:26

Nie wiem, może jestem jedynym tutaj, który od czasu do czasu jeździ wolniej niż 100km/h. Może rzeczywiści wedle uwagi Monktona powinienem zamienić konia na kuca :)
Eddie masz rację każdy ma prawo do swoich opini.
Wesołych Świąt

illusion - 2012-04-08, 23:29

kostass napisał/a:
Jak paliwko bedzie za dyche to przyjdzie cofnac sie do czasow wozu na drewnianych kołach i konia na oklep


nieeee .... wtedy pistolet , kominiarka i chwila strachu ;D

gery73 - 2012-04-08, 23:30

Mój motorek spala po ostatnim liczeniu 4,4 L/100. Jeżdżę różnie kwadratowo i podłużnie w zakresie 80-120 traska. Nie wiem dlaczego tak mało ale bardzo mnie to cieszy - Wydechy Cobry nie za puste Jet Kit cobry w gaźniku - co daje nie wiem ale 165 już jechałem choć jest to prędkość nie dla tego motonga.

pozdro gery73

johnypl - 2012-04-08, 23:50

Stian, to jest nas dwóch, Ja też latam na trasie 90-100 jak bym chciał grzać, to nabył bym plastika, nasze są do lansu ;p a pali mi tyle ile chce, jak zapali księgowego to tankuję ;p
Dag - 2012-04-08, 23:58

illusion napisał/a:
kostass napisał/a:
Jak paliwko bedzie za dyche to przyjdzie cofnac sie do czasow wozu na drewnianych kołach i konia na oklep


nieeee .... wtedy pistolet , kominiarka i chwila strachu ;D


illusion nie będzie strachu tylko trzeba będzie czekać w kolejce ;D

illusion - 2012-04-09, 00:08

Dag, tak generalnie jak patrzę na ten temat to łapy opadają .... 650 czy 1100 nie kosztują pięć złotych a większość posiadaczy zachowuje się jak właściele Jaguarów zakładających instalacę gazową .... jak Was qfa stać na moto to niech Was będzie stać na paliwo ;D


a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......

Dag - 2012-04-09, 00:16

illusion napisał/a:
Dag, tak generalnie jak patrzę na ten temat to łapy opadają .... 650 czy 1100 nie kosztują pięć złotych a większość posiadaczy zachowuje się jak właściele Jaguarów zakładających instalacę gazową .... jak Was qfa stać na moto to niech Was będzie stać na paliwo ;D


a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......

I tu się mylisz jeśli motor spala zbyt dużo, to znaczy że czuje się chory i trzeba go wyleczyć lol

gery73 - 2012-04-09, 10:19

Ja pierdziele przecież to dla celów informacyjnych jak komuś te informacje nie potrzebne to niech nie czyta i nie przypie....rza się z racji przeciążonego żołądka .
I nie zachowuje się jak właściciel Jaguara co nie patrzy na spalanie :)

pozdrawiam gery73

Gostek - 2012-04-09, 11:59

W tym sezonie jeszcze przed przeglądem i regulacjami wyszło mi, że spala ok 5,6 l/100 km. Jazda trochę po mieście + okolice W-wy z prędkościami 80-120 km/h. Zobaczę jak będzie po przeglądzie.
witek1965 - 2012-04-09, 14:45

Cytat:
Nie wiem, może jestem jedynym tutaj, który od czasu do czasu jeździ wolniej niż 100km/h.

zapewniam cię, że nie. Nie oszukujmy się, ale prawda jest taka, że jazda Dragstarem powyżej prędkości 130 km/h to koniec frajdy. Ten motocykl ma taka, a nie inna budowę silnika (zresztą zamierzona i przemyślaną), że popada w nieprzyjemne wibracje i drżenie - brak wałka wyrównoważającego. Do szybkiej jazdy nie jest stworzony i taki był raczej zamiar producenta.
illusion napisał/a:
a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......



Dag napisał/a:
I tu się mylisz jeśli motor spala zbyt dużo, to znaczy że czuje się chory i trzeba go wyleczyć lol


w niczym się Illusion nie pomylił. Napisał dokładnie to co Ty powyżej. Od naszego stylu jazdy zależy spalanie i od regulacji, czyli "leczenia". Ale żadna regulacja nie spowoduje normatywnego spalania, jak jeździec lubuje się w kręceniu motocykla na wysokich obrotach i lubi ostro odkręcić manetkę. Cudów nie ma.

Dag - 2012-04-09, 14:57

witek1965 napisał/a:
Cytat:
Nie wiem, może jestem jedynym tutaj, który od czasu do czasu jeździ wolniej niż 100km/h.

zapewniam cię, że nie. Nie oszukujmy się, ale prawda jest taka, że jazda Dragstarem powyżej prędkości 130 km/h to koniec frajdy. Ten motocykl ma taka, a nie inna budowę silnika (zresztą zamierzona i przemyślaną), że popada w nieprzyjemne wibracje i drżenie - brak wałka wyrównoważającego. Do szybkiej jazdy nie jest stworzony i taki był raczej zamiar producenta.
illusion napisał/a:
a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......



