YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Eksploatacja - Stopka boczna

Mirek - 2009-02-06, 15:46
Temat postu: boczna stopka
czy przerabialiście w jakiś sposób boczną stopę ,mam problem z rozłożeniem bardzo ściśle przylega do obudowy silnika ,myślę o dorobieniu jakiegoś elementu.Widziałem kilka lat temu na zlocie w hondzie robiona stopę boczną w kształcie piszczela kurzej łapy.Może wiecie kto to robi lub gdzie to można kupić ?? ? ;D
A może ktoś z was już coś takiego ma ?? ;D

Dawid Z. - 2009-02-06, 17:25

No nie oszpecaj Swojej Niuni jakąś kurzą Łapką jeżeli już to coś co da tzw. pazura Niuni a nie zepsuje wygląd.

[ Dodano: 2009-02-06, 17:34 ]
http://www.customcruisers...2005/enter.html
na tej stronie jest ich nóstwo tylko są drogie. Udanego wyboru. Pozdrawiam

Pablo - 2009-02-17, 19:33

Mam ten sam problem. Stopka bardzo przylega do pokrywy. Przydał by sie jakiś dzyndzel żeby było łatwiej ;)
Merlin - 2009-03-11, 18:05

dawid125 napisał/a:
No nie oszpecaj Swojej Niuni jakąś kurzą Łapką jeżeli już to coś co da tzw. pazura Niuni a nie zepsuje wygląd.

[ Dodano: 2009-02-06, 17:34 ]
http://www.customcruisers...2005/enter.html
na tej stronie jest ich nóstwo tylko są drogie. Udanego wyboru. Pozdrawiam


Dawid, gdzie są te stopki, bo nie mogę znaleźć.

pan_wiewiorka - 2009-03-11, 18:59

Problem chyba tylko w Classicu nie_wiem
W Customie wszystko ok, no nic nie przylega a stopkę łatwo i przyjemnie rozkłada się zarówno z siedzenia jak i stojąc wink

Pablo - 2009-03-11, 21:14

Próbowałem ją przesmarować itp ale bez skutku. Nadal jest problem. Wydaje mi się, że nie ma znaczenia czy to custom czy classic. Jest to raczej kwestia konkretnych egzemplarzy i swego rodzaju wady :(
pan_wiewiorka - 2009-03-11, 22:28

Pablo, no chciałbym to zobaczyć :wink:
Dawid Z. - 2009-03-12, 00:20

Merlin napisał:
Dawid, gdzie są te stopki, bo nie mogę znaleźć.
Już podaję link http://www.customcruisers...2005/enter.html
Wejdź na tę stronę i wpisz " STAND" w wyszukiwarce tejże strony i ukarze Ci się Twoja "KURZA ŁAPKA"

Mirek - 2009-03-12, 10:34

dawid dzięki za namiary ta łapka to tylko przykład ,chodziło mi bardziej o wzory różnych podpór coś sobie wybiorę .
Merlin - 2009-03-12, 14:27

Mirek napisał/a:
dawid dzięki za namiary ta łapka to tylko przykład ,chodziło mi bardziej o wzory różnych podpór coś sobie wybiorę .


A co, masz na oku producenta, wchodzę w to.

jaro - 2009-03-12, 17:50

Chyba nie jestem zachwycony tymi łapkami
Pablo - 2009-03-12, 22:54

Panie Wiewiórka chętnie zademonstruje na zlocie :) może uda mi się wpaść ;)
shipp - 2009-03-13, 07:23

Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta... :wink: Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej? :okok:
pan_wiewiorka - 2009-03-13, 07:38

Pablo napisał/a:
Panie Wiewiórka chętnie zademonstruje na zlocie :) może uda mi się wpaść ;)

Jak się nie uda, to możesz mi się nie kłaniać ;)

Mirek - 2009-03-13, 09:44

Powoli jak coś konkretnego załatwię to napiszę , mi osobiście zależało na jakimś dodatku który ułatwi rozkładanie stopki ,coś jak ten krzyż maltański na zasadzie wkrętki w stopkę . ;p
Pablo nie wpadaj bo potem kupę lat się chowa lub płaci :beczy: zawitaj na zlocie to będzie pewniejsze,

Dawid Z. - 2009-03-13, 14:30

shipp napisał
Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta... Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej?

Ja jestem zdania że te łapki można użyć jako wzoru a ktoś kto robi takie coś może Tobie zrobić za dużo niższą cenę. Wybór należy do Ciebie. Nikomu nic nie narzucam tylko podałem stronkę Sorry jak nic z tego nie wyszło, ale próbowałem pomóc.

shipp - 2009-03-13, 18:17

dawid125 napisał/a:
shipp napisał
Łapki nawet niczego sobie, 2-3 wzory bym dla siebie wybrał, ale 200 funtów za kawałek ładnego pręta... Nie wiem, czy zrobienie u ślusarza własnego wzoru i pochromowanie nie wyszło by taniej?