Dag napisał/a:
I tu się mylisz jeśli motor spala zbyt dużo, to znaczy że czuje się chory i trzeba go wyleczyć lol


w niczym się Illusion nie pomylił. Napisał dokładnie to co Ty powyżej. Od naszego stylu jazdy zależy spalanie i od regulacji, czyli "leczenia". Ale żadna regulacja nie spowoduje normatywnego spalania, jak jeździec lubuje się w kręceniu motocykla na wysokich obrotach i lubi ostro odkręcić manetkę. Cudów nie ma.

To jeszcze dodam najważniejszą sprawę ... benzyna(jakość) w Polsce ;/ W aucie pamiętam że jak szajs wlałem spalanie o 1l więcej :cry:

witek1965 - 2012-04-09, 15:01

I tu muszę z przykrością przyznać ci rację, aczkolwiek zauważyłem, że sytuacja powoli się poprawia. Ja staram się tankować na stacjach dużych koncernów paliwowych.
Merlin - 2012-04-09, 15:10

Od sześciu lat cała moja rodzina (auta i motocykle) tankuje na stacji Auchan, paliwo niekiedy nawet 35 groszy (zwykle około20 groszy) tańsze jak BP albo Shell, jeszcze nigdy się na nim nie zawiodłem.
Ja sam tankuję 3 x po około 60 l ON w miesiącu, rocznie około 2000 l x 20 groszy = 400 zł zostaje na piwo. ;D

witek1965 - 2012-04-09, 15:12

Jeżli chodzi o paliwo z Auchana, to potwierdzam - nie zauważyłem nic niepokojącego, ale tankuję bardzo sporadycznie z oczywistych powodów.
Merlin - 2012-04-09, 15:18

Auchan u mnie jest na peryferiach i jak ktoś wybierze się tankować to przy okazji robi zakupy i o to Francuzom chodzi, więc wydaje się, że nie powinni kombinować na jakości ryzykując utratę klienteli.
Raz w miesiącu paliwo jest badane i wywieszki o tym informujące są na dystrybutorach.

johnypl - 2012-04-09, 16:20

Nigdy więcej stacji paliw przy marketach, zatankowałem tylko raz jeszcze DSa na Tesco Głogów, silnik ciepły było OK, na drugi dzień odpalam moto i zonk, na wolnych jeden gar nie gada ;/ , cały dzień rozbierania moto i szukania przyczyny ( świece, zawory, gaźniki itd.) na koniec jak już miałem zamiar walić głowice, podaliśmy inne paliwo z butelki i cud moto chodzi na cacy. Od tego czasu tylko firmowe stacje, bo cena czyni cuda, moto umiera ;/
EDDIE - 2012-04-09, 18:11

johnypl napisał/a:
na wolnych jeden gar nie gada


Wątpię w paliwo jako przyczynę tego objawu. Jeśli byłby taki szajs, to nie tylko z jednym garem miałbyś kłopoty.

Leję paliwo (ON do puszki) i PB98 do 2oo na Neste, oczywiście z małymi wyjątkami, odkąd miałem problemy z VPower Diesel na Shellu, czyli przeszło 4 lata i nigdy nie miałem żadnych problemów. Poza tym, unikam wypalania paliwa z baku do zera.

Pablo - 2012-04-09, 18:35

[unikam wypalania paliwa z baku do zera.[/quote]

Metoda na przyjemnie spedzone chwile w trasie i recepta na zadyszkę maszyny

Ndz000 - 2012-04-20, 11:52

Mam do klubowiczów pytanie jeżeli wyczyściłem gaźniki i wyregulowałem je i iglice ustawiłem tak jak powinno czy da się coś jeszcze zrobić żeby mi tyle nie spala czyli około cały bak na 180km?i powiem iż ta gwiazda jest angielska a słyszałem iż one tak maja ??
witek1965 - 2012-04-20, 12:37

Ndz000 napisał/a:
czy da się coś jeszcze zrobić żeby mi tyle nie spala czyli około cały bak na 180km?


1. Oczywiście, że można - oddać gaźniki do fachowca

Ndz000 napisał/a:
powiem iż ta gwiazda jest angielska a słyszałem iż one tak maja ?


toż dopiero jest bzdura.

Ndz000 - 2012-04-20, 13:54

bylem u fachowca gaźniki mi wyczyścił i wyregulował zgodnie z książką serwisowa troche poprawiło ale dalej chłonie paliwko jak herbatkę na śniadanie
:beczy:

witek1965 - 2012-04-21, 10:33

to doopa nie fachowiec. Co to znaczy zgodnie z książka serwisową ? Na zasadzie zakręcić i odkręcić tyle i tyle obrotu ? Nie może tyle brać paliwa. Analizatorem spalin sprawdził skład mieszanki ?
100% za bogata, dysze sprawdził, może są pomylone, może rozkalibrowane. Takie spalanie to to jakiś absurd. 9 litrów na 100 km ? A na pewno 180 km, a nie 180 mil ? Pisałeś, że moto z Anglii ?

Ndz000 - 2012-04-21, 11:46

spokojnie w kilometrach sprawdzałem gdyż do roboty mam ok 10 km i zgodnie z licznikiem sie zgadza czyli dysze mogą być rozregulowane w poniedzialek w ramach poprawek ma mi wlasnie mieszanke sprawdzić ale pod powiem mu z tymi dyszami i dam znać jak coś

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group