Ja jestem zdania że te łapki można użyć jako wzoru a ktoś kto robi takie coś może Tobie zrobić za dużo niższą cenę. Wybór należy do Ciebie. Nikomu nic nie narzucam tylko podałem stronkę Sorry jak nic z tego nie wyszło, ale próbowałem pomóc.

Dlaczego sory? Pomysły zapodałeś ciekawe, przynajmniej jakaś koncepcja będzie na wykonanie.

Pablo - 2009-03-13, 22:59

Mirek właśnie o to chodzi,że w okolicach dni zlotowych urodzi mi się pociecha ;)
Panie Wiewiórka - mam nadzieje,że wjade na zlot w pochyleniu zdejmując kask ;)

Grzegorz Anis - 2009-03-13, 23:09

Pablo napisał/a:
w pochyleniu zdejmując kask

Ja bym nie ryzykował tego pochylenia, :hahaha: tylu wyposzczonych facetów na kacu, może być shock

Pablo - 2009-03-13, 23:23

:hahaha: nie o takie pochylenie chodziło ops
Kozak_Barabasz - 2009-03-15, 23:31

Jeśli komuś ciężko chodzi nóżka boczna to polecam przesmarować ją WD 40.
U mnie bardzo ciężko chodziła. Psiknąłem parę razy, poruszałem i musiałem jeszcze wycierać, ponieważ zbyt lekko zaczęła chodzić roll lol

Pablo - 2009-03-16, 07:47

Jak wcześniej pisałem - próbowałem ją przesmarować kilka razy - bez skutku :/
grzechu - 2009-03-16, 09:21

Pablo,rozbierz stopkę wymyj i w miejscach obrotu stopki dosłownie liźnij pilnikiem złóż na olej silnikowy pare kropel i powinno pomóc nie za mocno skręć śrubę
najczęściej to kurz lub jakiś zadzior jest przyczyną

Pablo - 2009-03-17, 14:22

Dzięki Grzesiu za rade. Tak zrobie ;>
majdan1986 - 2012-03-12, 20:43
Temat postu: Stopka boczna
witam
ostatnio sie tak zastanawiałem nad pochyleniem mojego motocykla , otóż w garażu stoi kawasaki vulcan 1500 i moj drag i pochylenie mojego jest dużo wieksze jak stoji na stopce, można powiedzieć ze jest tak duże ze nawet cieżko moto podnieść, nigdy sie nie przygladałem jak to wyglada u innych , ale przeglądając zdjecia na allegro zauważylem różne pozycje , możecie mi powiedzieć czy to juz stopka zabardzo się rozkłada bo sie wyrobiła czy może tak poprostu jest

Demolka - 2012-03-12, 20:47

Kiedyś przemknął taki temat, że podejrzewano zamianę stopki - stopka od 650 była zamontowana w 1100 i też "leżał".
Nie znam lub nie pamiętam finału sprawy, ale zrób pomiary (porównaj).

Mnich - 2012-03-12, 21:05

Filozofując - jakby nasze moto miało środek ciężkości wyżej to takie pochylenie byłoby nieco kłopotliwe, a tak - i tu na chłopski rozum, który czasem zawodzi - jest ok :D . Mój stoi mocno bokiem i z łychą wszystko gra. Nie wiem jak u innych of course.
witek1965 - 2012-03-12, 21:10

majdan1986 napisał/a:
możecie mi powiedzieć czy to juz stopka zabardzo się rozkłada bo sie wyrobiła czy może tak poprostu jest
a skąd. Tak po prostu jest.

Demolka, stopka w XVS 650 jest trochę inna. Nasze są ładniejsze ;D

Demolka - 2012-03-12, 21:20

witek1965 napisał/a:
[Demolka, stopka w XVS 650 jest trochę inna. Nasze są ładniejsze ;D

Najistotniejsze, że chyba krótsza i przy nieco wyższym 1100 może powodować duży przechył. Ktoś już miał taki problem.
Motocykle często przychodzą ze stanów częściowo rozmontowane i tutaj ponownie skręcane, o pomyłkę nietrudno lub z braku właściwej :idea:

majdan1986 - 2012-03-12, 23:06

moj wyglada tak : czy oby stopka nie zabardzo sie rozklada
Mnich - 2012-03-12, 23:12

Cytat:
witek1965 napisał/a:
Nasze są ładniejsze

Są śliczne, przerzuć sobie na kierownicę ;)
A tak serio to na zdjęciu wygląda na mocno odgiętą, bo sam kąt nachylenia normalny. Nie teoretyzujmy, tylko sprawdź mocowanie i czy moto sztywno stoi.

jaro - 2012-03-12, 23:22

Jak by rzeczywiście bardziej pochylony niż mój i stopka bardziej do przodu.
Merlin - 2012-03-12, 23:23

U mnie, wydaje się, że jest tak samo, kosa mocno idzie do przodu.
Najlepiej porównaj z innymi moto.

jaro - 2012-03-12, 23:30

Merlin napisał/a:
Najlepiej porównaj z innymi moto.

To chyba jedyna słuszna opcja.

soft - 2012-03-12, 23:51

Ja proponuję bardziej naukowe porównanie.
Aby porównać jak pochylone są Wasze maszyny należy znać 3 wielkości,
1) Szerokość kołyski mierzona po zewnętrznych częściach rury ramy na wysokości wahacza. (Ta dana będzie stała dla wszystkich XVS1100 i inna lecz także stała dla wszystkich XVS650)
2) wysokość od podłogi garażu do rury ramy z prawej strony
3) wysokość od podłogi garażu do rury ramy z lewej strony motocykla. (mierzona na tej samej odległość z lewej i z prawej strony)

Podajcie mi szerokość ramy to ja nasmaruje wzór na kąt pochylenia motocykla i porównacie sobie mierząc tylko z 2 stron wysokość ramy.
Przy paru pomiarach ustalimy średni przechył dla 1100 i 650 :-)

witek1965 - 2012-03-13, 07:17

soft, nie bądź taki. Zrób dla całej rodziny cruiserów Yamahy ;)
MarcinBig - 2012-03-13, 07:30

A Soft wszystko zbierze i opisze swojej pracy doktorskiej :hahaha:
witek1965 - 2012-03-13, 07:36

No dobra, widzę, że mój żart trafił na podatny grunt. Zamiast sprawdzić
Mnich napisał/a:
Są śliczne, przerzuć sobie na kierownicę ;)


Demolka napisał/a:
Najistotniejsze, że chyba krótsza i przy nieco wyższym 1100 może powodować duży przechył. Ktoś już miał taki problem.
kto, skoro są takie same ?

Stopki w XVS 1100 oraz XVS 650 są identyczne - same kosy 4KU-27311-13-00 nr części producenta identyczny dla obydwu modeli
5EL-27322-01-00, 5EL-27322-01-00 pierścień oporowy identyczny dla obu modeli

5BN-27321-01-00 dla XVS 650 5EL-27321-00-00 dla XVS 1100

elementami pogrubionymi różni się system stopki pomiędzy XVS 1100 a XVS 650. Jest to wspornik, który jest przykręcony do ramy motocykla. Nie mam możliwości sprawdzenia na tą chwilę, ale prawdopodobieństwo pomylenie może być nikłe. W ramie są przygotowane otwory i gwint w odpowiednim rozstawie pod odpowiednią część

Części identyczne, dla rocznika 2004 i 2008. Wybór przypadkowy.

Mnich - 2012-03-13, 11:49

witek1965, Sprawdziłem na oko i zauważyłem mniejsze odgięcie. Szacun za szperanie po numerach.
Demolka - 2012-03-13, 12:05

witek1965 napisał/a:
...kto, skoro są takie same ? ...

Nie pamiętam :oops:
Niestety moja wiedza w temacie (na poziomie jeszcze przed licencjackim) się wyczerpała :poddajesie:

witek1965 - 2012-03-13, 14:52

No to teraz możecie sobie dalej szukać przyczyn dlaczego jeden motocykl jest bardziej przechylony, a drugi mniej.
Mnich napisał/a:
Szacun za szperanie po numerach.
a co to za filozofia. Jakbym potrzebował dokonać zakupu oryginalnej części zamiennej ( przy poszukiwaniu zamiennika numer części również jest przydatny) do motocykla to przecież muszę znać jej numer, a to nie jest problem. No można po prostu zamówić w ASO i zapłacić jak za zboże.

Jedna z wielu takich baz danych http://www.cheapcyclepart.../5-yamaha/years

Merlin - 2013-02-10, 11:07

Odświeżę temat, znalazł ktoś jakąś bajerancką stopkę boczną -podporkę - kosę?
Mnich - 2013-02-11, 08:51

Merlin, Myślełem, żeby oddać do grawerowania laserem a potem wypolerować :)
Merlin - 2013-02-11, 11:35

Szukam bajeranckiej z jakimś "występkiem" bo moja niewygodnie się rozkłada, trudno trafić obcasem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group